Domácí pravidla (house rules)

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Diego
Příspěvky: 136
Registrován: 27. 8. 2013, 07:49

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Diego » 18. 10. 2014, 17:44

Tak jsem tu z dalším návrhem pro úpravu náplně povolání.

Hráč by mohl normálně dle pravidel si zvyšovat zdroj a ZS a povolání a ZS. Ale u zvýšení povolání a ZS by bylo trošku složitější postava by měla 12 zkušenosti, které by si mohla rozdělit mezi jednotlivé dovednosti (viz tabulka v příloze) a zs. ZS by stála asi 6 zk a ceny jednotlivých dovedností jsou v tabulce. Možná by bylo i fajn ocenit i ZS?

Platilo by: nelze investovat do jedné dovedností víc bodů než kolik je třeba na zvýšení bonusu o 1.
Pokud by hráči zbyli nějaké zkušenosti tak by si je mohl nechat a použít je na ZS.

Co to přinese ? Možnost v rámci jednoho povolání se učit jen některé dovednosti a ZS se stanou cennějšími.
Přílohy
Tabulka pro tvorbu postavy.pdf
(25.48 KiB) Staženo 65 x

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 6594
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od eerieBaatezu » 15. 1. 2015, 09:25

Šlo by třeba, aby za Vyčerpání mohl Zaříkávač seslat kletbu do vzdálenosti "na doslech" nebo tak?

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 687
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Sarsaparillos » 15. 1. 2015, 10:31

eerieBaatezu píše:Šlo by třeba, aby za Vyčerpání mohl Zaříkávač seslat kletbu do vzdálenosti "na doslech" nebo tak?
Tím Vyčerpáním myslíš Aktivaci, tj za poplatek?
Za mne ne, protože zaříkávání je slabá magie a přitom není vyhrazená dovednost a může se o ni pokusit každý, měla by tedy mít přísnější omezení, aby nebyla využívána (zneužívána?) příliš často.

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2331
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Bart » 18. 1. 2015, 01:12

Sarsaparillos píše:
eerieBaatezu píše:Šlo by třeba, aby za Vyčerpání mohl Zaříkávač seslat kletbu do vzdálenosti "na doslech" nebo tak?
Tím Vyčerpáním myslíš Aktivaci, tj za poplatek?
Za mne ne, protože zaříkávání je slabá magie a přitom není vyhrazená dovednost a může se o ni pokusit každý, měla by tedy mít přísnější omezení, aby nebyla využívána (zneužívána?) příliš často.
kdyby tam byla Aktivace, tak by to nejspíš byla zaříkávačská ZS, takže de facto vyhrazená dovednost, v tom problém zas až tak nevidím

je ale pravda, že by pak žehnání a prokletí bylo hodně silné - možnost komukoli zvyšovat nebo snižovat ohrožení bez skoro jakéhokoli fikčního omezení je docela ultimátní... už teď může být zaříkávač hodně silný zejména v defenzivě (možnost neustále snižovat ohrožení spolubojovníkům přes symbolický dotyk) a tohle by to ještě potvrdilo...

další věc je, že právě rozdělení různých dosahů magií je to, co je dělá odlišnými - každý kouzelník kouzlí trošku jinak a s jinými omezeními. Odstranění těhle bariér by vedlo k tomu, že všechny magie budou mechanicky de facto stejné a lišit se budou jenom fluffem, což by imho byla škoda a což je asi i hlavní důvod, proč se podobné ZS nedostanou do oficiální příručky (to samé by mohl chtít druid, například).

jestli někomu připadá zaříkávač hodně slabý, může ho zkusit tímhle způsobem boostnout a uvidí, co to udělá. Mně osobně slabý nepřijde, problém vidím spíš v tom, že má tendenci být nudný - pořád jenom dokola sesílat pár těch samých požehnání na kamarády se může rychle omrzet

Arten_CZ
Příspěvky: 736
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Arten_CZ » 18. 1. 2015, 11:33

Bart píše:...jestli někomu připadá zaříkávač hodně slabý, může ho zkusit tímhle způsobem boostnout a uvidí, co to udělá. Mně osobně slabý nepřijde, problém vidím spíš v tom, že má tendenci být nudný - pořád jenom dokola sesílat pár těch samých požehnání na kamarády se může rychle omrzet
Na zaříkávačovi je až moc vidět, že autoři chtěli dát skutečnou magii až do pokročilých povolání a potřebovali něco, co bude vstupenka mezi magická povolání, ale přitom aby se drželi myšlenky, že všechna základní povolání mají nevyhrazené dovednosti. Zaříkávačem je svět DrD2 neuvěřitelně deformovaný.

Každá skupinka (NPC) má někde za kopcem schovaného zaříkávače, který vybral od členů předměty na symbolický dotek (nejlépe vlasy, aby šly spálit, kdyby něco) a bez rizika sesílá hromadné snižování ohrožení. Protože může být zaříkávač kdokoli, tak jich tam stojí několik, připravených co kdyby něco. Jeho akce jsou zkoušky, nepřátelé o něm ani nevědí, není důvod, aby měl vyšší ohrožení než 1. A stále si hudruje pod fousy "ta zlomená ruka nic není, to vypíchlé oko tě přeci nezastaví, ten mrtvý družník vedle tebe, to se spraví..." a vesele tím snižuje ohrožení. A představa souboje armád, kdy armáda čítá tak 10% schovaných zaříkávačů, je ještě zajímavější...

Totéž platí k symbolickému dotyku - neexistují veřejné lázně, záchody, nikdo si netroufne jít spát do hostince nebo společného nocoviště, stačí dát někomu ránu pěstí a mít na ruce jeho krev. Pověsit prádlo na zahradě je naprostá sebevražda.

Vrcholem záškodnické akce je nasadit svého lazebníka do nepřátelské armády. Někteří vojevůdci ale tuto taktiku prohlédli a své vojáky skalpují. Oblečení fasují pouze jednorázové a ihned po akci se pálí.

MarkyParky
Příspěvky: 5142
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od MarkyParky » 18. 1. 2015, 11:47

Arten_CZ píše: A stále si hudruje pod fousy "ta zlomená ruka nic není, to vypíchlé oko tě přeci nezastaví, ten mrtvý družník vedle tebe, to se spraví..." a vesele tím snižuje ohrožení.
Nope. Ani jeden z uvedených příkladů zaříkávačovo požehnání nedokáže řešit - neumí léčit jizvy a neumí ovlivnit mysl.
Arten_CZ píše: Totéž platí k symbolickému dotyku - neexistují veřejné lázně, záchody, nikdo si netroufne jít spát do hostince nebo společného nocoviště, stačí dát někomu ránu pěstí a mít na ruce jeho krev. Pověsit prádlo na zahradě je naprostá sebevražda.
Nope. Minimálné od upřesnění v revizi (které přišlo právě kvůli takovýmhle chybným výkladům) - podívej se na definici symbolického dotyku na straně 19.
Arten_CZ píše: Vrcholem záškodnické akce je nasadit svého lazebníka do nepřátelské armády. Někteří vojevůdci ale tuto taktiku prohlédli a své vojáky skalpují. Oblečení fasují pouze jednorázové a ihned po akci se pálí.
Nope. Jak získat symbolický dotyk na oddíl vojáků (a proč to není chumáč náhodně promíchaných vlasů) vysvětlují DrDII:HM.

Arten_CZ
Příspěvky: 736
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Arten_CZ » 18. 1. 2015, 12:34

MarkyParky píše:
Arten_CZ píše: A stále si hudruje pod fousy "ta zlomená ruka nic není, to vypíchlé oko tě přeci nezastaví, ten mrtvý družník vedle tebe, to se spraví..." a vesele tím snižuje ohrožení.
Nope. Ani jeden z uvedených příkladů zaříkávačovo požehnání nedokáže řešit - neumí léčit jizvy a neumí ovlivnit mysl.
To bylo samozřejmě uvedené ad absurdum, ale princip je jasný.
MarkyParky píše:
Arten_CZ píše: Totéž platí k symbolickému dotyku - neexistují veřejné lázně, záchody, nikdo si netroufne jít spát do hostince nebo společného nocoviště, stačí dát někomu ránu pěstí a mít na ruce jeho krev. Pověsit prádlo na zahradě je naprostá sebevražda.
Nope. Minimálné od upřesnění v revizi (které přišlo právě kvůli takovýmhle chybným výkladům) - podívej se na definici symbolického dotyku na straně 19.
Revize vol.2, strana 26, upřesnění symbolického dotyku:
"U částí těla musí jít o významnou část těla a v rozumném množství (např. odstřižený pramínek vlasů, ostříhané nehty, odebraná krev, nikoliv opadané chlupy, stolice za tábořištěm nebo sliny na skleničce)."
"U předmětů se má jednat o libovolný „osobní“ předmět – takový, jehož ztrátu by osoba pocítila (např. rituální předměty, esence, oblíbené zbraně, šaty, osobní šperky , glejty, nikoliv však peníze ve váčku, šípy z toulce nebo spací houně)"
MarkyParky píše:
Arten_CZ píše: Vrcholem záškodnické akce je nasadit svého lazebníka do nepřátelské armády. Někteří vojevůdci ale tuto taktiku prohlédli a své vojáky skalpují. Oblečení fasují pouze jednorázové a ihned po akci se pálí.
Nope. Jak získat symbolický dotyk na oddíl vojáků (a proč to není chumáč náhodně promíchaných vlasů) vysvětlují DrDII:HM.
Strana?

MarkyParky
Příspěvky: 5142
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od MarkyParky » 18. 1. 2015, 23:35

Arten_CZ píše: To bylo samozřejmě uvedené ad absurdum, ale princip je jasný.
Pominu-li fakt, že pokud dovedeš pravidla ad absurdum, není se co divit, že ti to generuje absurdní svět, tak princip zdaleka není tak jasný...

.. aby mohl zaříkávač někomu pomáhat skrze požehnání, tak musí vědět kdy a s čím pomáhat. Dovednost požehnání ti nedává právo komukoliv kdykoliv jakkoliv snížit Ohrožení. Dovednost požehnání ti dává právo snížit někomu Ohrožení tím, že mu požehnáš tak, aby se zlepšila jeho situace ve fikci a bylo to uvěřitelné...

Ke zprostředkovanému dotyku:
- když už citujeme z testovacích materiálů, tak pořádně!
Revize vol.2, strana 26 píše: U částí těla musí jít o významnou část těla a v rozumném množství (např. odstřižený pramínek vlasů, ostříhané nehty, odebraná krev, nikoliv opadané chlupy, stolice za tábořištěm nebo sliny na skleničce). Pro získání dostatečně silného symbolického dotyku musí kouzelník zpravidla vynaložit určité úsilí a věnovat mu alespoň jednu akci.
o Ve sporných situacích jako je „krev na zbraních po boji“ se řiďte pravidlem rozhodování. Jako vodítko vám může posloužit právě to, že potřebné množství je nutné získat jako výsledek akce. Příkladem může být krev na zbraních – pokud by kouzelník po boji prohlásil „chvíli jsme s nimi bojovali, takže někdo z nás má určitě na zbrani nějakou krev, přes kterou získám dotyk na prchající nepřátele“, můžete usoudit (s použitím pravidla rozhodování a s ohledem na podobu konkrétního konfliktu), že množství krve nebude dostatečné pro seslání kouzla. Pokud ale naopak v průběhu souboje některý z hráčů nahlásí akci „hlubokým bodnutím se mu snažím způsobit krvácivou ránu“, v případě úspěchu by měl skutečně získat možnost skrze potřísněnou zbraň nebo louži na zemi sesílat kouzla na zraněného.

 U předmětů se má jednat o libovolný „osobní“ předmět – takový, jehož ztrátu by osoba pocítila (např. rituální předměty, esence, oblíbené zbraně, šaty, osobní šperky, glejty, nikoliv však peníze ve váčku, šípy z toulce nebo spací houně)
o Ve sporných situacích, kdy to není zřejmé z povahy předmětu, můžete jako vodítko použít následující úvahu: Pokud je předmět pro postavu natolik důležitý, že by byla ochotna se pro něj vrátit den cesty i tam, kde jsou podobné předměty v kraji běžně k sehnání, pak skrze něj je možné získat na postavu symbolický dotyk.
Takže veřejné lázně, záchody, hostince a společná nocoviště, to všechno je v pohodě a rána pěstí opravdu nestačí. Totéž prádlo na zahradě, pokud to není oblíbená kroužková zbroj, rukavice jako dar od milého nebo rodinný poklad - noční košile po pradědečkovi.

Snad jenom ti lazebníci jsou váženými občany, tešícími se neobvyklé důvěře - a úzkostlivě se snaží ji nezklamat, protože by neradi skončili někde na kandelábru, kdyby se nějaký občan dozvěděl, že jeho vlasy/nehty nebyly po ostříhání spáleny či rozptýleny...
Arten_CZ píše: Strana?
Nemůžu to najít, že by se to do knihy nakonec nedostalo? To by bylo nemilé :/

Dám vědět, jestli to najdu, v principu šlo o to, že na oddíl dostaneš dotyk tím, že máš:
- dotyk na výraznou většinu členů toho kterého oddílu (nikoliv sbírání náhodných vlasů za tábořištěm a pak proklínání nazdařbůh)
- vlastnictví společné cennosti oddílu - např. nějakou zástavu či korouhev, svatý symbol, velitelský odznak a podobně.

Arten_CZ
Příspěvky: 736
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Arten_CZ » 19. 1. 2015, 07:47

MarkyParky píše:... aby mohl zaříkávač někomu pomáhat skrze požehnání, tak musí vědět kdy a s čím pomáhat. Dovednost požehnání ti nedává právo komukoliv kdykoliv jakkoliv snížit Ohrožení. Dovednost požehnání ti dává právo snížit někomu Ohrožení tím, že mu požehnáš tak, aby se zlepšila jeho situace ve fikci a bylo to uvěřitelné...
Mě to tak obtížné nepřijde, ve skutečnosti mi přijde, že není problém žehnat nebo proklínat na počkání, nikdy jsme neměli problém nějak kletbu/požehnání do hry dostat. Byl to i důvod, proč jsme nakonec zaříkávače z nepřátelských jednotek odstranili, aby zbytečně nekazili hru.
MarkyParky píše:Takže veřejné lázně, záchody, hostince a společná nocoviště, to všechno je v pohodě a rána pěstí opravdu nestačí.
Všude tam, kde se svléká nebo kde ho někdo nehlídá, aby ho někdo neostříhal, nevzal mu krev a podobně. Přímo v DrD2:HM je příklad, kdy po bitvě přijdou poskoci a naberou do plátna krev z bojiště pro symbolický dotyk. Totéž je možné i u felčara, ranhojiče nebo v chrámech po každém ošetřování krvavého zranění. Stejně tak stačí, aby hrdina někde odhodil zkrvavenou bandáž.
MarkyParky píše:Totéž prádlo na zahradě, pokud to není oblíbená kroužková zbroj, rukavice jako dar od milého nebo rodinný poklad - noční košile po pradědečkovi.
V době, kterou si pro hru představuju, měla každá rodina několikery hadry na práci na poli a jedny, maximálně dvoje sváteční šaty do kostela.
MarkyParky píše:"...že by byla ochotna se pro něj vrátit den cesty i tam, kde jsou podobné předměty v kraji běžně k sehnání..."
Pro mě znamená, že běžně k sehnání tyto věci nejsou, protože na ně běžná rodina nemá. Většina rodin má majetek, pro který by se den cesty vrátila, protože si ho za běžných okolností nedokáže (nemůže) opatřit, a to může jít i o docela běžné předměty jako je pluh, hospodářská zvířata nebo talíře a příbory.

Jedná se o dostatečně silný vztah, pokud jde o nástroj jejich obživy nebo předmět, na který půl roku šetřili, aby si ho mohli opatřit?
MarkyParky píše:Nemůžu to najít, že by se to do knihy nakonec nedostalo? To by bylo nemilé :/
Taky jsem to nenašel, ale nehledal jsem nijak usilovně. Nicméně, pokud bych měl symbolický dotyk na větší část oddílu, tak mohu sesílat prokletí/požehnání hromadně (dle předchozích pravidel). Oddíl je pouhé zjednodušení, takže by z logiky věci mělo platit, že pokud dokážu pracovat s dostatečným počtem jednotlivců, dokážu pracovat i s jejich skupinou jako celkem. Možnost působit i na Zástavu beru jako rozšíření možnosti symbolického dotyku, nikoli jako jeho zúžení.

Já zaříkávače (konkrétně tedy kletby a požehnání, proti dovednostem s učeností a vyjednáváním nic nemám) cítím jako umělou vycpávku před magickými povoláními a cítím, že generuje problémy. Přijde mi nudný, nezajímavý a příliš univerzální nebo příliš omezovaný (dle toho, jak přesně si která skupina vykládá symbolický dotyk). Je mi jasné, že skupina, kde chtějí zaříkávače hrát a dát mu prostor pro hru, tvoří příběh cíleně pro jeho použití (legendy o rodových zbraních, stopování milenců a kradení jejich tajných psaníček, magické obrazce na srdcích z pouti a podobně). Mě by přišlo jednodušší takový předmět odnést nějakému NPC, nemusel bych řešit vymezení pravidel, nemusel bych řešit vyladění hratelnosti a univerzálnosti oproti nastavení světa a hráč by mohl mít zajímavější postavu, co je schopná nějaké akce. Také je mi jasné, že většina skupin neřeší, kam se jde vyspat nebo kde se nechat ošetřit, nebo jak umožnit žehnat členům vlastní družiny, protože GM má soudnost a tvoří zajímavé příběhy místo aby nadužíval (dle mého) díru v konceptu.

MarkyParky
Příspěvky: 5142
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od MarkyParky » 19. 1. 2015, 14:55

Nejprve jedna poznámak:

1) Celkově jsi strašně formalistickej, ale jen na půlku pravidel.
Buďto to vezmi jako volná doporučení a bude ti to šlapat.
Nebo to vezmi striktně formalisticky a respektuj všechna omezení a bude ti to šlapat.

Ale fakt nejde vykládat půlku věcí do slova ad absurdum a druhou půlku brát jako "volná doporučení", až ingorovat a divit se, že to generuje nesmysly...

2) Mylně předpokládáš (a naprosto tím míjíš pointu), že některé vlastnosti symbolického dotyku jsou ve hře, aby zajišťovaly nějaký mechanický balanc. Nee - ty vlastnosti jsou tam proto, aby generovaly content k odehrávání....
Arten_CZ píše: Mě to tak obtížné nepřijde, ve skutečnosti mi přijde, že není problém žehnat nebo proklínat na počkání, nikdy jsme neměli problém nějak kletbu/požehnání do hry dostat. Byl to i důvod, proč jsme nakonec zaříkávače z nepřátelských jednotek odstranili, aby zbytečně nekazili hru.
Já neříkám, že je to obtížné.

Já říkám, že ti zaříkávači nemohou sedět v bezpečí za bukem. Ať si klidně zaříkají, ale musí vědět proč a koho a kdy - tedy být přítomni na nebo v blízkosti bitevního pole a mít přehled nebo alespoň perfektní informace. A to btw vytváří content pro hráče k odehrání....

Arten_CZ píše: Všude tam, kde se svléká nebo kde ho někdo nehlídá, aby ho někdo neostříhal, nevzal mu krev a podobně.
Cože? Furt nechápu ... když se někde svléká, tak si snad dává pozor na to, aby mu neukradli jeho cenné věci už jen protože jsou cenné, i kdyby žádný zprostředkovaný dotyk neexistoval...
Arten_CZ píše: Přímo v DrD2:HM je příklad, kdy po bitvě přijdou poskoci a naberou do plátna krev z bojiště pro symbolický dotyk.
Ano, a zmiňovaný text v revizi aplikovaný na tento příklad, ti dává náhled na to, jak krvavá asi musí být ta řež, aby to poskoci mohli udělat - tedy že se někdo v boji musel cíleně snažit, aby fakt tekla krev, žádná hospodská rvačka či pár šrámů...

Arten_CZ píše: Totéž je možné i u felčara, ranhojiče nebo v chrámech po každém ošetřování krvavého zranění.
Když už, tak jedině ve cvhíli, kdy fakt budou tomu člověku krev odebírat - nebo jej řezat a poteče proudem. A jinak asi není nic divného, že felčaři a ranhojiči se budou pravděpodobně těšit podobné důvěře, jako lazebníci - možná ještě o chlup vyšší. A čarodějnice v lese za vsí je naopak známá tím, že za každou pomoc dřevorubci s vážným zraněním si chce nechat baňku jeho krve nebo chomáč vlasů ;o) (připomínám - generujeme Content)

BTW pálit zakrvácené obvazy je užitečnou praxí nejen kvůli zprostředkovanému dotyku, ale hlavně kvůli nemocem.
Arten_CZ píše: Stejně tak stačí, aby hrdina někde odhodil zkrvavenou bandáž.
Ne, to fakt nestačí. Odhozená bandáž s trochou zaschlé krve má k majiteli asi stejné pouto, jako vykaděné lejno... V tom vysvětlení máš výslovně uvedeno, že je potřeba pro získání dotyku vynaložit nějakou aktivitu....
Arten_CZ píše: V době, kterou si pro hru představuju, měla každá rodina několikery hadry na práci na poli a jedny, maximálně dvoje sváteční šaty do kostela.
No, to je krásný příklad.
Takže získání těch hadrů na pole je k ničemu. Ty má několikery.
Získání svátečních šatů do kostela budou znamenat na takhle chudého majitele symbolický dotyk.
Získání stejných šatů od bohatého měšťana, který jich má několik, je k ničemu.
Získání luxusního svátečního oděvu, který si bohatý měšťan nechal přivézt z hlavního města bude znamenat symbolický dotyk.
Arten_CZ píše: Pro mě znamená, že běžně k sehnání tyto věci nejsou, protože na ně běžná rodina nemá. Většina rodin má majetek, pro který by se den cesty vrátila, protože si ho za běžných okolností nedokáže (nemůže) opatřit, a to může jít i o docela běžné předměty jako je pluh, hospodářská zvířata nebo talíře a příbory.
Ale to je přesně tak jak to má být.
Sebereš vidlákovi jeho jedinej pluh? Jasně že na něj máš dotyk. Sebereš jeden z osmi pluhů co vlastní bohatý sedlák? Nezájem.
Sebereš chudému dřevorubci jeho jedinou sekeru? Nebo tu nejlepší, pro kterou by se do lesa v noci vrátil? Máš na něj dotyk. Sebereš jednu z 20 náhodných seker v dřevorubeckém kempu, kde je všechno všech? Hodně štěstí s ní, máš novou sekeru a nic víc...
Arten_CZ píše: Oddíl je pouhé zjednodušení, takže by z logiky věci mělo platit, že pokud dokážu pracovat s dostatečným počtem jednotlivců, dokážu pracovat i s jejich skupinou jako celkem.
To je správná úvaha, ale je nutné si ovědomit, že to, že jde o oddíl, neznamená rozmělnění těch podmínek. Jako nefunguje to tak, že zajdeš do zbrojírny, naházíš na hromadu náhodné zbroje, pak proneseš "vaše majitele proklínám" a půjdeš se na nádvoří podívat, kteří vojáci zvrací.... ;o)

Funguje to tak, že zajdeš do zbrojírny, naházíš na hromadu zbroje 31. pěší čety, myslíš u toho na vojáky 31. pěší čety a pak proneseš "vaše majitele proklínám" ... a pokud ty zbroje opravdu patŕí tomu, koho jsi chtěl proklít, tak pak teda bude ve stanu 31. pěší čety nablito...

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Rodario » 2. 6. 2015, 16:09

Tak sem nějak přišel s takovým domácím pravidlem:

Trochu mě totiž unavilo, že si na dobrodružství, kdy měli jí po stopách zlého kostěje hráči vzali čtyři vědmáky (a jednoho čaroděje). To by ani tak nevadilo, ale zase ty jejich postavy byly mechanicky naprosto totožné, až na jednoho, který byl spíš na znamení.

Tak sem jim zkusil narhnout tuhle změnu pravidel, okamžitě se toho chytli a hned se tam ukázala pěkná variabilita. Stále sice všichni byli vědmáci, ale zase trochu jiní vědmáci :) Měli sme s tím úspěch, tak sem si pomyslel že to dám i sem.

Ono, četl sem vyjádření tvůrců o tom, proč je to tak, jak to je, ale já osobně s tím nesouhlasím. Vrhací zbraně v hraničáři prý nejsou schválně proto, že se proti netvorům nehodí (co oštěp? Nebo vrhací nůž do oka baziliška? A naopak, hodí se proti baziliškovi dýka nebo holé ruce? Na to bych si hraničáře počítat mohl) a vědmák má jen boj zblízka proto, jelikož třeba "kostlivec" je jen samá kost a šípy mu moc neudělají. A proč toho kostlivce jako vědmák nemůžu střelit šípem do lebky? Nebo mu ustřelit šípem jednu z kostlivých končetin? Klidně i jako náročnou akci? Nebo po něm házet kameny, které mu polámou kosti? A co třeba střelit upírovi osikovou šipku do srdce?

A co taková dýka nebo klacek, ta dává větší smysl než luk a šípy nebo vrhací nůž? Ten nůž bych taky mohl použít jako zbraň v boji zblízka (ať už nouzovou nebo ne) a tehdy bych si bonus přičítal, takže tenhle argument je podle mě podle samotné logiky věci trochu padlý na hlavu. Účinnost bych bral spíše podle samotné zbraně než podle bojového stylu. A řešil bych to buď fikčně nebo dáním speciální odolnosti či zranitelnosti dotyčným nestvůrám proti takovému druhu zbraně (třeba kostlivec by mohl mít dodatečnou slevu proti bodným zbraním a šípům, naopak by byl zranitelný drtivými zbraněmi).

Taky to tu potom dává situaci, kdy na pevné zemi jsem výborný bojovník s všelijakými nestvůrami, ale jakmile sem na koni tak to všechno hned zapomenu, i kdybych byl jinak výborný jízdní střelec/bijec a měl maximální úroveň ve zvědovi/válečníkovi. A ani v Hrách Mocných bych nemohl jako v legendě o sv. Jiřím na koni tryskem vyrazit s kopím na draka s tím, že bych si na to počítal bonus. A celkově se mi to "řešení" v Hrách Mocných nelíbí, hlavně proto jak pozdě přichází. A nechápu, proč musím být absolutně nadupaný borec na to, abych tohle mohl ovládat.

Opakovaně sem tu viděl vyjádření, že při boji s netvory, nemrtvými, oživenými a běsy jde hlavně o to vědět jak na ně. A myslím, že současný systém tohle vůbec nevyjadřuje, je zbytečně restriktivní a taky trochu nelogický.

A když nedávají střelné a vrhací zbraně proti nemrtvým smysl, tak jaký dává smysl to, že je vědmák klidně třeba uboxuje k "smrti"? A stejně tak ten hraničář toho baziliška "uškrtil" místo toho, aby po něm hodil oštěpem? Jo, mají tam i boj beze zbraně, taky sem se divil.

Takže jsem si to pozměnil následovně:

Hraničář

Má nyní dovednost Boj s netvory. Ta mu umožňuje si proti netvorům připočítávat bonus z lovce (pěší střelba), bojovníka (pěší boj zblízka), kejklíře (pěší vrh), válečníka (jízdní boj zblízka) nebo zvěda (jízdní vrh i střelba), ale nejvýše do úrovně samotného hraničáře.

Takže Lovec 5/Hraničář 3 by si při střelbě na netvory připočítával +3, Lovec 2/Hraničář 5 by si při střelbě na netvory připočítával +2.

ZS Drakobijce nyní dává mistrovství v boji proti netvorům. Čarostřelec se vyškrtne a může se nahradit třeba něčím jiným.

Vědmák

Má nyní dovednost Boj s nemrtvými, oživenými a běsy. Ta mu umožňuje si proti nemrtvým, oživeným a běsům připočítávat bonus z lovce (pěší střelba), bojovníka (pěší boj zblízka), kejklíře (pěší vrh), válečníka (jízdní boj zblízka) nebo zvěda (jízdní vrh i střelba), ale nejvýše do úrovně samotného vědmáka.

ZS Stříbrná zbraň dává mistrovství v boji proti nemrtvým, oživeným a běsům. Pokud trváte na speciální stříbrné zbrani tak klidně, u střelných a vrhacích zbraní by to byly šípy s postříbřenou hlavicí, postříbřené vrhací nože atd.

Samotné úrovně Hraničáře/Vědmáka by tedy zobrazovaly ty znalosti postavy o tom "jak na ně" a úrovně bojovníka/lovce/kejklíře/válečníka/zvěda by byla praktická zručnost ve střelbě/šermu/vrhu potřebná k jejich využití.

Hry Mocných

Samozřejmě si budete muset nějaké ZS nahradit, jelikož už budou k ničemu. Jedná se myslím jen o Ničitele a Paladina. Na druhou stranu tak ale Ničitel získá "místo" na nějaké schopnosti pro boj zdálky, protože má být mistr boje proti čemukoliv a teď je to mistr boje zblízka proti čemukoliv, taky by se mu hodila třeba i Nelidská Síla. Stejně tak Rytíř Světla u Paladina se nahradí něčím jiným (a zajímavějším, protože ona samotná ZS je dost o ničem).

Celkově nám to hru dost spestřilo a otevřely se tím nové možnosti, které si myslím jinak chyběly. Takže pokud bude někdo mít zájem nebo má podobné problémy tak to taky vyzkoušejte, myslím, že to bude fungovat dost dobře :)

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin » 2. 6. 2015, 17:34

Nebudu říkat tak ani tak (revize), ale celkem dobře to děláš. ;)
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Rodario » 2. 6. 2015, 18:08

Díky :D Tak doufám, že aspoň v revizi bude tenhle můj problém vyřešený, ať už jakkoliv :)

Enkim
Příspěvky: 1
Registrován: 9. 7. 2015, 20:22

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Enkim » 9. 7. 2015, 20:35

Ahojte, tohle vlakno prubezne procitam, nicmene zatim jsem na nic podobneho nenarazil, tak se rad podelim o jedno pravidlo u nas. Hrajeme uzavrenou hru (coz samo o sobe vola po lehke konverzi nekterych pravidel Drd2) a proto jsem vytvoril toto pravidlo tykajici se zkousek. Problem byl totiz v tom ze po neuspechu kdy se postava nevycerpa, vi ze neuspela a je nucena odehrat fikcne opak - tedy hrac to vi, postava ne. Proto pouzivame pri hre jednoduche pravidlo : pred stretem se jako PH zeptam zda je postava i pri potencialnim neuspechu ochotná se vycerpat. Pokud ano, hod je viditelny a pri neuspechu hrac vymysli vycerpani. Pokud vsak ochotna vycerpat se nebude, hod provadim skryte a popisuji uz rovnou vzniklou fikci.

Př. : postava hleda v knihovne urcitou knihu. Neni ochotna se vycerpat. Hod provedu ve skrytu. Tedy pokud tam ta kniha skutecne je a ona neuspeje popisu ji ze knihovnu dukladne prohledala a je si jista ze tam ta kniha neni. To pak nejspis hrac sdeli i ostatnim.

Fikcne si toto pravidlo predstavuji tak ze pokud napr. polezu na skalu tak jsem jiz od zacatku rozhodnuty zda mi stoji za to se nahoru vyskrabat za kazdou cenu - tedy i kdyz se sedru do krve, nebo jestli to jenom zkusim a pokud to nepujde radeji seskocim (nebo si treba odsednu pokud sem jistenej lanem).

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2020
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin » 10. 7. 2015, 10:06

Ok, docela dobré řešení.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti