Nahradí DrD II staré DrD?

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3383
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Bouchi » 28. 12. 2011, 12:01

Dalt píše:uniklo to jen mě, nebo v pravidlech fakt není napsaný že manévr obrana může postava použít neomezeněkrát - páč jinak je psaný jeden manévr v kole
Ne v kole, ale v akci. Cili obranu muze postava pouzit v kole az tolikrat, kolik akci je proti ni v tom kole podniknuto. (Pokud tedy za kazdou zaplati anebo ma diky necemu nejake obrany zdarma.)
Obrázek Obrázek

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12264
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Pieta » 28. 12. 2011, 12:05

Dalt píše:u prvniho bodu mi jde o to, že prostě nevěřím (fiktivnímu) modelu vyprávění, kdy jeden z lapků několikrát vystřelí na postavu posílající z kopce klády - pak (když se zadaří) klády padaj dolů, 1. lapka furt střílí, 2. laka se už asi 30 vteřin krčí za stromem a 3. lapka si celýho tohodle procesu NEVŠIML!! (herně chápu že tam jde o tu zkoušku) - a tohle je v pravidlech jako modelová situace? wtf?!
Je to modelová situace, proto se tam musí vejít co nejvíc různých variant. Ano, mohli jsme detailně rozebírat, proč si toho nevšiml, ale nikomu nám to nepřišlo zase tak důležité - je to ostatně příklad, tam by měli lidi pochopit, že je to konstruované na předvádění pravidel a ne ideální hry.
Dalt píše:uniklo to jen mě, nebo v pravidlech fakt není napsaný že manévr obrana může postava použít neomezeněkrát - páč jinak je psaný jeden manévr v kole
Je to jeden manévr v akci, ne v kole.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 18:59

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od vzteklina » 28. 12. 2011, 13:31

Dalt píše:u prvniho bodu mi jde o to, že prostě nevěřím (fiktivnímu) modelu vyprávění, kdy jeden z lapků několikrát vystřelí na postavu posílající z kopce klády - pak (když se zadaří) klády padaj dolů, 1. lapka furt střílí, 2. laka se už asi 30 vteřin krčí za stromem a 3. lapka si celýho tohodle procesu NEVŠIML!! (herně chápu že tam jde o tu zkoušku) - a tohle je v pravidlech jako modelová situace? wtf?!
Teď nevim jak je to dokončené v pravidlech, tenhle příklad, ale to co uvádíš jsou jen záměry.
Vlkava se snaží shodit klády na lupiče, očividně se jí to nedaří nenápadně, takže jeden chytne luk a střílí po ní. Druhej se schovává za strom a třetí nedělá nic konkrétního (ne že si toho nevšiml, spíš tomu schválně nevěnuje pozornost a chystá něco jiného - proč by si jinak svou akci schovával, že; zároveň také může důvěřovat svému kolegovi střelci, že situaci vyřeší). Situace je taková, že uvolnění klád jí určitě nebude trvat pul minuty! Vytáhnout nějaké zarážky a pak do té hromady šťouchnut, to je vše.
Až po hodech teprve dochází k rozuzlení situace.
Tj. pokud vyhraje vlkava, podařilo se jí klády shodit a ostatní byli pomalí nebo nepřesní na to aby jí v tom zabránili nebo se v klidu skryli a musí se vyčerpat, aby je klády nesmetly (krom třetího, kterého klády zasáhnou (a třeba mu podrazí nohy). Pokud vyhraje střelec, odežene střelbou vlkavu od klád a ,pokud se ona navyčerpá, zažene ji do horšího postavení (zvýšené ohrožení). Pokud vyhraje ten co se schovává, je schovaný, ale vlkavě shodit klády nezabránil.
Abych to shrnul, před hodem se uvedou záměry a situace se rekonstruuje konkrétně až po hodech a po vyčerpání.
Dalt píše:iniciativa a různý druhy kostek - s tím problém nemám. Mě vadí, že při soubojích mnoha postav (třeba 10 - 15) je souboj nepředstavitelně dlouhej (všichni hlásej co budou dělat, dělaj, nedělaj protože chtěli dělat ale nedodělali :D - z toho by se jeden podělal :D).
Pokud máš 10-15 protivníků, můžeš je sloučit do skupinek, které si povedeš jako "jednu bytost". Z 15 tak uděláš protivníků třeba 5. Vypadat by to mohlo podobně jako ve warhammeru RTS na PC, kde napřed vyčerpáš jednotce morálku a pak začnou chcípat jednotliví členové.
Dalt píše:K tomu ohrožení - přijde mi smutný, když celej bojovej systém je založenej na hraní si s ohrožením (ve fikci popisování filmových scén boje) a v reálných mechanismech hry se to hodí leda proti někomu s brněním (v našem světě těch brnění moc neni, ale to jen tak btw), jinak je to de facto zbytečný (obzvlášť v soubojích na život a na smrt, kterých je třeba na výpravě proti nemrtvým většina - pak se opravdu vyplatí hlásit zabít, zabít, zabít :)
Pozor, nejde o "bojovej systém" ale o systém konfliktů. Ten systém funguje jak pro skok přes propast, tak pro handlování se o ceně meče, tak pro balení holek (považovat to za souboják je nepříjemný relikt z her kde jediný systém byl ten na souboje). Pro boj je ten systém dost obecný a skoupý, protože ti v podstatě řekne kdo vyhrál, ale detaily moc neřeší. Pokud v boji používáš jen akce typu "rozsekám ho na kusy" je vhodné si hned na začátku boje nastavovat vyšší ohrožení, tak aby odpovídalo situaci (v pravidlech je tabulka, a v situaci kdy jde o život by mělo být ohrožení 4 a více). Boj pak bude drsnější a hlavně kratší. A nebo koukni do sekce domácích pravidel, kde je pár návrhů řešení.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Maugir » 28. 12. 2011, 13:33

Dalt píše:jeden manévr v kole
Jeden manévr za akci. V kole klidně víc, pokud to dovolí počet zdrojů a logika situace. (akce není rovna kolu)
Obrázek

Dalt
Příspěvky: 40
Registrován: 4. 12. 2011, 12:40

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Dalt » 28. 12. 2011, 14:44

ok, tak trochu jinak - u té iniciativy a boji více postav to asi stále uplně ne dobře chápu - samozřejmě že si mohu postavy rozdělit do jednotlivých skupinek a pak házet, ale jak to řešit právě v té fikci? jde mi o to, že lidi se pak budou nutně muset chovat skupinově, což je reálně nesmysl - mě jde o to, že někdo útočí na někoho, jinej brání dalšímu provést něco - z toho všeho se skládá závěrečný obrázek jedné scény (třeba kola) kterej pak s různýma úpravam (vykoupení se atd) rozhodně není finální...co s tím? (ta dýlka boje je pak neúnosná - přesně proto jsme nikdy nehráli rozšířenej souboj. system ve starým drd).

K ohrožení - tam ani tak neřešim dýlku (tj třeba to zvýšení ohrožení na 4 když je to jen o zabíjačce a následný zrychlení boje), ale hlavně smysl proč si s tím ohrožením hrát (snižovat, zvyšovat) jako postava, když nejvýhodnější je soupeře nutit odčerpávat rovnoměrně (boj trvající 5 kol: budu zvyšovat ohrožení - po 5 kolech se zvýší na 6 pokud základ byl 2 = soupeř bude muset /pokud na to má/ čerpat 6 bodů sudby aby se vykoupil - oproti tomu když budu nutit soupeře čerpat (tj zabijim, zabijim, zabijim), tak v 5 kole má vyčerpáno bodů 10...

jinak díky moc, že jste mě zatím neposlali do krajin kam nakoukne leda doktor - tj cenim si týhle debaty :)

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 6355
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od eerieBaatezu » 28. 12. 2011, 15:30

Moje subjektivní troška do mlýna:

DrDo je pro mě o rasách a povoláních. Ten feeling, který navozují. Kudůk a kroll. Hraničář se psem, pyrokinezí a meditací. Alchymista s viděním magenergie, ohnivou hlínou a rudokřížákem. Kouzelník se zaostřením vůle a artak bárak. Je to vlastně o tom, že psa má prostě hraničář a rachejle prostě pyrofor, i když v každé jiné hře by takové věci mohl mít a ovládat každý. Tohle poněkud retardované rozvržení věcí pro mě dělá kouzlo dračáku tím, čím je.

Ale je to taky o tabulkování a "útok za X, obrana za Y a máš to za Z". Jako malí jsme kupovali vyšší verze pravidel a moduly atd. kvůli tabulkování. "Co má asi hraničář nového?", "Týjo, magický střeh." I když jsme stejně nikdy pravidla pro experty nehráli a stejně tak jsme nikdy nehráli za kudůky nebo krolly. Ale všechno to dohromady byla součást dračáku tak, jak na nás působil a my to tak měli rádi. A samozřejmě soubojový systém, který nás naučil redukovat věci na "útok za X, obrana za Y a máš to za Z".

Díky bohu za směr, jakým se DrD II vydalo. Už jsem roky nehrál, ale kdybych zase měl s kým, tak rozhodně sáhnu po DrD II. Atmosféra z hlediska settingu se tvůrcům podařila opravdu dračanská a systém prostě svádí k role-play a ne k roll-play (moc hezké pojmenování tohoto rozdělení mimochodem).
Když jsem si pro sebe modeloval nějaké situace podle pravidel, a nevěděl jsem např. mám teď zvýšit ohrožení?... tak jsem si uvědomil, že na tom v posledku vůbec nezáleží, prostě použiji zdraví rozum a když nevím, tak klidně nechám ohrožení stejné, ale nejvíc důležité bude, co se odehrává ve vlastním střetu a ne zjišťovat komu se jak změnila nějaká číslíčka, což pak svádí k hlídání čísel a ne k vymýšlení zajímavých léček na protivníka. A v systémech jako DrDo nebo DnD by mě hráči sežrali za to, kdybych jim zapomněl připočítat nějakou hodnotu, DrD II na mě působí dojmem, že mnohen důležitější jak vyfantazírovat co se stalo, než jak se komu změnila nějaká čísla.

DrD II mít nikdy feeling tabulkového dračáku nebude. Je prostě důležitější, co chcete blesky udělat, než zda jsou to artak bárak nebo járak bárak. Rozhodně si myslím, že by DrD 1.7 udělat šlo. Nechat tam všechno to kouzelné retardované rozdělení psa pro hraničáře a rachejtlí pro pyrofora, udělat z druida a sicca více použitelná povolání, vylepšit soubojový systém... Ale mě nenapadá proč, když tu je DrD II se svými mechanikami, kde si koneckonců proč né můžu dát svému hraničáři pyrokinezi a klidně dát alchymistovy možnost zalézt do astrálu, když by mi to jó moc chybělo.

edit: poznámka:

A nemělo být DrD+ takovou 1.7 verzí pro DrDo?
Naposledy upravil(a) eerieBaatezu dne 29. 12. 2011, 12:46, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12264
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Pieta » 28. 12. 2011, 15:56

Dalt píše:ok, tak trochu jinak - u té iniciativy a boji více postav to asi stále uplně ne dobře chápu - samozřejmě že si mohu postavy rozdělit do jednotlivých skupinek a pak házet, ale jak to řešit právě v té fikci? jde mi o to, že lidi se pak budou nutně muset chovat skupinově, což je reálně nesmysl - mě jde o to, že někdo útočí na někoho, jinej brání dalšímu provést něco - z toho všeho se skládá závěrečný obrázek jedné scény (třeba kola) kterej pak s různýma úpravam (vykoupení se atd) rozhodně není finální...co s tím? (ta dýlka boje je pak neúnosná - přesně proto jsme nikdy nehráli rozšířenej souboj. system ve starým drd).
U nás to fungovalo asi takhle:
1) Výsledky střetů jsou, když se ohlédne od zdrojů, dost náhodné - každý střet je riskantní.
2) Zdrojů není mnoho, a jizvy se léčí dlouho - nikdo se nechce dostat do příliš mnoha střetů, obzvlášť jsou-li zároveň.
3) Přesila, i kdyby byla slabší, má mnoho pokusů a slušnou šanci něco mi udělat - nikdo se nechce do přesily pouštět moc fér.

To vedlo k tomu, že velké úsilí hráči věnovali snaze, pokud stáli proti přesile, nestát proti přesile; a tím mi pomáhali, protože sami vymysleli, proč ten boj nebude tak zběsilej a bude celkem zvládnutelnej.
Dalt píše:K ohrožení - tam ani tak neřešim dýlku (tj třeba to zvýšení ohrožení na 4 když je to jen o zabíjačce a následný zrychlení boje), ale hlavně smysl proč si s tím ohrožením hrát (snižovat, zvyšovat) jako postava, když nejvýhodnější je soupeře nutit odčerpávat rovnoměrně (boj trvající 5 kol: budu zvyšovat ohrožení - po 5 kolech se zvýší na 6 pokud základ byl 2 = soupeř bude muset /pokud na to má/ čerpat 6 bodů sudby aby se vykoupil - oproti tomu když budu nutit soupeře čerpat (tj zabijim, zabijim, zabijim), tak v 5 kole má vyčerpáno bodů 10...
V návaznosti na to, co jsem psal nahoře, srovnej:
Situace 1:
protivník A: Útočím.
Hráč: Zabiju protivníka A. Úspěch.
protivník A: Tak to ne. Sudba.
Protivníci B-F: Dobíháme a obkličujeme hráče.

Situace 2:
protivník A: Útočím.
Hráč: Přinutím protivníka A ustoupit tak, aby překážel kolegům. Úspěch.
protivník A: OK, to bych mohl vzít. Nevyčerpávám se, zvedá se mi ohrožení, a stojím někde jinde.
Protivníci B-F: Eh? Nemůžeme se tam dostat! Fail!

Pointa "jenom zvyšovat ohrožení" je v tom, že přitom zároveň můžeš ovlivnit, co se při boji stane, což má leckdy mnohem větší hodnotu, než jedno vyčerpání sudby.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12264
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Pieta » 28. 12. 2011, 16:01

eerieBaatezu píše:systém prostě svádí k role-play a ne k roll-play (moc hezké pojmenování tohoto rozdělení mimochodem).
Tohle označení je mimochodem v angličtině tak nadužívané, že když to White wolfové napsali před pár roky do některé své knížky, na fórech to lidi poměrně hromadně považovali za povýšenecký snobismus. (-;

Uživatelský avatar
Narnas
Příspěvky: 147
Registrován: 27. 9. 2011, 11:31

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Narnas » 28. 12. 2011, 17:40

Dalt píše: K ohrožení - tam ani tak neřešim dýlku (tj třeba to zvýšení ohrožení na 4 když je to jen o zabíjačce a následný zrychlení boje), ale hlavně smysl proč si s tím ohrožením hrát (snižovat, zvyšovat) jako postava, když nejvýhodnější je soupeře nutit odčerpávat rovnoměrně (boj trvající 5 kol: budu zvyšovat ohrožení - po 5 kolech se zvýší na 6 pokud základ byl 2 = soupeř bude muset /pokud na to má/ čerpat 6 bodů sudby aby se vykoupil - oproti tomu když budu nutit soupeře čerpat (tj zabijim, zabijim, zabijim), tak v 5 kole má vyčerpáno bodů 10...
Důležitou roli hraje také to, jaký je průvodce. Pokud budeme mít průvodce typu: Hráč: Udělám cokoliv. Průvodce: Vyčerpám se. Pak je taktika zabít, zabít nejvýhodnější. (Pro mírumilovnější Old Shaterhandovské řešení: uspím ho ránou pěstí.)
Nehledě na to, že pak bude dosti bolestivý každý střet. Jak bylo zmíněno, jde o život a to odpovídá ohrožení 4. Při 50 na 50 úspěchu v hodu, Sudbě řekněme 9 a Hranici Těla u postavy 7 končí souboj mrtvým protivníkem a silně zjizveným družníkem. A že léčení jizev není zrovna příjemná a rychlá záležitost.

Druhý případ, říkejme mu třeba rozumnější PH. Hráč: zabíjím. Průvodce nemá jinou možnost než se vyčerpat, protože jinak by končil střet, tedy se čerpá. Hráč: Vyrazím mu, rychlým seknutím na zápěstí zbraň. PH: nečerpám se, sudba se dá využít lépe (zaplacení rychle, rozsáhle atd.) Hlavní efekt nepřítel je beze zbraně. Logicky mu roste ohrožení.
Čistě pravidlově, proč si hrát s ohrožením, právě kvůli hranicím. Většina zvířat bude mít duši kolem 2 – 3. Zatímco vyčerpání sudby může zabrat několik kol, lstivé zvýšení ohrožení na 4 znemožní zvíření jakékoliv vyčerpání proti duševní akci (např. magii). Podobně na tom budou lapkové s nízkou duší a vlivem. Abych se přidržel předchozího případu. Po lstivém vykopnutí zbraně může bojovník přistoupit k zastrašení, na které nepřítel nemůže kvůli nízké hranici reagovat vyčerpáním, sudba nesudba.

Pokud jde o kostlivce, tak to je případ dost na krev. Pokud družina nemá v čele Vědmáka, bude mít víc starostí s přežitím a útěkem než se zabíjením kostlivců. ;-)
Elen síla lûmen omentielvo.
<Hvězda svítí na hodinu našeho setkání.>

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Maugir » 28. 12. 2011, 20:45

Narnas píše:...proč si hrát s ohrožením, právě kvůli hranicím.
Přesně. Extrémní, modelová situace:
Bojovníka obstoupí jedenáct skřítků Modrokvítků. Takový skřítek Modrokvítek je založený spíše duševně, ale když se naštve, umí též ukázat zuby. Tělo má 2, Duši 7, Vliv 5 a Sudbu 8. Sudba všech jedenácti skřítků Modrokvítků, stojících kolem bojovníka je tedy 18 (8 za prvního + 10 za ty zbylé).
Válečník A: Zabítzabítzabít = 10 kol, než zabije prvního Modrokvítka (devětkrát jim po dvou odčítá sudbu, v desátém se nemají už jak vykoupit).
Válečník B: Používá manévr rozsáhle a všechny je zastrašuje. Tím se jim zvýšilo ohrožení na 3. Prvního skřítka může zabít už ve druhém kole (ohrožení vyšší než hranice Těla - proti fyzickým akcím se již nemohou vykoupit). To je o osm kol dříve:) Vážně je technika zabítzabítzabít tak výhodná?
Obrázek

Pepa

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Pepa » 28. 12. 2011, 22:06

Maugir píše: Válečník A: Zabítzabítzabít = 10 kol, než zabije prvního Modrokvítka (devětkrát jim po dvou odčítá sudbu, v desátém se nemají už jak vykoupit).
Tím ale souboj skončí a Válečník vyhraje kompletně, tudíž budou mrtví asi všichni, nejen jeden...
Maugir píše: Válečník B: Používá manévr rozsáhle a všechny je zastrašuje. Tím se jim zvýšilo ohrožení na 3.
It depends... Třeba se proti tomu zvýšení Ohrožení skřítkové vyčerpají, když vědí, že mají malé Tělo a pak by padali jako hrušky...

Uživatelský avatar
Maugir
Příspěvky: 978
Registrován: 13. 8. 2011, 01:20

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Maugir » 28. 12. 2011, 22:12

Pepa píše:Tím ale souboj skončí a Válečník vyhraje kompletně, tudíž budou mrtví asi všichni, nejen jeden...
Pokud sudba klesne na nulu, neznamená to, že bytosti umírají. Znamená to pouze, že už nemají jak odvrátit protivníkův úspěch.
Pepa píše:It depends... Třeba se proti tomu zvýšení Ohrožení skřítkové vyčerpají, když vědí, že mají malé Tělo a pak by padali jako hrušky...
Ano, potom samozřejmě nastane stejný postup jako u válečníka A, čili pomalé uhlodávání Sudby. Jde o to, že v prvním případě to bude zcela jistě pomalé uhryzávání sudby, ve druhém možná.
Obrázek

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 1992
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Fafrin » 28. 12. 2011, 22:29

Pepa píše:
Maugir píše: Válečník A: Zabítzabítzabít = 10 kol, než zabije prvního Modrokvítka (devětkrát jim po dvou odčítá sudbu, v desátém se nemají už jak vykoupit).
Tím ale souboj skončí a Válečník vyhraje kompletně, tudíž budou mrtví asi všichni, nejen jeden...
Omyl, neskončí - byl zabit 1. a jestě je tu dalších 9, kterí mohli celou dobu třeba vyrábět Výhodu = Sudbu, nebo válečníka kousat do nohou. Bude celou dobu platit obrany?(a hlásit v rámci nich zabítzabítzabít - skřítci se tak vyčerpají dříve než za 9 kol, vyčerpají se za cca 9 akcí, ale samotného válečníka to bude stát 9 zdrojů těla za obranu - kdo z vás to má?)
Pepa píše:
Maugir píše: Válečník B: Používá manévr rozsáhle a všechny je zastrašuje. Tím se jim zvýšilo ohrožení na 3.
It depends... Třeba se proti tomu zvýšení Ohrožení skřítkové vyčerpají, když vědí, že mají malé Tělo a pak by padali jako hrušky...
Jenže, pokud se budou muset vyčerpat všichni, budou muset vyčerpání zaplatit všichni. (1 Sudba za každého - máš dost?) A vyčerpávat se mohou jen v případě, že předtím zahlásili protiakci - mohli skřítci zahlásit proti vyčerpávání protiakcí?
(Samozřejmě, správný drsný válečník má nadání na zastrašování skřítků a všechny je Rozsáhle a (velmi) Mocně zastraší tak, aby to rovnou vzdaly a utekly (každý skřítek zaplatí 2 sudby. Při velmi rovnou uteče, protože zaplatit nemůže.) - proč zabíjet.)

Velmi silnou záležitostí zvyšování ohrožení je Lstivě - někteří si možná bez problému nechají zvýšit ohrožení na 2, zaplať 1 zdroj (nebo taky nic, protože jsi zběhlý/máš kopí) a zvyš ohrožení na 3 (plus uprav realitu). To se to bude teď blbě vyčerpávat.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Pepa

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Pepa » 29. 12. 2011, 14:48

Maugir píše:Pokud sudba klesne na nulu, neznamená to, že bytosti umírají. Znamená to pouze, že už nemají jak odvrátit protivníkův úspěch.
S tím souhlasím. Ale po 10ti kolech boje, kdy se skřítci desetkrát vyčerpali, to asi bude vypadat tak, že někteří třeba utekli, někteří jsou omráčení, někteří vážně zranění a někteří třeba i opravdu mrtví...
Fafrin píše: Jenže, pokud se budou muset vyčerpat všichni, budou muset vyčerpání zaplatit všichni. (1 Sudba za každého - máš dost?)
Tak tohle strašně záleží na konkrétní situaci... Někteří skřítci na Válečníkovo zastrašování reagovali, z nich hodili někteří víc než on a ti ostatní méně než on. Kolikrát se tedy má kdo vyčerpat? To opravdu záleží na popisu situace (hlavně na tom, jestli skřítek chce protiakcí chránit jen sám sebe nebo všechny) a výborně to rozebral MarkyParky ve svém příkladu na straně 69 ve fóru Otázky k pravidlům...

To je ale jedno... Já jsem chtěl jen poukázat na to, že Maugirův příklad na to, že zvyšování Ohrožení je lepší než hlášení smrtících akcí, není zase tak úplně jednoduchý a úplně jasně to z něho neplyne. Vzájemných interakcí je tam spousta a může nastat mnoho různých věcí...

Nicméně s tím, že zvyšování Ohrožení je lepší než hlášení smrtících akcí, souhlasím. Je to lepší a myslím, že dokonce tak moc, že by se protistrana proti tomu měla vždy vyčerpat. (Jinak bude dlouhodobě v nevýhodě.) Ale to je námět zase na další diskuzi a už tady jsme docela offtopic...

Ještě na závěr jedna důležitá věc !
Fafrin píše:...kteří mohli celou dobu třeba vyrábět Výhodu = Sudbu, ...
!!! Tohle vážně nevím, jestli se vůbec "smí"... Podle pravidel (strana 98 a pak strana 107 - Další možné následky akce) je Výhoda formulována vždy tak, že ji mají pouze hráčské postavy. Jestli ji mohou získat i nestvůry (a CP), a tím si ji převedou do Sudby, to vážně nevím... Každopádně by to vedlo k onomu "léčení" nestvůr, o kterém jsem už psal jinam a názory na to byly docela nejasné... Takže snad se k tomu tvůrci pravidel vyjádří... (Osobně bych toto (= generování Výhody a Sudby nazpět) nepovolil. Je vůbec otázka, jaké akce musí být ohlášeny, aby toto dělaly, a pak i jaké protiakce... Navíc mi přijde, že souboje by se staly ještě složitějšími a nepřehlednějšími než jsou. Dále by taky vznikaly momenty, kdy by se hráčské postavy vyčerpávaly jen proto, aby jejich nepřítel nedostal Sudbu a to už mi přijde takové šílené...)

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 12264
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Nahradí DrD II staré DrD?

Příspěvek od Pieta » 29. 12. 2011, 15:09

Pepa píše:Tohle vážně nevím, jestli se vůbec "smí"... Podle pravidel (strana 98 a pak strana 107 - Další možné následky akce) je Výhoda formulována vždy tak, že ji mají pouze hráčské postavy. Jestli ji mohou získat i nestvůry (a CP), a tím si ji převedou do Sudby, to vážně nevím...
Smí, Sudba str. 274: "Aby se ušetřilo počítání pro Průvodce, vždy, když má bytost získat Výhodu, přidá se namísto toho do zásobárny Sudby odpovídající počet bodů"
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host