Domácí pravidla (house rules)
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: Domácí pravidla (house rules)
Mno, ani ne. Oba maj vysoké ohrožení a oba hlásí akce "vyhodim tě z vlaku". Jde o to kdo vyhraje hod. A je celkem jedno, kdo je zrovna blíže ke dveřím. Lepší situace je když ten hrdina už skoro padá, drží se nějaké tyče a nohy mu vlajou do prostoru. Záporák nad ním stojí a chystá se mu šlápnout na prsty. Hrdina ale zabere, chytne záporáka za nohu a shodí ho, takže teď vysí i záporák. Ale na to aby se hrdina vydrápal nahoru potřebuje další akci. V rámci jedné by se to asi celé neudálo.Concobara píše:Víš jak bývají ve filmech takové ty akce kdy jedou vlakem a padouch škrtí hrdinu na a tlačí ho ze dveří ven, aby ho konečně vyhodil... No a správný hrdina pak udělá "lstivou" akciNarnas píše: Pro situaci ve fikci, která by tomu nejlépe odpovídal, bych se tomu nebránil. Teď mě z hlavy žádná nenapadá., škubne s padouchem, dá mu do zubů, otočí ho na záda a situace se obrátí...
To je docela dobrej příklad, ne?
Ale to je jenom šťourání. Pokud ti bude hra líp šlapat s tou změnou kterou navrhuješ, tak proč ji nepoužít.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Re: Domácí pravidla (house rules)
Tu minor upravu s rozdelenim Lstiveho ohrozenia na -1 a +1 by som v pohode vyskusal.
Stane sa aj tak len v okrajovom pocte pripadov.
Stane sa aj tak len v okrajovom pocte pripadov.
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Domácí pravidla (house rules)
Ano, není to zas tolik situací...Šlo mi spíše o to, jestli vás někoho nenapadne nějaký mechanický důsledek, který by nějak narušoval hru. Mě jaksi nenapadlo nic, tak jsem se rozhodl to hodit do placuAljen píše:Tu minor upravu s rozdelenim Lstiveho ohrozenia na -1 a +1 by som v pohode vyskusal.
Stane sa aj tak len v okrajovom pocte pripadov.

Re: Domácí pravidla (house rules)
Kromě toho, že to obrovsky zvyšuje výhodu lstivé akce, tak to ničemu nevadí.
Díky tomuhle můžeš v každém kole provést lstivou akci, zaplatit za to jednu výhodu a snížit si o jedna ohrožení a tu Výhodu dostaneš zpět. Pokud máš náhodou zběhlost, kupuješ si za tu Výhodu rychle, takže si vždycky uděláš přípravnou akci předem, dostaneš za ni 1-2 výhody. Jednou zaplatíš obranu, další si vyrobíš pomocí úspěchu nebo lstivě. A jede se dál...
Cenou za to, že získáš výhodu, v případech kdy máš vyšší ohrožení je to, že si toto vyšší ohrožení nesnížíš, tudíž se o tu výhodu dá lehce přijít.
Díky tomuhle můžeš v každém kole provést lstivou akci, zaplatit za to jednu výhodu a snížit si o jedna ohrožení a tu Výhodu dostaneš zpět. Pokud máš náhodou zběhlost, kupuješ si za tu Výhodu rychle, takže si vždycky uděláš přípravnou akci předem, dostaneš za ni 1-2 výhody. Jednou zaplatíš obranu, další si vyrobíš pomocí úspěchu nebo lstivě. A jede se dál...
Cenou za to, že získáš výhodu, v případech kdy máš vyšší ohrožení je to, že si toto vyšší ohrožení nesnížíš, tudíž se o tu výhodu dá lehce přijít.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.
Kahla o.s.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Omlouvám se, ale nechápu: Co má společného lstivost-ohrožení-výhoda? Aneb jak posunem ohrožení (-1 sobě/+1protivníkovi) získám výhodu?Fafrin píše:Díky tomuhle můžeš v každém kole provést lstivou akci, zaplatit za to jednu výhodu a snížit si o jedna ohrožení a tu Výhodu dostaneš zpět.

Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Tak jako můžeš místo zvýšení ohrožení způsobit stejně velkou jizvu, tak místo snížení ohrožení můžeš vyrobit stejně velkou výhodu. Tj. ta lstivá akce může teoreticky způsobit jizvu 1 a výhodu 1 nebo zvýšení ohrožení o 1 a výhodu 1 nebo ...Ocho píše:Omlouvám se, ale nechápu: Co má společného lstivost-ohrožení-výhoda? Aneb jak posunem ohrožení (-1 sobě/+1protivníkovi) získám výhodu?
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Re: Domácí pravidla (house rules)
WTF???Fafrin píše:Kromě toho, že to obrovsky zvyšuje výhodu lstivé akce, tak to ničemu nevadí.
Díky tomuhle můžeš v každém kole provést lstivou akci, zaplatit za to jednu výhodu a snížit si o jedna ohrožení a tu Výhodu dostaneš zpět. Pokud máš náhodou zběhlost, kupuješ si za tu Výhodu rychle, takže si vždycky uděláš přípravnou akci předem, dostaneš za ni 1-2 výhody. Jednou zaplatíš obranu, další si vyrobíš pomocí úspěchu nebo lstivě. A jede se dál...
Cenou za to, že získáš výhodu, v případech kdy máš vyšší ohrožení je to, že si toto vyšší ohrožení nesnížíš, tudíž se o tu výhodu dá lehce přijít.


Promiň, ale to zní trošku jako nějaká šílená konspirační teorie

Abych byl upřímný tak jsem ani pořádně nepochopil co jsi tím chtěl říct.... Fakt nevím jak hrajete DrD2 vy, ale my takové zběsilé komplikace nevymýšlíme....Žádné výhody místo ohrožení atp. ... nijak tím nechci snížit to co píšeš. Nepochybuju, že máš dost možná pravdu. Ale z mojeho pohledu:
Možná jsem asi vůbec nepochopil jak se DrD 2 hraje (je to možné, zas takový pilný student pravidel nejsem...), ale to co jsi tu popsal mi příjde jako popis z nějakého úplně jiného systému... Věřím, že máš pravdu a že to pomocí jakéhosi "slovíčkaření" pravidla umožňují, ale řekl bych, že takto to asi myšleno být nemělo...
Tak či tak děkuji, tohle byl v podstatě ten druh kritiky, který jsem k tomu potřeboval... Jen mi teda možná uniká důvod čím, že je to horší než když si pomocí lstivě snížím ohrožení o 2... A abych byl upřímný, tak přijít na mě hráč s takovou "podivnou aktivitou", kterou popisuješ ve svém postu , během souboje tak bych asi rychle uplatňoval pravidlo DbAD...

EDIT:
Díky Vztekliny jsem asi pochopil jak to myslíš...Hmm to mě nenapadlo, prtože my tohle vůbec nepoužíváme. Negenerujeme Výhodu. Prostě když se něco zadaří tak ji Vypravěč přiděli, ale jinak nee... Nezaměňujme to za snížení ohrožení...
Re: Domácí pravidla (house rules)
To je nejake domaci pravidlo? Protože, v knize jsem se s tímto nesetkal, pokud jsem to teda nepřehlédl někde. Naše družina moc s výhodou zatím nepracovala, vlastně na posledním sezení jsem ji použil jako Vypravěč poprvé, protože pořádně ani nevíme jak s ní pracovat, alespoň za sebe to tak mohu říct.vzteklina píše:Tak jako můžeš místo zvýšení ohrožení způsobit stejně velkou jizvu, tak místo snížení ohrožení můžeš vyrobit stejně velkou výhodu. Tj. ta lstivá akce může teoreticky způsobit jizvu 1 a výhodu 1 nebo zvýšení ohrožení o 1 a výhodu 1 nebo ...Ocho píše:Omlouvám se, ale nechápu: Co má společného lstivost-ohrožení-výhoda? Aneb jak posunem ohrožení (-1 sobě/+1protivníkovi) získám výhodu?

- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 14087
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Domácí pravidla (house rules)
Další možné následky akce, str. 107Malkin píše:To je nejake domaci pravidlo? Protože, v knize jsem se s tímto nesetkal, pokud jsem to teda nepřehlédl někde. Naše družina moc s výhodou zatím nepracovala, vlastně na posledním sezení jsem ji použil jako Vypravěč poprvé, protože pořádně ani nevíme jak s ní pracovat, alespoň za sebe to tak mohu říct.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Omlouvám se, trošku jsem v dabatě posunul význam posunutí ohrožení o 1 sobě a o 1 protivníkovi, k posunutí ohrožení o 1 a k tomu získání Výhody 1. Je to další logické posunutí tohoto houserule (zvýším protivníkovi ohrožení a snížení sobě -> já si místo toho vezmu Výhodu).
A snažil jsem se ukázat jak je to strašně výhodné.
Nevím, jestli je to tím, že máme už velkíé zkušenosti se hrou, nebo tím, že jsme v družině asi 3 gamisti/téměř muchkinisti a já ten největší, ale takovéhle věci mě prostě napadají a neváhám je použít.
(Teď jsem chtěl zahájit boj těsně před kouzelným okamžikem, abych během boje mohl použít Zdroj z amuletu, a pak si jej taky nabít a snížit tím ohrožení. A protože mám nabíjení bez potřeby zdrojů, jsou to +2 zdroje za akci bez placení čehokoliv.)
Teď mě napadl jasný důvod, proč ne 1+1 změna ohrožení při platbě lstivě: takto vaše akce směřuje na dva cíle - je třeba rozsáhle :/
A snažil jsem se ukázat jak je to strašně výhodné.
Nevím, jestli je to tím, že máme už velkíé zkušenosti se hrou, nebo tím, že jsme v družině asi 3 gamisti/téměř muchkinisti a já ten největší, ale takovéhle věci mě prostě napadají a neváhám je použít.
(Teď jsem chtěl zahájit boj těsně před kouzelným okamžikem, abych během boje mohl použít Zdroj z amuletu, a pak si jej taky nabít a snížit tím ohrožení. A protože mám nabíjení bez potřeby zdrojů, jsou to +2 zdroje za akci bez placení čehokoliv.)
Teď mě napadl jasný důvod, proč ne 1+1 změna ohrožení při platbě lstivě: takto vaše akce směřuje na dva cíle - je třeba rozsáhle :/
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.
Kahla o.s.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Ve skutečnosti jsi odhalil problém tohodle houserule, přesně takovým způsobem jak jsem si přál. Jen mě to dost překvapilo, protože tohle pravidlo jsem nikdy neuplatňoval a když jsem ho četl tak mi přišlo docela nesmyslnéFafrin píše:Omlouvám se, trošku jsem v dabatě posunul význam posunutí ohrožení o 1 sobě a o 1 protivníkovi, k posunutí ohrožení o 1 a k tomu získání Výhody 1. Je to další logické posunutí tohoto houserule (zvýším protivníkovi ohrožení a snížení sobě -> já si místo toho vezmu Výhodu).
A snažil jsem se ukázat jak je to strašně výhodné.
Nevím, jestli je to tím, že máme už velkíé zkušenosti se hrou, nebo tím, že jsme v družině asi 3 gamisti/téměř muchkinisti a já ten největší, ale takovéhle věci mě prostě napadají a neváhám je použít.
(Teď jsem chtěl zahájit boj těsně před kouzelným okamžikem, abych během boje mohl použít Zdroj z amuletu, a pak si jej taky nabít a snížit tím ohrožení. A protože mám nabíjení bez potřeby zdrojů, jsou to +2 zdroje za akci bez placení čehokoliv.)
Teď mě napadl jasný důvod, proč ne 1+1 změna ohrožení při platbě lstivě: takto vaše akce směřuje na dva cíle - je třeba rozsáhle :/




Re: Domácí pravidla (house rules)
Naše jednoduché řešení nižší nekromancie a vyvolávání démonů (hodí se nám to do settingu a nechceme to nijak komplikovat).
Ocením !konstruktivní! kritiku.
Čaroděje má na výběr tuto ZS:
Oživení nemrtvého služebníka Postava s touto vyhrazenou dovedností dokáže vykonat rituál k oživení nedlouho mrtvého těla jako nemrtvého služebníka. Rituál může vyžadovat delší čas na provedení a další suroviny, dle typu služebníka. Postava utrpí 1 úroveň vlivové jizvy za každou úroveň charakteristiky služebníka. Služebník funguje dle tradičních pravidel pro pomocníky a platby vyžaduje v podobě vyčerpání na Vlivu (1 Vliv postavy = 1 zdroj pouta služebníka). (aktivace: 3 Vliv + Vliv v hodnotě charakteristiky služebníka)
Mág má na výběr tuto ZS:
Přivolání démonického pomocníka Postava s touto vyhrazenou dovedností dokáže vykonat rituál k přivolání démonického služebníka. Rituál může vyžadovat delší čas na provedení a další suroviny, dle typu služebníka. Postava utrpí 1 úroveň duševní jizvy za každou úroveň charakteristiky služebníka. Služebník funguje dle tradičních pravidel pro pomocníky a platby vyžaduje v podobě vyčerpání na Duši (1 Duše postavy = 1 zdroj pouta služebníka). (aktivace: 3 Duše + Duše v hodnotě charakteristiky služebníka)
Proč vliv u nemrtvého a duše u démona?
Fikčně:
Démonický služebník odsává postavě duši. Ta je tradiční platbou pro všechna démonická stvoření, které kousek po kousku užírají z pevné vůle své oběti, posouvají její morální hranice a stahují ji do hlubin věčného zatracení. Jizvy na duši se pak projevují zvráceností, krutostí, nalomenou duševní rovnováhou. Tedy propadáním peklu.
Nemrtvý služebník působí na Vliv postavy. S postupujícím se jizvením na vlivu, se postava cítí čím dál méně pohodlně ve společnosti živých. Nerozumí jejich malicherným, pomíjivým starostem. Znechucuje jí ta roztěkanost života. Vždyť smrt je tak klidná, stálá a hlavně věčná… Čím víc se zjizví na vlivu, tím spíše raději vyhledává společnost svých nemrtvých služebníků.
Mechanicky:
Nutit čaroděje významně se vyčerpávat na duši a Mága na vlivu by znamenalo podstatné omezení jejich schopností, které jsou na těchto vlastnostech závislé
Volitelné:
Přetrhání pout
V případě, že do určité doby nedojde k obnovení vyčerpaného pouta, může se služebník pokusit vzepřít vůli svého pána a je pak nutné svést s ním střet o udržení kontroly. Doba, po kterou služebník vydrží bez platby, se může lišit podle typu (síly) služebníka a chvíle, kdy se pokusí vzepřít je závislá na jeho inteligenci (může si počkat na okamžik, kdy bude postava vyčerpaná, aby zvýšil své šance). Hromadný rituál
K vyvolání opravdu mocných démonů nebo oživení mocných nemrtvých bude zapotřebí provést náročný rituál za účasti několika čarodějů / mágů (ZS Mystický kruh).
Rituální předměty
K povolání některých démonů / oživení některých nemrtvých může být zapotřebí sehnat konkrétní rituální předmět, provést jej v konkrétním prostředí, případně s konkrétním tělem
Záleží na dohodě a settingu.
EDIT: až později mě napadlo, že to bude lepší dát jako samostatné téma, ať tu nespamujeme
viewtopic.php?f=262&t=8947
Ocením !konstruktivní! kritiku.

Čaroděje má na výběr tuto ZS:
Oživení nemrtvého služebníka Postava s touto vyhrazenou dovedností dokáže vykonat rituál k oživení nedlouho mrtvého těla jako nemrtvého služebníka. Rituál může vyžadovat delší čas na provedení a další suroviny, dle typu služebníka. Postava utrpí 1 úroveň vlivové jizvy za každou úroveň charakteristiky služebníka. Služebník funguje dle tradičních pravidel pro pomocníky a platby vyžaduje v podobě vyčerpání na Vlivu (1 Vliv postavy = 1 zdroj pouta služebníka). (aktivace: 3 Vliv + Vliv v hodnotě charakteristiky služebníka)
Mág má na výběr tuto ZS:
Přivolání démonického pomocníka Postava s touto vyhrazenou dovedností dokáže vykonat rituál k přivolání démonického služebníka. Rituál může vyžadovat delší čas na provedení a další suroviny, dle typu služebníka. Postava utrpí 1 úroveň duševní jizvy za každou úroveň charakteristiky služebníka. Služebník funguje dle tradičních pravidel pro pomocníky a platby vyžaduje v podobě vyčerpání na Duši (1 Duše postavy = 1 zdroj pouta služebníka). (aktivace: 3 Duše + Duše v hodnotě charakteristiky služebníka)
Proč vliv u nemrtvého a duše u démona?
Fikčně:
Démonický služebník odsává postavě duši. Ta je tradiční platbou pro všechna démonická stvoření, které kousek po kousku užírají z pevné vůle své oběti, posouvají její morální hranice a stahují ji do hlubin věčného zatracení. Jizvy na duši se pak projevují zvráceností, krutostí, nalomenou duševní rovnováhou. Tedy propadáním peklu.

Nemrtvý služebník působí na Vliv postavy. S postupujícím se jizvením na vlivu, se postava cítí čím dál méně pohodlně ve společnosti živých. Nerozumí jejich malicherným, pomíjivým starostem. Znechucuje jí ta roztěkanost života. Vždyť smrt je tak klidná, stálá a hlavně věčná… Čím víc se zjizví na vlivu, tím spíše raději vyhledává společnost svých nemrtvých služebníků.
Mechanicky:
Nutit čaroděje významně se vyčerpávat na duši a Mága na vlivu by znamenalo podstatné omezení jejich schopností, které jsou na těchto vlastnostech závislé

Volitelné:
Přetrhání pout
V případě, že do určité doby nedojde k obnovení vyčerpaného pouta, může se služebník pokusit vzepřít vůli svého pána a je pak nutné svést s ním střet o udržení kontroly. Doba, po kterou služebník vydrží bez platby, se může lišit podle typu (síly) služebníka a chvíle, kdy se pokusí vzepřít je závislá na jeho inteligenci (může si počkat na okamžik, kdy bude postava vyčerpaná, aby zvýšil své šance). Hromadný rituál
K vyvolání opravdu mocných démonů nebo oživení mocných nemrtvých bude zapotřebí provést náročný rituál za účasti několika čarodějů / mágů (ZS Mystický kruh).
Rituální předměty
K povolání některých démonů / oživení některých nemrtvých může být zapotřebí sehnat konkrétní rituální předmět, provést jej v konkrétním prostředí, případně s konkrétním tělem

EDIT: až později mě napadlo, že to bude lepší dát jako samostatné téma, ať tu nespamujeme

viewtopic.php?f=262&t=8947
Re: Domácí pravidla (house rules)
Tohle dělá alchymista, u čaroděje a mága to vůbec nemá co dělat... Chci čaroděje, který umí oživovat nemrtvé? Vezmu si k němu úroveň mastičkáře a úroveň alchymisty.
Re: Domácí pravidla (house rules)
Odpověď najdeš v příslušném tématuTork píše:Tohle dělá alchymista, u čaroděje a mága to vůbec nemá co dělat... Chci čaroděje, který umí oživovat nemrtvé? Vezmu si k němu úroveň mastičkáře a úroveň alchymisty.

viewtopic.php?f=262&t=8947
Re: Domácí pravidla (house rules)
Abych jenom nekritizoval, vymyslel jsem způsob, jak pokrýt i zbývající kategorie boje, které doposud pokryty nebyly a očekávalo se, že to přijde s expertními povoláními. Tyto kategorie se dělí na
pěší/jízdní
vrh/střelbu/boj zblízka proti
lidem a zvířatům/netvorům/nemrtvým, oživeným a běsům.
Předpokládám, že boj proti určité třídě nepřátel je vyhrazenou záležitostí určitých povolání. Např. hraničář umí bojovat proti netvorům a nikdo jiný by to umět neměl. Co když ale chce hráč hraničáře bojovat proti netvorům na koni? Přirozeně by se měl nejprve naučit bojovat na koni (tedy získat úroveň válečníka) a to pak skloubit se svými znalostmi, které má o boji proti netvorům. Zavádím proto následující ZS:
Lovec
ZS - Šíp spravedlnosti
Postava si může k pěší střelbě proti nemrtvým, oživeným a běsům přičíst svoji úroveň vědmáka.
Kejklíř
ZS - Mezi šupiny
Postava si může k pěšímu vrhu proti netvorům přičíst svoji úroveň hraničáře.
ZS - Svěcený nůž
Postava si může k pěšímu vrhu proti nemrtvým, oživeným a běsům přičíst svoji úroveň vědmáka.
Válečník
ZS - Kopí svatého Jiří
Postava si může k jízdnímu boji zblízka proti netvorům přičíst svoji úroveň hraničáře.
ZS - Boží bojovník
Postava si může k jízdnímu boji zblízka proti nemrtvým, oživeným a běsům přičíst svoji úroveň vědmáka.
Zvěd
ZS - Lovec draků
Postava si může k jízdnímu boji zdálky proti netvorům přičíst svoji úroveň hraničáře.
ZS - Lovec nemrtvých
Postava si může k jízdnímu boji zdálky proti nemrtvým, oživeným a běsům přičíst svoji úroveň vědmáka.
Discuss.
pěší/jízdní
vrh/střelbu/boj zblízka proti
lidem a zvířatům/netvorům/nemrtvým, oživeným a běsům.
Předpokládám, že boj proti určité třídě nepřátel je vyhrazenou záležitostí určitých povolání. Např. hraničář umí bojovat proti netvorům a nikdo jiný by to umět neměl. Co když ale chce hráč hraničáře bojovat proti netvorům na koni? Přirozeně by se měl nejprve naučit bojovat na koni (tedy získat úroveň válečníka) a to pak skloubit se svými znalostmi, které má o boji proti netvorům. Zavádím proto následující ZS:
Lovec
ZS - Šíp spravedlnosti
Postava si může k pěší střelbě proti nemrtvým, oživeným a běsům přičíst svoji úroveň vědmáka.
Kejklíř
ZS - Mezi šupiny
Postava si může k pěšímu vrhu proti netvorům přičíst svoji úroveň hraničáře.
ZS - Svěcený nůž
Postava si může k pěšímu vrhu proti nemrtvým, oživeným a běsům přičíst svoji úroveň vědmáka.
Válečník
ZS - Kopí svatého Jiří
Postava si může k jízdnímu boji zblízka proti netvorům přičíst svoji úroveň hraničáře.
ZS - Boží bojovník
Postava si může k jízdnímu boji zblízka proti nemrtvým, oživeným a běsům přičíst svoji úroveň vědmáka.
Zvěd
ZS - Lovec draků
Postava si může k jízdnímu boji zdálky proti netvorům přičíst svoji úroveň hraničáře.
ZS - Lovec nemrtvých
Postava si může k jízdnímu boji zdálky proti nemrtvým, oživeným a běsům přičíst svoji úroveň vědmáka.
Discuss.
Naposledy upravil(a) Tork dne 27. 2. 2012, 14:26, celkem upraveno 1 x.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů