Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Já se celkem za konzervativce považuji, jak kvůli hraní DrD 1.6, tak kvůli dlouholetému užívání dracidoupe.cz, ale mám pocit, že se mýlíš, co tak čtu "u nás" na serveru. Jsou tam lidé, jako Sniper, kterým DrD II prostě nevoní, další, kteří poměrně s otevřenou náručí očekávají, co z toho bude, a pak s trochou nadsázky nadšenci, jako já, které nová pravidla zaujala natolik, že uvažuje po dvaceti letech hraní o přechodu na jiný systém. Dokonce se od Fafrina objevily už na dracidoupe.cz první návrhy houserules (zde nezveřejněné, tuším). Tak nevím, kde jsi vzal "podobné nálady převládají".Vallun píše:nemylsím, jen návštěva konzervativce z dracidoupe.cz, tam podobné nálady převládají:)aradraug píše:Troll?
Ale jinak, Bonsai mne pobavil, stejně jako Lemmyho I když, temnější stránka mého svědomí říká, že to je míněno hodně vážně...
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Sargold - já, i když tam moc často nepíšu, tak jsem pravidelným čtenářem toho fora a prostě podle mého tam převládají lidé, kterým "to mco nevoní", což je ještě velmi kulantně řečeno a v diskusích s některými jsem podobná slova slyšel nejednou. Tedy, i když nevylučuji, že tam jsou nadšenci jako Ty, tak si myslím,že to není většinový názor...byť beze sporu ej tam většina slušncýh lidí, která by volila dosti jiná slova...
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- boubaque
- bubák; Moderátor
- Příspěvky: 6642
- Registrován: 2. 10. 2006, 19:49
- Bydliště: Brno/Ostrava
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Proč ho nazývat trollem? Prostě ho hra hodně zklamala a přišel vyjádřit nesouhlas, i když možná trochu moc emotivně. Na druhou stranu uvedl důvody, proč se mu hra/pravidla nelíbí, takže se nedá říct, že by přišel jen prudit. Prostě má jiný názor.aradraug píše:Troll?
Ahoj, mrzí mě, že se ti to, co sis přečetl nelíbí, ale bohužel jsme se asi netrefili do tvých očekávání. S tím těžko něco uděláme, snad kromě toho, že bych ti doporučil si hru aspoň vyzkoušet, ať víš, jak se chová při hře, ale samozřejmě to je jen na tobě.Bonsai píše:Je mi to líto, ale musím Vás v podstatě pouze jen pokárat za to čemu říkáte DrDII. (...)
Na druhou stranu rád bych reagoval na některé věci, které píšeš. Neber to jako omluvu nebo přesvědčová, ale spíš jako vysvětlení, proč jsme některé věci udělali tak, jak jsme je udělali.
Tohle si právě nemyslíme a přejmenování Pána jeskyně na Průvodce hrou je toho odrazem. Prostě pokud už má být Průvodce bohem, pak podle nás zdaleka ne jedinýmBonsai píše:-já jsem bůh, já tvořím svět, beze mne by nic nebylo
Když vynechám skutečnost, že lidé se v bezvýchodné situaci často (netvrdím ale že vždy) vybičují k neuvěřitelným výkonům, pak je za tímhle (volitelným!) pravidlem myšlenka, že smrt hrdinů by neměla být náhodná a "zbytečná". Prostě když už má hrdina zemřít, ať je to v situaci, kdy to stálo za oběť. Zřejmě ti to nepřipadne realistické, ale s tím jsme pravidla bohužel tak úplně nepsali.Bonsai píše:Ok, dejme tomu kejklíř v labyrintu pastí. Bude pořád spotřebovávat "tělesno" aby tím podpořil svoji nedokonalou obratnost a pak pojde protože udělal trojté salto s pěti vruty dvakrát za sebou a padl mrtev? Promiňte, ale ta pravidla k postavám jsou úplně postavená na hlavu.
No, jak bys to poznal v běžném životě? Asi zřejmě podle toho, jak se nakonec bude v tom boji chovat - jinak podle toho, jak vypadá, ale to by měl Průvodce nebo hráč dané postavy popsat, takže v tom problém nevidím. Ano, pro jednoduchost jsme spojili sílu, obratnost a tělesnou odolnost do jednoho. Vzhledem k tomu, jak pravidla fungují, to rozdělení ale není až tak podstatné, vždy totiž záleží na popisu a "zdravém rozumu", tj. na úvaze hráčů a Průvodce.Bonsai píše:Zaprvé jak poznám jaký typ bojovníka přede mnou stojí, když má prostě Tělesno 6? Je to svalovec s obouručním rozpolcovačem hlav? Nebo snad mrštný šermíř? Nebo obyčejný bojovník, který udolá nepřítele dlouhou smrští jednoduchých úderů díky své abnormálně vysoké odolnosti? Nemůžete míchat jablka a hrušky!
Přiznám se, že tomuhle jsem asi úplně neporozuměl. Ale jestli ano, pak vysvětlením je, že v DrDII je prostě na hráči, jestli přijme důsledky soupeřovy akce, nebo se vyčerpá (což odpovídá ztrátě životů). Pokud je to příliš nerealistické, pak jen zopakuju, že realismus nebyl naším primárním cílem.Bonsai píše:A za druhé koho baví neustále něco ztrácet a říkat si -hmm tak teď se unavím, ale pak budu větší hrozba pro protivníka?....je to....strašně nereálné!
Vzhledem k tomu, že cílem bylo vytvořit jednoduchý systém, pak si myslím není špatně, že tam není pořádné házení kostkami, tabulky a větší objem čísel, ale to můžeš brát jen jako můj názor.Bonsai píše:Štve mne, že se vytratili tabulky, čísla, POŘÁDNÉ házení kostkami( pasti byly obzvláště chytře řešeny)
Tohle je zrovna věc, kdy realističnost padla za oběť jednoduchosti. Souhlasím, že těžký batoh při přeplavávání řeky přitíží i ve zbroji oblečenému rytíři (když pominu to, že podle mě osobně plavání v kovové zbroji není náročná činnost, ale sebevražda); ale kdybychom tyhle věci kombinovali, bylo potřeba vzít v úvahu všechny přitěžující okolnosti a nějak je sečíst. Kromě toho, že by to začalo být zbytečně složité, prosté sčítání bodů za obtíže by také realistické výsledky nepřineslo (ten batoh už rytíři ve zbroji nepřitíží tolik, jako kdyby byl jen v trenkách) a vymýšlet nové pravidlo by se zase bilo s požadavkem na jednoduchost. Možná se ti to nelíbí, my jsme ale usoudili, že radši necháme hrdinu lehčeji uspět, než abychom nutili hráče zohledňovat každou okolnost a počítat navíc.Bonsai píše:Pravidlo maximálního účinku? Že to tomu rytíři ve vodě ten těžký vak nezhorší a třeba lehce pochroumaná ruka taky ne, započítáme jen to brnění? BLBOST!
Ještě jenou, mrzí mě, že se ti hra nelíbí a asi to opravdu není hra pro tebe. Jen doufám, že to nebylo až příliš nepříjemné čtení a alespoň něco pozitivního jsi v knize našel nebo ještě najdeš.
Když se kácí les, lítají kopí — sv. Vojtěch
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
Bezejmenný hrdina (vlastnoruční komiks)
Hraju/vedu: D&D 5e, Svitky hrdinů, Příběhy Impéria
Další oblíbené hry: Primetime Adventures, Mountain Witch, Wushu
Vlastnoruční heartbreaker: Fossa (Fate to Old School System Adjustment)
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Možná je to úsměvnej příspěvek, ale v jednom pravdu má! Přiznám se, že jsem si přál to samé už od ohlášení
Měli jste se držet okopírování původního principu D&D a vylepšit jejich nedostatky a ne udělat další experiment
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
+1 !Quentin píše:Možná je to úsměvnej příspěvek, ale v jednom pravdu má! Přiznám se, že jsem si přál to samé už od ohlášeníMěli jste se držet okopírování původního principu D&D a vylepšit jejich nedostatky a ne udělat další experiment
Tady by bylo dobré rozepsat, proč tomu tak je - cosi o sdílení představ (že hra lidi víc vtáhne, dkyž se na tvorbě prostředí budou moci podílet všichni...) a nevýhodách monoPJsystému (přílišná odpovědnost a nároky na jendoho hráče)...To mi torchu chybí i v pravidlech jako takových...Tohle si právě nemyslíme a přejmenování Pána jeskyně na Průvodce hrou je toho odrazem. Prostě pokud už má být Průvodce bohem, pak podle nás zdaleka ne jediným
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
-1!Quentin píše:Možná je to úsměvnej příspěvek, ale v jednom pravdu má! Přiznám se, že jsem si přál to samé už od ohlášeníMěli jste se držet okopírování původního principu D&D a vylepšit jejich nedostatky a ne udělat další experiment
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Tohle je sice hezké, aleMěli jste se držet okopírování původního principu D&D a vylepšit jejich nedostatky a ne udělat další experiment
1) Autoři rozhodují o tom, jak hra bude vypadat. A pokud by se měli řídit každým, kdo jim bude říkat "měli byste", tak by žádná hra nikdy nevznikla
2) "Experiment" je trošku divné slovo, v dnešní době. Milovníkovi vzduchem chlazených dvoutaktů taky možná připadá turbodiesel jako "experiment". (Když už jsou tu analogie s auty tak oblíbené.)
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15020
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Trochu se to tam objeví, hned na začátku v rámečku "Kdo byl Pán jeskyně"; a že nemá být bohem a proč, o tom je skoro celá čtvrtá kapitola. (:Vallun píše:Tady by bylo dobré rozepsat, proč tomu tak je - cosi o sdílení představ (že hra lidi víc vtáhne, dkyž se na tvorbě prostředí budou moci podílet všichni...) a nevýhodách monoPJsystému (přílišná odpovědnost a nároky na jendoho hráče)...:)To mi torchu chybí i v pravidlech jako takových...
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
- Vallun
- Příspěvky: 32254
- Registrován: 14. 5. 2008, 10:40
- Bydliště: Velká Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Peita - k té jsme ještě nedočetl, ta se nepočítá Právě mi přišlo,že ten rámeček toho neobsahuje dost.
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.
- Quentin
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9334
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Ilgir: Byl to jen takový sen
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
reakce na reakce :)
Mockrát děkuji všem za reakce. Ať už jsou posměšné nebo zpochybňující moji serióznost. (Každopádně některé byly opravdu vtipné a to myslím bez sarkasmu, opravdu jsem se příjemně zasmál)
Ano, psal jsem vážně.
Ne, troll nejsem, kdyžtak hraji příležitostně raději za trpaslíka Thrandila. Kdybych chtěl prudit napsal bych něco mnohem ostřejšího a nevyhýbal bych se sprostým nadávkám na některé urážky logiky.
A ano, ač nenazývám všechny principy nových pravidel přesně a může to znít, že jsem je nepochopil a snad ani nezkoušel, tak mám již za sebou dvě menší dobrodružství s jednou testovací osobou a celá moje reakce jen mluvila ze zklamání z toho jak nepříjemná hra to byla.
Děkuji moc boubaquovi za reakci s odstupem, přesně takovou konverzaci jsem hledal. Hledat princip realističnosti ve fantasy hře je poněkud ošemetná záležitost, přiznávám. Ale když se pak pravidla začnou příliš od ní odvracet těžko se mi jako P. (diplomatická zkratka, že? ) myslí jak ten svět funguje, jak se kdo asi zachová, co způsobí činnost hráčů?
Boubaqu, máš pravdu, neříkám, že hra musí být špatná pro všechny, ale strašně se minula od všech mých očekávání a nebýt té nádherné knížky, byl bych i musel říci, že to bylo zbytečných 400 kč. Ač matematika a fyzika přáteli mými nebyli, našel jsem v tabulkách dračího doupěte zalíbení a určitý středobod pro balanc během hraní a tady mi prostě chybí. Přišlo mi totiž, že posilování postav ve hře je nevýrazné. Připodobnil bych to ztrácení životů versus obětování bodům těla - když můj trpaslík dostával v obklíčení ránu za ránou a jeho počet životů se snížil z 52 na 20 věděl jsem dost přesně jak si ho představit omláceného, krvácejícího z drobných ran a ochromenou levou rukou po silném nepříjemném zásahu kladivem. Oproti tomu barbar, s kterým sjem testoval hru mi se svými 5 body v tělu ztratil dva, aby se dostal z pevného svázání (pěkně padla situace k popisu v knížce:)), pak v boji obdržel zranění za 2 další body, aby ale jejího původce úspěšně proklál mečem, další bod ztratil užitím nějaké schopnosti a za to aby rychle odsprintoval už musel dokonce získat jizvu ...najednou byl procentuelně skoro stejně na tom jako můj trpoš, ale měl "jen" sedřené ruce a šklebící se ránu na boku a byl udýchanější nežtlouštík po sprintu do McCafé...a tak na tu situaci koukáme a on mi říká - Hele, není to nějaký moc drsný? Koumal jsme pravidla a všechno v podstatě sedělo. Prostě je těžké se orientovat v bodech vlastností a ještě počítat kolik má jizev apod.
Co jsme chtěl říct hlavně je: Jsem přísný, ale jen pokud hráči dělají hlouposti nebo špatně role-playingují -postav jsem pár již zabil, ale nikdo za mnou nikdy nemohl přijít stím: Ale podle pravidel jsme to měl přežít! ...protože jsem měl a pořád mám pravidla v hlavě, protože pročítáním DrD jsem stráviol dětství a medina člověka vybičuje si pamatovat i jakou stolici měla předminulý týden ta paní Kropáčková na 8/II V DrD je to všechno tak volné až mi přijde, že hráči jsou na mne příliš odkázáni a nemůžu jim obhájit některá zla, kterým jsem je vystavil zaběhlými pravidly a musím tak ze sebe udělat ZLÉHO Průvodce hrou, čemuž raději zůstanu u pravidel, kde můžu zůstat spravedlivým a uvědomělým PJem
Ale přeci jen inspiraci DrD2 nezapřu - povolil jsem multiclassy dle vize nových pravidel a nabídl i menší specializace a taky mne manévry přivedly k nápadu jak obohatit už trochu nudný soubojový systém s tím, že různé manévry, vždy něco přidají a něco uberou (útočnost/na úkor útočného čísla, obranu na úkor iniciativy apod.)
Jinak sám jsem byl v plátech po pás ve vodě a sranda to byla teprve po 1) pocitu beznaděje 2) boje o přežití 3) stresu, že až se začnu topit, tak pokazím jinak krásnou historickou bitvu, takže nikomu to také nedoporučuji
A pro toho kdo tvrdil, že zná PJe bez RPG schopností a fantazie: Až vymyslíš z fleku během 10 denního pochodu na Korsice tažení pro tři lidi a zahraješ u toho přes 30 NPCček včetně různých hlasů a charakterů apod. tak mi zavolej
Ano, psal jsem vážně.
Ne, troll nejsem, kdyžtak hraji příležitostně raději za trpaslíka Thrandila. Kdybych chtěl prudit napsal bych něco mnohem ostřejšího a nevyhýbal bych se sprostým nadávkám na některé urážky logiky.
A ano, ač nenazývám všechny principy nových pravidel přesně a může to znít, že jsem je nepochopil a snad ani nezkoušel, tak mám již za sebou dvě menší dobrodružství s jednou testovací osobou a celá moje reakce jen mluvila ze zklamání z toho jak nepříjemná hra to byla.
Děkuji moc boubaquovi za reakci s odstupem, přesně takovou konverzaci jsem hledal. Hledat princip realističnosti ve fantasy hře je poněkud ošemetná záležitost, přiznávám. Ale když se pak pravidla začnou příliš od ní odvracet těžko se mi jako P. (diplomatická zkratka, že? ) myslí jak ten svět funguje, jak se kdo asi zachová, co způsobí činnost hráčů?
Boubaqu, máš pravdu, neříkám, že hra musí být špatná pro všechny, ale strašně se minula od všech mých očekávání a nebýt té nádherné knížky, byl bych i musel říci, že to bylo zbytečných 400 kč. Ač matematika a fyzika přáteli mými nebyli, našel jsem v tabulkách dračího doupěte zalíbení a určitý středobod pro balanc během hraní a tady mi prostě chybí. Přišlo mi totiž, že posilování postav ve hře je nevýrazné. Připodobnil bych to ztrácení životů versus obětování bodům těla - když můj trpaslík dostával v obklíčení ránu za ránou a jeho počet životů se snížil z 52 na 20 věděl jsem dost přesně jak si ho představit omláceného, krvácejícího z drobných ran a ochromenou levou rukou po silném nepříjemném zásahu kladivem. Oproti tomu barbar, s kterým sjem testoval hru mi se svými 5 body v tělu ztratil dva, aby se dostal z pevného svázání (pěkně padla situace k popisu v knížce:)), pak v boji obdržel zranění za 2 další body, aby ale jejího původce úspěšně proklál mečem, další bod ztratil užitím nějaké schopnosti a za to aby rychle odsprintoval už musel dokonce získat jizvu ...najednou byl procentuelně skoro stejně na tom jako můj trpoš, ale měl "jen" sedřené ruce a šklebící se ránu na boku a byl udýchanější nežtlouštík po sprintu do McCafé...a tak na tu situaci koukáme a on mi říká - Hele, není to nějaký moc drsný? Koumal jsme pravidla a všechno v podstatě sedělo. Prostě je těžké se orientovat v bodech vlastností a ještě počítat kolik má jizev apod.
Co jsme chtěl říct hlavně je: Jsem přísný, ale jen pokud hráči dělají hlouposti nebo špatně role-playingují -postav jsem pár již zabil, ale nikdo za mnou nikdy nemohl přijít stím: Ale podle pravidel jsme to měl přežít! ...protože jsem měl a pořád mám pravidla v hlavě, protože pročítáním DrD jsem stráviol dětství a medina člověka vybičuje si pamatovat i jakou stolici měla předminulý týden ta paní Kropáčková na 8/II V DrD je to všechno tak volné až mi přijde, že hráči jsou na mne příliš odkázáni a nemůžu jim obhájit některá zla, kterým jsem je vystavil zaběhlými pravidly a musím tak ze sebe udělat ZLÉHO Průvodce hrou, čemuž raději zůstanu u pravidel, kde můžu zůstat spravedlivým a uvědomělým PJem
Ale přeci jen inspiraci DrD2 nezapřu - povolil jsem multiclassy dle vize nových pravidel a nabídl i menší specializace a taky mne manévry přivedly k nápadu jak obohatit už trochu nudný soubojový systém s tím, že různé manévry, vždy něco přidají a něco uberou (útočnost/na úkor útočného čísla, obranu na úkor iniciativy apod.)
Jinak sám jsem byl v plátech po pás ve vodě a sranda to byla teprve po 1) pocitu beznaděje 2) boje o přežití 3) stresu, že až se začnu topit, tak pokazím jinak krásnou historickou bitvu, takže nikomu to také nedoporučuji
A pro toho kdo tvrdil, že zná PJe bez RPG schopností a fantazie: Až vymyslíš z fleku během 10 denního pochodu na Korsice tažení pro tři lidi a zahraješ u toho přes 30 NPCček včetně různých hlasů a charakterů apod. tak mi zavolej
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Ok, beru, že teda Drd 2 není pro tebe, každému to svoje. Jen prostě nechápu tvé argumenty, fakt, ani trošku Hlavně tu část ohledně realističnosti původního dračího doupěte. Můžeš to případně nějak líp vysvětlit?Bonsai píše:Mockrát děkuji všem za reakce.
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
Takhle došlo k "okopírování" Solar systému a vylepšení jeho nedostatků-tedy úplně všeho.Měli jste se držet okopírování původního principu D&D a vylepšit jejich nedostatky a ne udělat další experiment
Re: Vaše ohlasy po přečtení (aneb minirecenze)
ja som drd2 este necital ale z toho co som sa dozvedel kadetade na nete, tak okrem Solaru citim dost aj Sorcerera, hlavne teda v systeme akcii/reakcii.zyt píše:Takhle došlo k "okopírování" Solar systému a vylepšení jeho nedostatků-tedy úplně všeho.Měli jste se držet okopírování původního principu D&D a vylepšit jejich nedostatky a ne udělat další experiment
There's nothing in the universe cold steel won't cut.
On eternal hold: d20 Warheart
On eternal hold: d20 Warheart
- Pieta
- sofistikovaný troll
- Příspěvky: 15020
- Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
- Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
- Kontaktovat uživatele:
Re: reakce na reakce :)
Že jsou začínající postavy poměrně křehké a že je jednoduché přijít k úhoně, to je pravda, a taky je to dost úmysl. Asi nás nebavili ti válečníci, co do nich lítal šíp za šípem a oni bojovali, jakoby nic. (-;Bonsai píše:Přišlo mi totiž, že posilování postav ve hře je nevýrazné. Připodobnil bych to ztrácení životů versus obětování bodům těla - když můj trpaslík dostával v obklíčení ránu za ránou a jeho počet životů se snížil z 52 na 20 věděl jsem dost přesně jak si ho představit omláceného, krvácejícího z drobných ran a ochromenou levou rukou po silném nepříjemném zásahu kladivem. Oproti tomu barbar, s kterým sjem testoval hru mi se svými 5 body v tělu ztratil dva, aby se dostal z pevného svázání (pěkně padla situace k popisu v knížce:)), pak v boji obdržel zranění za 2 další body, aby ale jejího původce úspěšně proklál mečem, další bod ztratil užitím nějaké schopnosti a za to aby rychle odsprintoval už musel dokonce získat jizvu ...najednou byl procentuelně skoro stejně na tom jako můj trpoš, ale měl "jen" sedřené ruce a šklebící se ránu na boku a byl udýchanější nežtlouštík po sprintu do McCafé...a tak na tu situaci koukáme a on mi říká - Hele, není to nějaký moc drsný? Koumal jsme pravidla a všechno v podstatě sedělo. Prostě je těžké se orientovat v bodech vlastností a ještě počítat kolik má jizev apod.
Na druhou stranu bych nesouhlasil s tím, že posilování je nevýrazné. Už takový pětkový bojovník se štítem a šavlí, který má v každé akci dva manévry (a umí přesně zdarma, mocně nebo lstivě zdarma a rozsáhle na dva cíle zdarma), a dvě obrany za kolo zdarma, to je pěknej masomlejnek.
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti