Domácí pravidla (house rules)

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Rodario » 26. 2. 2017, 22:44

Tak mě napadlo jestli by šlo dát postavám možnost mít pro něco svůj bonus k hodu +6, jako mají Prastaří anebo ty nejsilnější potvory jako jsou například ti nejstarší draci. Nejsem si jistý, jestli by to pro postavy bylo přesílené nebo ne.

Kdyby měla postava na něco úroveň v povolání 6, tak by ve zkoušce neuspěla jenom v případě, že si hodí dvě jedničky, s pátou úrovní neuspěje ve zkoušce pokud hodí dvě jedničky nebo jedničku a dvojku. Takže v obou případech je šance na neúspěch už tak dost malá. Takže se to nejvíce projeví ve střetu.

Napadlo mě to pojmout podobně jako Rodovou Zbraň, což rasová zvláštní schopnost, kterou si může vzít kterákoliv postava, ať už je to Elf, Kroll nebo Trpaslík. Tedy mistrovská ZS, kterou si může vzít každý:
Legendární hrdina

Již dávno překonal hranice lidských možností a existuje jen málo těch, kteří by se mu dokázali vyrovnat.

Hráč si vybere jedno základní nebo pokročilé povolání. Pro dovednosti tohoto povolání si při hodu počítá své povolání jako o 1 vyšší, než ve skutečnosti je, až do maxima 6, pokud jej má na 5. úrovni. V příslušném povolání musí mít postava alespoň 1. úroveň. Také musí vlastnit alespoň jednu zvláštní schopnost z mistrovského povolání, které má příslušné povolání uvedené jako podmiňující (v případě pokročilého povolání). V případě základního povolání musí být dotyčné základní povolání podmiňujícím alespoň pro jedno z podmiňujících pokročilých povolání daného mistrovského povolání. Například postava s mistrovským povoláním Paladina by si pro tuto schopnost mohla vybírat z povolání Válečník, Vědmák, Čaroděj, Bojovník, Kejklíř, Mastičkář, Zaříkávač, pokud by příslušné povolání měla alespoň na 1. úrovni. (bez aktivace, Duše)

Případně druhá varianta:

Legendární dovednost

Již dávno překonal hranice lidských možností a existuje jen málo těch, kteří by se mu dokázali vyrovnat.

Hráč si vybere jednu skupinu dovedností (např. Pěší boj zblízka proti lidem a zvířatům, Magie ohně, Akrobacie, Léčení lidského těla atd.). Pro tuto skupinu dovedností si při hodu počítá úroveň svého povolání jako o 1 vyšší, než ve skutečnosti je, až do maxima 6, pokud má příslušné povolání na 5. úrovni. Příslušná skupina dovedností musí patřit k povolání, ve kterém má postava alespoň jednu úroveň. Také musí vlastnit alespoň jednu zvláštní schopnost z mistrovského povolání, které má příslušné povolání uvedené jako podmiňující (v případě skupiny dovedností pokročilých povolání). V případě dovedností základních povolání musí být dotyčné základní povolání podmiňujícím alespoň pro jedno z podmiňujících pokročilých povolání daného mistrovského povolání. Například postava s mistrovským povoláním Paladina by si pro tuto schopnost mohla vybírat skupiny dovedností z povolání Válečník, Vědmák, Čaroděj, Bojovník, Kejklíř, Mastičkář, Zaříkávač, pokud by příslušné povolání měla alespoň na 1. úrovni.
Tuto zvláštní schopnost si postava může vzít vícekrát, pokaždé pro jinou skupinu dovedností. (bez aktivace, Duše)

Případně třetí varianta: Jako Legendární dovednost, jenom se vyškrtne možnost vzít si tu schopnost víckrát.
Tak co myslíte, má to své místo ve hře, nezpůsobí to moc velké problémy? Případně která varianta je lepší?

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 693
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Sarsaparillos » 26. 2. 2017, 23:54

Meh, podle mne zbytečnost. Jak sám píšeš, ve zkoušce je už tak velká šance na úspěch, nic moc to nezmění. A většina postav, která má v nějakém povolání pátou úroveň, má i zběhlost a mistrovské manévry, kdy (velmi) přesně tu pravděpodobnost lepšího výsledku bez problémů vytahuje nahoru. Nevidím důvod, proč tímto komplikovat pravidla.

A ani se mi teď nechce přemýšlet nad tím, proč by si měl někdo místo úrovně v povolání brát ZS, která mu dá úroveň v povolání (tj. ještě není na pětce). Fakt v tom nevidím vůbec žádný přínos.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2024
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin » 27. 2. 2017, 00:01

Mě se to teda nelíbí hlavně z toho hlediska že kvůli nějaké dynamice hry je prostě 6 úroveň vyhrazena pro legendární monstra. A tak by to mělo zůstat.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Rodario » 27. 2. 2017, 00:44

A ani se mi teď nechce přemýšlet nad tím, proč by si měl někdo místo úrovně v povolání brát ZS, která mu dá úroveň v povolání (tj. ještě není na pětce). Fakt v tom nevidím vůbec žádný přínos.
Jediný důvod, proč si to brát je ten, aby jsi měl "úroveň povolání" na 6. Já bych si to rozhodně nevzal u povolání, kde nemá moje postava pátou úroveň.
Mě se to teda nelíbí hlavně z toho hlediska že kvůli nějaké dynamice hry je prostě 6 úroveň vyhrazena pro legendární monstra. A tak by to mělo zůstat.
Souhlasím, že je to asi zbytečné a tak trochu i "nesetingové". Ono je to spíš asi otázka určité "prestiže". Začal jsem o tom přemýšlet poté, co se mě hráč, jehož postava je mistr meče (Ničitel) zeptal, jestli se někdy bude moct vyrovnat v boji zblízka třeba Kostěji Nesmrtelnému.

Spíš než seriózní nápad na ZS je to spíš taková úvaha, jak by to asi mohlo fungovat.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2024
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin » 27. 2. 2017, 11:18

(Chce se vyrovnat Kostěji Nesmrtelnému? Ať se stane Kostějem Nesmrtelným!)
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2352
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Bart » 27. 2. 2017, 15:07

Rodario píše:
A ani se mi teď nechce přemýšlet nad tím, proč by si měl někdo místo úrovně v povolání brát ZS, která mu dá úroveň v povolání (tj. ještě není na pětce). Fakt v tom nevidím vůbec žádný přínos.
Jediný důvod, proč si to brát je ten, aby jsi měl "úroveň povolání" na 6. Já bych si to rozhodně nevzal u povolání, kde nemá moje postava pátou úroveň.
Přesně, brát si to dřív než na páté úrovni nedává smysl ani mechanicky (je výhodnější vzít si ZS + úroveň), ani fikčně. Systémově je navíc dost nepěkné pracovat s bonusem +1. Jestli na tom trváš, tak bych to zjednodušil a upravil tak, že když si postava vezme tuhle ZS, tak si může zvýšit úroveň jednoho povolání, které už má na 5, na 6. Bez dalších mechanických podmínek.

Jestli to chceš udělat zajímavější, tak vymysli nějakou vtipnou fikční podmínku, za které se tahle "přídatná" šestá úroveň "aktivuje" - jaký rituál kvůli tomu musí postava vykonat, v jaké musí být situaci, co tomu musí obětovat...

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Rodario » 27. 2. 2017, 18:00

Fafrin píše:(Chce se vyrovnat Kostěji Nesmrtelnému? Ať se stane Kostějem Nesmrtelným!)
To mu asi neprojde :D

trajda
Příspěvky: 420
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od trajda » 27. 2. 2017, 18:17

Vsiml sis, ze v celym bestiari je jen jeden prastary humanoid? A v mocnych dokonce zadny prastary humanoid neni. Jsem nazoru, ze humanoidi by nemeli mit charakteristiku 6, alespon ne pomoci zakladnich mechanik.Vsimni si, ze vsichni prastari jsou polobohove, ne li bohove. Az se hraci stanou polobohama, pak teprve jim dam charakteristiku 6.

Osobne se mi nelibi ani ukrutny manevry, kdyby nebyly napsany primo v pravidlech mocnych, nikdy bych je hracum nepovolil.

Dovolil bych jim je zase az pote, co se stali polobohy. Pak teprve si zaslouzi ukrutny manevry.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Rodario » 27. 2. 2017, 19:17

trajda píše:Vsiml sis, ze v celym bestiari je jen jeden prastary humanoid? A v mocnych dokonce zadny prastary humanoid neni. Jsem nazoru, ze humanoidi by nemeli mit charakteristiku 6, alespon ne pomoci zakladnich mechanik.Vsimni si, ze vsichni prastari jsou polobohove, ne li bohove. Az se hraci stanou polobohama, pak teprve jim dam charakteristiku 6.

Osobne se mi nelibi ani ukrutny manevry, kdyby nebyly napsany primo v pravidlech mocnych, nikdy bych je hracum nepovolil.

Dovolil bych jim je zase az pote, co se stali polobohy. Pak teprve si zaslouzi ukrutny manevry.
Charakteristiku 6 nemusí mít jen "polobohové", ale i bytosti s Drsností 4, jako například Drak, Mluvící Zubr nebo Lešij.

Navíc ani někteří z prastarých rozhodně nesplňují tento požadavek. Dejme tomu, že Kostěj Nesmrtelný by se tak dal klasifikovat, ale Veleobr není polobůh, je to několik desítek metrů velký obr, který žije v těch nejvyšších horách. U něj mě tak napadá, jestli by místo Prastarého neměl mít spíš Drsnost 4. Jako Prastarého člověka bych si spíš představoval někoho jako Sauron nebo Saruman (ano, to technicky vzato nebyli "lidé", ale snad chápete, jak to myslím).

Musím přiznat, že původně jsem si myslel, že Veleobr je obr velký jako hora (hlavně kvůli té ilustraci), což by bylo o hodně vhodnější jako Prastará bytost, než obr vysoký dvacet metrů.

Jako chápu názor, že spíš ne (a z velké části ho zastávám i já), ale myslím, že to rozhodně není nic, co by bylo v rozporu s žánrem hry kdyby to už nějak postava získala.

Teoreticky stačí si na to artefakt, ale jestli se už do něčeho takového nějaký hráč pustí, tak to rozhodně nebude jen na úroveň povolání 6.

trajda
Příspěvky: 420
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od trajda » 27. 2. 2017, 20:11

Drak, Lesij, Kraken a Veleobr povazuji za tytany a vsechny tytany povazuji za polobohy.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host