Otázky k pravidlům - původní verze

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Zamčeno
Uživatelský avatar
Fery
Příspěvky: 100
Registrován: 14. 1. 2010, 17:27

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fery »

Úroveň postav je na 12.
Jedná se o kmen horských orků vedených právě šamanem.
Vše se odehrává na okraji kamenitopísčité pouště a hor. Mělo by to proběhnout v bývalém archeologickém táboře, odkud utekli všichni obyvatele. Jsou tu stany, bedny, může hořet oheň. Prostorově se jedná o menší údolí mezi několika plochými skalisky na které se dá při troše vůle vyšplhat. Do údolí vedou pouze 2 cesty, ze severu a pak na jih. Postavy sestupuji z jednoho ze skalisek do tábora. Neměli by nic tušit, tábor už byl takhle prázdný když šli nahoru. Mají za sebou prohledávání vykopávek, takže budou mít odčerpané nějaké zdroje. Boj by to tedy rozhodně neměl být fér. Nevím jestli se jim povede vyhrát, nebo aspoň částečně vyhrát nebo prostě jen utéct. Úkolem orků je získat od nich artefakt a pak je zlikvidovat (nehledě na pořadí). Vzhledem k tomu, že zásoby na cestu poušti jsou v táboře, budou postavy motivované je alespoň získat. A také nechtějí přijít o artefakt.

Myslím, že raději budu mít rozmanité miniony a trocha učetnictví mě nezabije.
Fugasito

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fugasito »

Zdravím,

Měl bych otázku ohledně jedů a nástrah. V pravidlech je jasné uvedené, že jejich síla může být maximálně rovná hranici duše. Však kde nastává problém je když někdo chce uvařit například protijed. Jak je toto řešené? Platí pro to stejné pravidlo jako pro tvorbu jedů, tedy jen do výše duše. Nebo je to neomezené?

Příklad: mastickar chce uvařit protijed na uspavadlo, které vypil jeho spolubojovnik. Jed byl uvařen se silou 10 (duše 10), však mastickar má hranici duše pouze 6. Může tedy takový protijed vůbec uvařit nebo je na to prostě slabý a neumí to?

Děkuji za odpovědi
Uživatelský avatar
Fery
Příspěvky: 100
Registrován: 14. 1. 2010, 17:27

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fery »

Zajímavá otázka a rád si počkám na odpověď.
Aloone
Příspěvky: 35
Registrován: 19. 1. 2012, 23:45

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Aloone »

Zdravím

Než se dočkáme na odpověď na moji předchozí otázku (Fugasito. Nemohl jsem si vzpomenout na login.) tak položím další.

Když mág chce vytvářet obrazec přes znak upíra, který má v závorce napsané, že je to vlivova schopnost, jak to vyhodnotime? Dejme tomu že náš mág má zarikavace pouze na první úrovni a mága na 5. Který z bonusů si bude přičítat k hodu při tvorbě obrazce se znakem upíra?

A druhá otázka: u magických obrazců je jasně napsané že do nich můžeme vložit pouze tolik zdrojů kolik má zaříkavač hranici duše. Bude to pořád platit i když bude mág vytvářet obrazec přes znamení upíra což je vlastně vlivova schopnost? Nebo tam může vložit zdrojů dle hranice vlivu?

Díky za odpovědi
Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 200
Registrován: 21. 9. 2015, 15:14
Bydliště: Irdorath

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Nuloen »

Aloone píše:Zdravím

Než se dočkáme na odpověď na moji předchozí otázku (Fugasito. Nemohl jsem si vzpomenout na login.) tak položím další.

Když mág chce vytvářet obrazec přes znak upíra, který má v závorce napsané, že je to vlivova schopnost, jak to vyhodnotime? Dejme tomu že náš mág má zarikavace pouze na první úrovni a mága na 5. Který z bonusů si bude přičítat k hodu při tvorbě obrazce se znakem upíra?

A druhá otázka: u magických obrazců je jasně napsané že do nich můžeme vložit pouze tolik zdrojů kolik má zaříkavač hranici duše. Bude to pořád platit i když bude mág vytvářet obrazec přes znamení upíra což je vlastně vlivova schopnost? Nebo tam může vložit zdrojů dle hranice vlivu?

Díky za odpovědi
znak upíra je ZS mága, a tak patří mágovi. páč je v tom obrazci magie mága a né zaříkavače.

ne tvoje reputace a schopnost ovlivňování pocitů(vliv ve zkratce) nijak nesouvisí s tím jak dobře dokážeš použít magický prášek(či jinou surovinu) na vytvoření obrazce, nebo prokletí předmětu
takže rozhodně duše
Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 200
Registrován: 21. 9. 2015, 15:14
Bydliště: Irdorath

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Nuloen »

Fugasito píše:Zdravím,

Měl bych otázku ohledně jedů a nástrah. V pravidlech je jasné uvedené, že jejich síla může být maximálně rovná hranici duše. Však kde nastává problém je když někdo chce uvařit například protijed. Jak je toto řešené? Platí pro to stejné pravidlo jako pro tvorbu jedů, tedy jen do výše duše. Nebo je to neomezené?

Příklad: mastickar chce uvařit protijed na uspavadlo, které vypil jeho spolubojovnik. Jed byl uvařen se silou 10 (duše 10), však mastickar má hranici duše pouze 6. Může tedy takový protijed vůbec uvařit nebo je na to prostě slabý a neumí to?

Děkuji za odpovědi
Pravidla DrDII píše:Například výroba protijedu vyžaduje vložení stejného počtu surovin, jaký si vyžádala výroba substance, jejíž účinky má protijed odstranit. Kromě toho také musí ten, kdo kouzlo láme, znát jeho povahu – totéž platí i pro protijedy, jde-li o odstranění následků otravy.
a jestli chce mastičkář dělat protijed na uspávadlo, má smůlu, protože omamné látky spadají pod šamana.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fafrin »

Nicméně, pokud by to byl šaman, tak v aktuální verzi, síla protijedu není limitovaná duší, ale musí se za něj utratit tolik Surovin, kolik byla cena původního kouzla. Takže 2x10+ZS. Asi, nevím přesně, ale prostě vše, co se v původním kouzlu platilo v rámci ceny a aktivací (nikoliv Vyčerpání) se platí.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Aloone
Příspěvky: 35
Registrován: 19. 1. 2012, 23:45

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Aloone »

Fafrin píše:tak v aktuální verzi,
Znamená to, že v připravované verzi se to bude měnit? :)

BTW: Děkuji za odpovědi! :)
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fafrin »

Budou se měnit celé ceny a fungování nástrah. Cena by byla zásadně nižší, nicméně šamana a zaplatit tolik kolik soupeř za výrobu (i když řádově méně) by jsi stále musel.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Nuloen
Příspěvky: 200
Registrován: 21. 9. 2015, 15:14
Bydliště: Irdorath

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Nuloen »

Fery píše:Přemýšlel jsem kam tohle vložit, ale tak snad nevadí sem.

Připravuji souboj postav a většího počtu nepřátel vedenou šamanem (název jeho funkce ve společenstvu nikoliv balíčku povolání).
Postav bude 4-5 a počet nepřátel jsem odhadoval na 8-10 + šaman.
Přemýšlel jsem nad tím soubojem, jak bych ho vedl a jak ho udělat opravdu náročný a také zajímavý. Obecně přesila bude zajímavá. Otázka jestli ji nedat výraznější. Také mě zajímá velikost sudby, jakou ji nastavit.
Zkrátka jak by taková skupina bojovala (zajímavé akce, speciální útoky, využití manévrů) a také jak efektivně spravovat všechny členy skupiny (ohrožení, iniciativa). Budu moc rád za nějaké rady a triky :)
Fery píše:Úroveň postav je na 12.
Jedná se o kmen horských orků vedených právě šamanem.
Vše se odehrává na okraji kamenitopísčité pouště a hor. Mělo by to proběhnout v bývalém archeologickém táboře, odkud utekli všichni obyvatele. Jsou tu stany, bedny, může hořet oheň. Prostorově se jedná o menší údolí mezi několika plochými skalisky na které se dá při troše vůle vyšplhat. Do údolí vedou pouze 2 cesty, ze severu a pak na jih. Postavy sestupuji z jednoho ze skalisek do tábora. Neměli by nic tušit, tábor už byl takhle prázdný když šli nahoru. Mají za sebou prohledávání vykopávek, takže budou mít odčerpané nějaké zdroje. Boj by to tedy rozhodně neměl být fér. Nevím jestli se jim povede vyhrát, nebo aspoň částečně vyhrát nebo prostě jen utéct. Úkolem orků je získat od nich artefakt a pak je zlikvidovat (nehledě na pořadí). Vzhledem k tomu, že zásoby na cestu poušti jsou v táboře, budou postavy motivované je alespoň získat. A také nechtějí přijít o artefakt.

Myslím, že raději budu mít rozmanité miniony a trocha učetnictví mě nezabije.
8-10
2 střelce
1 oštěpaře
4 bojovníky(šavle/sekera,štít)
1 nabušence s triumfálním příchodem(sekera do obou)
šaman asi bude dělat podporu

pokud by to postavy slušně nedávali a ty nechceš aby umřeli, tak do těch orků něco nažeň, třeba vlkodlaka, ten je na chvilu zabaví.

snad už není na radu pozdě
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fafrin »

Doporučuji mít kromě šamana ještě velitele, který se bude držet vzadu a rozdávat rozkazy a tím vojákům snižovat Ohrožení či hromadně generovat sudbu. (Velitel skupiny - zdarma rozsáhle na členy skupiny.) V ruce může mít standardu, která mu dá na Velení nadání. Zběhlost či Mistrovství je na pováženou, asi jen za nějakých situačních podmínek (obrana vlastního území, naplánovaný přepad apod.)
Sám velitel by měl být zakutý drsňák, aby si s ojedinělým útokem poradil - Oživlá Hora, Zbroj, štít, dlouhá zbraň.
Členové skupiny samozřejmě mají "člen skupiny" a mohou tak obranou bránit velitele.

Prakticky obdobnou funkci může plnit Šaman, skrze podpůrnou magii a povzbuzování, ale toho bych směřoval i do rozsáhlých útoků magií - ať už plynné či výbušné lektvary, ohnivé koule, mračna kobylek apod. Vhodný k otravování skupin silných bojovníků, aby se nemohli efektivně zapojit proti více cílům.

Snažit se vyvinout tlak na jednotlivé postavy(soustředit přesilu na vhodné jednotlivce, klidně i schopné bojovníky), ostatní nechat prostor utkat se s jedním bojovníkem, případně je pouze zdržovat slabými plošnými útoky.

Pokud je možnost zapojit nástrahy - ať už připravené lovecké pasti, případně výbušniny, nebo rychlé jedy, které hráčům seberou další akce nebo zdroje za obranu, jen do toho.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od trajda »

Mam dotaz na snovy svet.

Mura dokaze pomoci hadacstvi rotovat celym snovym svetem. Ale jeji hadacstvi neni nijak odlisne od samanovo. Takze i saman dokaze kouzla vetsi nez vedmina chyse? Nebo je priklad v bestiari prehnany? Ja predpokladam, ze oba jsou omezeni vedminou chysi a i saman by dokazal rotovat celym snovym svetem, pokud by byl o velikosti vedminy chyse. Stejne tak je saman schopen vlastne vseho a i na hazeni dyky nebo ohnivou magii si muze ve snovem svete pricitat bonus za samana, ze?

Co kdyby muj svet byl Wonderland? Stacilo by ti snist nejaky pecivo a byl bys desetkrat mensi ci vetsi. Ted si na chvili definujme vedminu chysi jako budovu, kam se vejde dav dvaceti prumernych humanoidu postavenych vedle sebe. Kdyz zmensim nebo zvetsim hrdiny, jak velkou byste udelali vedminu chysi? Nechali byste velikost vedminy chyse stejnou jako pred zmensenim nebo by se velikost vedminy chyse upravila na "dvacet humanoidu velkych asi jako ja v tuto chvili?" Obe varianty mi prijdou zajimave a asi je i obe pouziju, presto bych chtel udelat takove hlasovani.

Muzou se ve snovem svete setkat dva samani, kteri usnuli na odlisnych mistech? Nebo dokonce treba hodinu po sobe a pockat jeden na druheho na dohodnutem miste?

Jakozto saman usnu v urcite realite a dostanu se do snoveho sveta A, ktery popisuje vse, co se deje v realite a vse, co se v ni stalo od meho narozeni. Nic mi nebrani ve snovem svete A znovu usnout a dostat se do snoveho sveta AA, ktery popisuje vse, co se odehrava ve snovem svete A a vse, co se zde odehravalo od meho narozeni. Otazka zni: Kdy jsem se narodil v SsA?

Jsou dve moznosti. Jelikoz jsem stravil v SsA pouze nekolik sekund, muzu se v SsAA podivat pouze na pritomnost SsA a minulost, ktera se odehrala v poslednich nekolika sekundach realneho casu. Druha moznost je, ze se pomoci SsAA muzu podivat na vse, co se v SsA odehralo od meho narozeni v realnem svete. Opet jsou obe moznosti super, ale ktera se vam libi vic?

Muze mag telekomunikovat do/ze snoveho sveta se svymi prately, u kterych ma symbolicky dotyk? Jde to obema smery nebo jen jednim z nich? A jak velky navrhujete roaming/narocnost, jestli vubec?

Pokud by se dalo komunikovat s realnym svetem, mohli by se dva kouzelnici domluvit na sestrojeni teleportacniho magickeho obrazce. Ze snoveho sveta nemuze nikdo odejit bez fyzicke schranky ale do snoveho sveta? Dovolili byste vstup do snoveho sveta i vcetne fyzicke schranky? Nebo teleportaci predmetu? Da se znicit ekonomika mesta prodejem drahokamu, ktere se ve snovem svete vali po zemi? I kdyby se zakazala teleportace jak lidi tak predmetu, stale tu zbyva teleportace svetla a zvuku, je to pohled do snoveho sveta bez potreby esence nebo spanku. Pravidlove bych toto mel povolit, ale prijde mi to silne i na experty.

Podle revize i kratkodobe kouzlo muze trvat delsi dobu, pokud se kouzelnik stale soustreduje. Takze carodej vynese do vzduchu sebe a par dalsich a nekdo na carodeje zautoci, tudiz spadnou vsichni. Pokud zautoci na jiny letajici cil, mel by presto dal letet dokud nebude zranen carodej. A ted saman usne se svymi prateli a jdou do snoveho sveta. Pokud je saman zranen, kouzlo se prerusi a pokud je zranen nekdo jiny? Musim cili dovolit hodit si na vyzvu, ale pokud se dobrovolne rozhodne zustat a dany utok byl uspesny? Je kouzlo preruseno? Nebo si muze cil vybrat? Nebo musi zustat ve snovem svete, dokud saman neprerusi kouzlo? Stale to porovnavam s carodejem, protoze letici cil se nemuze dobrovolne rozhodnout, ze uz nechce letet. Muze se tedy spici cil rozhodnout, ze uz nechce spat? A co kdyz si preje zustat? Dovolili byste spicimu cili zustat ve snovem svete i po uspesnem utoku? Kouzlo totiz vlastne nebylo preruseno...
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky »

Většina otázek, na které se ptáš, už je na úrovni nastavení světa.

Takže některé následující odpovědi ber spíš jako sdílení náhledu od jiného hráče a nikoliv jako dogma.
trajda píše: Takze i saman dokaze kouzla vetsi nez vedmina chyse?
Hadačství ve "vanille" nefunguje prostorově, proto u něj diskutování rozsahu nemá moc smysl.
trajda píše: Stejne tak je saman schopen vlastne vseho a i na hazeni dyky nebo ohnivou magii si muze ve snovem svete pricitat bonus za samana, ze?
Pokud ve vaší hře šaman dokáže manipulovat se sny či snovým světem (je to jedno z častých house-rule - a v nějaké formě bude zapracováno i do chystané revize), pak si šaman na takové kouzla čáry ve snech počítá svého šamana - a pak je samozřejmě omezuje chýše.
trajda píše: Mura dokaze pomoci hadacstvi rotovat celym snovym svetem.
Můra je oproti tomu tvor ve snech daleko mocnější. Nedoporučuju odvozovat schopnosti postav od schopností ostatních bytostí.
trajda píše: Kdyz zmensim nebo zvetsim hrdiny, jak velkou byste udelali vedminu chysi? Nechali byste velikost vedminy chyse stejnou jako pred zmensenim nebo by se velikost vedminy chyse upravila na "dvacet humanoidu velkych asi jako ja v tuto chvili?"
Použil bych variantu, kdy se velikost chýše upraví současně s velikostí kouzelníka - IMHO pak bude Alenkovské nebo Gulliverovské dobrodružství fungovat lépe.
trajda píše: Muzou se ve snovem svete setkat dva samani, kteri usnuli na odlisnych mistech? Nebo dokonce treba hodinu po sobe a pockat jeden na druheho na dohodnutem miste?
Z pravidel minimálně ve chvíli, kdy jeden šaman na své pouti snovým světem narazí na obrazec šamana jiného.
Ale ty ostatní příklady - proč ne? Nevidím důvod, proč takové věci zakazovat....

Pro inspiraci - v jedné mé hře (hrajeme Sparklin Tauril) dokonce snové světy fungují tak, že šaman si vytváří formu snového světa podle sebe - dokud nenarazí na jiného. Takže si představme, že CP - Přírodní šaman Urgol ukryl informaci o poloze dračího vejce pomocí obrazce do snového světa. Místo, kam informaci ukryl bude mít třeba podobu hluboké tůně uprostřed vrbového háje, hlídané divokými vrbáky.
V družině, která informaci hledá je jiný šaman - Sváťa- uctívající Nebesa. Jeho snový svět má podobu oblačné krajiny, plné mramorových chrámů a andělských bytostí.

Když Sváťa pomocí hadačství a dračí šupiny přivolá anděla, který mu má říct, kde se dračí vejce nachází, ten mu prozradí, že tuhle informaci neví, protože je chráněná něčím cizím.
Sváťa tedy sbalí družinu a vydají se informaci sami najít. Chvilku se prohání po obláčcích, vyptávají se, bojují se vzdušnými bytostmi či slezají hraby z mraků ... a pak najednou zahlédnou oblak, na kterém stojí vrbový háj. To je ve Sváťově světě cizorodý prvek - tam by mohl být obrazec jiného šamana.

Kdyby v mé hře stejnou krajinou pro stejnou informaci šel třeba XinhlGloš - šaman Chaosu, tak by místo honění se po obláčcích přeskakoval podivné létající ostrvy, bojoval by s chapadly a překonával podivné pohyblivé želatinové překážky .... až by najednou na pláni plné hýbajících se výrustků zase viděl stát vrbový háj..... a dál už to znáte.
trajda píše: Jakozto saman usnu v urcite realite a dostanu se do snoveho sveta A, ktery popisuje vse, co se deje v realite a vse, co se v ni stalo od meho narozeni. Nic mi nebrani ve snovem svete A znovu usnout a dostat se do snoveho sveta AA, ktery popisuje vse, co se odehrava ve snovem svete A a vse, co se zde odehravalo od meho narozeni. Otazka zni: Kdy jsem se narodil v SsA?
Inception. Let's go DEEPER.

No, já ve svém světě snové světy takhle řazené nemám.

Ale kdybych je měl, pořád bych použil skutečný limit narození šamana v reálném světě - tvojí druhou možnost. Hlavně kvůli tomu, že mám rád snové světy paralerní, nikoliv sériové. Resp. ještě lépe - mám rád jednu snovou říši, kterou však při průchodu různí šamani různě interpretují a proměňují.
trajda píše: Muze mag telekomunikovat do/ze snoveho sveta se svymi prately, u kterych ma symbolicky dotyk? Jde to obema smery nebo jen jednim z nich? A jak velky navrhujete roaming/narocnost, jestli vubec?
Odvodil bych to podle toku času. Pokud je tok času srovnatelný, tak ať si klidně komunikují v pohodě. Čím víc se rychlost toku času v obou světech bude lišit, tím vyšší bych dal náročnost, až řekl, že je to nemožné a mág sleduje jen "turbozměťmyšlenek" nebo "pomalé prázdno".
Trajda píše: Pokud by se dalo komunikovat s realnym svetem, mohli by se dva kouzelnici domluvit na sestrojeni teleportacniho magickeho obrazce.
Pokus o tohle smrdí vytvořením nějaké zrůdné brány kamsi, kudy se do světa ženou běsové a duše lačnící po tom ukrást si tu nějaká těla. Jinými slovy - vidím to jako super námět na zápletku, kde to zmatlal někdo jiný a postavy musí třeba jít do snového světa takovou nebezpečnou bránu zavřít. Ale nedělal bych z toho "obchodní stezku" a standard ve světě.

Trajda píše: Pokud by se dalo komunikovat s realnym svetem, mohli by se dva kouzelnici domluvit na sestrojeni teleportacniho magickeho obrazce.
V první řadě:
- šamanův přenost postav do snového světa není kouzlením ala čaroděj co nese družinu v letu. V "normálním světě" je sice šamanovo tělo v transu a soustředěné, ale ve snovém světě šaman normálně hraje a má svobodnou vůli.
- pokud dojde k útoku na šamana v normálním světě, asi bych to znázornil tak, že se může rozhodnout soustředění přerušit a vrátit se (a i družinu) nějak řešit, že do něj bodají. A nebo (pokud ho třeba jen svazují a pod..), tak bych mu klidně i nechal možnost dál procházet snový svět a jeho tělo nechal v tranzu.
To srovnání s čarodějem mi nesedí (a díky za připomínku, v revizi je tedy potřeba to zdůraznit).

- pokud se nějak stane, že postavy přijdou o možnost se vrátit a samy nejsou šamani, pak jsou dvě možnosti:
-- mohou se pokusit probudit i tak (nějaká zkouška s bonusem 0... nebo na zaříkávače?)
-- nebo to může být zápletka - musí třeba sami v tom divném snovém světě najít ducha (nebo jiného šamana), který je ven dostane?
Tohle si asi rozhodněte sami, jak se vám to hodí. Mě se líbí druhá varianta ;o)
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od trajda »

MarkyParky píše: Můra je oproti tomu tvor ve snech daleko mocnější. Nedoporučuju odvozovat schopnosti postav od schopností ostatních bytostí.
Jejich schopnosti by byly totozne, pokud by si mura zapocitavala pri takovych akcich bonus za hadacstvi. Jenze prave jsem zjistil, ze mura hadacstvi v charakteristice nema, pri takovych akcich si zapocitava dovednost "jakekoliv akce ve snovem svete", coz je urcite vyhrazena dovednost. Ted uz dava smysl, proc dokaze neco, co saman nikoliv, ale nabourava mi to vse, co jsem si o snovem svete do ted myslel. Pokud ve "vanille" saman neumel pracovat se snovym svetem, jakou magii tedy muze sesilat skrze magicky kruh?

V pravidlech je pouze jeden priklad znaku mury a to v podobe jednoho vlka, ktery chrani holuba ci co. Dobrodruzi vstoupi do kruhu a saman jako protiakci kousa svym vlkem, cimz cerpa zdroje z kruhu. Dobrodruzi se snazi zdroje z kruhu vyplitvat rychleji tim, ze odlakavaji vlka a snazi se ho obehnout, coz vlka stoji mnoho zdroju na vycerpani a kruh se pak vycerpa docela.

To jako pouzival magii zvirat? A ten nastvanej vlk tam zustane i po vycerpani kruhu, pouze uz nebude ovladany?

Ja byl do ted presvedcen, ze saman muze ve snovem svete: Cokoliv do velikosti vedminy chyse, bez nutnosti gestikulace, kratkodobe a dokaze to pouze zvysovat ohrozeni. A pokud chce dlouhodobe kouzlo nebo rozsahlejsi, potrebuje expertniho Tkadlece snu. V takovem pripade by pomoci kruhu ve zminenem priklade chtel dobrodruhum zabranit v pruchodu kruhem a jako akci by vybral: stvorim velkeho vlka, ktery bude kousat. A po vycerpani kruhu vlk zmizi, protoze celou dobou nebyl "stvorenim snoveho sveta ovladane samanovou zvireci magii", ale "zhmotnenim samanovy sily s bonusem za hadacstvi" Jako kouzelnik, ktery vytvori ohen o velikosti vedminy chyse, aby ti zvysil ohrozeni, tak jsem si predstavoval, ze saman vytvori cokoliv o velikosti vedminy chyse, co ti zvysi ohrozeni. Jak rikam do ted mi to vsechno davalo smysl, pokud tohle saman ve vanille neumi, tak vazne netusim, jakou magii muze vyuzivat skrze znak mury.
MarkyParky píše: pokud dojde k útoku na šamana v normálním světě, asi bych to znázornil tak, že se může rozhodnout soustředění přerušit a vrátit se nějak řešit, že do něj bodají. A nebo (pokud ho třeba jen svazují a pod..), tak bych mu klidně i nechal možnost dál procházet snový svět a jeho tělo nechal v tranzu.
Stale jsme nevyresili vsechny moznosti:

-Saman spi, nekdo se ho pokousi zranit. Uspel na vizvu, takze vi o tom utoku, MUZE/NEMUZE se vratit (Podle me muze)
-Saman spi a rozhodl se utok ignorovat a zustat ve snovem svete jak dlouho to jen pujde, utok byl uspesny, coz u ostatnich magii prerusi soustredeni kouzelnika. MUSI/NEMUSI se probudit? (Podle me musi)
-Samanuv spolecnik spi a uvedomuje si, ze na nej nekdo utoci. MUZE/NEMUZE se vratit? (Podle me nemuze, protoze musi pockat na souhlas samana, stejne jako carodej vynese do vzduchu kocku, ktera s tim puvodne souhlasila ale pak si to rozmyslela, chce na zem, ale bez souhlasu carodeje nemuze. Nebo je to jako u maga, ktery muze pouzit symbolicky dotek pouze na osobu, ktera s tim souhlasi, a pokud behem rozhovoru zacne nesouhlasit, tak symbolicky dotek se ztraci nehlede na souhlas maga? Pokud chce osoba dobrovolne odejit ze snoveho sveta drive nez ostatni, rozhoduje o tom sama nebo o tom rozhoduje saman? Podle me saman)
-Samanuv pritel spi a rozhodl se zustat ve snovem svete jak dlouho to jen pujde, byl na nej veden uspesny utok. MUSI/NEMUSI se vratit? (Podle me nemusi, protoze kouzlo nebylo preruseno, prestoze utok byl uspesny)

A pokud by bylo mozne zustat ve snovem svete i presto, ze fyzicke telo trpi, projevili by se dusledky boje i ve snovem svete? Pokud by spiciho svazali ci polili vodou, byl by svazany ci polity i ve snovem svete? A pokud by osoba zustala ve snovem svete i pote, co utrzila jizvu? Byla by ve snovem svete bez ruky/nohy?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od MarkyParky »

trajda:
Podívám se přesně, jak to ve vanille bylo a rozeberu to, ale později.

Skrze obrazec něco šlo, napřímo ne. Revize tohle má sjednodit a dát tomu logickej rámec velmi podobnej tomu, jak to chápeš.

Jinými slovy - ačkoliv doslovně to takhle ve "vanille" není popsané, hodně lidí na tuhle úpravu samo přišlo a cca takhle to používá. Takže pokud Vám to funguje, tak to klidně používejte, dokud nebude venku ofiko úprava.
Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů