Otázky k pravidlům - původní verze

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Zamčeno
Concobara

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Concobara » 17. 1. 2012, 08:46

Ano tak nějak si to představuju i já. Mimochodem ta lstivá lukostřelba je fakt pěkný nápad :)

Bourlivak

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Bourlivak » 19. 1. 2012, 00:22

Je uplne uzasny jak se lidi snazi stale hledat jak by vysvetlili naprosto scestna pravilda a dala jim alespon nejakou rozumnou miru,ktera by se dala chapat, bohuzel vzdy je to aplikovatelne pouze na jeden konkretni pripad a pri tom dalsim uz je to vse zase jinak. takze nakonec z toho maji lidi vedu a usilovne premysli co vlastne jejich postava dela aby to "jen" zvedlo ohrozeni " udelilo jizvu 1lvl aby to nebylo moc velke kdyz prece jeste muzu zpusobit jizvu lvl 2 a sam sobe dokonce i vetsi :p"

ja se opravdu vidim jak na me bezi dovoky prase a ja mu strelim sip pred nohy a tim mu zvedam ohrozeni, nebo mu procisnu nekolikrat pesinku a nakonec, kdyz uz ma dost velke ohrozeni diky uhlazene pesince a sipu pred nohama ho skolim jedinou ranou..

ja se osobne priznam ze cim dyl podle pravidel drd2 hrajeme tim vic je nemam rad. Na jednu stranu se ma hrat rp ale na druhou pravidla po rp dupou jak to jen jde..

no nic.
uvidime se u drd 3. zatim se tu opatrujte a hodne stesti do dalsi tvorby.

Uživatelský avatar
Tork
Příspěvky: 252
Registrován: 3. 1. 2012, 14:23

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Tork » 19. 1. 2012, 01:32

Ono pokud chceš ty souboje reálnější, tak můžete několik kol popisovat jenom jednotlivé nápřahy a kryty, ale pak to nebude tak akční. Takhle je to takové víc filmové...

Concobara

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Concobara » 19. 1. 2012, 07:45

Nevidím sice důvod proč třeba zrovna na zdivočelé prase "nehlásit smrt v prvním kole" :), souboje tohoto typu mi totiž nepříjdou jako zrovna vhodné pro různé RP frajeřinky :) ... bereš to myslím si moc doslovně. To co pravidla nabízejí je sice na chyby dosti náchylný, ale jinak zajímavý systém, který dovoluje mechanicky popsat spoustu pěkných situací. Celé DrD2 stojí a padá na domluvě mezi hráči a tom jakou hru chcou hrát, ale to na konec kadždý systém nebo ne? :)

Uživatelský avatar
Malkin
Příspěvky: 28
Registrován: 5. 12. 2011, 15:01

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Malkin » 19. 1. 2012, 07:48

Bourlivak píše: ja se opravdu vidim jak na me bezi dovoky prase a ja mu strelim sip pred nohy a tim mu zvedam ohrozeni, nebo mu procisnu nekolikrat pesinku a nakonec, kdyz uz ma dost velke ohrozeni diky uhlazene pesince a sipu pred nohama ho skolim jedinou ranou..
Tak divočáka se snad pokusíš zahnat například lovcem, uklidnit ho nebo ho prostě zabít a sežrat, nebudeš hlásit zvyšování ohrožení. Teda zvyšování ohrožení si představuji asi něco jako Slavnosti sněženek, tedy bandu co nahání divočáka, řvou na něj a teprve až ho zaženou do školy -> zvýšení ohrožení, tak ho picnou -> smrtící akce...zrovna tvůj příklad mi z pohledu RP, moc smysl nedává. Takže kde vidíš šlapání pravidel po RP?
Obrázek

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 19459
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Jerson » 19. 1. 2012, 08:19

nebo popisovat, jak chceš svůj cíl prostě zabít či alespoň vyřadit, zejména u vrhacích a střelných zbraní a zejména u zvířat a všelijakých potvor. mimochodem je docela zvláštní, že necvičená postava nedokáže bojovat s různými běsy a potvorami o nic hůře než mistr šermíř se zdůvodněním, že jí nezná, což se dá se zavřením očí i pochopit, ale přitom jí klidně může zastrašovat, protože to závisí na nápadu hráče a schválení Průvodce.

Ještě mi nebyl jasný příklad s reakcemi při otvírání brány - jeden maník chce otevřít bránu, dalších pět stojí okolo jako jeho stráž a já chci otevření brány zabránit. když vyhraju iniciativu a budu chtít jakkoliv zastavit toho co otvírá, tak na mě může reagovat on (a to klidně i tím že otevře bránu), tak všichni strážci. Navíc si můžou popsat takové akce, že stačí když uspěje jeden a zabrání mi ohrozit všechny.
Zatímco když ten co otvírá bránu začne jako první, ať proto že má nejvyšší iniciativu nebo proto, že já mám nejvyšší a svou akci jsem podmínil jeho akcí,tak na mě nemůže reagovat ani on (protože už svou akci použil), ale ani stráže, protože to by byla protiakce na protiakci a to je zakázáné.
Zároveň však když vyhraju iniciativu a odložím si svou akci, abych mohl reagovat na určitou situaci (kterou musím nahlásit dopředu), tak pokud tahle situace nenastane, nemůžu jednat - můžu jen reagovat na akce namířené proti mě. a je jedno jak je kolo dlouhé. takže nemůžu zabránit tomu, aby kolem mě všichni strážci prošli, pokud mě třeba nechtějí obestoupit, ale jakmile na mě někdo vystřelím nebo vykřikne ať se vzdám, tak reagovat můžu?

A když můj kamarád bude napaden třetí osobou, tak mu nemůžu pomoct, protože by to opět byla reakce na reakci?

Čtu pravidla, čtu všechna vysvětlení tady, FAQ, ale nevěděl bych jak to řešit bez poměrně dlouhého hledání nebo nějakého okamžitého houserule (jako třeba že akce se vyhlašují od postavy s nejnižší iniciativou a každý s vyšší iniciativou může reagovat na všechny předchozí, což je poměrně osvědčený způsob jak předcházet tomu, že ten "nejrychlejší" nemůže skoro na nic reagovat aktivně.

Nebo popsaný způsob manipulace s časem - když budeme všichni provádět jen rychlé a krátké akce, můžeme zabránit tomu, aby se další nepříliš vzdálené postavy do konfliktu zapojily včas nebo najednou - což je tedy naprosto normální a doporučovaný postup, rozdělit přesilu a vyřídit ji po částech, ale tady to zavání metataktikou za použití volných pravidel a tedy víceméně podváděním.

Jinak v každé kapitole je několik věcí, na kterých se mají hráči dohodnout, většinou ve chvíli kdy přijdou do hry poprvé. Takových věcí mi přijde docela dost, ale hlavně mají dost velký vliv na nastavení hry. I když tedy nejsem schopen odhadnout jaký vliv a kde všude se může projevit, ať před hrou nebo i během hry. mám namysli třeba rozhodnutí, jestli druid může zlomit letící šíp jen tím, že vezme do ruky jiný, vystřelený z téhož luku / toutéž osobou. přičemž není moc možností odstupňování efektu, maximálně tím že bude potřebovat jeden zdroj navíc (což může být hodně, pokud je kouzlo jinak zadarmo, nebo už celkem jedno, pokud kouzlo stojí jeden zdroj, protože je jasné že víc než několik kol se takhle bránit nepůjde) Nicméně jednou stanovené principy se projeví všude jinde, kde se projevuje pouto, což možnosti kouzelníků rozšíří nebo zúží dost zásadním způsobem.

Rozhodně postrádám vypsaný seznam věcí, na kterých je třeba se dříve či později dohodnout a jejich vliv na hru - když už nejsou ošetřen pravidly. Třeba s nastavováním magického působení mám dost velké zkušenosti, ale v drd2 bych to asi nezvládl bez mnoha her a otázek. ani se moc nedivím, že někomu přijde magie strašně slabá a jinému moc silná, a to neplatí jen o magii. jen na ní je to hodně vidět, protože není moc jak vycházet z reality a ve filmech je většinou brutálně silná.

Concobara - jde o míru té nutné dohody mezi hráči. třeba Wushu potřebuje dohodnout prakticky všechno, ale zase má pravidla na pár stránek. U DrD2 mi přijde, že to je 300 stran věcí, na kterých je třeba se tak či onak dohodnout, přičemž následky různých voleb nejsou nikde popsané a snad pokaždé chybí i doporučení autorů pro první nastavení.
V Shadowrunu bylo napsáno "magie je nastavená dost drsně, když jí chcete omezit, zdvojnásobte odliv. rvačka je měkká, můžete zdvojnásobit účinek a případně ještě snížit zbroje na polovinu, ale to už moc nedoporučujeme."

Bystrouška

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Bystrouška » 19. 1. 2012, 10:45

wall of text crit you for 9000. ;)

IMHO..
Jerson píše:..mimochodem je docela zvláštní, že necvičená postava nedokáže bojovat s různými běsy a potvorami o nic hůře než mistr šermíř se zdůvodněním...
Ani elitní bojovník nebude mít představu jak bojovat s ďáblem, natož aby ho dokázal zastrašovat, pokud nepodstoupí speciální výcvik. S takovou představou problém nemám. :wink:
Jerson píše:Ještě mi nebyl jasný příklad s reakcemi při otvírání brány - jeden maník chce otevřít bránu, dalších pět stojí okolo jako jeho stráž a já chci otevření brány zabránit. když vyhraju iniciativu a budu chtít jakkoliv zastavit toho co otvírá, tak na mě může reagovat on (a to klidně i tím že otevře bránu), tak všichni strážci. Navíc si můžou popsat takové akce, že stačí když uspěje jeden a zabrání mi ohrozit všechny.
"Protiakce musí bránit vykonání akce, na kterou reaguje."
"Důsledky protiakce se mohou týkat pouze útočníka nebo toho, na koho je veden útok."
Pokud bude tvou akcí útok na maníka, který nejspíš v budoucnu bude chtít otevřít bránu, tak může reagovat libovolně, pokud tím překazí tvou akci - třeba otevřením brány, kterou musí ale také projít - a otvírání brání a zároveň zdrhání pro něj jistě bude náročná akce (v popisu je souřadník :wink: ). Pokud budeš svou akci cílit jinam, tak na tebe otevřením brány nemůže reagovat, protože ti tak nepřeruší akci.

Ostatní obránci mohou reagovat, mají-li ještě iniciativu, ale opět jsou omezeni pravidly protiakce. A opět - přijde mi to logické, když zaútočíš na skupinu ve střehu, že ti to vrátí.
Jerson píše:Zatímco když ten co otvírá bránu začne jako první, ať proto že má nejvyšší iniciativu nebo proto, že já mám nejvyšší a svou akci jsem podmínil jeho akcí, tak na mě nemůže reagovat ani on (protože už svou akci použil), ale ani stráže, protože to by byla protiakce na protiakci a to je zakázáné.
Pokud otevírá bránu a ty po něm v reakci na to vystřelíš, tak na tebe může "reagovat" v případě svého neúspěchu vyčerpáním. Ostatní ti nadělí svou reakci v zápěstí jakmile na ně přijde řada, a protože jsi už svou akci využil, tak budeš jen inkasovat a platit obrany, opět mi to přijde fikčně v pořádku :wink:
Jerson píše:Zároveň však když vyhraju iniciativu a odložím si svou akci, abych mohl reagovat na určitou situaci (kterou musím nahlásit dopředu), ..
V pravidlech se nikde nepíše, že svou odloženou akci musíš vázat předem na nějakou akci protivníka. Tzn. odložíš akci a pak jí můžeš využít jako protiakci proti jakékoliv jiné akci, stejně jako bys ještě nepřišel se svou iniciativou na řadu.
Jerson píše:A když můj kamarád bude napaden třetí osobou, tak mu nemůžu pomoct, protože by to opět byla reakce na reakci?
Kamarádovi můžeš pomoci v rámci své protiakce tím, že překazíš akci útočníka. Nebo pokud máš patřičnou ZS (osobní strážce apod.), tak mu můžeš pomoci i v případě, že už jsi svou akci vyčerpal, použitím obrany.
Jerson píše:Nebo popsaný způsob manipulace s časem - když budeme všichni provádět jen rychlé a krátké akce, můžeme zabránit tomu, aby se další nepříliš vzdálené postavy do konfliktu zapojily včas nebo najednou - což je tedy naprosto normální a doporučovaný postup, rozdělit přesilu a vyřídit ji po částech, ale tady to zavání metataktikou za použití volných pravidel a tedy víceméně podváděním.
Nerozumím. Délku kola si nastavíte podle dohody mezi hráči a nemá to vliv na to, co se vlastně odehraje. Dojdete rámcově ke stejnému výsledku. Zkus nějaký příklad ;)
Jerson píše:Jinak v každé kapitole je několik věcí, na kterých se mají hráči dohodnout, většinou ve chvíli kdy přijdou do hry poprvé. Takových věcí mi přijde docela dost, ale hlavně mají dost velký vliv na nastavení hry. I když tedy nejsem schopen odhadnout jaký vliv a kde všude se může projevit, ať před hrou nebo i během hry...

Právě možnost dohodou stanovit úroveň obtížnosti a přizpůsobit pravidla hranému settingu je na DrDII super. Pokud by byla pravidla striktní, tak jen velice obtížně dosáhneš toho, že tvůj čaroděj bude odpovídat čaroději z harryho pottera, nebo ze zeměmoří nebo z diabla nebo z amebru nebo jiného settingu.

Prostě bys byl svázán a hotovo. Podobně si takhle můžeš vybrat, jestli budete hrát hardcore fantasy, kde jsi neustále vyčerpaný, pronásledován, na pokraji smrti, každý další den je zázrak a jediný krok vedle může znamenat cestu na věčnost nebo naopak heroic fantasy, kdy skupina čelí šikům nestvůr a jejich život je serie superhrdinských skutků.

Navíc to brání ad hoc WTF momentům. Když něco nesedí a nezdá se vám to, tak se stačí dohodnout. U jiných, striktních systémů by se ti hráči oháněli pravidly, která jsou nejvyšším zákonem nebo by to natvrdo rozhodoval PJ. Tady je to o dohodě mezi PH a hráči, tak aby se to všem líbilo :wink:
Jerson píše:Rozhodně postrádám vypsaný seznam věcí, na kterých je třeba se dříve či později dohodnout a jejich vliv na hru - když už nejsou ošetřen pravidly. Třeba s nastavováním magického působení mám dost velké zkušenosti, ale v drd2 bych to asi nezvládl bez mnoha her a otázek. ani se moc nedivím, že někomu přijde magie strašně slabá a jinému moc silná, a to neplatí jen o magii. jen na ní je to hodně vidět, protože není moc jak vycházet z reality a ve filmech je většinou brutálně silná.
Magie má své vymezené mantinely, které jí nedovolí vymknout se silou nad ostatní povolání, a v těchto mantinelech můžeš naplno uplatnit svou fantazii. Což je opět, pokud máš fantazii, velká výhoda oproti jiným systémům, kde je ti direktivně určeno jaká konkrétní kouzla tvůj čaroděj ovládá a těžko to přizpůsobíš svému settingu, natož abys to rozšířil o další.
Jerson píše:Concobara - jde o míru té nutné dohody mezi hráči. třeba Wushu potřebuje dohodnout prakticky všechno, ale zase má pravidla na pár stránek. U DrD2 mi přijde, že to je 300 stran věcí, na kterých je třeba se tak či onak dohodnout, přičemž následky různých voleb nejsou nikde popsané a snad pokaždé chybí i doporučení autorů pro první nastavení.
V Shadowrunu bylo napsáno "magie je nastavená dost drsně, když jí chcete omezit, zdvojnásobte odliv. rvačka je měkká, můžete zdvojnásobit účinek a případně ještě snížit zbroje na polovinu, ale to už moc nedoporučujeme."
Doporučené nastavení autorů jsou přeci defaultní pravidla. Ty si můžeš po dohodě mezi hráči modifikovat. Pokud vezmeš pravidla jako taková a nebudeš do nich zasahovat, tak to bude fungovat. Chceš to přizpůsobit svému settingu nebo úrovni obtížnosti? Není problém, autoři sami naznačují, v kterých bodech je snadné pohnout ukazatelem, abys získal náročnější nebo více heroic hru, abys získal high magic nebo low magic setting atd.

Obecně mi přijde, že je problém v tom, že pravidla DrDII ti dávají příliš velkou volnost a vyžadují zapojení vlastní imaginace. Naprosto chápu, že to může dělat lidem problém a myslím, že nebudeš zdaleka jediný, kdo tohle řeší.

Řešení je zkusit jestli to dokážu pojmout a pokud ne, tak prostě zvolit jiná pravidla pro hraní RPG. Výběr těch striktních systémů je opravdu bohatý 8)

Good Luck :wink:

Uživatelský avatar
vzteklina
Příspěvky: 1380
Registrován: 24. 10. 2007, 19:59

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od vzteklina » 19. 1. 2012, 12:04

Ad Jerson
Protiakce na protiakci je problém. Mám pocit, že v pravidlech je celkem racionálně uvedeno proč a jak todle pravidlo zavedli. Osobně bych řek, že v případech kdy to fakt nejde jinak, bych tohle pravidlo porušil. Nesmí se u toho ale zapomenout na fikční stránku, nenechat se unést mechanickou interpretací situace.
U iniciativy mají hráči možnost si ji odložit, nebo určit délku kola, takže je prostor k taktizování. Neřek bych tomu ale podvádění. Mechanická stránka věci jde až jako druhá v pořadí za fikcí. Tudíž zase nastavení kola by nemělo vycházet z toho že chci odehrát celý konflikt než dojde posila ale z toho jak to popíšu. Pokud se někomu z hráčů postup nezdá, může navrhnout třeba náročnost nebo nějaký jiný postih za spěch. A u spousty akcí a hlavně protiakcí je třeba zvážit zda jsou vůbec možné (třeba to že reaguju otevřením zámku na to že na mne útočíš je dost pochybná záležitost, podle pravidel to snad ani nelze). A zopakuju to znova - napřed fikce a pak teprv mechanika. Když se to obrátí vzniká spousta wtf, kterým by se jinak předešlo.
Třeba to že nemůžeš bránit kamaráda. V první řadě je třeba říct co dělá. Jestli se na někoho vrhl a ten se brání protiútokem, je logické, že nemůžeš reagovat. Třeba jenom proto, že ti tvůj kamarád zavazí, nebo že se od tebe touto akcí vzdálil atp. Naopak pokud je situace taková, že stojíte vedle zdi, proti vám nepřátelé, kamarádova akce je schovávam se za zeď, přičemž nutně musí projí ze tebou a nepřátelé reagují tím že se na něj vrhnou, je blbost abys tam jen tak stál, zatím co se to kolem tebe mele. V tu chvíli bych povolil protiaci na protiakci a pro vyhodnocení bych postupoval (jako v MtG při vyhodnocování stacku) od posledniho střetu. Napřed by se vyhodnotil střet ty vs. nepřátelé pak střet nepřátelé kteří přes tebe prošli vs. tvůj kamarád.
Sem chlap! (pro ty co sou zmateni mym nickem)

Uživatelský avatar
Jerson
Inženýr z Ocelového města
Příspěvky: 19459
Registrován: 11. 2. 2003, 16:39
Bydliště: České Budějovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Jerson » 19. 1. 2012, 13:43

Bystrouška - v pravidlech se doslova píše, že při otvírání brány by pro postavu bylo nejlepší, kdyby iniciativu vyhrál týpek který chce bránu otevřít a hráč na něj mohl vyhlásit protiakci, protože pak jeho útoku nemůže nic zabránit. Strana 118. odložení iniciativy jsem si přečetl ještě jednou, už vidím že mě zmátla formulace, ale zase to vypadá, že povoluje protiakci na protiakci - "pokud chcete za každou cenu zabránit akci, kterou bude někdo provádět, třeba zaútočí na vašeho slabšího spolubojovníka." Co když vyhraju iniciativu, odložím jí, protože čekám kdo zaútočí na mého kámoše, on začne utíkat, vrhne se po něm první nepřítel, aby ho zastavil - a co udělám já? Když budu reagovat útokem na dotyčného nepřítele, bude to protiakce na protiakci.
Zajímá mě to, protože v našich hrách je to dost častý případ.

Délka kola - je tam příklad, kdy Jonáš sbíhá čtyři kola po schodech, protože byly nastaveny příliš krátká kola. Můžu to třeba otočit - jeden nepřítel dole v lokále, další jsou v pokojích na patře. když bude chtít celá skupina popisovat akce typu "hodím nůž, seknu něčem", za pár kol toho maníka vyřídí, aniž se zbytek nepřátel dostane po schodech dolů. naopak když PH začne a popíše delší akci, můžou tam být už ve druhém kole, což je pro hráče nevýhodné. Ale když řeknou že by chtěli kratší akci, aby byl vyřídili dřív než přijdou posily, co s tím?

Nevím jestli jsi mě dál pochopil(a)? Ale právě to "volné nastavení po dohodě" kritizuju, protože věcí k dohadování je strašně moc. Co když má každý jiný názor? Třeba ten příklad s ovlivněním letícího šípu pomocí dříve vystřeleného šípu. Když jeden hráč řekne že to určité má jít, bude to znamenat, že utrženým řemenem od zbroje můžu ovlivnit celou zbroj - nebo alespoň dle logiky by to mělo jít. To ale dává kouzelníkům o dost větší možnosti než když se dohodne, že takhle na věci působit nejde. problém je, že důsledek takového rozhodnutí nemusí být zřejmý ve chvíli, kdy se dohodne, ale vyjde na povrch až později. bude potřeba nová dohoda?

Přitom v pravidlech se nepíše, jaký výsledek bude mít, když se takové kouzlo povolí a jaký když se nepovolí. Dohoda o efektech v dané chvíli totiž přináší značné riziko nekonzistence světa. je to taková skrytá daň za volnost pravidel, která se postupně hromadí a může se vynořit nečekaně až později. dohadovat je během hry není moc dobrý nápad.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2203
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fafrin » 19. 1. 2012, 20:24

Já si snad dneska sednu a kvůli Jersonovi sepíšu ty pravidla, co mu umožní tohle řešit bez "reakce na protiakci" 8)
A Jerson má pravdu, tohle je prostě problém - ale lze řešit vskutku jednoduše tak, že se ono pravidlo poruší v jednom konkrétním případě, když se na tom všichni shodnou.
A teď představím řešení pro jím nastíněnou situaci v rámci pravidel (ale naopak poněkud mimo herní fikci.):
Situace:
Hrdina H chce zabránit zabijákovi Z v útoku na svého slabšího přítele P.
a) Hrdina vyhrává iniciativu - útočí na zabijáka způsobem, jímž ho nutí se bránit, protože v případě neúspěchu zabijákovy zabrání útočit na svého přítele. (what we wanted)
b) Hrdina vyhrál iniciativu a není v situaci, kdy by takto mohl útočit - odloží iniciativu.
ba) další je na řadě Zabiják, útočí na přítele, Hrdina protiakcí chrání přítele (what we wanted)
bb) další na řadě je Přítel - pokud bu utíkal, nemůže na to Hrdina reagovat aby jej chránil. proto odloží iniciativu.
bba) Na Řadě je Zabiják, pokud by odložil iniciativu, rozhazuje se znovu. (start again)
bbb) Takže provede útok na přítele, přítel se brání (protiakce za iniciativu) a Hrdina jej chrání (protiakce za iniciativu). (what we wanted)
c) vyhrál Zabiják -> viz bbb)
d) vyhrál Přítel -> viz bb)
Sviňárna, což? btw. pokud by hrdina měl ZS, která umožňuje reagovat obranou na útok na jeho pomocníka či jinou postavu, není třeba to vůbec složitě řešit.

Délka kola - to je základní taktická výhoda iniciativy, chceš-li ji mít, zaplať si rychle.

Pokud má každý jiný názor, postupje se podle pravidel pro rozhodování -tzn. na počátku hry jste si stanovili, jakým způsobem budete řešit spory (nám debata nad tímhle rozhodnutím zabrala asi hodinu). Takže si vzpomeňte, na jakém způsobu jste se domluvili, pokud to nevíte, domluvte se teď a někam si to zapište. Pravidla stojí na tom, že není možno mít přesná pravidla na vše. Tam kde nejsou pravidla přesná a dojde ke sporu musí přijít pravidlo rozhodování. A ano, pokud se stará dohoda jeví nevhodnou, stanoví se dohoda nová.

Souhlasím, že to může přinést problémy, o nichž píšeš. (Nekonzistentnost světa, dohady během hry.) Jenže co se nekonzistentnosti světa týče, je asi někdo, kdo svět zná nejlépe - Průvodce hrou, autor světa. Nelze mít kompletní seznam všech možných sporů, k nimž by se mohlo dojít, - a nastavit všechno předem - protože tento je potencionálně nekonečný.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Pepa

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Pepa » 19. 1. 2012, 22:20

V tomto příkladě má Fafrin pravdu. Jerson si neuvědomil, že slabší přítel (má-li iniciativu) nesmí začít utíkat, ale musí také iniciativu odložit. Pak vše vede ke správnému výsledku...

Nicméně vysvětlujte tohle lidem. Že mají iniciativu a že je pro ně lepší ji odložit atd. Prostě pravidla o iniciativě nejsou moc "user friendly" a mohou vést k takovýmto zvláštnostem a šance, že člověk něco přehlédne, nebo to jinak zlamí je prostě velká... A to se dají vymyslet ještě pekelnější příklady...

@Délka kola: Toto je věc, kterou bych snad i zrušil. Prostě na začátku souboje se všichni zúčastnění dohodnou (nebo se použije pravidlo rozhodování), jak bude kolo dlouhé. Nebylo by to tedy podle nejiniciativnějšího (aby se toho nemohlo využívat/zneužívat) a popravdě řečeno ono zase tak moc různých délek kol není. Když stojíte proti nestvůře, můžete jednat v rychlých akcích (úderech - řádově sekundy) nebo pomalejších (přemísťování a manévrování - řádově půlminuta). Jiné délky kol vlastně ani nemají smysl. Například doteď zůstává nezodpovězená moje otázka jak funguje "souboj" s délkou kola např. jeden den (viz strana 101 tohoto fóra). (Jde o to, že ať se stane cokoliv, tak se jedna strana vyčerpá a do dalšího dne "doléčí" atd.)

@Pravidlo rozhodování: Na jednu stranu je dobře, že toto pravidlo je v pravidlech, protože od klasické věty: "PH má vždy pravdu" to posouvá celá pravidla někam mnohem dál... Prostě je ukázáno, že věci jdou řešit i kolektivně, různými způsoby a PH nemusí nutně mít absolutní moc. Na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že toto pravidlo nemá sloužit k tomu, aby zachraňovalo jiná pravidla. Takže tam, kde pravidla nejsou přesná, to je na hráčích, ale nevím, jestli to je úplně správně...

Že jsou pravidla napsaná hodně volně, to je určitá výhoda (každá družina si je pak dotvoří pro svůj vlastní svět), ale zároveň to je dost velká nevýhoda, protože toho je potřeba rozmyslet a dotvářet vážně hodně. Těžko jde udělat jedno sezení, na kterém se vše dohodne, takže zbývá jedině domlouvat vše při hře, ale jak říká Jerson, každé takové rozhodnutí může mít nedozírné důsledky někdy v budoucnosti. Jako určité řešení bych viděl vydání jakýchsi "modulů". Jeden pro "low-fantasy" a druhý pro "high-fantasy". (Klidně by jich mohlo být i víc...) V těch by se mohly tyto základní otázky (rozsah a působnost magie, alchymie atd.) prostě napevno říct a hráčům naservírovat. Pak by si každá družina sáhla po tom modulu, o kterém si myslí, že ji bude vyhovovat nejvíc (družiny, které už na některém světě hrají (a na DrD 2 přechází) už dávno ví, jak to na tom "jejich" světě funguje) a jakékoli rozhodování by vlastně odpadlo...

Anonymouz

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Anonymouz » 19. 1. 2012, 23:13

Když při hodu na iniciativu padne více účastníkům konfliktu stejná hodnota, jak se to interpretuje? Ve starém DrD I proběhly obě akce naráz (takže se postavy mohly killnout navzájem...), ale tady to úplně nepobírám. Házet znova všichni remízující?

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2203
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fafrin » 19. 1. 2012, 23:29

Jedná se o nerozhodný hod a pravidla pro rozhodování nerozhodného hodu máme:
1) Kdo je aktér (při hodu na iniciativu možná nevhodné, ale mi někdy používáme)
2) Kdo má větší součet na kostkách - v tomto případě se neuplatní.
3) Kdo má větší větší z kostek.
4) Náhoda (hoďte si jednou kostkou, komu padne víc, jede.)

A jak jsem již pasl jinde, k tomuto rozhodování přistupujte až ve chvíli, kdy na tuto iniciativu přijde řada, je dost možné, že jí do té doby mnozí z těch, co mají stejnou iniciativu vyčerpají na reakci či obranu.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2203
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Fafrin » 19. 1. 2012, 23:32

Měl bych tu jeden dotaz já sám.
Jak je to se ZS bestií <něco> ve skupině má-li ji více členů skupiny a nastane situace pro její uplatnění. Jdou dvě výhody do banku jen jedenkrát, nebo jednou za každou bestii ve skupině s touto ZS? Chtěl bych odpověď od autorů... všichni ví, kam totiž mířím. $P
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Pieta
sofistikovaný troll
Příspěvky: 14089
Registrován: 6. 9. 2006, 19:08
Bydliště: Praha, ale původem jsem z Hostivaře
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky k pravidlům

Příspěvek od Pieta » 20. 1. 2012, 00:15

Fafrin píše:Jak je to se ZS bestií <něco> ve skupině má-li ji více členů skupiny a nastane situace pro její uplatnění. Jdou dvě výhody do banku jen jedenkrát, nebo jednou za každou bestii ve skupině s touto ZS? Chtěl bych odpověď od autorů... všichni ví, kam totiž mířím. $P
Předně, každá bestie ve skupině by měla mít tuhle ZS, aby se vůbec počítala, proto "za každou bestii ve skupině s touto ZS" nedává tak úplně smysl. (-:
A navíc jde výhoda do banku jen jednou. (-;
Cicho żono, deszczyk padał, ja nie słyszał kto to gadał.
Cicho żono, deszczyk rosił, ja nie słyszał kto to prosił.

Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů