Otázky k pravidlům - původní verze

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Zamčeno
Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Rodario » 5. 3. 2017, 18:04

trajda píše:Urcite je pod dusi. Veskera vyroba je pod dusi. Dokonce i ZS Veteran (zbehlost na opravy zbrani) je pod Dusi.
Má pravdu, Práce se Železem je pod Tělem... nejspíš chyba?

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 693
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Sarsaparillos » 5. 3. 2017, 18:08

Je to chyba, práci se železem můžete s klidným svědomím přesunout pod duši.

MarkyParky
Příspěvky: 5194
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky » 5. 3. 2017, 19:27

Jinak doplním ještě, že když jsme se na totéž dotazovali původního autorského týmu, padlo vysvětlení, že "pro kovařinu se nám zdála fyzická kondice kováře důležitější, než znalosti a cvik".

Za mě taky opravit na duši.

Petrish
Příspěvky: 154
Registrován: 15. 10. 2015, 08:55
Bydliště: Úpice

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Petrish » 5. 4. 2017, 10:37

Zdravím, mám dva dotazy k ZS u alchymisty:
1) "Živá voda" (Postava s touto vyhrazenou dovedností dokáže vyrobit lektvar, který člověku či zvířeti okamžitě zhojí jinak nevyléčitelnou tělesnou jizvu, například vypíchnuté oko, odťatou ruku a podobně. Jizva nemůže být starší než od poslední rovnodennosti či slunovratu. (aktivace: 12 surovin))
- zde mám dotaz: pokud vytvořím takovýto lektvar, tak, že zaplatím 12 surovin za ZS "Živá voda" + 4 suroviny aby lektvar měl 4 zdroje v sobě...tak jestli to chápu dobře, tak když budu v boji a nahlásím akci, že chci po zraněném spolubojovníkovi, který má čerstvě useknutou ruku, hodit tento lektvar, tak ho to vyléčí okamžitě a bez dalšího čerpání a hodů??

2) "Mystický ranhojič" (Postava s touto vyhrazenou dovedností dokáže odstraňovat následky magie působící na tělo (například proměnu v led, kulhání následkem kletby nebo ochromení), ačkoliv neovládá příslušný magický obor nebo nezná přesnou povahu kouzla či složení jedu. Umí též léčit nadpřirozené bytosti. (aktivace: 1 Duše))
- zde mám dotaz: jestli se jizvy dělí na magické a nemagické, kdo potom léčí magické jizvy na duši a vlivu??

Jestli to je někde řešené, tak jsem to přehlédl a omlouvám se, když tak mi to prosím přepapouškujte, díky.
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

MarkyParky
Příspěvky: 5194
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky » 5. 4. 2017, 10:45

1) Ne.

I s pomocí lektvarů je léčení pořád akce, která má nějakou podobu ve fikci a nějaký čas trvá + pokud se odehrává na Výpravě, tak tě nejspíš zajímá, zda to nestálo nějaké zdroje za Vyčerpání.

Lektvary nejsou instantní lahvičkovníky, ala diablo, je to jen kousek vybavení, který zraněnému ušetří jeho vlastní zdroje a učiní nemožnou akci (přirůst useknutou ruku) možnou, případně levnější.

Ale pořád si budou muset někde s léčitelem sednout, ránu ošetřit a akorád do popisu zapojí, jak díky použitému lektvaru, v rámci léčebného procesu, useknutá ruka přirostla.


2) První část ZS není o odstraňování jizev, ale o odstraňování postihů způsobených dlouhodobou magií (tedy vlastně schopnost lámat dlouhodobá kouzla působící tělesný postih) bez znalosti původního kouzla či jedu.

Petrish
Příspěvky: 154
Registrován: 15. 10. 2015, 08:55
Bydliště: Úpice

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Petrish » 5. 4. 2017, 11:04

PánJeskyně píše:
5. 4. 2017, 10:45
Lektvary nejsou instantní lahvičkovníky, ala diablo, je to jen kousek vybavení, který zraněnému ušetří jeho vlastní zdroje a učiní nemožnou akci (přirůst useknutou ruku) možnou, případně levnější.
ok, takže není žádná možnost během probíhajícího konfliktu hlásit léčící akci...prostě jako medic na bojišti také létá a obvazuje...tak co je potřeba na to, aby to "šlo" i v drdII ??
vím, že je otázka i délka kola, ale řekněme, že nyní se 5 kol šermovalo a střílelo z luku a nyní má nejvyžší iniciativu medic a chce někoho ošetřit...třeba popáleninu...tak zahlásí, že přiběhne k raněnému vyndá mast, kterou mu potře ránu a obváže...nyní by jako pacient měl čerpat 5 zdrojů, což by se dalo vzít třeba z mastičky, která má třeba 8 (celkem)

a teď:
1. má raněný ještě iniciativu?
2. jak dlouhé je kolo...středně dlouhé?
3. a neexistuje tedy něco, co tě vyléčí tím, že to na tebe doletí a dopadne?

PánJeskyně píše:
5. 4. 2017, 10:45
První část ZS není o odstraňování jizev, ale o odstraňování postihů způsobených dlouhodobou magií
a nyní jsem se ztratil...
proměna v led je přeci jizva, ne?? nebo to je jenom dlouhodobá magie? -> takže "Mystický ranhojič" láme dlouhodobou magii a ne jizvy na těle? takže se jizvy nedělí na magické a normální, prostě je to jizva a nazdar...?
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2024
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fafrin » 5. 4. 2017, 14:06

Co se týče léčení v bojí, tak přímo v boji asi těžko budou tak dlouhá kola, aby došlo k okamžitému uzdravení Jizvy a odstranění jejich efektů.
Nicméně, takový medik může celkem určitě k někomu přiběhnout a svou léčící akcí zrušit jeho Vyřazení a snížit mu Ohrožení či přidat Výhody.
Pokud tento ošetřený zraněný předtím neměl iniciativu (byl Vyřazený), tak už iniciativu nemá, pokud iniciativu měl(nebyl Vyřazený a léčící akcí došlo toliko ke snížení Ohrožení či přidání Výhod), tak mu zůstala.

Proměna v led nemusí být Jizva, proměna v led může být prostě Vyřazení(případně zabití) spojené navíc se zvýšením ohrožení a třeba i postihem=dlouhodobou magií (pomalu se jeví vhodně.) Ale samozřejmě to může být Jizva(spojená s Vyřazením a dlouhodobým postihem.) Nebo může být proměna v led jen tím vyžazením - trvalá proměna v led(či kámen). Odpovídá to smrti postavy, pokud někdo neumí rušit zkamenění, nebo neovládá mystického ranhojiče.

Jizvy se dělí na Tělesné, Duševní a Vlivové a podle síly/úrovně (1,2,3,...). Každá jizva pak působí Náročnost na provádění nějaké dovednosti či několika dovedností. (Třeba když mám rozseknuté zápěstí, tak je pro mě náročné touto rukou bojovat nebo vybírat kapsy.) Tato náročnost je nejčastěji ve výši síly Jizvy. Pokud to z fikce vyplývá, některé Jizvy můžou některé akce učinit nemožnými (Třeba běhat se zlomenou nohou nepůjde, jít nebo se plížit bude Náročné.)

Snad jsem zodpověděl alespoň něco.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Petrish
Příspěvky: 154
Registrován: 15. 10. 2015, 08:55
Bydliště: Úpice

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Petrish » 5. 4. 2017, 21:03

diky, odpovedel jsi na hodne...
jeste mi vyvstal jeden dotaz:
- pokud mam zlomenou nohu a medic me jizvu vyleci...odstrani tedy mechanickou jizvu i fikcni efekt, ktery dava nemoznost/narocnost?? a ve fikci zustane pouze osetrena noha, ktera uz mi ale nijak nevadi...je to tak?
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2024
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fafrin » 6. 4. 2017, 02:32

Pokud ti Mastičkář ošetří Jizvu, uběhne přiměřený čas a někdo zaplatí příslušné množství zdrojů za uzdravení (Síla x 5) tak mechanické následky (Jizva a související Náročnost) zmizí a zůtane pouze fikční ošetřená srůstající zlomenina.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Petrish
Příspěvky: 154
Registrován: 15. 10. 2015, 08:55
Bydliště: Úpice

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Petrish » 6. 4. 2017, 08:47

BTW. kdo může nechat zmrznout? druid přes vodu a nebo i čaroděj přes vítr?
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2024
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fafrin » 6. 4. 2017, 19:29

Co ti dává smysl? Ze mě klidně oba, když budou mít aktivované příslušné ZS a vhodnou situaci.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Rodario » 8. 4. 2017, 15:46

Co se týče léčení v bojí, tak přímo v boji asi těžko budou tak dlouhá kola, aby došlo k okamžitému uzdravení Jizvy a odstranění jejich efektů.
Živá Voda říká, že tu jizvu zhojí okamžitě, takže jestli to budeme brát doslova, tak mu ta ruka naroste ihned po aplikaci toho lektvaru, tudíž by se to v boji mohlo použít.

Osobně bych to tak ale nedělal.

MarkyParky
Příspěvky: 5194
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky » 8. 4. 2017, 16:25

Myslím, že slůvko "okamžitě" tady značí "nemusí čekat obvyklou dobu hojení", nikoliv "může vynechat projevy a fikcí související s používáním dovednosti léčení".

Rodario
Příspěvky: 371
Registrován: 11. 3. 2015, 06:46

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Rodario » 8. 4. 2017, 21:30

A jak by teda fikčně vypadalo takové použití té dovednosti s lektvarem Živá Voda? Já si to totiž představuju jako v té pohádce, tedy že ten lektvar jen vyleje na pahýl a ihned mu tam naroste nová ruka.

trajda
Příspěvky: 420
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od trajda » 2. 5. 2017, 21:47

Rodario píše:
8. 4. 2017, 21:30
A jak by teda fikčně vypadalo takové použití té dovednosti s lektvarem Živá Voda? Já si to totiž představuju jako v té pohádce, tedy že ten lektvar jen vyleje na pahýl a ihned mu tam naroste nová ruka.
Ano, takhle si to představuju taky...ale neni to použitelný v boji. Alespoň ne jako házecí lektvar. Pacient i felčar se musí uklidnit, mít dostatek času...asi tolik času, jako je potřeba na obvázání rány, to znamená, že během bitvy to stihneš, ale během souboje těžko.

Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host