Otázky k pravidlům - původní verze

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Zamčeno
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 514
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Korhul » 27. 9. 2016, 12:59

Z hlavy nevím, ale můj konfigurátor napoví: https://rpg.ctibor.brancik.cz/hrani/konfigurator :-)
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Návštěvník

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Návštěvník » 27. 9. 2016, 14:45

Zdravím, začal jsem nedávno hrát Drd2 a mám takovou nejasnost -

Když bojují hrdinové např. proti skřetům s hranicí na duši 2 znamená to že stačí 2x uspět ve zvýšení ohrožení pak na ně zakřičet a oni se rozutečou, popř. jsou jinak vyřazení? Mám pocit že my něco uniklo, jelikož moje skupina o 4 hráčích kolem úrovně 4 dokáže bez problémů porazit cokoliv co proti nim pošlu ať už se jedná o sociální či bojovou překážku. Pokud vyhrají iniciativu či se na konflikt připlazí aby ji získali.

Popíši průměrný souboj pro představu -

Hody na iniciativu vyhrají hráči 1,2 a 3

Hráč 1 zakřičí plošně, přesně na skřety a přehodí je Ohrožení plus 1
Hráč 2 vystřelí šípy plošně, přesně na skřety a přehodí je Ohrožení plus 1
Hráč 3 vyřadí skřety skrz vliv

Nejde se proti tomu bránit jelikož po revizi se s obětováním zdrojů zvyšuje ohrožení a bonus 4,5 na hod je neskutečně silný.

Uniká my něco? Děkuji

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 996
Registrován: 27. 8. 2011, 10:15

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Sarsaparillos » 27. 9. 2016, 15:19

Návštěvník píše:Když bojují hrdinové např. proti skřetům s hranicí na duši 2 znamená to že stačí 2x uspět ve zvýšení ohrožení pak na ně zakřičet a oni se rozutečou, popř. jsou jinak vyřazení?
V zásadě ne. Skřeti začínají s nějakým Ohrožením, zpravidla 2. Takže jim ho stačí zvýšit pouze jednou na 3 a už se vypravěč nemůže na duši čerpat. Popř. by stačila jedna lstivá akce, která jim ho zvýší z 1 na 3 a podobně. Každopádně, nikdo, ani skřeti, nemá ohrožení 0 (a mám pocit, že to tvým dotazem naznačuješ).

Hranice 2 je ubohá pro jakoukoliv bytost včetně skřetů. Doporučuji jim tu hranici zvýšit.
Návštěvník píše:Mám pocit že my něco uniklo, jelikož moje skupina o 4 hráčích kolem úrovně 4 dokáže bez problémů porazit cokoliv co proti nim pošlu ať už se jedná o sociální či bojovou překážku.
...
Nejde se proti tomu bránit jelikož po revizi se s obětováním zdrojů zvyšuje ohrožení a bonus 4,5 na hod je neskutečně silný.
Ano, ale předpokládá se, že postava s úrovní 4 nebo 5 v povolání je v daných dovednostech skutečně nejlepší z nejlepších a potom pro ni není problém zlikvidovat pár trapných skřetů. Není úplně v pořádku, aby postavy na 4. úrovni měly v nějakém povolání 5 úrovní, ale je pravda, že z pravidel to úplně jasné není a powergamingové zkušenosti z jiných her k tomu přirozeně vedou.

Můžeš s nimi zkusit ještě prodiskutovat jejich postavy a trochu přeházet úrovně povolání, protože s postavami, které se čistě specializují na jednu oblast a nic jiného neumí, se hraje DrD II docela špatně.
Návštěvník píše:Popíši průměrný souboj pro představu -
...
Manévry by měly mít IMHO alespoň trochu oporu ve fikci. Tj. nemělo by být v pořádku, aby každá akce byla přesná, chce to nějaké důvodnění.

Jinak ve tvém případě bych střelbu z luku určitě nepovažoval za plošnou, ale rozsáhlou akci. Zastrašování stejně tak. V tom případě musí mít postavy na danou činnost Nadání, aby ji mohly provádět zároveň s manévrem přesně. A nemají-li zběhlost, musí si to všechno zaplatit ze zdrojů - klesá tím výhodnost takovýchto postupů.

Suma sumárum, pokud mají tví hráči bonus za povolání 4 nebo 5, provádějí čistě akce, na které ten bonus mají, necháš jim vždycky projít manévr přesně a plošné akce, ty se nečerpáš a skřeti mají nějakou hranici 2, je to skutečně mix vedoucí k tomu, že hráči vyhrávají vše bez problémů. Dá se to řešit více cestami - větší důraz na fikci, překážky využívající mezery v jejich povoláních, cílení akcí na slabiny postav, kreativní vyčerpávání se, silnější nepřátelé apod.

jedle
Příspěvky: 81
Registrován: 2. 2. 2015, 20:19

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od jedle » 27. 9. 2016, 15:27

Korhul píše:Z hlavy nevím, ale můj konfigurátor napoví: https://rpg.ctibor.brancik.cz/hrani/konfigurator :-)
Fór je v tom, že dotykový jed tam není. :) (kontaktní jed není dotykový!) Je to lupičská ZS, jejíž aktivace je ve vanile 3 suroviny. O to mi právě jde, jak se to změnilo po revizi. Je mi jasný, že ZS se ještě nedělaly, ale zajímal by mě nějaký názor...

Návštěvník píše:Hráč 1 zakřičí plošně, přesně na skřety a přehodí je Ohrožení plus 1
Asi se tu najde někdo jiný, kdo odpoví lépe než já, ale když už tu píšu, zkusím se zeptat:
Plošně myslíš rozsáhle? Plošně na zastrašování bych asi nedovolil, jenom rozsáhle.Pak to znamená, že má hráč 2 manévry za kolo? Při hodu musí přehodit každého skřeta zvlášť! Možná, že v tom bude zakopaný pes. Jinak "plošně + přesně" mi přijde jako protimluv, asi bych to jako PJ nedovolil. Jak by taková plošná a přesná akce vypadala ve fikci?

Návštěvník

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Návštěvník » 27. 9. 2016, 15:52

Díky za odpovědi,
ano tím plošně jsem měl na mysli rozsáhle neuvědomil jsem si že to v DrD také klíčové slovo.

Jinak ano Nadání i zběhlost mají už skoro všichni takže manévry jsou vkládány do všeho jako například schopnosti v jiných hrách.

Rada tedy je že manévry by se měli používat jen tehdy pokud to má smysl v příběhu a né jako schopnosti hrdinů a poladit úrovně? Uh, to bude peklo chtít rozumně od hráčů.

V tom případě bych měl ještě otázku na úrovně, kolik je takový standard pro dobrodružství? Začali jsme na 3 jak udávají pravidla a ty 2 úrovně získali cobydup. Skrze powergaming lovec střílí rozsáhle, přesně na 2 cíle v každém konfliktu.

Z lovce se my pak stal druid a vůbec se mu nevyplatí využívat druidskou magii jelikož na ní má jen bonus 1 kdežto na střelbu může s nadáním a zběhle střílet kde co s bonusem plus 4.

luke31
Příspěvky: 21
Registrován: 13. 7. 2011, 09:43

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od luke31 » 27. 9. 2016, 17:06

to Návštěvník:

Pokud je tedy problém v opakovaném používání manévru Rozsáhle ze strany hráčů vůči NPC, tak bych to skutečně řešil skrze fikci (jak Ti již navrhovali Sarsaparillos a jedle).
Například pokud se nepletu, tak zdarma rozsáhle pro střelbu je možné pouze na 2 cíle a pouze pokud jsou cíle blízko u sebe.
I když se hráčům podaří zaskočit NPC (jak popisuješ ve svém příkladu), tak zkus hned po první Rozsáhlé akci se nechat skřety se Vyčerpat (Ohrožení je zatím nízké, tak to tolik Sudby nespotřebuje). Využij práva popsat vyčerpání a nech skřety třeba rozutíkat (Pozor! Vyčerpáním bys neměl vylepšit situaci skřetů). Každý skřet běží na jinou stranu a jejich situace není nijak lepší. Pointou je, že následná střelba (z Tvého příkladu), už nejspíš nebude s manévrem Rozsáhle zdarma. Možná bude Náročná (skřeti vyděšeně prchají nepřehledným terénem) nebo rozsáhlá střelba bude dokonce nemožná.
Pokud to bude vhodné, nech skřety opět vyčerpat. Sice jim roste Ohrožení, ale opět máš možnost trochu ovlivnit děj (např. skřet před svištícími šípy vyděšeně skočí do trnitého křoví a je celý podrápaný). Ale v tu chvíli už ho nejspíš neuvidí hráč č.3 a při této situaci už téměř jistě nedokáže rozprášit celou tlupu skřetů.
V dalším kole nech skřety přeskupit (a snížit si tak ohrožení) - mělo by to fikčně jít. Např. skřet, který se zachránil v minulém kole skokem do houští, asi nebude pro nikoho z hráčů viditelný (nebo akce proti němu bude Náročná, protože ve výhledu brání křoví).
Pak se situace klidně může obrátit. Rozptýlení skřeti mohou používat taktiku udeř a uteč (šípy či oštěpy vylétají z křoví nebo do zad, kde hráčské postavy nemohou jednoduše reagovat protiútokem nebo jen s Náročností).

Další věcí, která by Ti možná pomohla, je nehrát na úroveň povolání, ale na úroveň dovedností. Je to houserule (na tomto fóru už se něco podobného párkrát popisovalo). U nás dáváme k přestupu v povolání 3 body, které hráč musí rozdělit mezi konkrétní dovednosti (a žádná dovednost nesmí mít vyšší hodnocení, než je úroveň povolání). K hodům se pak přičítá hodnocení dovedností a nikoliv level povolání. Je to trochu těžší na uvažování, co použít kdy a množství dovedností není rovnoměrně rozloženo mezi jednotlivá povolání, ale pořád to má v naší skupině jednoznačný přínos. Už jen tím, že se postavy svými schopnostmi tolik nepřekrývají (např. lovec, který se živí lovením zvěří do pastí a žije dlouhodobě v divočině má jiné dovednosti, než např. šlechtic- vášnivý lovec, který je výtečným střelcem a k lovu požívá i cvičeného sokola, ale o dlouhodobém pobytu v divočině a zpracování kořisti neví vůbec nic...).
Tím zároveň se mnohem častěji hráčské postavy sami dostávají do situací, pro jejichž řešení nemají vysoké hodnocení dovednosti. Hráči pak mají tendenci mnohem častěji přestupovat v témže povolání (více krát jak max. 5), protože si tak mohou navýšit další dovednosti a rozšířit paletu schopností (což se pozitivně projevuje při dlouhodobém hraní za stejné postavy).

trajda
Příspěvky: 833
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od trajda » 27. 9. 2016, 19:43

To návštěvník:

Můžu ti dát maximálně radu, jak to dělám já.

1) Soupeřů by mělo být vždycky víc než hráčů.

2) Jednotlivé potvory by měli mít stejnou úroveň jako hráči. Pokud jim chceš dát nižší úroveň, musí mít větší početní přesilu. Pokud jich chceš mít míň, musí mít větší úroveň než hráči.

3) Doporučuji do každé tlupy dát alespoň jedno magické povolání, které si každé kolo bude platit rychle a bude rozsáhle. Použij jejich taktiku proti nim. Vyhraj iniciativu, zaútoč rozsáhle. Když vyhraješ, dobrý pro tebe, pokud prohraješ, tak minimálně jsi jim sebral akci a to je důležitější, než samotná výhra. Když celá skupina přijde o akce, budou muset začít používat manévr Obrana. Tím pádem všechny nadání budou o něco slabší a nemusíš se bát ani manévru rozsáhle. Je to sebevrah. Tím, že celou družinu vyprovokuje k protiakci, může se stát, že umře v prvním kole. Tuto pozici může zastupovat čaroděj, druid, mág, šaman se včelím rojem, kejklíř s bombama, kulomet (nebo něco na ten způsob).

4) Pak zaútočí ta hlavní útočná jednotka. Jsou tu jen od toho, aby se hráči uplatili na manévru Obrana. Jsou spíše od toho, aby umřeli, a taky odvedli pozornost od č. 3 a č. 5. Nezapomeň, podle čeho hráči určují, že souboj byl složitej? Ne podle výše ohrožení v průběhu souboje, ale podle podle počtu ztracených zdrojů po boji. Když je nedokážeš donutit se vyčerpat, seber jim zdroje jinak, třeba náročností nebo manévrem Obrana. Sem se dá dosadit úplně cokoliv. Skřeti, vlci, pavouci, na blízko, na dálku, kouzelníci...

5) Vůdce. Každá banda potřebuje svého vůdce, který bude velet. Je to osoba, která si každé kolo zaplatí manévr pomalu a když všichni hráči i příšery přišli o akci, vynoří se vůdce, který začne rozsáhle snižovat ohrožení nebo přidávat výhodu. Manévrem obrana se dá reagovat pouze na akce, které jsou vedené na tebe, takže pokud vůdce snižuje ohrožení a hráči už nemají akci, nemají tomu jak zabránit. Po několika kolech jim dojde, že dokud nezabijí vůdce, tak není možné zvyšovat ohrožení. Zaměří se na něj, ale hlavní útočná jednotka a kouzelník je stále nenechají v klidu. Tuto strategii může překazit pouze Ostrý jazyk nebo Bystrost, ale s tím si nemusíš lámat hlavu, tvým úkolem je stejně prohrát. Tuto pozici může zastupovat kdokoliv, kdo se zabývá snižováním ohrožení. Válečník má vedení v boji a zvěd vedení mimo boj. zaříkávač a mág mohou snižovat ohrožení kouzlem, stejně jako šaman, pokud se jedná o zvířata.

6) Terén. Pokud ti souboje budou stále připadat slabé, útoč na hráče z výhodnějších pozic. Pokud lučištníci útočí ze střechy domu, postavy na blízko je určitě netrefí, pokud zuří bouře, že sotva slyšíte samy sebe, má smůlu jak lučištník, tak veškeré zastrašování zvukem. Pokud bude skupina zasypaná sněhem po kolena a zaútočí na ně skřeti se sněžnicemi nebo medvěd, který je zvyklí na takový pohyb, nedej bože větrnice či jiná lítající potvora, hráči to budou mít složité. Vem si třeba předpřipravený příběh na konci pravidel. Bažinná příšera, která zaútočí na skupinku po kolena bořících se do bahna, je v přesile. Co teprve, když je mlha a příšera nepotřebuje vidět. Určitě tě napadnou podobné výhodné situace.

7) Jedy a pasti. K tomu jistě nemusím nic dodávat. Jedy jsou další způsob, jak donutit hráče platit zdroje za manévr Obrana. A když se zadaří, tak možná budou muset platit i vyčerpání. Pasti jsou vytvářejí výhodný terén.

8 ) Dlouhodobá magie. U čísla 8 jsem teď já, snažím se tuhle kapitolu líp pochopit. Dlouhodobá magie totiž nejen, že mění ohrožení, ale přidává i postihy. Například, pokud čaroděj vyvolá silný vítr, lučištníci mají chabě na střelbu z luku. Dlouhodobá magie tímto způsobem může nahradit výhodný terén nebo naopak, velmi nevýhodný terén proměnit ve výhodu. Například druid, který z kořenů uplete sněžnice, aby skřeti mohli lépe chodit po půlmetrovém sněhu. Já například nesnáším zastrašování. Sice se snažíme hrát na fikci, ale stále ještě nevíme, co/kdo se zastrašit dá a co už ne. Na vyšších úrovních to řeším dlouhodobou magií (obvykle magie mysli), aby veškeré zastrašování bylo hloupé či chabé.

Další věci, kterých jsem si všiml v tvém příkladu. Když vytváříš hranice příšer, pamatuj na to, že, pokud hráč použije velmi mocně, tak hranice 3 se už nevyčerpá. Takže ty příšery, které chceš, aby umřeli jako první, by měli mít nejnižší hranici 3. A ty silnější, které potřebuješ udržet naživu (jako třeba vůdce nebo ten kouzelnickej sebevrah), by měli mít nejnižší hranici 4 a víc. Dále...neříkej hráčům, jak vysoké mají příšery hranice. Buď ztratí kolo zjišťováním, nebo si nikdy nebudou zcela jisti, jestli už hlásit vyřazovací akce. Vůdce či kouzelník budou mít jiné hranice než obyčejný pěšák. Nemusí mít nutně větší, stačí, když mu sebereš Tělo a přidáš Vliv a najednou už se může proti zastrašování vyčerpat.

Lovec může střílet pouze na cíle, které jsou blízko sebe, když je rozptýlíš, bude to mít složitější a určitě to nebude manévr zadarmo. A když jsou takhle silní proti lidem a zvířatům, pošli na ně netvory! Tvůj lovec určitě odhodí luk a začne používat druidskou magii, protože bude mít bonus 1, zatímco na střílení má 0. Nebo nemrtví. Většina fyzického zranění bude nepřesná, chabá a hloupá.

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2472
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Bart » 28. 9. 2016, 09:40

to Návštěvník:

Chtěl jsem ti napsat pár tipů, ale trajda a ostatní už to stihli dřív a líp. Tak jenom maličko doplnění k trajdovi:
1) Soupeřů by mělo být vždycky víc než hráčů.
Početní převaha má v DrD2 skutečně velký vliv. Jestli používáš oddíly (z popisu příkladu se mi zdálo, že spíš jo), tak mysli na to, že oddíl je sice silnější než jednotlivec, ale slabší než skupina jednotlivců (má míň akcí, menší šanci, že v reakci na rozsáhlý útok hodí alespoň jeden úspěch a tím ochrání všechny...). Oddíly je fajn používat pro zpestření scén a pocit davové bitky, ale sám o sobě, bez dalších spojenců, postavám zas až tak nezatopí. Ze skupinky skřetů si vyděl alespoň jednu-svě samostatné postavy, třeba nejsilnějšího bojovníka, šamana, velitele, který bude ostatní povzbuzovat pokřikem, střelce schovaného v křoví, ... případně můžeš jeden oddíl rozdělit na dva (střelci a pěchota, ...).
6) Terén. Pokud ti souboje budou stále připadat slabé, útoč na hráče z výhodnějších pozic. Pokud lučištníci útočí ze střechy domu, postavy na blízko je určitě netrefí, pokud zuří bouře, že sotva slyšíte samy sebe, má smůlu jak lučištník, tak veškeré zastrašování zvukem. Pokud bude skupina zasypaná sněhem po kolena a zaútočí na ně skřeti se sněžnicemi nebo medvěd, který je zvyklí na takový pohyb, nedej bože větrnice či jiná lítající potvora, hráči to budou mít složité. Vem si třeba předpřipravený příběh na konci pravidel. Bažinná příšera, která zaútočí na skupinku po kolena bořících se do bahna, je v přesile. Co teprve, když je mlha a příšera nepotřebuje vidět. Určitě tě napadnou podobné výhodné situace.
Neboj se nechat nepřátele zaútočit ze zálohy nebo ze skrytu. I když postavy úspěšně přepadnou skřetí tábor, pořád ještě jim může zůstat v zádech hlídka, kterou přehlédli, pěšák, který šel zrovna pro dřevo nebo velitel, který má svůj přístřešek pod stromy na kraji lesa. Na nepřítele, kterého nevidíš, se špatně cílí a má ideální pozici pro to, aby snižoval kolegům ohrožení, spouštěl akce prostředí (otevřel stavidla rybníka, odseknul provazy stanu, ve kterém se bojuje, nechal doprostřed bojiště spadnout strom, ...) nebo alespoň rozsáhlými akcemi -pokud možno takovými, při kterých zůstane skrytý- tahal z postav obrany a tlačil je do defenzivy. Dva druidi v křoví, schovaní mimo dohled, kteří pouze skrze obrazec nebo zprostředkovaný dotyk rozmočují postavám půdu pod nohama, zamotávají je do větviček a kořenů, zahalují je do mlhy vypařující se z půdy a nechávají na ně padat stromy, dokážou nadělat pěknou neplechu i proti papírově silnější družině...
A když jsou takhle silní proti lidem a zvířatům, pošli na ně netvory! Tvůj lovec určitě odhodí luk a začne používat druidskou magii, protože bude mít bonus 1, zatímco na střílení má 0. Nebo nemrtví. Většina fyzického zranění bude nepřesná, chabá a hloupá.
Zásadní bod. Většina dovedností základních povolání se v boji proti nadpřirozeným bytostem neuplatní, takže i relativně slabý běs s charakteristikou 2 (a pokud možno ještě třeba jedním-dvěma pomocníky, klidně přirozenými) najednou může představovat zajímavou výzvu. Ani na ně nemusíš posílat rovnou Prastaré...
2) Jednotlivé potvory by měli mít stejnou úroveň jako hráči. Pokud jim chceš dát nižší úroveň, musí mít větší početní přesilu. Pokud jich chceš mít míň, musí mít větší úroveň než hráči.
Na druhou stranu, když dopustíš přílišnou inflaci statistik, tak za chvíli nebudeš mít kam stoupat a když už i kuchtík v hospodě bude mít pětku na boj zblízka a vyjednávání, tak je něco špatně... Výši charakteristiky můžou nahrazovat některé zajímavé ZS, nadpřirozenost potvor, početní převaha, vybavení (zbroje, zbraně, štíty, jedy, výbušniny, ...) atd.

Je ale pravda, že Sudba v Bestiáři je spíš nízká, nastavená na relativně krátké konflikty. Pokud chceš taktičtější bitvy, můžeš jí klidně zdvojnásobit (což ti dá i prostor víc roleplayovat a nechat nepřátele, kterým teče do bot, utíkat nebo se vzdávat, i když ještě nejsou se Sudbou úplně nasuchu - a dát jim prostor k manévrování třeba i v následující pronásledovacím nebo vyjednávacím konfliktu). Pokud ale nepřátelé nevyhrají ani jeden hod, vysoká Sudba je moc nevytrhne.
tvým úkolem je stejně prohrát
Vymýšlej situace, ve kterých hráči nebudou moct použít svojí oblíbenou taktiku, dominantní povolání a další výhody (odzbroj je...). Stav proti nim přesilu nepřátel se silnými ZS. Nechávej si nějaké eso v rukávu. Ale nezapomínej, že postavy mají nakonec vždycky najít cestu, jak se s problémem vypořádat, i když třeba za nějakou cenu nebo s trochu jiným výsledkem, než si původně představovaly. Dej si pozor, aby si hráči nepřipadali podvedení nebo že jim děláš naschvály. Pokud někdo chce hrát mistrného lučištníka, ale ty ho nenecháš ani jednou vystřelit, protože mu před každým soubojem sebereš luk nebo schováš všechny nepřátele z dohledu, časem začne být frustrovaný... Je ok tlačit hráče do toho, aby občas použili i dovednosti, které nejsou na první pohled tak sexy a přímočaře efektivní, ale je hloupé vymýšlet za každou cenu situace, kdy hráči nebudou moct využít ani jednu dovednost svojí postavy... A tak. Ale to určitě víš:)

trajda
Příspěvky: 833
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od trajda » 28. 9. 2016, 21:29

trajda píše:Mam dotaz, ktery uzce souvisi. U vetsiny jedu v zakladni prirucce je napsano, ze pusobi pouze na lidi a zvirata. Jak je to s plynnymi jedy? Jelikoz u nich neni nic napsano, pusobi na vsechny nepratele?

V tom pripade uz jste nekdy resili, zda plynne jedy pusobi na ozivene?
Já jen, aby se to nezakecalo...

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2227
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fafrin » 28. 9. 2016, 23:58

Tak, zkusím to vzít nějak v celku postupně k jednotlivým věcem.

1) Kopí a štít;
Asi není problém mít dle starých pravidel třeba i dlouhé kopí a střední štít, ale v omezeném čí stísněném prostoru by se taková kombinace měla ukázat nepraktická. Volil bych spíše střední štít a střední oštěp.

2) Lupičský nouzový jed.
Pro nouzové jedy by vždy mělo platit, že mohou toliko krátkodobě změnit Ohrožení, nikoliv způsobit Jizvu, postih, vyřazení či cokoliv dalšího. (Může např. způsobit ospalost stráže, ale tato ospalost se neprojeví postihem) Nelze do nich tedy také vložit manévr apod.
Osobně mám za to, že nouzové jedy by ani nemělo jít vylepšovat pomocí ZS na rychlé, bez slabiny či třeba dvousložkový nebo dotykový.

Vytvoření plynného jedu, omamné látky či kontaktního jedu není takovou ZS, takže kontaktní nouzový jed určitě vytvořit jde. Nemělo by to stát jiné, než nouzové suroviny.

3) Plynné jedy
Ne, jedy, pokud není uvedeno něco jiného, působí jen na lidi a zvířata. Vyjímečně by to mohlo být i na některé netvory.
Něco jiného jsou kyseliny a třaskaviny. Ty budou v zásadě působit na vše.

4) Cena dotykových a kontaktních jedů.
Kontaktní jed - 4S, Dotykový jed - 4S + ZS Dotykový jed. (Do vydání jiných pravidel doporučuju se držet 3S, ale ještě jsem podrobně neřešili, možná to slevní na 1S)

5) Boj se skupinou skřetů s hranicí Duše 2. Ano takové střety lze za normálních okolností jednou úspěšnou rozsáhlou mocnou duševní akci všechny zlikvidovat. Duše 2 je příšerně nízká, takže jsou to pravděpodobně retardovaní skřeti.

Nepřátelé by měli být variabilní, vybavení zběhlostmi a mistrovstvími, slevami na rozsáhlé akce a taktizovat, aby představovali pro postavy pořádnou překážku. Přečíslení je nutnost, není li možno dosáhnout přečíslení, je třeba mít převahu v charakteristice, dostatek zdrojů na obrany a Oživlou horu a zbroj či něco podobného. Dlouhá zbraň je taky fajn bonus.

Podmiňování možnosti použití manévru fikcí osobně nedoporučuju, teda, záleží jak to bude kdo vnímat. Je fajn, když dokáže hráč popsat čím je akce jeho postavy lstivá, mocná či přesná, ale je třeba si uvědomit že přesně může být "zasypu ho sprškou šípů, takže některý určitě trefí" i "zamířím pořádně do slabého místa pancíře takže určitě prorazím zbroj" a stejně tak mocně může být "zasypu ho sprškou šípů, takže ho trefí hned několik" i "zamířím pořádně do nekrytého místa takže stěží užije zbroje".

Pokud máš hráče vyběhlé na 5 úroveň v jediném povolání, určitě existují oblasti, v nichž si jednotlivci moc neporadí. Útoč na slabiny, ať už je to sociální konflikt, pronásledování či jednání s nadpřirozenými bytostmi. Při boji taktizuj, jdi po slabém členu družiny, využíj léčky, nasaď nemrtvého či oživeného protivníka.

Ale typů se tu už objevilo spousta.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2227
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fafrin » 29. 9. 2016, 00:18

Jo, a tvým úkolem určitě není prohrát.
Život dobrodruha je nebezpečný, nepohodlný a smrtící.
Výhra by neměla být jistota. Ani přežití ne.

Dobrým nepřítelem někdy taky může být prostředí. Dlouhé půtování náročným počasím a terénem může postavy vyčerpat. Skupina zapadená uprostřed cesty, které začínají docházet zásoby se může stát snadným terčem pro smečku hladových vlků či loupeživých skřetů.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 514
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Korhul » 29. 9. 2016, 09:18

jedle píše:
Korhul píše:Z hlavy nevím, ale můj konfigurátor napoví: https://rpg.ctibor.brancik.cz/hrani/konfigurator :-)
Fór je v tom, že dotykový jed tam není. :) (kontaktní jed není dotykový!) Je to lupičská ZS, jejíž aktivace je ve vanile 3 suroviny. O to mi právě jde, jak se to změnilo po revizi. Je mi jasný, že ZS se ještě nedělaly, ale zajímal by mě nějaký názor...
Dotykový jed tam je. Když zaškrtneš políčko pro kontaktní jed, tak ti to dole zobrazí i zaškrtáváko pro aktivaci účinku po styku s pokožkou.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

jedle
Příspěvky: 81
Registrován: 2. 2. 2015, 20:19

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od jedle » 29. 9. 2016, 14:38

Korhul píše:Dotykový jed tam je. Když zaškrtneš políčko pro kontaktní jed, tak ti to dole zobrazí i zaškrtáváko pro aktivaci účinku po styku s pokožkou.
Jajx, dobře. :oops: :clap:

Petrish
Příspěvky: 172
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Petrish » 12. 10. 2016, 13:14

vyvstal mi dotaz k pravidlům, sice to tu bylo dříve nakousnuto, ale když jsem to pročítal, tak i nějak zapomenuto a já v tom tápu:

jde o:
1. magické obrazce
2. chytrého strážce
3. věčného strážce

teď otázky :D :
1. magické obrazce: pochopil jsem, že pokud bych byl třeba mág a čaroděj, mohu od každého druhu magického obrazce "vlastnit" pouze jeden mag. obrazec, tedy jeden na oheň, jeden na vítr, jeden na mysl a jeden na iluze (pokud k tomu mám příslušné ZS), je to tak, nebo jde o 1 maximálně, tedy pokud mám mag. obrazec pro oheň, již nevytvořím na vítr nebo iluze?

2. chytrý strážce: pochopil jsem, že se mu dá "naprogramovat" kdy se aktivuje nebo kdy se neaktivuje (jedno z toho), je to tak?
2.b když mi zanikne mag. obrazec, chytrý strážce také? (oaobně si myslím, že by měl), ale pokud nezanikne, tak tam je neomezeně dlouho?? stejně jako mag. obrazec?

3. věčný strážce: ("Postava také dokáže vytvořit „věčného“ strážce, který je spoutaný s místem či předmětem až do nejbližšího slunovratu nebo rovnodennosti. (aktivace: 3 Duše)") jestli tomu rozumím dobře, tak tento strážce je spoutaný s předmětem či místem, nikoliv s obrazcem...takže i když zanikne mag. obrazec, věčný strážce zůstává, akorát když se aktivuje, tak nemá mag. obrazec, díky kterému by mohl něco dělat, takže prostě nic :D nebo jak to funguje?


celkově nechápu rozdíly mezi chytrým a věčným strážcem a také mě naprosto nenapadá příklad, kdy by bylo lepší použít věčného strážce namísto chytrého....prosím tedy o nějaký příklad
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

trajda
Příspěvky: 833
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od trajda » 12. 10. 2016, 14:45

1. Magický obrazec můžeš mít pouze jeden. Tečka.
Každé povolání vytváří obrazce trochu jinak. Používá jiné znaky, jiné suroviny... Pokud umíš vícero magických povolání, můžeš kombinovat "výrobní postupy" a díky tomu budeš mocí skrze obrazec sesílat kouzla ze všech použitých povolání. Stále zůstává omezení jeden obrazec na jednu osobu. Toto omezení umí obejít pouze Divotvůrce.

2. Chytrý strážce je propojený z obrazcem, bez obrazce strážce zanikne. Chytrým strážcům se skutečně dá naprogramovat, kdy se nemají spustit. Programovat, kdy se mají spustit, nemá význam.
Příklad obyčejného obrazce: Při rozdělávání tábora vytvoříš obrazec kolem tábořiště. V noci se jeden z družiny vzbudí a bude chtít jít na záchod. Při cestě zpět vstoupí do obrazce a strážce tě vzbudí. V té tmě nevíš, kdo obrazec narušil a začneš na něj pálit jedno kouzlo za druhým.
Příklad chytrého strážce: Při rozdělávání tábora vytvoříš obrazec a zadáš mu úkol. "Nespouštěj se, pokud obrazec naruší někdo z naší družiny." Tím pádem tě strážce nechá v klidu spát.

3. Věčný strážce také zanikne se zánikem kruhu. Na rozdíl od obyčejného obrazce, tenhle vylepšený se zničí až se slunovratem. Hodí se třeba na rituální předmět, aby ti ho čtvrt roku nemohl nikdo ukrást. Stále ale platí, že se spustí s prvním dotykem cizí osoby. Pokud existuje osoba, která se předmětu smí dotknout, musíš jí vyčlenit pomocí chytrého strážce.

Schopnosti věčného a chytrého strážce se zcela liší. Ale dají se zaplatit zároveň.

Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti