Otázky k pravidlům - původní verze
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
-
- Příspěvky: 295
- Registrován: 29. 1. 2006, 13:15
- Bydliště: Stupava / BA
Otázky k pravidlům - původní verze
inak teraz mi napadla jedna otazocka:
Zo zhrnutia pravidiel na webe drd2.altar.cz som sa docital, ze na postup o uroven + ZS (alebo zvysenie zdrojov +ZS - ale mam na mysli teraz klasicky +1 nova uroven) treba 12exp - doporucene exp za jedno sedenie je 6. z toho mi vyplyva, ze kazde druhe sedenie ziska hrac novu uroven*
*pravidla DrD2 som este necital, usudzujem tak len z dohadu na zaklade dpf zhrnutia z webu drd2-
viem, ze sa to asi dlho testovalo - rozdelovanie exp je predsalen dolezita cast hry. Som zvedavy akop to bude fungovat - je pravda, ze z toho co zatial o drd2 viem mi pride, ze ziskavanie novych skopnosti moze byt more fun a zaroven to z postavy nerobi nejaku mega epic nadpozemsku bytost. Vydrzi to ale dostatocne dlho? nedosiahne postava vysokky lvl velmi rychlo? pripadne co ak postava dosiahne najvyssiu uroven?
edit: aj ked rozdelenie medzi++1uroven povolania a +1zdroj za zda byt vyvazee - postava musi mat pre vacsi vykon dostatok zdrojov, takze zvysovanie iba povolania by nebolo vyhodne, ci?
Zo zhrnutia pravidiel na webe drd2.altar.cz som sa docital, ze na postup o uroven + ZS (alebo zvysenie zdrojov +ZS - ale mam na mysli teraz klasicky +1 nova uroven) treba 12exp - doporucene exp za jedno sedenie je 6. z toho mi vyplyva, ze kazde druhe sedenie ziska hrac novu uroven*
*pravidla DrD2 som este necital, usudzujem tak len z dohadu na zaklade dpf zhrnutia z webu drd2-
viem, ze sa to asi dlho testovalo - rozdelovanie exp je predsalen dolezita cast hry. Som zvedavy akop to bude fungovat - je pravda, ze z toho co zatial o drd2 viem mi pride, ze ziskavanie novych skopnosti moze byt more fun a zaroven to z postavy nerobi nejaku mega epic nadpozemsku bytost. Vydrzi to ale dostatocne dlho? nedosiahne postava vysokky lvl velmi rychlo? pripadne co ak postava dosiahne najvyssiu uroven?
edit: aj ked rozdelenie medzi++1uroven povolania a +1zdroj za zda byt vyvazee - postava musi mat pre vacsi vykon dostatok zdrojov, takze zvysovanie iba povolania by nebolo vyhodne, ci?
Text uvedeny vyssie ma sluzit ako hlboke intelektualne posolstvo, ktore chcem odovzdat vsetkym pozornym citatelom. Dufam, ze som ho vyuzil spravne...
-
- Příspěvky: 3636
- Registrován: 21. 7. 2009, 20:13
Re: Otazky k pravidlam
Všechno, co píšeš, sedí (úroveň získá každé 2-3 sezení). V knize je ale volitelné pravidlo, že pokud hráváte často (nebo máte za sebou mimořádně krátké sezení), můžete dávat jen 3+1 bod.
Projekty: fantasy prostředí "Taria" - sci-fi prostředí "Sen! Na doživotí..." - vyjednávací hra Senát a lid římský - historický šerm Revertar
-
- Administrátor
- Příspěvky: 5829
- Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
- Bydliště: Košice, SR.
Re: Otazky k pravidlam
Ak ste družina, čo odohrá do roka 40 sedení, doleziete na 23. súhrnnú úroveň, ale takých prípadov veľa nie je
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
-
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Re: Otazky k pravidlam
Ano, niekomu to moze byt rychle, preto je priamo v pravidlach napisany variant, ako inak mnozstvo pridelenych bodov nastavit (strana 216, "Zmena rychlosti ziskavania urovni")Allathay píše:treba 12exp - doporucene exp za jedno sedenie je 6. z toho mi vyplyva, ze kazde druhe sedenie ziska hrac novu uroven
Najprv upozornim, ze koncept ako "najvyssia uroven" neexistuje Mozes si davat nove urovne, kym ta to bavi. Ked sme problematiku rozoberali v teame, tak sme usudili ze s povolaniami obsiahnutymi v knizke ma zmysel nabrat asi tak 40 urovni, potom by sa uz v druzine zacali postavy prilis prekryvat. Pozor ale, do toho nie su zapocitane urovne, stravene zvysovanim hranic - takze by som si predstavoval, ze dokopy to asi takych 60 urovni da. Pri frekvencii hrania raz tyzdenne (na ktoru je nastaveny standardny XP model) to znamena 120 sedeni, co su zhruba tri roky na jednu postavu. Ked niekto hra castejsie, odporuca sa aj v knizke zobrat model 3+1 (popisany vo vyssie zmienenom variante), ktory sposobi, ze postavy budu postupovat kazde 3-4 sedenia. To su pri hre 2x tyzdenne opat zhruba 3 roky hrania. Ak hravate este castejsie, mozete za jedno sedenie prehlasit cele dobrodruzstvo hrane v priebehu tyzdna po prestavkachAllathay píše: Vydrzi to ale dostatocne dlho? nedosiahne postava vysokky lvl velmi rychlo? pripadne co ak postava dosiahne najvyssiu uroven?
Co sa dosiahnutia "prilis vysokej urovne" tyka - hra je postavena tak, aby na tento problem prilis nenarazala. Malo by byt napriklad v pohode aj, ked budu v druzine naraz postavy na (trebars) 4., 8. a 14. urovni. Ta stvrtourovnova bude mat pravdepodobne aspon nejake povolania take, co maju ak jej spoludobrodruhovia, ale jednak bude pravdepodobne mat ine zvlastne schopnosti, jednak... aj barbar Conan je obcas natolko vycerpany, ze ho musi niekto odniest
Netvrdil by som. Viac zdrojov ti v prvom rade umozni viac manevrovat a castejsie vyuzivat zvlastne schopnosti, ktore maju aktivacny poplatok. Vplyv na celkovu uspesnost by som nevidel az tak jednoznacne, pretoze zatialco viac zdrojov ti umozni sa viac vycerpavat, viac urovni v povolaniach sposobia, ze sa budes potrebovat pre uspech vycerpat menej casto. Takze by som povedal, ze v konecnom dosledku to asi zalezi od tvojho hracskeho stylu a preferencii - asi najjednoduchsie je proste chytit postavu a hrat. Ked si uz prilis vela krat povies "sakra, mat tak o jeden Dusevny zdroj navyse!", asi je nacase si pri najblizsom postupe zvysit hranicuAllathay píše: edit: aj ked rozdelenie medzi++1uroven povolania a +1zdroj za zda byt vyvazee - postava musi mat pre vacsi vykon dostatok zdrojov, takze zvysovanie iba povolania by nebolo vyhodne, ci?
edit: not fair! Kym ja tu pisem litanie, kolegovia ma predbehli.
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
-
- Příspěvky: 295
- Registrován: 29. 1. 2006, 13:15
- Bydliště: Stupava / BA
Re: Otazky k pravidlam
ok vdaka za odpovede, len vyplnam cas do pondelka spekulaciami, potom sa uvidi
Text uvedeny vyssie ma sluzit ako hlboke intelektualne posolstvo, ktore chcem odovzdat vsetkym pozornym citatelom. Dufam, ze som ho vyuzil spravne...
-
- Master Discussion Killer
- Příspěvky: 4135
- Registrován: 17. 10. 2008, 09:37
Re: Otazky k pravidlam
Pokud si dobře pamatuji z našeho testování (pár dobrodružství), 6 bodů zkušenosti dostal hráč pouze jednou (a to hlavně z důvodu dobré hry a s přihlédnutím na fakt, že to byl nováček).Allathay píše: Zo zhrnutia pravidiel na webe drd2.altar.cz som sa docital, ze na postup o uroven + ZS (alebo zvysenie zdrojov +ZS - ale mam na mysli teraz klasicky +1 nova uroven) treba 12exp - doporucene exp za jedno sedenie je 6. z toho mi vyplyva, ze kazde druhe sedenie ziska hrac novu uroven*
Jinak jsme byli v rozmezí 4-5 bodů.
Záleží hodně na dohodě (my řešili zkušenosti tak, že i spoluhráči navrhovali, za co by si měl dostat bod a proč), ale mít plný počet za sezení se nestává často (pokud tedy není štědré okolí i vypravěč nebo hra nebyla fakt výborná)
-
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Re: Otazky k pravidlam
(ja len na margo Lemmyho postu podotknem, ze on hovori este o verzii z testovacich materialov, ktora vyzerala trochu inak ako ta v knihe)
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
-
- Příspěvky: 537
- Registrován: 4. 10. 2001, 00:00
- Bydliště: Ceske budejovice
Re: Otazky k pravidlam
Kolik ''urovni'' v DrD2 odpovida priblizne rozsahem schopnosti (i jejich urovni) atd., k 6.urovni v DrDold?
Tenhle dotaz je prakticky s ohledem mozne adaptace DrD2 na Mistrovstvi v DrD na gameconu
Mate v hlave nejakou prevodni tabulku?
Jak jsem to tak zbezne prolistoval, tak bych to videl tak na 8-9 stupnu v DrD2 (aby se mohli navysovat i zdroje)
Tenhle dotaz je prakticky s ohledem mozne adaptace DrD2 na Mistrovstvi v DrD na gameconu
Mate v hlave nejakou prevodni tabulku?
Jak jsem to tak zbezne prolistoval, tak bych to videl tak na 8-9 stupnu v DrD2 (aby se mohli navysovat i zdroje)
-
- Příspěvky: 5532
- Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
- Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Re: Otazky k pravidlam
Hadaj co - v tychto dnoch venujem svoje volne chvilky spisovaniu konverznych pravidiel pre postavy z DrD 1.x - len co ich dokoncim, poputuju rovno na strankujohnjarik píše: Mate v hlave nejakou prevodni tabulku?
Jak jsem to tak zbezne prolistoval, tak bych to videl tak na 8-9 stupnu v DrD2 (aby se mohli navysovat i zdroje)
Kazdopadne, tvoj odhad je presny - pisem tam, ze ked chces konvertovat postavu na Xtej urovni, v DrD II bude mat dokopy X+2 urovni. Jednak potom pekne vyjde paralela medzi tym, kedy dostava postava svoje prve pokrocile povolanie, jednak by nebolo ferove hracom akoby "ukradnut" 2 urovne, ktore si zasluzili hrou (kedze v DrD II sa zacina na trojke).
"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
- Pieta
"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis
-
- Master Discussion Killer
- Příspěvky: 4135
- Registrován: 17. 10. 2008, 09:37
Re: Otazky k pravidlam
Hů, že by se něco ohledně zkušeností změnilo? Super, o to víc jsem zvědavýPeekay píše:(ja len na margo Lemmyho postu podotknem, ze on hovori este o verzii z testovacich materialov, ktora vyzerala trochu inak ako ta v knihe)
-
- Noob of The Round Table
- Příspěvky: 9352
- Registrován: 31. 7. 2007, 14:31
- Bydliště: Praha
Re: Otazky k pravidlam
Není 40 sezení ročně takový bežný standard?Alef0 píše:Ak ste družina, čo odohrá do roka 40 sedení, doleziete na 23. súhrnnú úroveň, ale takých prípadov veľa nie je
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
“Questions are gameplay”-Chris McDowall, The ICI Doctrine, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001
-
- Administrátor
- Příspěvky: 5829
- Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
- Bydliště: Košice, SR.
Re: Otazky k pravidlam
My sme mali 1 sedenie za týždeň za starých dobrých čias, keď sme boli švárni junáci na škole, nezadaní a nezaťažení kadejakými povinnosťami.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
-
- Příspěvky: 4725
- Registrován: 28. 1. 2008, 17:20
- Bydliště: Kralupy nad Vltavou
Re: Otazky k pravidlam
my mame cca 1 vikend za Q, nekdy 2 /mysleno cely vikend/ je mozne naopak treba v ramci vyvoje zrychlit aniz bychom nejak rozhodili system?
-
- Administrátor
- Příspěvky: 5829
- Registrován: 7. 6. 2004, 11:22
- Bydliště: Košice, SR.
Re: Otazky k pravidlam
Veď aj v takom D&D je prakticky jedno, či postupuješ systémom ,,každých 13,33 encounteru 1 level" alebo ,,každých 30 sekúnd 1 level", otázka je, či bude baviť Rozprávača prispôsobovať sa zbesilému tempu.
My sme to dakedy robili tak, že sme si povedali ,,teraz sme uzavreli logický kus deja, zaslúžime si XP." Niekedy to bolo raz za sedenie, niekedy raz za dve, ale marí sa mi, že sme sa tiež časom dopracovali k tempu ,,1 level za 8 hodín hrania."
My sme to dakedy robili tak, že sme si povedali ,,teraz sme uzavreli logický kus deja, zaslúžime si XP." Niekedy to bolo raz za sedenie, niekedy raz za dve, ale marí sa mi, že sme sa tiež časom dopracovali k tempu ,,1 level za 8 hodín hrania."
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0