Chyby v pravidlech

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4710
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Chyby v pravidlech

Příspěvek od PetrH » 31. 7. 2011, 09:58

Drze si zavolim toto tema jedna pro pomoc tvurcum, jednak pro nas ctenare.

Co me dokaze naprosto zklamat je preklep hned uplne v prvnim textu:
DrDII str. 5:
... křikl mísato toho.
pripadam si jako, kdybych mel novy bmw 7 a po otocenim klicku na palubnim pc se objevil znak audi.
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Chyby v pravidlech

Příspěvek od Alef0 » 31. 7. 2011, 10:23

O tejto chybe vieme, ja osobne som z nej tak komicky smutný... Je to presne preto, že sa snažíme vychytať chyby v texte a potom vyjde takáto blbosť rovno na prvej strane. Komicky preto, že je to presne chyba, o ktorej sa rozprávajú historky ešte o tri generácie neskôr - presne také ako bájka o dawizardovi tradovaná vo Wizards of the Coast.

Na Gamecone sme si z toho uťahovali a niektorým ľuďom som slávnostne pri autogramiáde vymazával "a".
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4710
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyby v pravidlech

Příspěvek od PetrH » 31. 7. 2011, 10:25

no ono tech preklepu bude hodne,t ak proc je evidovat at s evi jejich souradnice, pokud to vadi, muze si admin ci mdoerator vlakno smazat :)
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3501
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Chyby v pravidlech

Příspěvek od Bouchi » 31. 7. 2011, 10:28

PetrH píše:Co me dokaze naprosto zklamat je preklep hned uplne v prvnim textu:
DrDII str. 5:
... křikl mísato toho.
Ale to je typicky zakon schvalnosti.
Prvni kapitola byla zverejnena uz na jare, cetly ji stovky lidi a nikdo si toho nevsiml (nebo vsiml a neupozornil).
Me to nakonec prastilo do oci - kdyz jsem si v tiskarne vzal arch cerstve vyjety ze stroje. A to uz bylo pozde. :-(((
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Chyby v pravidlech

Příspěvek od Alef0 » 31. 7. 2011, 10:29

PetrH píše:no ono tech preklepu bude hodne,t ak proc je evidovat at s evi jejich souradnice, pokud to vadi, muze si admin ci mdoerator vlakno smazat :)
Nie, nie, nevadí. Téma je výborná, ja (alebo niekto z tímu) to bude komentovať a prípadne preposielať do dizajnérskeho fóra (tam existuje zrkadlová téma s internou diskusiou chýb; teraz sa tam diskutujú rodové zbrane.)

Najlepšie je povedať, že na ktorej strane, v ktorom odseku (prípadne výsek textu) je aká chyba.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Markus
Vrchní krutovládce; Administrátor
Příspěvky: 9997
Registrován: 18. 8. 2001, 23:00
Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyby v pravidlech

Příspěvek od Markus » 31. 7. 2011, 11:12

Připomíná mi to nultou, limitovanou edici Příběhů Impéria, kde byl na samostatné stránce obrovský nadpis kapitoly: SYTÉM

Každá knížka potřebuje mít takovéhleho šotka, o kterém se budou bavit ještě mnohé další generace :)

Klimbing
Příspěvky: 280
Registrován: 26. 7. 2008, 20:44
Bydliště: Praha, případně Třeboň

Re: Chyby v pravidlech

Příspěvek od Klimbing » 31. 7. 2011, 11:23

str. 141 zvláštní schopnost Meče Dámy z jezera: "házejí toto kolo na iniciativu přesně, protivníci pak nepřesně."

Je to jen drobnost, ale pokud to dobře chápu, tak by tam mělo být místo přesně a nepřesně, rychle a pomalu.

Uživatelský avatar
Vitus
Příspěvky: 461
Registrován: 21. 7. 2006, 08:03
Bydliště: Kladno

Re: Chyby v pravidlech

Příspěvek od Vitus » 31. 7. 2011, 16:20

PetrH píše:Drze si zavolim toto tema jedna pro pomoc tvurcum, jednak pro nas ctenare.

Co me dokaze naprosto zklamat je preklep hned uplne v prvnim textu:
DrDII str. 5:
... křikl mísato toho.
pripadam si jako, kdybych mel novy bmw 7 a po otocenim klicku na palubnim pc se objevil znak audi.
Taky mne to udeřilo do očí a pak když Peekay psal, že mu máme posílat překlepy do soukromé pošty, aby to zanesl do oprav, tak jsem ten překlep nemohl za bohu najít a při tom jsem si vizuálně pamatoval nejen, že je na straně 5, ale i kde přibližně v textu -> předpokládám, že tohle šotek-schovávák :wink: .

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2124
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Chyby v pravidlech

Příspěvek od Fafrin » 31. 7. 2011, 22:18

Tak pro úplnost jednak repost toho, co jsem posílal mailem:
str. 24 - Výběr zvláštních schopností - příklad - "jedna duše" (j ne začátku není tučně)

str. 137 - Zbroje a přilby - tabulka Zbroje - její umístění na "konec sloupce" vede k dalšímu (delšímu) rozlomení odstavce "Poznámka pro Průvodce hrou". Považoval bych za přehlednější umístění tabulky před tento odstavec.

str. 141 - Kouzelné předměty - Meč dámy z jezera - "nositel meče a jeho druhové házejí toto kolo na iniciativu přesně, protivníci pak nepřesně" - jedná se zjevně o nějaký relikt - buď by měli na iniciativu házet zvýhodněný/znevýhodněný hod, nebo mít k dispozici manévr rychle zdarma a prokletí pomalu.

str. 141 - Kouzelné předměty - Černé kopí - termínem poslední vypětí je míněna Hrdinská smrt?

str. 142 - Kouzelné předměty - Plazobij - ...musí uspět ve zkoušce na vůli, jinak bude hnána sekerou... (zvýraznit, že se jedná o dovednost zaříkávače, jinak na to nikdo nepříjde)

str. 145 - Výroba, obecná pravidla, nouzové suroviny - nouzové ochranné předměty: "...bude dávat stejnou slevu ne vyčerpání jako zbroj lehká, ..." Na str. 137 se zbrojě dělí na běžné a těžké. Asi by je bylo opravdu lepší dělit na lehké a těžké, protože předměty dle kvality dělíme na nouzové, běžné a kvalitní.

str. 149 - V ceníku vybavení chybí dříve zmíněná píce. Dále by bylo dobré zde v ceně používat dukáty (zlatky), když už jsou zavedeny, zvláště u koní, majetků a obdobných drahých věcí.
(Měl by vyjít taky nějaký větší obsáhlý ceník, možná)

str. 154 - Sítě kontaktů - 4. odstavec - "Pokud má síť vysokou hodntu Těla,..." - jasný překlep

str. 214 - Vodníkův dech (...) - opomenuté zvýraznění

U počáteční výbavy mě dost zarazilo, že za 90 grošů doporučovaného startu není možno dle pozdějšího ceníku pořídit ani Drahou výzbroj či výstroj. Asi chápu ten úmysl - "pokud na to moc nehrajete, naberte si takto", ale může to vést u powergamerů k nepříjemným sporům s PH bez věty vysvětlení.

Pojem hranice vlastnosti by měl být při svém prvním uvedení v tvorbě postavy na str. 26 zvýrazněn jako pojem. Později je tak často používán. Stejně tak u zdrojů ne straně 98.

Možnost rychlé orientace listováním by značně zlepšilo, kdyby v záhlaví na protistraně nebylo to samá, jako vedle: "Část X. - něco", ale název kapitoly: Vybavení, Magie, Pomocníci, Rasy etc.
A tady přidávám druhou várku:
Jaká je cena stříbrných zbraní? Jsou pravidlově dosti důležité.
U bestií by možná stálo za to mít i nějakou vlastnost odměna/poklad

str. 213 - Následky podle pravidel, 2 odstavec - "..., kterou bude bytost ovlá,dat" - jasný překlep

U bestii by bylo dobré uvést že jejich charakteristika může být vyšší než 5, 6 a kdy je to vhodné.

Str. 266 - Chybí přirozená zbraň vlků (a vrků)

Chybí bestiový popis zvířecích pomocníků jako jsou koně, poníci apod.

str. 311 - mlhovec má nezranitelnost uvedenou špatným způsobem. Mělo by to být "Nezranitelnost (magie vody)".

Když jsou bral a zmar uvedeni dohromady, proč ne vlci II. a III. Místo navíc by umožnilo vytvářet delší poznámky.
Naposledy upravil(a) Fafrin dne 1. 8. 2011, 18:49, celkem upraveno 2 x.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Chyby v pravidlech

Příspěvek od Alef0 » 31. 7. 2011, 22:31

Když jsou bral a zmar uvedeni dohromady, proč ne vlci II. a III. Místo navíc by umožnilo vytvářet delší poznámky.
To by potom ostalo obrovské miesto na poslednej strane a musela by tam ísť nejaká ilustrácia mimo témy. Aké poznámky máš na mysli? Nechať tam prázdnu stranu a čarbať si tam?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
PetrH
Příspěvky: 4710
Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Kontaktovat uživatele:

Re: Chyby v pravidlech

Příspěvek od PetrH » 1. 8. 2011, 07:38

Alef0 píše:
Když jsou bral a zmar uvedeni dohromady, proč ne vlci II. a III. Místo navíc by umožnilo vytvářet delší poznámky.
To by potom ostalo obrovské miesto na poslednej strane a musela by tam ísť nejaká ilustrácia mimo témy. Aké poznámky máš na mysli? Nechať tam prázdnu stranu a čarbať si tam?
nebo by se ucelal citelnejsi font, v tomto mrhavem pocasi cteni v buse bez svetla min dalo zabrat
Kouzlem a mečem PbP | Lone Wolf Adventure game PlaybyPost
-----------------------------------------------------------
Lone Wolf: Kai Lord Rudy mec - CS = 19+2(meč)=21, END = 24+2(helma)+2(stit)=28 / aktuálně = 20, WP = 19
-----------------------------------------------------------
http://www.kouzlemamecem.cz

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Chyby v pravidlech

Příspěvek od Alef0 » 1. 8. 2011, 08:53

Zmena fontu o pol boda dokaze na 320 stranach pridat aj takych 20 stran, pricom tu hovorime o polstrane. Ta vec s duplicitnymi vlkmi je skor kozmeticka nez zavazna chyba.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2124
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Chyby v pravidlech

Příspěvek od Fafrin » 1. 8. 2011, 09:31

Alef0 píše:
Když jsou bral a zmar uvedeni dohromady, proč ne vlci II. a III. Místo navíc by umožnilo vytvářet delší poznámky.
To by potom ostalo obrovské miesto na poslednej strane a musela by tam ísť nejaká ilustrácia mimo témy. Aké poznámky máš na mysli? Nechať tam prázdnu stranu a čarbať si tam?
Mám na mysli podobné poznámky, jako jsou u dvou lapků. Zas tak velké volné místo by to nebylo, vlk je 1/4 sloupce a kdyby k němu měla přibít přirozená zbraň...
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Charles
Příspěvky: 3633
Registrován: 21. 7. 2009, 19:13

Re: Chyby v pravidlech

Příspěvek od Charles » 1. 8. 2011, 09:36

Alefe, trochu soudnosti. Fafrin má naprostou pravdu. Původně byli i obři rozepsaní zvlášť a měly to být kartičky na vystřihování. To se zavrhlo, logicky se stáhli do jednoho odseku obři - a mělo se udělat i s vlky. I kdyby se vzniklé místo mělo zaplnit jedním z nevyužitých obrázků, je to dobrý kauf. Do reprintu určitě opravíme.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Chyby v pravidlech

Příspěvek od Alef0 » 1. 8. 2011, 09:40

Ja nehovorim, ze Fafrin nema pravdu (jeho prispevky su vzdy mimoriadne konstruktivne; i tento), len sa snazim zdovodnit, preco to vzniklo :-)

Taketo napady rad opravim.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů