Domácí pravidla (house rules)

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od vzteklina »

Tak jsem uvažoval nad alternativami pro zbraně.
Spousta lidí tu brečelo, že zbraně jsou chabě odlišené. Já s tím nesouhlasím. Podle mě je jedno jakou má postava zbraň. Důležité je to, co s ní umí (a co mu zbraň umožňuje z logiky věci).
Mně na zbraních v DrD 2 nesedí jiná věc. Přiřazení manévrů zdarma mi přijde dost umělé a dost neopodstatněné fikčně. (A taky manévr Přesně jsem si přejmenoval na Jistě protože to více vystihuje jeho podstatu/resp. přesně je nepřesný a zavádějící název)
Zatím je to jenom nástřel
1. zbraň nedává manévr zdarma, ale dává možnost způsobovat jizvy a smrt (tj. to samé jako ZS kouzelníků Dračí dech a síla vichřice). Na zabíjení/jizvení holýma rukama je třeba ZS (a na znehybnění/omráčení zase jiné ZS - aka využití tlakových bodů a jiných anatomických vychytávek - otázka je kterým povoláním je dát).
2. v rámci patřičných dovedností (jízdní/pěší/boj/střelba proti XY) se s každou úrovní postava naučí jeden bojový styl . Bojový styl je vázaný na konkrétní zbraň (přičemž zbraň musí odpovídat dovednosti ve které se zlepšil) a konrétní manévr + je náležitě popsán fikčně. Při hodu na iniciativu si pak hráč určí, že daný styl v kole použije a bude mít s onou zbraní tento manévr zdarma. Tohle by šlo nějak rozšířit i mimo boj, pokud si hráč pro postavu vymyslí smysluplný styl čehokoliv (třeba hraní šachů).
3.a) v rámci určitých situací při střetu může postava mít některý manévr zdarma. Zatím mám jenom přesně(jistě), které získá v případě, že její nástroje(tj. v případě boje zbraň) mají větší dosah než protivníkovy a střet začíná na vzdálenost větší, než je dosah kratšího nástroje (tj. v boji získává přesně zdarma ten s delší zbraní nebo s větším dostřelem, pokud ovšem nestojí příliš blízko k protivníkovi).
3.b) alternativně by v daných situacích nebyl manévr zdarma, ale byla by k dispozici jeho posílená verze (tj u delší zbraně velmi přesně).
3.c) alternativně by v daných situacích měla znevýhodněná postava postih (hloupě, chabě, pomalu ...)
4.pro rozlišení zbraní bych dále uvažoval jejich "interakci" s ochrannými předměty, tj. štíty a zbroje - např. před klackem zbroj ochrání, před válečným kladivem (tím reálným - ve tvaru bodce nebo klínu a ne kladivem z WoW) už ale ne (nebo hůře); nebo třeba vyšší průbojnost kuše oproti jiným zbraním.

Kdyby měl nekdo návrhy, jaké situace (viz bod 3) by se mohly projevit manévrem zdarma (případě jinou výhodou /nevýhodou), tak sem s nimi. Kromě toho dosahu mám zatím jenom pár nástřelů, které se mi zatím moc nepozdávají.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin »

Bod 1) mi zní jako zajímavý nápad, vše ostatní jako nepříjemné zesložitění systému.
Manévr zdarma bych pak přesunul ke "kvalitním" zbraním a hotovo.
Oslabuje to bojovníka. Ty ZS na zabíjení rukama by samozřejmě patřili k tomu povolání, které tímto způsobem bojuje - proti lidem a zvířatům beze zbraně zblízka - Bojovník.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Lemmy »

vzteklina píše: 1. zbraň nedává manévr zdarma, ale dává možnost způsobovat jizvy a smrt (tj. to samé jako ZS kouzelníků Dračí dech a síla vichřice). Na zabíjení/jizvení holýma rukama je třeba ZS (a na znehybnění/omráčení zase jiné ZS - aka využití tlakových bodů a jiných anatomických vychytávek - otázka je kterým povoláním je dát).
Tohle zní zajímavě :clap: ... otázka je, jestli to nebude deadly jako prase :think: - volil bych tohle asi jen pro hry, které mají mít pro hráče hodně obtížné (tedy kde je smrt postavy "standardem") a víc realistické (doba léčení jizev a z toho plynoucí postihy).
vzteklina píše: 2. v rámci patřičných dovedností (jízdní/pěší/boj/střelba proti XY) se s každou úrovní postava naučí jeden bojový styl . Bojový styl je vázaný na konkrétní zbraň (přičemž zbraň musí odpovídat dovednosti ve které se zlepšil) a konrétní manévr + je náležitě popsán fikčně. Při hodu na iniciativu si pak hráč určí, že daný styl v kole použije a bude mít s onou zbraní tento manévr zdarma. Tohle by šlo nějak rozšířit i mimo boj, pokud si hráč pro postavu vymyslí smysluplný styl čehokoliv (třeba hraní šachů).
Hodně znevýhodňuje postavy, které si dávají do zdrojů místo do úrovní.
Navíc je vázáno na konkrétní zbraň, což může být pro některé postavy také nevýhoda.
vzteklina píše: 3.a) v rámci určitých situací při střetu může postava mít některý manévr zdarma. Zatím mám jenom přesně(jistě), které získá v případě, že její nástroje(tj. v případě boje zbraň) mají větší dosah než protivníkovy a střet začíná na vzdálenost větší, než je dosah kratšího nástroje (tj. v boji získává přesně zdarma ten s delší zbraní nebo s větším dostřelem, pokud ovšem nestojí příliš blízko k protivníkovi).
Tohle by šlo, pokud by se nehrálo na pravidlo o délce zbraní (varianta dohody mezi vypravěčem a hráči podle situace se mi zdá ale jako lepší volba při nepoužívání pravidla délky zbraní (tedy ne "vždy máš manévr zdarma při delší zbrani", ale "máš něco zdarma podle situace") - varianta 3 s postihy je fajn, ale podle mě by stačil jen ten bonus jedné straně (postih druhé už hodně upravuje šance).
Při používání délky zbraní se mi zdá toto pravidlo jako zbytečný bonus.
vzteklina píše: 4.pro rozlišení zbraní bych dále uvažoval jejich "interakci" s ochrannými předměty, tj. štíty a zbroje - např. před klackem zbroj ochrání, před válečným kladivem (tím reálným - ve tvaru bodce nebo klínu a ne kladivem z WoW) už ale ne (nebo hůře); nebo třeba vyšší průbojnost kuše oproti jiným zbraním.
Tohle je dobré.
vzteklina píše: Kdyby měl nekdo návrhy, jaké situace (viz bod 3) by se mohly projevit manévrem zdarma (případě jinou výhodou /nevýhodou), tak sem s nimi. Kromě toho dosahu mám zatím jenom pár nástřelů, které se mi zatím moc nepozdávají.
5. řešit tyhle situace dle dohody, logiky věci a způsobu hry družiny (u nás např. na délku zbraní nehrajeme - je to pro náš způsob hry zdržující a zbytečné, ale řešíme případnou úpravou šancí při situacích, kdy má díky zbrani někdo jasně navrch (situace jako např. boj s halapartnou v úzké chodbě)
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Aljen »

1.) to znamena ze ako mastickar nebudem schopny utlct nespokojneho zakaznika nohou od stola?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Uživatelský avatar
Lemmy
Master Discussion Killer
Příspěvky: 4135
Registrován: 17. 10. 2008, 09:37

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Lemmy »

Aljen píše:1.) to znamena ze ako mastickar nebudem schopny utlct nespokojneho zakaznika nohou od stola?
Vzteklina spíš myslel asi něco ve smyslu, že mu spíš v tomhle případě namísto toho, že ho nohou od stolu praštíš mířenou ranou přesně do hlavy to, že mu zbraní přerazíš prsty nebo způsobíš pár hodně ošklivých, bolestivých, svědících a bobtnajících modřin (možnost jizev namísto bonusových manévrů) - aspoň tak jsem to pochopil.
Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od vzteklina »

Aljen píše:1.) to znamena ze ako mastickar nebudem schopny utlct nespokojneho zakaznika nohou od stola?
O.T. jeden veselý citát :"pamatuj, nejsou hloupe otázky, jsou jen hloupí lidé" :-) Neber si to samozřejmě osobně, Aljene! To je jen tak pro pobaveni, že sem si na to vzpoměl. Mám pocit, že to řek pan Garisson v South Parku.
Teď k věci. V bodu jedna jsem (mezi řádky) psal, že postava holýma rukama nedokáže použít akci zabij a to samé by neměla zvládat beze zbraně. A použil jsem přirovnání k čarodějovým ZS. Prostě a jednoduše, bez zbraně (nebo ZS na zabíjení bez zbraně) můžeš zabíjet jen nepřímo, a i způsobení jizvy není automatické. Samože když budeš chtít někoho škrtit, tak to neznamená, že se ti bude smát do ksichtu a zvesela si dýchat. Je to spíš o tom, že ho budeš škrtit docela dlouho, než upadne do bezvědomí (profík by tohle měl zvládnou za cca 3 vteřiny). A k tvojemu příkladu, samozřejmě, že můžeš utlouct nespokojeného zákazníka. Ale fakt jen utlouct. Neuděláš to tak, že "bim", jedna rána a je tuhej. (na to bych dal třeba taky ZS "zabiju tě mrkví" abys mohl jizvit a zabíjet improvizovanýma zbraněma)
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5282
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Aljen »

Viem kde smerujes tymi weapon ZS. Idea to nie je zla ... len mi nejak zavana po WTF.
Zabijat holymi rukami a impro zbranami len pomocou ZS by som este upgradol o "Pravidlo stastneho hodu".
Ked hodis 2 sestky tak mozes zjazvit/zabit aj bez ZS

Neporovnaval by som s magiou kedze ta je dost umela konstrukcia.

To ze niekto niekoho tresne 1x po hlave a ma to fatalne nasledky sa stava aj v reali a vobec nie zriedkavo. Preto bysom to rad mal aj v hre (ach jaj aky som morbidny)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Křišťan
Příspěvky: 11
Registrován: 3. 10. 2011, 08:18

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Křišťan »

Co hodit téma Seznam domácích pravidel nahoru, kde se zobrazuje třeba tema [info] Vítejte u diskusí o Dračím doupěti II, ať ho vidí každý nový návštěvník hned a nemusí se k němu dopracovávat a hledat ho zapadnuté někde dole? :wink:
Sindor
Příspěvky: 3
Registrován: 30. 9. 2011, 15:32

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Sindor »

Křišťan píše:Co hodit téma Seznam domácích pravidel nahoru? :wink:
Zdá se že se stalo, v hlavním menu už je seznam :)

Hráli jsme párkrát s našimi postavami v DrD II. Předesílám, že družina obsahuje veterány her na hrdiny, kteří často přišli na svět v době, kdy bylo Atari důvod k závisti 8)

Jádro hry je zdravé. Jednoduše členěné kategorie vlastností postav, snadno řešená únava čerpáním zdrojů, jizvy na těle i předmětech... ale autoři jako kdyby se zastavili v půlce a řekli: "starej dračák jste si dodělávali sami, tak si dodělejte i tohle" (sic!) S naší družinkou se nacházíme v uvěřitelném středověkém světě, v občanské válce horského pohraničí. Tedy střety malých oddílů. V DrD II je snadné generovat nové NPC, což je výhoda, stejně tak zjedodušení zbraní a boje se hodí. Co ale všem vadí je:

a) Nemožnost cokoliv změřit, zvážit nebo porovnat pomocí pravidel. Formulaci "tehdy se taky jen odhadovalo" považuju za alibistickou. Člověk, který znal míry svého pole na krok přesně a na něm postavil katedrály s bohu se přibližující geometrií by se nad takovou frází pozvedl obočí. Cestování (a tedy i potenciální hrdinské činy) starověku i středověku je postaveno právě na obchodu, směnárenství nebo boji (ano, v chaotickém lokálním systému měr a vah). Daleko víc než dnes hrálo roli, KAM dojedete za den (aby vás nezastihla noc v lese plném dravců), JAK rychle se vyčerpá vaše družina nebo zvířata na pochodu (protože vás jinak nějaký týpek jménem Saladin usuší žízní v poušti), KOLIK uveze vůz nebo JESTLI dostřelí anglický luk dál než francouzská kuše (telegram z Kresčaku: Dostreli. Stop. Francouzi Stop).
Kdesi tu Jerson zmínil: "dejte hráčům kartičky s hezkými obrázky zbraní a popisujte souboje na základě používaných zbraní, taktiky a výsledku hodu na střet". Ano, pokud nemají být přesná čísla, mají být nahrazena o to detailnějšími popisy. Viz. příklad krátkého luku v Anotaci co jsem přidal k DrDII. S čímž souvisí:

b) přejít na detailní souboj tam, kde si chceme souboj užít. V skupině vysloužilých šermířů bychom to ocenili. A „Wowkaři“ s „Diablisty“ určitě taky.

Tady je na čem pracujeme nebo převzatě hauzrůlujeme:
> Obecné dovednosti - Náročné/Běžné. Namísto Zvláštních schopností (pokud je na postup potřeba intenzivní příprava jako u řemesel), nebo paralelně k postupům (např. u dovednosti Dloubání se v nose...). Popsáno v Moudré sově. Nemožnost naučit se některé věci jako Plavání nebo Jazyky mimo rámec základního povolání je zjevný renonc pravidel.
> Manévry v šermu (tzv. finesy) - V podstatě komba složená ze základních "akcí”, kdy s každou zbraní bude možno dělat jiné finesy (kopí: nabodnutí/podražení nohou. Štít: vyražení zubů hranou, zablokování zbraně na těle soupeře. Kontraakce k štítu: zachycení hrany a zlomení zápěstí...). Bez nutnosti čísel a tabulek. Spíš, "když uděláš to a pak to, soupeři způsobíš rovnou jizvu/zvýšíš ohrožení/vyčerpáš..." Sada takových fines by se mohla dodávat jako Bojový styl (neozbrojený boj, dřevcové zbraně/meče atd.). Tzn. půjde souboj odehrát i bez toho (výsledek v podstatě pokrývají klasické manévry), ale hráči víc orientovaní na boj si ho budou moci vychutnat a rozvinout fantazii i v oblasti zabíjení.
Zde s autory souhlasím, není to nutné pro hru - ale stejně tak není nutné dávat nahou babu nebo draka na obálku knihy ;) Prostě dav odkojený Zaklínačem nebo WoW chce krev, pot a kožené spodní prádlo. Zatím mám z DrD II dojem pachu pergamenových svitků a sušených bylin, což většině dnešních lidí bezpochyby přijde málo sexy. Po přečtení kapitoly Zbraně má hráč nabuzený adrenalinem zařvat "tak pojďte, nakopem jim prdel!" a ne s přehledem pasáčka ovcí prohlásit "Hm, tvůj meč a moje hrábě, oba jsou vlastně nástroje, že ano..."
> Únava pro práci a putování - už tu bylo zmíněno. Každá postava by měla každý den uléhat s částí svých zdrojů spotřebovaných; nikdo není nesmrtelný a únava je pointou života směřujícího ke smrti. Navíc, uštvat bílou laň nebo dohnat znavený zadní voj je podstatou spousty příběhů.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15071
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Pieta »

Sindor: Dík za komentáře (a anotaci).
Sindor píše:Nemožnost cokoliv změřit, zvážit nebo porovnat pomocí pravidel. Formulaci "tehdy se taky jen odhadovalo" považuju za alibistickou. Člověk, který znal míry svého pole na krok přesně a na něm postavil katedrály s bohu se přibližující geometrií by se nad takovou frází pozvedl obočí. Cestování (a tedy i potenciální hrdinské činy) starověku i středověku je postaveno právě na obchodu, směnárenství nebo boji (ano, v chaotickém lokálním systému měr a vah). Daleko víc než dnes hrálo roli, KAM dojedete za den (aby vás nezastihla noc v lese plném dravců), JAK rychle se vyčerpá vaše družina nebo zvířata na pochodu (protože vás jinak nějaký týpek jménem Saladin usuší žízní v poušti), KOLIK uveze vůz nebo JESTLI dostřelí anglický luk dál než francouzská kuše (telegram z Kresčaku: Dostreli. Stop. Francouzi Stop).
Troufám si říct, že tvoje pojetí a pojetí pravidel si jsou možná bližší, než se ti zdá. Ona ta kapitolka k měrám a vahám neříká, že měřit se nedá, ale že přesná měření se dělají vhodnými nástroji, které ovšem hrdinové málokdy nosí v batohu. (A dodal bych, že obvykle je na to také více času, než kolik věčně někam spěchající hrdinové obvykle mají.)

Stejně tak souhlas, že je důležité, jestli luk přestřelí kuši - ale obvykle je hlavní informace, že "ano, o dost", a ne přesné metrové a centimetrové vzdálenosti. Podobně je samozřejmě důležité, aby výprava nezůstala na noc na nebezpečném území, ale nejsou k tomu nutně potřeba tabulky rychlostí, terénů a počasí.
Sindor píše:Kdesi tu Jerson zmínil: "dejte hráčům kartičky s hezkými obrázky zbraní a popisujte souboje na základě používaných zbraní, taktiky a výsledku hodu na střet". Ano, pokud nemají být přesná čísla, mají být nahrazena o to detailnějšími popisy. Viz. příklad krátkého luku v Anotaci co jsem přidal k DrDII.
Určitě, a ten krátký luk je moc fajn, ale tohle by se nám určitě do knihy nevešlo, pokud bychom nebyli ochotní vyškrtnout polovinu pravidel. (-:
Sindor píše: Manévry v šermu (tzv. finesy) - V podstatě komba složená ze základních "akcí”, kdy s každou zbraní bude možno dělat jiné finesy (kopí: nabodnutí/podražení nohou. Štít: vyražení zubů hranou, zablokování zbraně na těle soupeře. Kontraakce k štítu: zachycení hrany a zlomení zápěstí...). Bez nutnosti čísel a tabulek. Spíš, "když uděláš to a pak to, soupeři způsobíš rovnou jizvu/zvýšíš ohrožení/vyčerpáš..." Sada takových fines by se mohla dodávat jako Bojový styl (neozbrojený boj, dřevcové zbraně/meče atd.). Tzn. půjde souboj odehrát i bez toho (výsledek v podstatě pokrývají klasické manévry), ale hráči víc orientovaní na boj si ho budou moci vychutnat a rozvinout fantazii i v oblasti zabíjení.
Tady se přiznám, že ti asi nerozumím. V našich hrách se přesně takové finty a triky používaly neustále. Chceš je omezit tak, aby je mohl používat jen ten, kdo se je extra naučí?
Sindor píše:Únava pro práci a putování - už tu bylo zmíněno. Každá postava by měla každý den uléhat s částí svých zdrojů spotřebovaných; nikdo není nesmrtelný a únava je pointou života směřujícího ke smrti. Navíc, uštvat bílou laň nebo dohnat znavený zadní voj je podstatou spousty příběhů.
Samozřejmě že by večer měli hrdinové být unavení - ale mě třeba nikdy nebavilo, když jsem si odpočetl tabulkovou hodnotu bez možnosti to nějak pořádně ovlivnit. Víc mě baví, když se každý den vyskytne aspoň nějaká příležitost ty zdroje utratit na nějaké aktivity, které provádím.

Takhle nějak je to myšlené i v pravidlech. Místo "náročná chůze, osm hodin, těžký terén, s nákladem = 7 zdrojů" to bere spíš jako "zkouška na vyšplhání na skálu, zkouška na hledání stop v mokřadu, střet při odhánění medvěda = 7 zdrojů".
Sindor, v anotaci píše:Který hovádko boží, pacifistický napsalo onu čtyřstránkovou stať uvedenou větou "zbraně jsou zvláštním druhem nástrojů" by zasloužilo rozseknout obouručním mečem příčným řezem podél. Nebudu zabíhat do detailů ohledně rozdílů v ovládání sekery a meče (...)
Mezi sekerou a mečem je samozřejmě obrovský rozdíl - stejně jako ten sedláček jinde zmíněný bude mít asi problém někoho svými vidlemi probodnout skrznaskrz. Tohle ale my rozhodně nepopíráme, naopak, každá zbraň by ve hře opravdu měla fungovat tak, aby bylo poznat, že to není jen "generický bojový nástroj #18".
Pravidla jsou jednoduchá i proto, aby měli hráči prostor do hry zanést právě tyhle rozdíly.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin »

Do seznamu pravidel přibyli zdejší bestie, a nějaké externí odkazy (díky Sindorovi, že mi připomněl mé dílo a ukázal, že o něj může být zájem). Můžete se také těšit z dalšího seznamu, tentokrát doplňků.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin »

Zaříkávačská ZS, původní verze, toto je oponentní představa.
Pán run
Díky svým znalostem a síle své mysli dokáže udržet kontrolu nad dvěma magickými znameními.
Postava s touto vyhrazenou dovedností dokáže vytvořit a udržovat najednou dva magické obrazce. (bez aktivace, Duše)

Postava může mít takto dva aktivní magické obrazce, v jedné akci však může stále pracovat pouze s jedním z nich. To znamená, že pokud budou narušeny oba najednou, zaříkávač nebude s jedním z nich schopen provést akci a tento zanikne.
----
Dal jsem to jako schopnost bez aktivace, neboť pán golemů je také bez aktivace. Přestože to vypadá primitivně, je to poměrně silné, neboť takto je možno mít někde umístěn důležitý dlouhodobý obrazec a kolem sebe klást jednorázové malé pro běžné použití.
V souvislosti s omezením mě napadla další ZS, která by se možná hodila spíše jako přílepek k něčemu existujícímu:

Trpěliví strážce (nebo trvanlivý)
Když si myslíte, že jste jeho magické nástrahy již porazili a vyčerpali, překvapí vás s novou silou na cestě zpět.
S touto vyhrazenou dovedností může zaříkávač svůj aktivovaný obrazec deaktivovat, aniž by tento zmizel. Obrazci zůstanou zbývající zdroje a při příštím narušení se opět spustí. (Aktivace: 1 Duše)

Tato vyhrazená dovednost, za jejíž aktivaci platí zaříkávač ve chvíli použití 1 Duši mu umožňuje nepoužít svůj obrazec, aniž by o něj přišel. To se může hodit například, pokud váš obrazec naruší někdo, proti komu jeho síly nechcete použít.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin »

Živé předměty
(spíše poznámka, návod na hru, než pravidlo)
Ne každý živí tvor, který se v příběhu a hře projeví musí být Pomocníkem či Bytostí. Kůň, kterého jste právě sebrali ve stáji zájezdního hostince a teď na něm unikáte pronásledovatelům není váš pomocník a nemáte s ním vytvořené Pouto, přesto je to poslušný kůň a je vám ku pomoci ve vaší činnosti. Koně vašich pronásledovatelů jsou příliš nevýznamní, aby byli v konfliktu (pronásledování a případný následný boj) znázorněni jako bytosti s hranicemi, schopnostmi a sudbou. Přesto pronásledovatelům přinášejí jistou výhodu a umožňují provádět některé činnosti a udržet s vámi krok.
Takovéto bytosti (a klidně i najatou partu nosičů) můžeme pravidly jednoduše popsat jako Nástroje - mohou být běžné či kvalitní (jezdecký kůň či plnokrevník), sloužit k nějaké činnosti(poskytovat na ni slevu či manévr zdarma) a jejich používáním je možno je vyčerpat, poškodit či o ně jinak přijít a získat z nich zdroje (zjizvení předmětu).
Ve zvláštních případech může být živý předmět i Ochranným předmětem (osobní strážce, přidělený ozbrojený doprovod, skupina mnichů modlící se před doupětem démona za vaši ochranu zatímco vy čelíte jeho kouzlům).
Někdy může být živý tvor i Nástrahou - pes uvázaný u boudy za plotem si vás všimne a začne štěkat, víc nic. (Zvýšení ohrožení a prozrazení jako následek.)
Používat živé tvory jako Zásobník zdrojů už je poněkud extrémní, ale může to být dobrou cestou pro ztvárnění velkých soubojů (mass combat), kde jednotliví mezi sebou bojující vojáci a skřeti už ztrácejí na významu. Čaroděj obklopený oddílem skřetů prostě 1 obětuje aby s nimi rozsáhle zaútočil na družinu velkých hrdinů.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Fafrin »

Pro mnohé obecné žádosti a nářky repost (upraveného) vlastního příspěvku ze skrytého testerského fóra.
Moc připomínek autorů tam k tomu stejně nebylo. Bohužel. :-?
Mnozí si porůznu stěžují, že placení jizvami (a ještě aktivace) je u zaklínače a šamana příliš drahá a silně tato povolání znevýhodňuje proti ostatním. Dokonce i autoři (Pieta) připustily, že to není úplně v pořádku.

V tomto vlákně se pokusím pomocí logiky toto sebejizvení nějak upravit a snížit.

Základní argument, který budu používat je: "Je blbost, aby mohl používat tohle a současně nemohl použít tamto, když na oboje zná postup." Předveďme si to nejdříve na čaroději: "Je blbost, aby čaroděj mohl magií ohně zabíjet a jizvit, ale nikoliv jen zvedat ohrožení." a obdobu: "Je blbost, aby čaroděj mohl vytvořit obrazec vládnoucí silou plamene, ale sám tou silou nevládl."

---------
S tímto uvažováním je zřejmé, že šamanké vyhrazené dovednosti Ovládání zvířat, Lámání kouzel zvířecí magie, Neviditelný jezdec, Vládce šelem, Znak vlkodlaka spolu souvisí obdobným způsobem. Můžete-li v nějakou chvíli používat kteroukoliv silnější z nic, je blbost nezvládat použití té slabší. To se však v pravidlech díky existenci jizev děje. Pokud si dáte jizvu za Znak vlkodlaka, můžete celý den vytvářet obrazce provádějící zvířecí magií a pak kouzlit skrze ně. Nemůžete však používat obyčejnou magii zvířat a kouzlit s ní na zvěř kterou vidíte.
Proto by všechny tyto dovednosti měli být aktivovány jedinou esencí (jizvou).

Bokem byla ponechána ZS Měnič podob, která sice patří do zvířecí magie, ale její síla (šaman po proměně získá navíc veškeré ZS a dovednosti zvířete a používá k nim svoji úroveň.) i projev si jistě jizvu zaslouží. (Otázkou je, jestli vlivovou.) Co dělá tuto schopnost příšerně drahou je cena za aktivaci, pravděpodobně proměnu tam i zpět. (3 těla)
Zde to jednoznačně chce snížit cenu aktivace (přeměny) na 1 tělo. (Pokud platíte tam i zpět, pokud vždy jen za přeměnu ve zvíže, lze uvažovat o 2 tělech.)

Dobrým bodem by taky bylo u obou šamanských jizev na vlivu (za magii i za přeměnu) aby zmizeli s ukončením jejich působení - stínové jizvy, nebo sebeléčba bez nutnosti hodu.

Další věcí ponechanou bokem jsou jizvy za hadačství - za používání i za znak můry. Zde mi obě vzhledem ke své síle přijdou na místě. Ještě mě trochu zaráží, že výroba esencí není i u hadačství.
------------
U Zaklínače není situace tak strašná - tělesné jizvy si dokáže ošetřit sám (mastičkář) a nebo třeba i připravit spotřební předměty, z nichž bude čerpat aktivační poplatky. (To ostatně může i šaman. Akorát ani pro jedno nemáme výslovné povolení pravidly - viz další post) A aktivační poplatky se nečerpají ze stejné zásoby jako jizvy pro aktivaci schopností.
Ovšem u spousty ZS se vzhledem k jejich působení a nutnosti aktivace jizvou zdá nevhodný další aktivační poplatek při použití.

Tedy, znamení Isa, Fehu a i Raidho a Znak slunce jsou vzájemně nerozlučitelné, logicky nedává smysl možnost používat jedno a nikoliv nějaké další a spadají pod jedinou Esenci a jizvu.

Znamení Othala propůjčuje samo o sobě (zjizvením) zvláštní smysl. Ten se projeví jizvou na těle a nějakým postihem. Pokud budete chtít toto znamení/dovednost použít, může dojít k obvyklému střetu apod. Nutnost platit zde ještě aktivační poplatek se jeví zbytečnou dvojitou platbou za jednu věc. Tedy, (bez aktivace, Duše) - jedná se o smysl. (Viz hraničářské dravčí instinkty, třeba.)

Znamení Berkano je velmi silné, nesouvisí nijak s ostatními a i aktivaci při použití si určitě zaslouží. Ať zůstane tak jak je.

Znamení Tiwaz je opět velmi silné (pokud nehrajete na délky zbraní, kdy krátká zbraň má nekonečně obran) ovšem jeho vedení jako dovednosti, kterou je třeba v boji ještě draze aktivovat... . Při hře na obranu zdarma při krátké zbrani se prostě nejspíš nevyplatí jej používat. Ovšem existenci jako samostatná tělesná jizva + postih do tělesných činností si jistě zaslouží.
Tady se nabízí několik úprav, které schopnost zlevní. - Buď se tvářit že to není dovednost a aktivaci tak není třeba ověřovat zkouškou Zaklínače, nebo aktivaci zrušit zcela.

Stejně jako u šamana, i u Zaklínače by bylo dobré, kdyby se esenční jizvy daly lépe léčit, nebo sami mizeli (stínová jizvy). Vzhledem k tomu, že jsou určeny do boje a přináší omezení pro tělesné činnosti, musel by se asi jinak zaklínač po každé menší výpravě dávat velmi dlouho do kupy.
-----------
Celkově bych ještě doporučil text o esencích vytáhnout do obecné části kapitoly o magii. Opakovat velmi podobné věci třikrát v příručce není dobré a navíc se tím "zpřístupní" používání principu esence i pro jiná povolání (třeba expertní, nebo jako aktivace nějakých zajímavých homemade ZS)

Zajímalo by mě, co by na takové úpravy říkali autoři :) Vím že se na tom asi pracuje, nebo by mělo, ale není čas...
Stínové jizvy jsou k nalezení zde.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 15071
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Domácí pravidla (house rules)

Příspěvek od Pieta »

Dobré, dík!
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti