Otázky k pravidlům - původní verze

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Zamčeno
trajda
Příspěvky: 746
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od trajda » 1. 3. 2017, 10:12

tedy "postava čelí" znamená: "postava je cílem a dělá protiakci" ? :(
Uz to tak vypada.

EDIT:
u čaroděje je:
"Magický štít" Když postava čelí nepřátelské magii, může v každém kole konfliktu použít jednou zdarma manévr obrana. (bez aktivace, Tělo)

"Společnost démonů" Na duševní akce vedené proti postavě může její pomocník reagovat i pomocí manévru obrana, jestliže se nachází poblíž. (bez aktivace, Duše)

nechápu, proč ta samá věc (významově) je popsána dvěma způsoby...??
Zrejme proto, ze magicky stit ve tvaru "Na magicke akce vedene proti postave" nebo "na akce magie vedene proti postave"...to zni priserne.

A spolecnost demonu ve tvaru "Kdyz postava celi dusevni akci."...Se mi taky nelibi. Uz to zni lip, ale vzniklo by dalsi "celit" zs a jeste vic by se to zamotalo.

jedle
Příspěvky: 81
Registrován: 2. 2. 2015, 20:19

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od jedle » 1. 3. 2017, 12:44

Sarsaparillos píše:Každopádně, pokud je zájem rozvíjet diskuzi na téma DrD II bez povolání, navrhuji pro to založit separátní vlákno, kde se rád ještě více rozpovídám.
Jsem pro, zajímalo by mě to. ;)
Stejně tak by mě zajímala nějaká diskuze na téma rozsekání povolání na dovednostní balíčky a jejich použití...

Petrish
Příspěvky: 167
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Petrish » 2. 3. 2017, 09:41

Mám dotazy ohledně rituálního předmětu (rád bych kdyby mi někdo odpověděl nějak krátce jak to je podle pravidel/revize):

1) rituální předmět si každá postava musí udělat sama a nelze ho vyrobit někomu jinému?
2) když získám rituální předmět někoho jiného, pak mám na něho symbolický dotek, ale on na mně nikoliv?
3) když vlastním svůj rituální předmět, mohu vlastnit zároveň i někoho jiného? (omezení na vlastněné rituální předměty jsou myšlené tak, že rituální předmět spojený s mou postavou může být pouze jeden)...??
4) mohu použít zdroje z cizího rituálního předmětu?
5) mohu doplňovat do cizího rituálního předmětu zdroje?
6) pokud mým rituálním předmětem bude meč, mohu jej opatřit symbolem s věčným a chytrým strážcem na ochranu...u divotvůrce (mocný) lze udělat symbol, aby si sám doplňoval zdroje při magickém okamžiku...doplní je symbolu nebo to lze udělat i tak, že by doplňoval zdroje i do rituálního předmětu??

PS: kde napíšete NE, tak bych rád vysvětlení :D předem díky...
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

trajda
Příspěvky: 746
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od trajda » 2. 3. 2017, 10:42

Petrish píše:Mám dotazy ohledně rituálního předmětu (rád bych kdyby mi někdo odpověděl nějak krátce jak to je podle pravidel/revize):

1) rituální předmět si každá postava musí udělat sama a nelze ho vyrobit někomu jinému?
2) když získám rituální předmět někoho jiného, pak mám na něho symbolický dotek, ale on na mně nikoliv?
3) když vlastním svůj rituální předmět, mohu vlastnit zároveň i někoho jiného? (omezení na vlastněné rituální předměty jsou myšlené tak, že rituální předmět spojený s mou postavou může být pouze jeden)...??
4) mohu použít zdroje z cizího rituálního předmětu?
5) mohu doplňovat do cizího rituálního předmětu zdroje?
6) pokud mým rituálním předmětem bude meč, mohu jej opatřit symbolem s věčným a chytrým strážcem na ochranu...u divotvůrce (mocný) lze udělat symbol, aby si sám doplňoval zdroje při magickém okamžiku...doplní je symbolu nebo to lze udělat i tak, že by doplňoval zdroje i do rituálního předmětu??

PS: kde napíšete NE, tak bych rád vysvětlení :D předem díky...

Ja beru ritualni predmet jako jinou kategorii magie nez jsou ostatni magie v pravidlech. Podle me se jedna o spis citove pouto, nez magicke. Neco jako paladin, ktery dokaze vytvorit magicke zridlo v klastere, ale pouze pro verici. Vudce, ktery dokaze vytvorit magicke zridlo, ale pouze pro sve poddane...a statni svatek je magicky okamzik, ale pouze pro nekoho. Stejne tak si myslim, ze ritualni predmet je magicky pouze v pripade, ze se na nej diva majitel predmetu. Pro ostatni se jedna o obycejny predmet se symbolickym dotykem.

Me IMHO odpovedi budou zalozene na tomto tvrzeni.

1) Ano, kazdy vytvari svuj ritualni predmet sam, jelikoz citovy vztah k predmetu za tebe nikdo vytvorit nedokaze.
2) Pokud ukradnes nekomu ritualni predmet, tak mas na nej symbolicky dotek. Majitel predmetu na tebe rozhodne symbolicky dotyk nema, ale muze mit symbolicky dotyk s ritualnim predmetem, pokud vlastni kousek toho predmetu.
3) Kdyz mas svuj ritualni predmet, tak samozrejme muzes DRZET ritualni predmet nekoho jineho, ale urcite ho nemuzes VLASTNIT.
4) Ne, nemuzes pouzit zdroje z ciziho ritualniho predmetu, jelikoz to neni tvuj ritualni predmet, a nemas k nemu vytvoreny citovy vztah. Az tento citovy vztah zlomis (slunovratem, rovnodennosti, nebo oddelenim pramenu vlasu (nebo jinou cast tela) od zbytku predmetu), zdroje se ztrati, ale az pak si muzes z predmetu udelat svuj ritualni predmet.
5) Ne, protoze to neni tvujritualni predmet.
6) Byla by to hezka ZS pro divotvurce, ale dokud ji mit nebude, tak bych to nedovolil.

Petrish
Příspěvky: 167
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Petrish » 2. 3. 2017, 10:58

díky za tvuj pohled na vec, ostatni mi odpovidejte take, snazim si v tom udelat jakysi poradek...

kazdopadne:
trajda píše:6) Byla by to hezka ZS pro divotvurce, ale dokud ji mit nebude, tak bych to nedovolil.
nemam u sebe pravidla a tak lovim z hlavy...kazdopadne doufam, ze s obrazcem a samovkladani zdroju do nej diky strazci ma prave divotvurce...??

kazdopadne vklavani zdroju do obrazce nebo ritualniho predmetu (pokud by to delal hrac) jde pod zarikavace...mohu udelat obrazec, pres ktery bych vkladal zdroje do ritualniho predmetu?

pokud beru vkladani zdroju do ritualniho predmetu jako magicky obrad, tak bych mohl vytvorit obrazec, ktery pouzije sve zdroje a vlozi je (i s poptatkem) do ritualniho predmetu...??
(celkove se ptam, jestli toho je nejaky obrazce shopny...protoze mohu udelat obrazec pro magii mysli a prikazat ovladanemu, aby udelal obrazec dalsi...)

PS: nesnazim se ohybat pravidla, jen se tomu snazim pozorumnet do "morku kosti" ;)
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 967
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Sarsaparillos » 2. 3. 2017, 11:16

Petrish píše:díky za tvuj pohled na vec, ostatni mi odpovidejte take, snazim si v tom udelat jakysi poradek...
Sám sis o to řekl :D

1) rituální předmět si každá postava musí udělat sama a nelze ho vyrobit někomu jinému? - Může i jinému, pokud tam dá jeho kousek.
2) když získám rituální předmět někoho jiného, pak mám na něho symbolický dotek, ale on na mně nikoliv? - Jop.
3) když vlastním svůj rituální předmět, mohu vlastnit zároveň i někoho jiného? (omezení na vlastněné rituální předměty jsou myšlené tak, že rituální předmět spojený s mou postavou může být pouze jeden)...?? - Vlastnit můžeš co chceš, ale zdroje z toho nemáš, efekt má jen jeden rituální předmět.
4) mohu použít zdroje z cizího rituálního předmětu? - Ne, není v něm kousek z tebe. Musel by sis ho přepracovat, tj. udělat v podstatě předmět nový (se surovinami i rituálem).
5) mohu doplňovat do cizího rituálního předmětu zdroje? - Ne, viz výše.
6) pokud mým rituálním předmětem bude meč, mohu jej opatřit symbolem s věčným a chytrým strážcem na ochranu...u divotvůrce (mocný) lze udělat symbol, aby si sám doplňoval zdroje při magickém okamžiku...doplní je symbolu nebo to lze udělat i tak, že by doplňoval zdroje i do rituálního předmětu?? - Ne. Symbol, ani s chytrým strážcem, neumí provést rituál potřebný k uložení magické energie. Podobně nepovažuji za možné, aby ten rituál provedl někdo pod vlivem magie mysli.
Petrish píše:PS: nesnazim se ohybat pravidla, jen se tomu snazim pozorumnet do "morku kosti" ;)
To ti nezávidím a nedoporučuji. Pravidla DrD II nejsou vymyšlená do morku kostí, řada věcí je prostě nedodělaná a oficiální výklad neexistuje. V oblasti magie není řečeno, jaká je její podstata a jak vlastně funguje. Například ji můžeš brát jako (1) nějakou neviděnou energii, kterou kouzelníci dokáží zpracovávat na efekty (kouzla), nebo se může jednat o (2) přízeň bohů, kteří kouzelníkům omezeně propůjčují své schopnosti. Fór je v tom, že u rituálního předmětu to potom může vypadat například následovně:
(1) Zaříkávač při vkládání zdrojů do předmětu koncentruje energii, teoreticky by měl být schopný zpracovat jí více (divotvůrce).
(2) Zaříkávač při vkládání zdrojů do předmětu dělá dobrý dojem na nějaké božstvo, které mu vyjde vstříc. A když je hodně přesvědčivý, ukecá božstvo i na více (divotvůrce). Potom ale, pokud by prováděla rituál postava ovládnutá skrz myšlenkovou magii, božstvo to pozná a nic jí nedá (hle a máš tu zdůvodnění).

Poňáč tuhle rovinu pravidla neřeší a upřímně si myslím, že i tvůrcům to bylo úplně jedno, tak na řadu věcí prostě oficiální odpověď, která jde k jádru věcí, prostě neseženeš.

Petrish
Příspěvky: 167
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Petrish » 2. 3. 2017, 11:35

Sarsaparillos píše: Sám sis o to řekl :D

1) rituální předmět si každá postava musí udělat sama a nelze ho vyrobit někomu jinému? - Může i jinému, pokud tam dá jeho kousek.
takže je to možné... ;)

každopádně postava A je ovládaná magií mysli od postavy B, a A má udělat kouzlo u kterého má použít svůj rituální předmět...která postava rozhoduje o tom, že manévr "přesně", který postava A používá u kouzla, se bude platit za zdroj z rituálního předmětu postavy A ??
Sarsaparillos píše:6) ... Ne. Symbol, ani s chytrým strážcem, neumí provést rituál potřebný k uložení magické energie. Podobně nepovažuji za možné, aby ten rituál provedl někdo pod vlivem magie mysli.
to je velmi nemilé... :( zkazil jsi mi celý den... :think:
Sarsaparillos píše:
Petrish píše:PS: nesnazim se ohybat pravidla, jen se tomu snazim pozorumnet do "morku kosti" ;)
To ti nezávidím a nedoporučuji. Pravidla DrD II nejsou vymyšlená do morku kostí, ...
zde jsem se nevyjádřil uplně přesně, nejde mi o zduvodneni nebo pochopeni vseho do morku kosti jako takove, ale o zjisteni, co s cim a jak lze dle pravidel kombinovat...jde o jakesi hranice...(jsem typický Čech, který řeší hranice "hřiště" na milimetry :D (kdo byl někdy na nějakém English campu, tak ví, o čem mluvím...)
...rozumíte mi alespoň někdo?? :(
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

MarkyParky
Příspěvky: 10774
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky » 2. 3. 2017, 11:45

Vracím se ještě k problému "postava čelí X". Našel jsem v historii vývojářskou debatu s Peekayem.

Záměrem původního autorského týmu bylo, aby se schopnosti podmíněné "pokud postava čelí XXX" daly použít kdykoliv, kdy je postava ohrožována příslušnou akcí.

Představme si hypotetickou podmínku "pokud postava čelí strachu". Postava může takovou ZS použít...

- pokud dělá zkoušku - např. rozhodne se projít strašidelnou roklí a Průvodce rozhodne, že rokle je tak strašidelná, že když neuspěje, bude se bát
- pokud čelí výzvě - např. zabloudí do strašidelné rokle a Průvodce rozhodne, že je to pro ní Výzva. Postava reaguje a pokud neuspěje, bude se bát
- pokud je cílem akce, která jí má nahnat strach - např. zlý bojovník postavu ve své akci zastraší a postava se rozhodne hrát protiakci
- pokud ona hraje akci z inicaitivy a protivník ve své protiakci nahání strach - např. postava chce vyjednávat o ceně a zlý bojovník reaguje protiakcí "zastrašit" *

* zároveň ve stejné diskusi probíráme nešťastný příklad, kdy tahle aplikace vyvolá otazku, zda nevyvolává takové podvojné vyhodnocení. Pokud Jakub dává rozsáhle nabídku Tomášovi a Vlastě a má ZS, která dává nadání "pokud čelí zastrašování! a Tomáš jako protiakci zastrašuje, zatímco Vlasta jako protiakci hlásí "na oko kývnu, ale ve skutečnosti ho chci podvézt", výsledkem bude oprávněná otázka hráčů, jak naložit s nadáním.... ¨

Asi můžu naznačit, že revize bude opravovat tyhle ZS tak, aby tahle dualita nenastávala (např. typicky trpasličí odolnot proti jedům bude vyjádřena jako sleva na vyčerpání, nikoliv jako nadání a tím pádem bude jasné, kdy ji může aplikovat a kdy ne.


Každopádně všechny uváděné příklady předpokládají, že "postava čelí" opravdu znamená vlastní postavu. Jinými slovy Pokud Tomáš zastrašuje Lindu, tak Honza zastrašování nečelí, i kdyby se do střetu také zapojil. A pokud trpaslík Tribjörn dává první pomoc elfce Lediathel, poté co se otrávila, tak se také jeho játra ze žuly neuplatní.

MarkyParky
Příspěvky: 10774
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky » 2. 3. 2017, 11:49

každopádně postava A je ovládaná magií mysli od postavy B, a A má udělat kouzlo u kterého má použít svůj rituální předmět...která postava rozhoduje o tom, že manévr "přesně", který postava A používá u kouzla, se bude platit za zdroj z rituálního předmětu postavy A??


Manévr přesně se bude platit z Vlivu ovládající postavy (tedy B). Z definice Ovládání.

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 967
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Sarsaparillos » 2. 3. 2017, 11:50

Petrish píše:takže je to možné... ;)
Koukl jsem teď ještě do pravidel a měním svůj názor. Ten rituál by si měla udělat postava sama, maximálně bych asi povolil, aby jí s tím někdo trochu pomáhal (přispěl svými zdroji?).
Petrish píše:každopádně postava A je ovládaná magií mysli od postavy B, a A má udělat kouzlo u kterého má použít svůj rituální předmět...která postava rozhoduje o tom, že manévr "přesně", který postava A používá u kouzla, se bude platit za zdroj z rituálního předmětu postavy A ??
Cože? Postava o ničem nerozhoduje, rozhodují hráči. Manévry se platí vlivem postavy B. Pokud k tomu má A využít rituální předmět, musí takový rozkaz dostat od Béčka.
Petrish píše:zde jsem se nevyjádřil uplně přesně, nejde mi o zduvodneni nebo pochopeni vseho do morku kosti jako takove, ale o zjisteni, co s cim a jak lze dle pravidel kombinovat...jde o jakesi hranice...(jsem typický Čech, který řeší hranice "hřiště" na milimetry :D (kdo byl někdy na nějakém English campu, tak ví, o čem mluvím...)
...rozumíte mi alespoň někdo?? :(
Já ti rozumím a napíšu to teda taky přesněji: Já si myslím (a pokud se pletu, osobně se při nejbližší příležitosti všem dotčeným omluvím), že autoři, kteří psali vanillu, řadu věcí na milimetry neřešili, o možných kombinacích různých pravidel nepřemýšleli a pevné hranice nestanovili. Tj. odpověď ve stylu dle pravidel nebude. Jednak současný vývojový tým nepsal původní pravidla a obávám se, že i lidé, kteří sepsali příručku, by za některými věcmi viděli spíše nějaké nápady a vize, ale ne tvůrčí záměry.

Petrish
Příspěvky: 167
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Petrish » 2. 3. 2017, 12:00

MarkyParky píše:
každopádně postava A je ovládaná magií mysli od postavy B, a A má udělat kouzlo u kterého má použít svůj rituální předmět...která postava rozhoduje o tom, že manévr "přesně", který postava A používá u kouzla, se bude platit za zdroj z rituálního předmětu postavy A??


Manévr přesně se bude platit z Vlivu ovládající postavy (tedy B). Z definice Ovládání.
není možnost jej zaplatit z rituálního předmětu?? (ať už je postavy B nebo dokonce postavy A)?
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

trajda
Příspěvky: 746
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od trajda » 2. 3. 2017, 12:12

Petrish píše:nemam u sebe pravidla a tak lovim z hlavy...kazdopadne doufam, ze s obrazcem a samovkladani zdroju do nej diky strazci ma prave divotvurce...??
Ano. Samovkladani zdroju behem magickeho okamziku ma divotvurce. Bylo by super, kdyby mel i zs, ktera mu dovoluje samovkladani zdroju do ritualniho predmetu, ale nema ji.
kazdopadne vklavani zdroju do obrazce nebo ritualniho predmetu (pokud by to delal hrac) jde pod zarikavace...mohu udelat obrazec, pres ktery bych vkladal zdroje do ritualniho predmetu?
1. Zdroje, ktere byly vlozeny do magickeho obrazce, nikdo nedokaze vyjmout. Takze pozmenime otakzku na: "Muze muj magicky obrazec vkladat zdroje do meho ritualniho predmetu, pokud potrebne suroviny lezi opodal?" "Dokaze to, kdyz muj ritualni predmet suroviny nepotrebuje?"

2. Tady uz zasahujes do settingu. Protoze otazka "Je potreba magie na vytvoreni ritualniho predmetu ci magickeho obrazce?" je velice podobna otazce: "Je potreba magie na vytvoreni jedu, traskaviny, ci jine substance?

Pokud setting tvrdi, ze jedy se vyrabi pomoci vareni a vyrobit jed dokaze kazda kucharka, tak by stejny setting mel tvrdit, ze obrazec se vyrabi namalovanim nekolika car na zem a posypanim mrtvymi zviraty, kytkamy a korenim. V takovem settingu by obrazec byl schopny vytvorit novy obrazec ci ritualni predmet. Nechtelo by se mi ale resit, ke komu je obrazec/predmet pripoutan. Jestli k obrazci nebo k majiteli obrazce...zkratka moc komplikovany.

A pokud setting tvrdi, ze na vyrobu obrazce neni dulezita pouze manualni prace, ale i magie, tak odpoved je mnohem snazsi. Nikdo neumi namalovat obrazec, ktery by umel takovy druh magie.
není možnost jej zaplatit z rituálního předmětu?? (ať už je postavy B nebo dokonce postavy A)?
Jisteze B muze vyuzit zdroje z ritualniho predmetu B, a A z predmetu A.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2202
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fafrin » 2. 3. 2017, 12:14

Rituální předmět je zásobník zdrojů pro postavu pro dělání nesubstanční magie.
Provádí zrovna postava nesubstanční magii?
Pokud ano, může použít zdroje ve svém rituálním předmětu.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Petrish
Příspěvky: 167
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Petrish » 2. 3. 2017, 12:32

Sarsaparillos píše:Koukl jsem teď ještě do pravidel a měním svůj názor. Ten rituál by si měla udělat postava sama, maximálně bych asi povolil, aby jí s tím někdo trochu pomáhal (přispěl svými zdroji?).
ok, já to beru, jen se ptám...


všem děkuji za rychlé odpovědi...mě zase napadne něco mrtě komplikovaného a kombinující se z něčím šíleným...ale asi ne hned :lol:
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

MarkyParky
Příspěvky: 10774
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky » 2. 3. 2017, 12:47

Petrish píše:není možnost jej zaplatit z rituálního předmětu?? (ať už je postavy B nebo dokonce postavy A)?
Tak úplně do podrobna:

* B podle pravidel pro Ovládání má zaplatit přesně svým Vlivem.
* B může, podle pravidel pro Rituální předměty, zdroj Vlivu substituovat zdrojem ze svého rituálního předmětu
* B může, podle obecných pravidel pro Výhody, zdroj Vlivu substituovat žolíkovou Výhodou, pokud nějakou má (a není úplné WTF způsob, jakým si jí případně vytváří - viz zdejší časté debaty na téma, zda je nebo není nutné trackovat původ Výhody)

a dále:
> B nemůže použít vlastní zdroje A
> B nemůže použít zdroje z rituálního předmětu patřícího A
> B nemůže použít Výhody, které přípdaně měl A

Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti