Otázky k pravidlům - původní verze

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Zamčeno
Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6864
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Quentin » 29. 7. 2011, 20:27

Spir Akiru (conan), tu holku z dnd, Merlina, 95% postav z pottera a vůbec všechny ty elfy čaroděje, které mají lidi od odrd pod polštářem.

Ale tak, teď už to nebudem řešit. Počkám si na knížku a uvidim sám.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
Merlkir
Příspěvky: 957
Registrován: 14. 4. 2009, 10:47
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Merlkir » 29. 7. 2011, 20:49

Quentin píše:Spir Akiru (conan), tu holku z dnd, Merlina, 95% postav z pottera a vůbec všechny ty elfy čaroděje, které mají lidi od odrd pod polštářem.

Ale tak, teď už to nebudem řešit. Počkám si na knížku a uvidim sám.
Akira - jasný zaříkávač, možná dokonce šaman.
holka z DnD - zaříkávačka, asi mágyně, skoro určitě alchymistka
Merlin - který? :D (ale víšjak, Merlin je něco jako Gandalf)
Potter - banda zaříkávačů/mastičkářů/alchymistů/čarodějů/mágů je to!

Moc se upínáš na slova, ne na to co ty postavy ve skutečnosti dělají a umí.
Obrázek
--------------------------------------------------
moje portfolio: http://janpospisil.daportfolio.com/
můj DeviantArt: http://merlkir.deviantart.com/
e-mail: JanPospisil42 @ gmail.com

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 6864
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Quentin » 29. 7. 2011, 20:54

Ale tak, teď už to nebudem řešit. Počkám si na knížku a uvidim sám.
http://2k6goblinu.blogspot.cz/

Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Uživatelský avatar
johnjarik
Příspěvky: 393
Registrován: 3. 10. 2001, 23:00
Bydliště: Ceske budejovice, Kolin
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od johnjarik » 30. 7. 2011, 07:59

ja se tesim na sveho Bojovnik 4 / Zarikavac 2 / Carodej 5 :) Krolla (spise ale vedeneho jako goblina v exilu s podivnym Kodexem cti :) )

Uživatelský avatar
Dileptor
Příspěvky: 227
Registrován: 15. 4. 2009, 19:23

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Dileptor » 30. 7. 2011, 13:21

Vzpomněl jsem si na jeden problém, na který jsme narazili během hraní:

Konfliktu se kromě družiny účastnily ještě další dvě strany a to každá za sebe - tedy tři skupinky. Bylo to prakticky "všichni proti všem". Přemýšleli jsme, jak to udělat se sudbou. Napadlo nás, že bychom každé skupince CP dali sudbu zvlášť, jelikož nám připadalo zvláštní, že když se člen ze skupiny 1 vyčerpává proti záměru člena skupiny 2, tak že mu tím vlastně také ubírá zdroje.

Co si o tom myslí tvůrci?
Obrázek
Zakova družina

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2074
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Fafrin » 30. 7. 2011, 13:47

PO zbytečném a již ohraném tématu bych chtěl připojit pár dalších FAQ, které mě při 1. čtení napadli. Na některé si zkusím sám odpovědět.
1) V pravidlech je napsáno, že jizvou udělenou i hráčem lze platit pouze jedna platba. Co je to jedna platba? Uvedu následující příklad: Provádím náročnou(2) akci, na kterou musím aktivovat(1) zvláštní schopnost, a budu ji provádět rozsáhle(1) a ještě k tomu mocně(1) (mám totiž nadání) a kce se mi nepovede, ale já se vyčerpám(2), protože mi to stojí za to. Co z toho můžu zaplatit zdroji získanými z jednoho sebezjizvení?
1a) Pokud se to musí dělit, co vícenásobná platba za aktivaci ZS - čarovné stráže - trvalé(3) a chytré(1) - lze všechny tyto zdroje zaplatit jednou platbou?
- ANO
Může se ve střetu (konfliktu) objevit náročná akce?
- ANO
2)Platí se dříve aktivace zvláštní schopnosti - vyhrazené dovednosti, nebo její náročnost, je-li akce považována za náročnou
- Dřive se platí aktivace - dovednost je nutno nejdříve aktivovat, abys ji mohl náročně použít.
2a)Pokud chci zaplatit vyčerpání 4 jizvou, je možno ho zaplatit jizvou síly 1 a jedním nepoužitým zdrojem, který je na stejném/jiném políčku v počítadle zdrojů?
- NE/ANO
3)Je střelba proti Vlkavě v příkladu na str. 122 (Střet více postav) rozsáhlou protiakcí?
- Nikoliv, jedná se o normální protiakci, protože působí na jeden cíl. Dobrým příkladem rozsáhle protiakce je, když vůdce druhého pouličního gangu se pokouší zastrašit tvoje hochy (zvýšit ohrožení) a ty vystoupíš se silnými slovy na obranu všech - posílit všem morálku a snížit ohrožení.
4) Mám-li ZS, umožňující zdarma provádět rozsáhlou akci na 2 cíle, mohu ji použít k rozsáhlé protiakci?
- nenapadlo nás to, ale ANO
5) Je možno vyrábět tímto postupem sudbu? (Muchkin PH) - Vůdce smečky provede rozsáhlou akci na snížení ohrožení všem členům smečky. Členové smečky místo, aby si snížili ohrožení, přidají si výhody. Výhody ~ Zdroje ~ Sudba
- Ano, ale nedělejte to, nemáte-li dobrý důvod.
6) Lze nějak zvyšovat charakteristiku pomocníků? (Např do výše úrovně, jako u tvorů Alchymisty)
- ??
7) Jsou k něčemu (pravidlově) trofeje? (například cennosti?)
8) Může k něčemu vědmák používat suroviny?
Jestli bude nějaké FAQ, věřím, že tohle se tam objeví. Těším se na potvrzení svých odhadů a odpovědi tam, kde netuším. :P
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
kotilion
Příspěvky: 23
Registrován: 28. 7. 2011, 07:56
Bydliště: Havířov

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od kotilion » 30. 7. 2011, 18:53

Nazdar po přečtení zhruba půlky knihy (a prolistování zbytku pro jistotu, že dané věci nejspíš dále vysvětleny nebudou - vzhledem k charakteru kapitol) se mi v hlavě vyrojily dotazy, většinou se jedná o sporné momenty, či "mezery" v pravidlech. Byl bych velice rád kdyby jste byl někdo schopen je zodpověďet a případně i poukázat na místo kde jsou tyto situace řešeny.

1. Předpokládám, že manévry lze použít i při zkoušce/výzvě, je tomu tak? A jelikož zrovna třeba rodová schopnost trpaslíků Játra ze žuly bude většinou použita při výzvě, nedovedu si představit jaké zrovna manévry (dokonce 2 najednou díky nadání) by mohli být použity při tomto testu, napadlo mě tak možná přesně?
EDIT: nehodilo by se spíš k takovým schopnostem zběhlost či mistrovství (místo nadání)?


2. V jednom příkladu strážce zkouší utíkat (protiakce) proti zastrašení, pokud by se mu to podařilo mohou ho ostatní postavy toto kolo dohonit - použitím výzvy (i když nemohli reagovat přímo na jeho protiakci, použily by akci pro dohonění). Resp. u každé např. honičky pokud pronásledovaný uteče protiakcí, mohou ho ostatní ještě dohonit, jelikož své akce ještě nepoužily? a bylo by to bráno teda jako výzva?

3. Pokud se jedná o překvapení typu ukradnutí měšce, znamená zlodějův neúspěch / uspěch + uspěch ve výzvě cíle: odhalení zloděje nebo spíš promarněnou příležitost a nemožnost pokračovat v kráděži? A nebo je posouzení jen na PJ?

4. Pochopil jsem správně, že většina škodlivých akcí hlavně při SOUBOJI bude mít za důsledek zvyšení ohrožení o 1 (bez manévrů) nebo zabití cíle? (když vynecháme "kosmetický" efekt provedí)

5. U obrany proti rozsáhlé akci si moc nedovedu představit kdy by bylo výhodnější se před akcí schovat než jí přímo zabránit a potencionálně tak pomoct také přátelům. Takže je to omezeno akorát logikou zda je postava schopna protiakce, která by měla za následek zabránění?

6. Pokud už mám pouze 1 zdroj (třeba těla) a potřebuju vynaložit 4 abych zabránil neúspěchu, mohu použít jizvu (+3 zdroje) i s tímto deficitem a zabránit tak neúspěchu nebo už by to spíš spadalo pod hrdinskou smrt? (vyházím z toho, že v pravidlech je napsáno, že hrdina nemůže čerpat jizvy a je bezbraný až z nulovou hodnotou dané vlastnosti.

EDIT:
7. Nezdá se vám štít drobek "nevyvážený"? Vlastně nic tím postava neztratí (pokud lze s danou zbraní kombinovat), neměla by tak alespoň pominout výhoda za délku zbraně? Je divné, že postava s "jednoapůlručním" mečem oproti postavě s mečem s štítem (délka bude stejná) nemá žadnou útočnou/taktickou výhodu. Navíc některé postavy tak třeba mohou získat až 4 obrany zdarma (rodová zbraň, štít, kratší zbraň, zvláštní schopnost).

Předem moc děkuji za zodpovězení dotazů a doufám, že v tom případě pomohou i ostatním, kteří by řešily stejné či podobné situace:-)

Uživatelský avatar
kotilion
Příspěvky: 23
Registrován: 28. 7. 2011, 07:56
Bydliště: Havířov

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od kotilion » 30. 7. 2011, 22:21

Peekay píše:
Fafrin píše: Kdyby bylo napsáno, že mi délka dává zběhlost, tak to není nutné řešit.
Bolo by to super... mam dojem, ze to tam nie je iba z toho dovodu, ze si nikto nevsimol ze to tam nie je :) Doplnime pri najblizsej prilezitosti.
Spíš jak tu někdo dříve psal myslíte nadání, jenže ono to není vlastně ani nadání ne? Neboť pomocí nadání můžete použít i rozsahlé, což u výhody za délku zbraně naspáno a tedy asi ani povoleno není.

Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 05:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od ValMor » 31. 7. 2011, 10:41

moc nerozumim jedne veci u manevru. Pokud mam manevr zdarma (obrana u stitu) Znamena to ze mam manevr navic a zdarma (tzn pri boji s dvema potvorama se muzu branit i obema kdyz prohraju iniciativu) a nebo ze ho mam klasicky furt jeden ale ze na nej nemusim platit (popis u stitu odpovida variante 1 a popis u manevru spis na variantu 2 ).
a v pripade ze plati varianta 1 jak je to omezeno ? Mam v tom zmatek

Uživatelský avatar
kotilion
Příspěvky: 23
Registrován: 28. 7. 2011, 07:56
Bydliště: Havířov

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od kotilion » 31. 7. 2011, 10:46

ValMor píše:moc nerozumim jedne veci u manevru. Pokud mam manevr zdarma (obrana u stitu) Znamena to ze mam manevr navic a zdarma (tzn pri boji s dvema potvorama se muzu branit i obema kdyz prohraju iniciativu) a nebo ze ho mam klasicky furt jeden ale ze na nej nemusim platit (popis u stitu odpovida variante 1 a popis u manevru spis na variantu 2 ).
a v pripade ze plati varianta 1 jak je to omezeno ? Mam v tom zmatek
Pochopil bych to tak, že se ubráníš oběma. Na prvního použiješ svou iniciativu (jelikož jsi ještě nejel) a na každého dalšího už by jsis musel zaplatit zdroji za manévr obrana, avšak jednoho zaplacení jsi ušetřen díky štítu.

Uživatelský avatar
ValMor
Příspěvky: 165
Registrován: 22. 7. 2009, 05:30
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od ValMor » 31. 7. 2011, 11:18

kotilion píše: Pochopil bych to tak, že se ubráníš oběma. Na prvního použiješ svou iniciativu (jelikož jsi ještě nejel) a na každého dalšího už by jsis musel zaplatit zdroji za manévr obrana, avšak jednoho zaplacení jsi ušetřen díky štítu.
Tak me napada ...takze obran muzu mit tolik kolik utocniku utoci primo na me?

Ighor

Příspěvek od Ighor » 31. 7. 2011, 11:29

Moje kniha dorazí až v pondělí (snad), ale přesto už se neudržím, abych nepoložil pár otázek. Může se mi snadno stát, že mě odkážete na pravidla, "na které si mám počkat", ale tak jako tak bych na některé věci rád slyšel názor někoho jiného.
(rozhodně jsem (podrobně) nečetl všechny diskuze a DrD II jako takovému fandím, protože se strefilo do toho, co od papírového RPG očekávám)

1. Jen pro mé vlastní ujištění, abych chápal vaše případné odpovědi: Smrt postavy v souboji nastává vyčerpáním všech zdrojů nebo zvýšením ohrožení za nějakou (jakou?) kritickou mez?

2. Jak snadné je někoho v souboji zabít. / Jak dlouhé mohou souboje být. / Jak běžné jsou extrémy v délce soubojů. -
Tím myslím zabití skupinky skřetů během jediného kola, bez toho, aby měli jakoukoli šanci, vs. nekonečný souboj s drakem/mocným mágem/atd, tak jak je v některých systémech obvyklé.

3. Pochopil jsem, že bude možné (což je dobře), aby nějaký vesnický kovář (postava nízké úrovně) s trochou štěstí dost potrápil (zvýšení ohrožení, smrt) i zkušeného hrdinu (postava vysoké úrovně). Je to pravda? Vezmeme-li v potaz množství zdrojů a bonus k hodu postavy vyššího levelu, nebude to asi příliš časté, že?

4. Zdá se mi, že v souboji z mechanického hlediska vůbec nezáleží, zda nepřítele vezmu kropáčem nebo po něm vrhnu slovanský fireball. Prostě mu to zvýší ohrožení. (rozdíl v těchto útocích tak vidím jen v tom, že na jedno potřebuji Tělo a na druhé asi Duši) Jak je to tedy ve skutečnosti?

5. DrD II slibovalo, že bude možné si namíchat jakoukoli postavu. Je možné (otázka na ty, kteří znají i všechny ZS a podrobnější pravidla) vytvořit cosi jako klasického kněze (zahánění nemrtvých, mnoho druhů léčení a to i přímo v souboji, požehnání)? Pokud ano, z kterých povolání?

Uživatelský avatar
kotilion
Příspěvky: 23
Registrován: 28. 7. 2011, 07:56
Bydliště: Havířov

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od kotilion » 31. 7. 2011, 11:40

ValMor píše:
kotilion píše: Pochopil bych to tak, že se ubráníš oběma. Na prvního použiješ svou iniciativu (jelikož jsi ještě nejel) a na každého dalšího už by jsis musel zaplatit zdroji za manévr obrana, avšak jednoho zaplacení jsi ušetřen díky štítu.
Tak me napada ...takze obran muzu mit tolik kolik utocniku utoci primo na me?
Jn řekl bych, že každý může mít obran nekonečně - stačí čerpat zdroje. Jenže jsem zvědav jak se ve hře pak projeví, že postava se štítem, kratkou zbraní, rodovkou, a třeba nějakou schopností budou mít třeba 3 obrany zdarma, a vzhledem k povaze protiakce (obrany) tak vlastně i 4 za kolo zaútočí.

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5765
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Alef0 » 31. 7. 2011, 11:46

Ighor, skvelé otázky. Ja do systému až tak nevidím, ale poviem, že veľa z nich je priamo naadresovaných v knihe. Niektorý z okoloidúcich vývojárov ich, verím. zodpovie :-)
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3493
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Bouchi » 31. 7. 2011, 12:11

kotilion píše:Jn řekl bych, že každý může mít obran nekonečně - stačí čerpat zdroje. Jenže jsem zvědav jak se ve hře pak projeví, že postava se štítem, kratkou zbraní, rodovkou, a třeba nějakou schopností budou mít třeba 3 obrany zdarma, a vzhledem k povaze protiakce (obrany) tak vlastně i 4 za kolo zaútočí.
Ovsem predpoklada to, ze jednak na postavu budou skutecne utocit ctyri protivnici (zblizka), z toho aspon jeden bude mit delsi zbran nez ona, ze bude mit tu svou kratkou zbran jako rodovku (coz je zase pro jine situace, tdeba souboje jeden na jednoho, spis nevyhodne), ze bude moct proti kazdemu provest protiakci utocne povahy ... u me dobry.
Obrázek Obrázek

Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host