Otázky k pravidlům - původní verze

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Zamčeno
sq

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od sq » 17. 8. 2011, 09:54

Pieta píše:Pointa těch "uvolněných sil" je v odstavci "Zánik" na str. 174 - pokud někdo obrazec naruší a kouzelník nic neudělá, strážce vyprchá. Chytrý strážce pochopí, že tohle není narušitel, a čeká dál.
Díky, vím. Jen, že z té věty na str. 180 to nemusí být úplně jasné a někdo si, stejně jako já, může vyložit tu "chytrost" tak, že strážce je schopen jednat víc nezávisle.

Uživatelský avatar
Dileptor
Příspěvky: 227
Registrován: 15. 4. 2009, 19:23

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Dileptor » 17. 8. 2011, 14:13

sq píše: Alespoň tak to vyplývá ze syntax té již zmiňované věty. Protože normální strážce jediné co udělá je, že varuje kouzelníka, který potom pomocí investovaných surovin sám aktivně provádí skrz obrazec akce. A já chápal tohoto chytrého strážce ještě chytřejšího, než ho chápeš ty :-)
Je to stylistická chyba. Jednoduše může magik vyjmout někoho z množiny všech narušitelů. Normálně se totiž obrazec aktivuje vždy, když se ho někdo pokusí překročit -tzn. překonat. Takto může magik třeba uložit podmínku - aktivuj se na každého kromě mých spoludružiníků a sousedovic kováře. Nebo aktivuj se pouze, když projde Kroll apod (z množiny byli vyjati všichni kromě všech krollů)...A obrazec pak funguje podle typu daného obrazce tzn. hráč skrze něj dokáže používat daný typ magie. Pokud obrazec kdokoliv překoná -tzn. projde přes něj, čemuž obrazec brání právě pomocí příslušné magie, tak obrazec ztrácí svou moc.
Obrázek
Zakova družina

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Aljen » 17. 8. 2011, 14:19

To znamena ze ked obycajny obrazec okolo taboriska prekroci clen druziny (isiel si ulavit do krikov) tak kuzelnika to zobudi, zisti o co ide - cize nezacne vrhat kliatbami, ale obrazec je v cudu aj so surovinami.
Kuzelni si potom lahne spat alebo zacne obrazec kreslit znova (mrmlajuc si kliatbu: "Ej Hrun bodaj by si sa cely došťau ako to prasa v chlieve!")
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Panak
Příspěvky: 71
Registrován: 22. 1. 2011, 11:36

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Panak » 17. 8. 2011, 16:25

Nějak jsem z pravidel nevyčetl co všechno dokáže mastičkář vytvořit..? Dokáže udělat mast, kterou pomaže trám aby šel potom holou rukou přerazit? (Ano je to jen z příkladá vInspiraci pro dobrodružství.)
Please continue stating the perfectly obvious, It fills me with confidence.
-- Number One, Brother Cavil

Uživatelský avatar
Aljen
Příspěvky: 5283
Registrován: 26. 2. 2008, 12:08
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Aljen » 17. 8. 2011, 16:33

1. Vie urobit zieravinu? Vie (priamo v pravidlach)
2. Co spravi zieravina s drevom? ... nad touto otazkou elaboruje chvilu cela skupina pri stole
3. Dohodla sa skupina na tom ako sa prejavi kyselinou-natrete-drevo vo fikcii?
4. Vysledok: Nemoze nic take urobit pretoze kyselina v ich svete drevu nic vyznamne nerobi / v pohode tram prelomi a nemusi si ani hadzat /v pohode tram prelomi ked uspeje v skuske
System does mother
Hram Sógarda v Dungeon World kampani PbP
Nemas s kym hrat? Chces vyskusat iny RPG system a tvoja parta to odmieta? Pozri sem!

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 13331
Registrován: 6. 9. 2006, 18:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Pieta » 17. 8. 2011, 16:37

Panak píše:Nějak jsem z pravidel nevyčetl co všechno dokáže mastičkář vytvořit..? Dokáže udělat mast, kterou pomaže trám aby šel potom holou rukou přerazit? (Ano je to jen z příkladá vInspiraci pro dobrodružství.)
Co dokáže vyrobit se dočteš na straně 207 a dál. Co přesně dokáže vyrobit, to se nedočteš, protože jeho výrobky, stejně jako všechna ostatní magie, fungují volně. V pravidlech najdeš obecná omezení jeho výrobků, kterých se musíš držet (například výbušniny účinkují do tolika kroků, kolik je jejich síla, a vždy účinkují na Tělo), a několik příkladů.
Pak už je to hlavně na hráčích, jaké nápady budou mít a co jim přijde rozumné. Málokdo asi bude souhlasit s tím, že alchymista může vyrobit výbušninu, která způsobí, že ze země vyroste stromek; málokdo bude mít problém s tím, že výbušnina dokáže zranit, oslepit, ohlušit nebo ochromit.

Alchymista pravděpodobně dokáže připravit žíravinu, jejímž účinkem je nahlodat dřevo, aniž by to na něm bylo moc vidět. (-:
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26001
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Vallun » 17. 8. 2011, 18:00

V horším případě použije alchimista šroubovák a vodu;)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

BJ
Příspěvky: 62
Registrován: 4. 8. 2011, 11:00
Bydliště: Brno

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od BJ » 17. 8. 2011, 21:52

Nevím jestli jsem něco nepřehlédl, ale připadá mi, že neexistují některé bojové dovednosti proti určitým typům protivníků. Například to vypadá, že na nemrtváka si nikdo nevystřelí ani nevrhne tak, aby si mohl připočítat bonus za povolání. U netvorů je to trochu lepší, hraničář do nich může s bonusem mydlit z blízka a střílet, ale vrhání myslím bude podle pravidel stále s nulou, i kdyby měl nějakou úroveň kejklíře.

Samozřejmě se do dá řešit domluvou ve stylu: "OK jsi hraničář a s netvory bojovat umíš, takže si klidně pro vrh počítej úrovně kejklíře (hraničáře, nebo nižší z obou), máš-li je.". Zajímá mě, jestli jsem to z pravidel pochopil správně.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Alef0 » 17. 8. 2011, 21:58

,,Desivá presnosť" nefunguje náhodou voči hocijakému protivníkovi alebo to zle chápem?
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 08:10

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Ocho » 18. 8. 2011, 07:54

BJ píše:Samozřejmě se do dá řešit domluvou ve stylu: "OK jsi hraničář a s netvory bojovat umíš, takže si klidně pro vrh počítej úrovně kejklíře (hraničáře, nebo nižší z obou), máš-li je.". Zajímá mě, jestli jsem to z pravidel pochopil správně.
Chápeš správně. Druhou možností je říci, že tyto potvory mají resist na daný druh útoku. Ale jinak je to vždy o domluvě.
Alef0 píše:,,Desivá presnosť" nefunguje náhodou voči hocijakému protivníkovi alebo to zle chápem?
Taky dobře chápeš. "Děsivá přesnost", "Dobrá muška", "Cit pro zbraň" jso ZS proti všem. Tedy asi jediná ZS, která by měla odlišovat povolání od úplných neznalců - proto je to proti všem, pro pěší i pro jízdu.
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.

Uživatelský avatar
jefri1241
Příspěvky: 221
Registrován: 13. 8. 2009, 16:00
Bydliště: nenapíšem

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od jefri1241 » 18. 8. 2011, 09:39

Zdravým,mám otázku.
Pochopil som správne že postavy začínajú na tretej úrovni? teda že majú ako keby tri body do základných povolaní?

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Alef0 » 18. 8. 2011, 09:43

Áno.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26001
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Vallun » 18. 8. 2011, 09:44

Alef0 píše:Áno.
Ale pokud chtějí, mohou začínat klidně na 1. nebo třeba 7. úrovni:)
Sám přemýšlím, proč se mi k tomu samo přidává, že by to měla být úroveň lichá:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Alef0 » 18. 8. 2011, 10:08

Vallun píše:
Alef0 píše:Áno.
Ale pokud chtějí, mohou začínat klidně na 1. nebo třeba 7. úrovni:)
Sám přemýšlím, proč se mi k tomu samo přidává, že by to měla být úroveň lichá:)
To ťa zmiatol ten drakolich z úvodnej ukážky v kapitole 1 :D
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Panak
Příspěvky: 71
Registrován: 22. 1. 2011, 11:36

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Panak » 18. 8. 2011, 10:22

Panak píše:Nějak jsem z pravidel nevyčetl co všechno dokáže mastičkář(ne alchymista) vytvořit..? Dokáže udělat mast, kterou pomaže trám aby šel potom holou rukou přerazit? (Ano je to jen z příkladá vInspiraci pro dobrodružství.)
vím že je to jenom slovíčkaření, ale když ve hře je jedno povolání mastičkář a jiné alchymista, mělo by to asi být uvedeno dobře..
Takže počítám že jsem to pochopil dobře, a je tam uvedené špatné povolání(strana 251). Šup s tím do témata Chyby v pravidlech?
Please continue stating the perfectly obvious, It fills me with confidence.
-- Number One, Brother Cavil

Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host