Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
citim tu house rules, zakladni povolani dobrodruh....
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
On by takový Dobrodruh byl dobrý název pro jakékoliv upravené (uměle vytvořené) dovolání - jednoduše tomu vrazit x schopností (dvě na boj či naopak čistě na magii), vybrat x zvláštních schopností a povolání je na světěPetrH píše:citim tu house rules, zakladni povolani dobrodruh....
EDIT: S pokročilými povoláními pak např. v kombinaci ("abys mohl mít tohle povolání z části Dobrodruha, ideálně bys v něm měl mít tuhle a tuhle schopnost)
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15070
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Něco takového bylo v ranných verzích a simulovalo to věci, které nepatřily pod žádné povolání - na každé úrovni buď zvláštní schopnost, nebo si přibrat do Dobrodruha nějakou dovednost. Univerzálnější, ale ne tak silné, jako klasická povolání.Lemmy píše:On by takový Dobrodruh byl dobrý název pro jakékoliv upravené (uměle vytvořené) dovolání - jednoduše tomu vrazit x schopností (dvě na boj či naopak čistě na magii), vybrat x zvláštních schopností a povolání je na světě $D
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Nějaký oficiální způsob na vytváření takového vlastního povolání (houserule přímo na DrD2 stránkách) by možná byl mnohem lepší, než ten oficiální Bojovník, protože to pokrývá vše
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
+1Lemmy píše: Nějaký oficiální způsob na vytváření takového vlastního povolání (houserule přímo na DrD2 stránkách) by možná byl mnohem lepší, než ten oficiální Bojovník, protože to pokrývá vše
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Tak jsme o víkendu dvojku taky zkoušeli.
Já v roli vypravěče jsem byl hodně nejistej, ale to mohlo být stejně tak dobře tím, že nejsem na vyprávění zvyklej a trochu jsem podcenil přípravu. Jinak mě osobně systém moc neštval.
Přišlo mi, že hráči často jen ohlašovali "útočím na něj" bez nějaké bližší specifikace. To, že se po hráči najednou chtěj nějaké popisy je IMHO trochu překvapilo, ač věřím, že sám jsem na tom nebyl o mnoho lépe.
Volnosti popisů sice je věc, která třeba mě osobně táhne nejvíc a kvůli který bych si to strašně rád zahrál (hlavně za nějaký kouzlící povolání - čaroděj třeba mě strašně láká), ale myslím, že moji hráči to úplně neocenili a že se v tom trochu plácali.
Celkově to pak lidi hodnotili jako "ta hra je pro pokročilejší hráče" a tvářili se, jako že by radši zůstali u jedničky.
Já v roli vypravěče jsem byl hodně nejistej, ale to mohlo být stejně tak dobře tím, že nejsem na vyprávění zvyklej a trochu jsem podcenil přípravu. Jinak mě osobně systém moc neštval.
Přišlo mi, že hráči často jen ohlašovali "útočím na něj" bez nějaké bližší specifikace. To, že se po hráči najednou chtěj nějaké popisy je IMHO trochu překvapilo, ač věřím, že sám jsem na tom nebyl o mnoho lépe.
Volnosti popisů sice je věc, která třeba mě osobně táhne nejvíc a kvůli který bych si to strašně rád zahrál (hlavně za nějaký kouzlící povolání - čaroděj třeba mě strašně láká), ale myslím, že moji hráči to úplně neocenili a že se v tom trochu plácali.
Celkově to pak lidi hodnotili jako "ta hra je pro pokročilejší hráče" a tvářili se, jako že by radši zůstali u jedničky.
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
"Jak na něj útočíš"Honza píše: Přišlo mi, že hráči často jen ohlašovali "útočím na něj" bez nějaké bližší specifikace. To, že se po hráči najednou chtěj nějaké popisy je IMHO trochu překvapilo, ač věřím, že sám jsem na tom nebyl o mnoho lépe.
a "Čeho tím útokem chceš dosáhnout?"
A je to ... je to o zvyku
Je to rolleplaying, ten je o popisech... není to tahovka stylu - iniciativa, útočí, bráním se, máš to za deset
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Lemmy: Zamysli se nad tim znova. Není to trochu na hlavu; ptát se, čeho chce dosáhnout, když do někoho seká mečem?
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Není. Zaprvé to nebylo "sekám mečem", ale "útočím". Takže otázka "jak?" je zcela na místě (odpověď může být třeba ono sekání mečem). A záměry takového útoku (když už jsme si alespoň specifikovali, že je to mečem a že seká a neútočí např. hlavicí), mohou být různé - od odzbrojení, přes zmrzačení po zabití. On je rozdíl, když sekáš po prstech, kterými nepřítel drží zbraň a když sekáš po jeho krční tepně... Nemyslíš?Quentin píše:Lemmy: Zamysli se nad tim znova. Není to trochu na hlavu; ptát se, čeho chce dosáhnout, když do někoho seká mečem?
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22624
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Bere se záměr postavy nebo hráče? protože nejen při boji bývá docela složité určit, s jakým záměrem to či ono dělám, případně když jich mám víc, nebo je mi jedno, kterého z několika záměrů dosáhnu (což bývá nejčastější) a tak by bylo logické uvést nějaký obecnější záměr, třeba "chci se zbavit nebezpečí" a je mi jedno, jestli toho dosáhnu tím že zraním útočníka a uteču, nebo ho zabiju,nebo to vzdá když vytáhnu zbraň... pak mi zůstávají použitelné jen záměry hráče, které zase příliš nefungují při hraní v roli.
hraju: Ω Projekt Omega
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15070
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Vypravěč: Stojí tam lapkové a chtějí po tobě peníze. Co děláš?Jerson píše:Bere se záměr postavy nebo hráče? protože nejen při boji bývá docela složité určit, s jakým záměrem to či ono dělám, případně když jich mám víc, nebo je mi jedno, kterého z několika záměrů dosáhnu (což bývá nejčastější) a tak by bylo logické uvést nějaký obecnější záměr, třeba "chci se zbavit nebezpečí" a je mi jedno, jestli toho dosáhnu tím že zraním útočníka a uteču, nebo ho zabiju,nebo to vzdá když vytáhnu zbraň... pak mi zůstávají použitelné jen záměry hráče, které zase příliš nefungují při hraní v roli.
Hráč: Chci se zbavit nebezpečí.
Vypravěč: OK, dal jsi jim své peníze, cennosti, zbraň a koně. Nechali tě napokoji, nejsi v nebezpečí.
Hráč: ...
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9342
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Ne. Dokud nemáš v plánu nějaké vyfikundace jako zmiňované odzbrojení, tak si vystačíš se "zabít"maugir píše:Není. Zaprvé to nebylo "sekám mečem", ale "útočím". Takže otázka "jak?" je zcela na místě (odpověď může být třeba ono sekání mečem). A záměry takového útoku (když už jsme si alespoň specifikovali, že je to mečem a že seká a neútočí např. hlavicí), mohou být různé - od odzbrojení, přes zmrzačení po zabití. On je rozdíl, když sekáš po prstech, kterými nepřítel drží zbraň a když sekáš po jeho krční tepně... Nemyslíš?
Samozřejmě můžeš se snažit udělat delší a sofistikovanější popis, ale to bys musel mít na každej boj dvě hodiny čas. Prvně totiž musíš jeden záměr zahlásit ty. Pak to samé musí udělat soupeř. Pak bez ohledu na to, co padne na kostkách, někdo zaplatí zdroje, a musíte vymyslet úplně nový popis (kompromis). A pokud je to delší boj, tak se někdo zjizví a budete muset ještě znova změnit nebo zahodit ten kompromis a udělat popis, kterej bude sedět k té jizvě. Je tam na mě trochu moc zbytečného mluvení. Proto hlasuju pro co nejstručnější záměry.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Já jsem aspoň trochu popisovala i souboje v 1.6...jinak to mé hráče po dvou kolech nebavilo a mě taky ne. Samozřejmě, nic nepřehánět, ale "útočím" je podle mě trochu slabý...u nás je to vždycky aspoň "bodnu ho do obličeje". Ony jsou totiž moje hráčky pomstychtivý a jak jim někdo moc dlouho uhejbá, začnou si vymýšlet.
Jinak, souboje v DrD 2 jsem hrála asi tři, ale pravda je že zatím vždycky jen s jedním hráčem. I přes silný popisný prvek to nějak tak plynulo a bylo to dobrý. Ale fakt je, že jen těžko můžu mluvit o střetnutí více CP a více postav.
Jinak, souboje v DrD 2 jsem hrála asi tři, ale pravda je že zatím vždycky jen s jedním hráčem. I přes silný popisný prvek to nějak tak plynulo a bylo to dobrý. Ale fakt je, že jen těžko můžu mluvit o střetnutí více CP a více postav.
Ne, nezemřelo to, co věčně odpočívá,
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
a dlouhý věků běh i smrtí smrti bývá.
- Jerson
- Inženýr z Ocelového města
- Příspěvky: 22624
- Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
- Bydliště: České Budějovice
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Pieta píše:Vypravěč: Stojí tam lapkové a chtějí po tobě peníze. Co děláš?Jerson píše:Bere se záměr postavy nebo hráče? protože nejen při boji bývá docela složité určit, s jakým záměrem to či ono dělám, případně když jich mám víc, nebo je mi jedno, kterého z několika záměrů dosáhnu (což bývá nejčastější) a tak by bylo logické uvést nějaký obecnější záměr, třeba "chci se zbavit nebezpečí" a je mi jedno, jestli toho dosáhnu tím že zraním útočníka a uteču, nebo ho zabiju,nebo to vzdá když vytáhnu zbraň... pak mi zůstávají použitelné jen záměry hráče, které zase příliš nefungují při hraní v roli.
Hráč: Chci se zbavit nebezpečí.
Vypravěč: OK, dal jsi jim své peníze, cennosti, zbraň a koně. Nechali tě napokoji, nejsi v nebezpečí.
Hráč: ...
hraju: Ω Projekt Omega
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Jerson, stratil si reč?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů