Otázky k pravidlům - původní verze

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Zamčeno
Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Aljen » 18. 8. 2011, 10:32

Alef0 píše:To ťa zmiatol ten drakolich z úvodnej ukážky v kapitole 1 :D
ten zmiatol mnohych :)
Ukazal viacere krasne priklady ako-to-povedat---neprepolovanosti (1. Je to drakolich 2. Drakolich je taky a taky lebo FR 3. Postavy sa chovaju hlupo WTF? 4. PH musi tahat Boha zo Stroja WTF WTF!)
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Aljen » 18. 8. 2011, 11:02

Nie je mi jasna Vyhoda v konflikte (pletu ma asi aj predchadzajuce verzie DrD2 co som hral)

Vo finalnej verzii uz nemoze hrac povedat ze chce ziskat vyhodu - trebars premiestnenim sa na bojisku?
Momentalne mozem len zvysovat a znizovat Ohrozenie a Vyhoda je
a) odmena za RP
b) reflektuje poziciu na zaciatku konfliktu (dobra pozicia atd)

?
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Peekay » 18. 8. 2011, 11:08

Aljen píše: Vo finalnej verzii uz nemoze hrac povedat ze chce ziskat vyhodu - trebars premiestnenim sa na bojisku?
Momentalne mozem len zvysovat a znizovat Ohrozenie a Vyhoda je
a) odmena za RP
b) reflektuje poziciu na zaciatku konfliktu (dobra pozicia atd)
c) alternativa ku znizeniu Ohrozenia (strana 107)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Aljen » 18. 8. 2011, 11:16

JO to je ono.

Kurnik ten register by sa zisiel
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Alef0 » 18. 8. 2011, 11:58

Aljen píše:JO to je ono.

Kurnik ten register by sa zisiel
To bolo jedno z miest, čo som si tiež všimol až dodatočne. Analogicky so znižovaním Ohrozenia. (To je tak, keď nečítam poriadne.)
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Pepa

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Pepa » 18. 8. 2011, 19:20

Než sem přijdu ještě s dalšími otázkami, tak se chci ještě jednou zeptat na manévr velmi rychle. Kdo ho může použít, když mistrovstvím se nezíská? Pokud má bytost z bestiáře talent, ve kterém je mistrovství a je splněna podmínka (např. vodník ve vodě), může provést manévr velmi rychle? A když má k tomu navíc Nelidskou rychlost (např. upír v noci), je tento manévr zadarmo?

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Peekay » 18. 8. 2011, 22:10

Nie. Velmi rychlo je v knizke spomenute hlavne preto, ze

a) je logickym rozsirenim konceptu posilnenych manevrov na manever rychle
b) sme chceli ukazat oblast, ktora sa priam nuka na vymyslanie hracskych doplnkov
c) by dost bilo do oci, keby velmi rychlo nebolo popisane (a bolo by treba odpovedat na otazky stylu "preco neexistuje velmi rychlo? je s nim nejaky problem?"

:)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Alef0 » 18. 8. 2011, 22:21

Tusim cez elixiry sa da dosiahnut. (<aljen>Elixír šaratice</aljen>)
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

kamikaz

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od kamikaz » 19. 8. 2011, 07:40

Quentin píše:
My opinion:
Na vrhání si kroll bude počítat kejklíře (pokud půjde jen o to trefit) nebo nic (pokud bude chtít citelně zranit a zvýšit ohrožení). Svěcená voda by měla charakter nástrahy.
Na boj si budou počítat vědmáka (kroll 0, elf 3).
Jako PH bych udělil výhody: Krol 2-3 a elf 1 za plán.
Za co je tam ta výhoda?
Zaklínač vrhá lahve jako levák?
Kroll je proti zombiím stejně efektivní jako kdokoliv jiný, přestože je to zkušený bojovník a má instrukce, jak na ně?
Myslím že se tam autor přehlédl, a určil některé z trojic povolání za vědmáka(v případě elfa), avšak kdyby elf opravdu ovládal vědmáka tak by si bonus za úroveň přičetl protože tam má "pěší boj proti nemrtvým i oživeným". A předchozí příspěvek se nevztahuje na vrh elfa, ale na vrh trolla, a potom boj z blízka...

Co se týče trolla ten s v boji nic nepřičítá jelikož ovládá jen běží boj proti lidem, a zvířatům. A k vrhu použije kejklířskou dovednost "pěší vrh na terč (to možná není nejlepší ale jde o to se strefit...)" a tím pádem si připočítá bonus za úroveň.

Možná u poslední poznámky mám chybu, ale v pravidlech jsem nikde nenašel "pěší vrh na nemrtvé"... Tak nebo onak si pořád myslím že tam bonus za kejklíře v případě trolla má smysl..

kamikaz

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od kamikaz » 19. 8. 2011, 07:42

Omlouvám se za tu zprávu předtím, koukal jsem někam jinam... :cry:

Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 08:10

Kvalitní předměty

Příspěvek od Ocho » 19. 8. 2011, 17:21

Mám taky otázku (snad se na to ještě nikdo neptal) :-) Jak je to v případě slevy za kvalitní předměty?
Kvalitní zbraň = kvalitní nástroj. Určen k boji. Můžu počítat slevu na vyčerpání nebo jen budu uvažovat snížení omezení u určitých činností jako u zbrojí (např. plavání)?

Pokud počítat slevu:
U zkoušky by mi to přišlo jednoznačné, u střetu už ne. Tam se vyčerpávám dle protivníkovy akce. Tedy lze použít, jen pokud protivníkova akce je tělesnou akcí (proti zastrašování a kouzlům bych řekl že určitě ne) nebo vůbec? Lze tedy např. odrazit úder zbraní kvalitním štítem nebo kontrovat kvalitním mečem a použít slevu na vyčerpání a tím de facto nahradit lehkou zbroj?
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.

kamikaz

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od kamikaz » 19. 8. 2011, 20:46

Nad slevou jsem taky přemýšlel, ale nad slevou za lehkou a těžkou zbroj... O slevě pro kvalitní předměty nic nevím, jde jim udělovat jizvy, ale slevu?

Lehká zbroj sleva 1, Těžká zbroj sleva 2.
Barbar Hrun stojí proti skřetovy, oba mají ohrožení 2. Hodí si kostkami a Hrun vyhrává. Rozhodne že se pokusí mečem probodnout skřeta, který jako protiakci nahlásí že se pokusí zabít Hruna dříve než on zabije jeho. Opět padají kostky a Skřet vyhrává, Hrun má těžkou zbroj a rozhodne se vyčerpat. Ohrožení pro něj je 2, sleva za těžkou zbroj je 2, bude ho to něco stát? :think:

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3501
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Bouchi » 19. 8. 2011, 20:55

kamikaz píše:Ohrožení pro něj je 2, sleva za těžkou zbroj je 2, bude ho to něco stát? :think:
Ano, 1 zdroj, vycerpani nemuze nikdy klesnout pod 1, ani diky slevam. Ochranne predmety, prvni odstavec.
Obrázek Obrázek

elf

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od elf » 19. 8. 2011, 21:27

Ahoj,
Dočetl jsem pravidla, přelouskal i zdejší diskusi, ale stále tápu ve dvou věcech.

1) Jizvy
Jak se počítá úroveň jizvy? Po prvním přečtení jsem to pochopil takto: Mám se vyčerpat za 7 zdrojů. Škrtnu 1 čtvereček jako jizvu 1. úrovně za to dostanu 3 zdroje a vedle toho druhý čtvereček jako jizvu 2. úrovně, za to dostanu 4 zdroje. Pokud bych si v budoucnu udělil další jizvu, tak škrtnu další čtvereček a bude to jizva 3. úrovně za 5 zdrojů.
Pak jsem se ale dočetl u Šamana, že za aktivaci schopnosti si musí udělit jizvu první úrovně. To mě vrtalo hlavou, protože pokud by už nějakou jizvu měl, tak by si mohl udělit jen jizvu vyšší úrovně…
Vrátil jsem se tedy k textu o jizvách a zjistil jsem, že se dá vyložit i jinak – nemám žádný zdroj a potřebuji se vyčerpat za 7 zdrojů. Škrtnu si proto rovnou 5 čtverečků jako jizvu 5. úrovně a dostanu za to 7 zdrojů. Kdybych potřeboval další zdroje, tak bych si potom mohl třeba škrtnout další čtvereček jako jizvu 1. úrovně za 3 zdroje.
Který ze dvou výše zmíněných výkladů je správný? (pokud je správný aspoň jeden z nich :-) ).

K jizvám ještě podotázka – jak jizvy omezují postavu? Pokud mám třeba jizvu „vyvrtnutý kotník“ tak se to do fikce promítne jen skrze mechaniku, že mi to omezí zdroje nebo mi to omezí zdroje a k tomu mi ještě může PH omezit nebo zakázat skákání, běh apod.?

2) Hledání a naslouchání
Jako starý harcovník DrDold tápu nad vyhodnocováním činností, jako je hledání a naslouchání. V pravidlech jsou dva příklady na hledání pastí, ale počítá se s tím, že pokud je postava nenajde, tak spustí. Přemýšlím, jak „klasicky“prohledávat místnost nebo naslouchat.
Pokud v místnosti nic skrytého není, tak hledání je vlastně nemožná činnost a PH by měl mé postavě zakázat ji prohledat. Pokud tam něco skryté je, tak tím, jak mi nastaví ohrožení vím, jak je ta věc maskovaná. (Přemýšlím v rámci uzavřené hry.)
Jistě by se to dalo pojmout tak, že cílem postavy není něco najít, ale prohledat. Pak by se stanovilo ohrožení nebo náročnost akce a hráč by se dozvěděl, jestli v místnosti něco je nebo není. Ale to by zahrnovalo to, jak náročné je prohledat prostředí (místnost vykutanou ve skále nebo zpřeházený nábytek v komnatě), ale nijak by to neškálovalo zamaskovánost skrytých věcí.

kamikaz

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od kamikaz » 19. 8. 2011, 21:41

Ta druhá varianta je u jizev je správně. To že si můžeš udělit více jizev neznamená že se jejich úrovně sčítají proto můžeš mít třeba 5jizev první úrovně.

Ve hře krom blokování zdrojů jenž se promítne jak popisem tak později ve hraní hry (když budeš mít zablokovanou velkou část zdrojů těla, tak těžko půjdeš do bitvy). Ale na to i poukázat a uplatnit ve hře zvýšením náročnosti, tak třeba jizva 2úrovně tělo "zlomená noha" ti asi zvýší náročnost (únavu), už při pokusu o pohyb. Tak třeba tím že aby ses mohl vydat k vesnici 1km daleko musíš zaplatit 1 zdroj těla jen o pokus, dále si hodit na zkoušku (to by se normálně nemuselo) a v případě neúspěchu vysokou cenu zdrojů těla.. To vyčerpá postavu natolik že si příště rozmyslí pohybovat se když má zlomenou nohu... Je to jedno z řešení, ale vždy je tu možnost poradit se s hráči o tom jak danou situaci budete řešit.. :wink:

Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host