Otázky k pravidlům - původní verze

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Zamčeno
Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 08:10

Výtah z D20 :-)

Příspěvek od Ocho » 22. 8. 2011, 07:15

Dovolil jsem si přesunout sem jeden dotaz/problém, který řešili na D20. Rád bych tímto reagoval předevšín na Alaf0 bez nutnosti prolistovávat sto postů v kostce:
alef0
Sirien píše:
Mimochodem, fascinuje mě, že ještě nikdo nenadnesl otázku toho, že DrDII používá tři rozdílné hit pointy - hodí-li na mě někdo fireball, je úplně ukradené, jak moc před tím do mě někdo rubal mečem - dokonce pokud mi způsobil jizvy na Těle a takřka mě zneschopnil, tak fireballu stále čelím jakobych byl úplně čerstvý (jo, jasně, fikce, bla bla... tohle píšu jako demonstrativní příklad problému, kde redukce na mechaniky, kterou autoři neuznávají, totálně selhává)
Tiež sa divím, že ešte nik nezistil, že Telo sú zamaskované hitpointy... ale s jedným dôležitým rozdielom. V starom Dračáku ti hitpointy žral súper, tu si ich žerieš sám. Klasické hitpointy majú jeden základný problém: merajú len fyzickú výdrž postavy a nie je možné mechanicky reprezentovať psychický stav. Príklad je jasný: Zober si túto debatu ako keby bola v príbehu Dračáku. Všetci sme zdraví, ale niektorí sú tu za nepochopených (majú Vplyv 1).

Inak zdroj, ktorý si páliš v protiakcii, je určený druhom protivníkovej akcie (v kombinácii s fikciou). Ak ti chcem zapáliť šaty, používaš zjavne Telo na úhyb, úskok, výlez na strom. Osobne by som ti v niektorom prípade povolil aj Dušu, ale to by si musel obkecať. (Napr. tvoja postava by sa mojej vysmievala, vystupovala z arogantnej pozície typu ,,Vieš o kúzlení veľké kulové, LOL atď, takým fireballom ma ani netrafíš.")
Máš do určité míry pravdu, ale tady bych HP nazval spíš health point, protože zdroje jsou spíš rezervy vlastní postavy. Já osobně chápu hit pointy (pokud bych měl teda něco z drd2 vybrat) jako ohrožení. To mi totiž říká, jak moc dostávám do těla. A zahrnuje v sobě jak psychiku tak lehká fyzická zranění.

Těžké zranění chápu jako jizvu - tu může udělit jak protivník, tak já sám. A jizva je imho volná okecávací věc, která se řídí spíše logikou něž druhem akcí (Tělo/Duše/Vliv).

Př. Ohnivou magií (duše)se snaží čaroděj protivníkovi udělit jizvu. Řekněme, že pronivníkem je rozzuřený šlechtic. Čaroděj imho ohnivým kouzlem může udělit jizvu tělesnou (popáleniny XY. Stupně), jizvu duševní (rozhodí jeho koncentraci tím, že plameny věrohodně vykreslí postavu jeho matky, ke které měl šlechtic těsný citový stav) nebo jizvu vlivovou (tím, že mu svým ohnivým bičem napíše Z jako správný mstitel a to mu moc věhlasu ve vyšších kruzích nepřidá).

To, čím se vykupujeme protivníkově vítězné akci, nemusí být nutně zranění. Tj. Fireball můžu odvrátit bez problému duší, protože znám magii a stihnu udělat krátké protikouzlo (DnD čtenář nechť nahlédne a uvědomí si pohyblivou délku kola v DrD2). Nebo opravdu tím, že se ze zranění (jak to bylo v tom článku o simulaci a..., efekt zranění = nic nebo šok nebo smrt) rychle vzpamatuje a sebere se (na druhou stranu je tu pak otázka, proč se fyzickým zraněním mečů odolává tělesně, když je to to samé :-) a důvod "ještě mám dost krve" je trochu úsměvný, byť rozumný).

Docela mě mrzí, že místo toho, aby se snažili na DrD2 najít to nejlepší, tak hledají to jiné od Dnd a nazývají to horším. Přitom zrovna používání hit pointů je jedno z největší zel (čti odlišností :-) ), kterými se DnD nebo oldDrD chlubí :(
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.

Arten_CZ
Příspěvky: 775
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Arten_CZ » 22. 8. 2011, 07:30

Naslouchání, prohledávání :
Družina před každou místností naslouchá, každou místnost prohledává - tento nešvar jsem se snažil v naší družině eliminovat, až jsme se dobrali k následující dohodě - pokud je dostatek času, družina naslouchá a prohledává automaticky a proto jim jako vypravěč i automaticky popíšu, co slyší, co vidí. V drd2 bych to řešil automatickou činností bez házení. Pokud družina nemá dostatek času nebo klidu, potom se spíš než to, zda něco najde / uslyší řeší, zda má na nalezení / uslyšení dostatek času a klidu. V drd2 bych řešil zkouškou, případně střetem. Kejklíř / zloděj... mají v prohledávání zběhlost a proto potřebují méně času / méně klidu, aby danou věc zaslechli / prohledali. Kapitolou samou o sobě jsou zvuky / nástrahy / skrýše, které z principu postava najít nemůže (například třetí kniha v druhém sloupci pátého regálu v královské knihovně otevírá chodbu) a potom je jen na vypravěči a hráčích, zda se o takové skrýši dozvědí a pokud ne, jedná se o činnost nemožnou a opět bych neházel. Podařilo se nám díky tomu zatraktivnit hru a zbavit se zbytečných hodů - a podle mě, čím méně hodů, tím je hra plynulejší a zajímavější.

Uživatelský avatar
ilgir
pěšák
Příspěvky: 8513
Registrován: 22. 1. 2007, 13:48
Bydliště: nejkrásnější město světa

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od ilgir » 22. 8. 2011, 07:36

Družina před každou místností naslouchá, každou místnost prohledává - tento nešvar jsem se snažil v naší družině eliminovat
Snadná pomoc - nedávej jim tam žádné místnosti. :wink:
Nepoužívat nebo vrátit!
DrD II: Hry Mocných

Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 08:10

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Ocho » 22. 8. 2011, 07:37

IMHO otázka prohledávání a skrývání je zase o domluvě skupiny, zda chce hrát otevřeně - tj. stráž vs. zloděj řeší střetem, nebo dávají přednost překvapení a pak to řeší zkouška+výzva.
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.

Arten_CZ
Příspěvky: 775
Registrován: 23. 7. 2009, 08:30

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Arten_CZ » 22. 8. 2011, 08:06

Určení ohroženi :
Ve hře jsme narazili na následující situaci - postava (bojovník) si dává v aréně pěstní souboj s místním rváčem. Bojovníkům přítel zaříkávač má jeho medailonek a chce mu pomoci požehnáním. Zaříkávač stojí v bezpečí, mimo dosah davu čumilů a má dobrý přehled nad celou situací. Bojovník dostal pár ran a leží na zemi (ohrožení 5) a na něm klečí rváč s natrženým obočím (ohrožení 2). Všichni si hodí na iniciativu a vyhraje zaříkávač. Vykřikne požehnání doprovázené gesty a hodí si kostkami...

Není nikdo, kdo by mu mohl v požehnání zabránit, proto se jedná o zkoušku. Je potřeba určit ohrožení. Jak se správně určí ohrožení? Převezme zaříkávač ohrožení od bojovníka (protože jemu chce zaříkávač pomoci a bojovník se nachází v problémech), nebo se určí zaříkávači vlastní nebezpečí? Pokud se určí jemu vlastní, určí se nízké - protože zaříkávač je objektivně v bezpečné situaci, nikdo mu nebrání a bojovníka zná a má s ním kontakt? Nebo se určí vysoké - protože je bojovník daleko, je uprostřed boje a jeho mysl se natolik soustředí, že není připraven požehnání akceptovat?

Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4713
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Resurrection » 22. 8. 2011, 08:20

Jizvy a zbývající zdroje

Mějme situaci s ohrožením 3 a zbývající zdroje postavy 2 (z x kde x > 2). Postava neuspěje v hodu a udělí si jizvu ovelikosti 1. Získá 3 zdroje a těmi zaplatí dané ohrožení. Jizva ale snižuje hranici zdrojů a mě by zajímalo, jestli

a) snižuje hranici u vyčerpaných zdrojů, takže postavě 2 zdroje stále zbydou

b) "užere" jeden z těch dvou ještě nevyčerpaných zdrojů

c) hráč povinnost čerpat nejrpve své zdroje a teprve pak platit jizvou, takže 2 zdroje z jizvy propadnou

Jak to tedy je?
Secrets are power.

Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 08:10

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Ocho » 22. 8. 2011, 08:23

Arten_CZ píše:Není nikdo, kdo by mu mohl v požehnání zabránit, proto se jedná o zkoušku. Je potřeba určit ohrožení. Jak se správně určí ohrožení? Převezme zaříkávač ohrožení od bojovníka (protože jemu chce zaříkávač pomoci a bojovník se nachází v problémech), nebo se určí zaříkávači vlastní nebezpečí? Pokud se určí jemu vlastní, určí se nízké - protože zaříkávač je objektivně v bezpečné situaci, nikdo mu nebrání a bojovníka zná a má s ním kontakt? Nebo se určí vysoké - protože je bojovník daleko, je uprostřed boje a jeho mysl se natolik soustředí, že není připraven požehnání akceptovat?
Jedná se o ohrožení samotného zaříkávače. Tedy nic nepřebírá. Pokud by hráč/zaříkávač věnoval výběru místa (aby byl z dohledu obecenstva a nemusel se příliš kontrolovat) opravdu pozornost (ať už řešeno hodem nebo velmi zajímavým popisem), pak bych mu nastavil ohrožení dokonce nižší než standard 2, tj. 1. V opačném případě bych to považoval za standardní situaci (ohrožení 2).

2 Ress: imho a) je správně
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Peekay » 22. 8. 2011, 08:26

Arten_CZ píše:Převezme zaříkávač ohrožení od bojovníka (protože jemu chce zaříkávač pomoci a bojovník se nachází v problémech), nebo se určí zaříkávači vlastní nebezpečí?
Zariekavac ma vlastne ohrozenie.
Arten_CZ píše: Pokud se určí jemu vlastní, určí se nízké - protože zaříkávač je objektivně v bezpečné situaci, nikdo mu nebrání a bojovníka zná a má s ním kontakt? Nebo se určí vysoké - protože je bojovník daleko, je uprostřed boje a jeho mysl se natolik soustředí, že není připraven požehnání akceptovat?
Ja by som mu nastavil nizke ohrozenie - uz kvoli tomu, ze mu ostane po zvysok konfliktu a netyka sa iba toho pozehnavania. Keby si ho napriklad niekto z okolosediacich vsimol, uvedomil si ze ovplyvnuje boj a trebars mu isiel jednu vrazit, bude s tym ohrozenim dalej pracovat.
Resurrection píše: Jizva ale snižuje hranici zdrojů a mě by zajímalo, jestli

a) snižuje hranici u vyčerpaných zdrojů, takže postavě 2 zdroje stále zbydou

b) "užere" jeden z těch dvou ještě nevyčerpaných zdrojů

c) hráč povinnost čerpat nejrpve své zdroje a teprve pak platit jizvou, takže 2 zdroje z jizvy propadnou
a) je spravne - resp. je na hracovi, ktoru krabicku skrtne dvakrat... keby velmi chcel, asi moze aj este nevyuzitu, ale neviem preco by to robil.

Ja inak pri hre bezne fungujem tak, ze ked potrebujem zaplatit stvorkove vycerpanie a este nemam minute ziadne zdroje, rovno si vytnem jednotkovu jazvu - beriem to tak, ze sa minie jeden zdroj (policko sa raz preskrtne) a potom sa spravi jazva (co prave vyprazdnene policko preskrtne druhykrat), co zaplati 4 zdroje.
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 08:10

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Ocho » 22. 8. 2011, 08:35

Peekay píše:Ja inak pri hre bezne fungujem tak, ze ked potrebujem zaplatit stvorkove vycerpanie a este nemam minute ziadne zdroje, rovno si vytnem jednotkovu jazvu - beriem to tak, ze sa minie jeden zdroj (policko sa raz preskrtne) a potom sa spravi jazva (co prave vyprazdnene policko preskrtne druhykrat), co zaplati 4 zdroje.
Tak tohle mi třeba z pravidel zcela jasně neplyne (o to jsem radši, že to slyším od autora). Já to četl jinak: volím-li jizvu a ta mi jde přes nevyčerpané zdroje, tak je ztrácím. Ale je-li způsob nejdříve vyčerpat jen část a zároveň zbytek doplatit jizvou regulérní, pak je alespoň hranice konečného ohrožení mnohem vyšší (aneb více OK).
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Peekay » 22. 8. 2011, 08:44

Upozornujem, ze v tomto momente netusim, ako je to nakoniec v pravidlach napisane (a teraz neviem pozriet, pretoze som v praci). Ja len hovorim, ako to hram ja - kludne to mozes povazovat za moj houserule $D
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4713
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Resurrection » 22. 8. 2011, 09:01

Peekay píše:Upozornujem, ze v tomto momente netusim, ako je to nakoniec v pravidlach napisane (a teraz neviem pozriet, pretoze som v praci). Ja len hovorim, ako to hram ja - kludne to mozes povazovat za moj houserule $D
V pravidlech to neni nijak, proto jsem se na to ptal. :-)
Secrets are power.

Uživatelský avatar
Ocho
Příspěvky: 906
Registrován: 19. 8. 2010, 08:10

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Ocho » 22. 8. 2011, 09:12

Resurrection píše:V pravidlech to neni nijak, proto jsem se na to ptal. :-)
Str. 101, druhý sloupec, 3. odstavec:
Za každou úroveň jizvy klesne postavě o jeden bod maximální hranice vlastnosti, pod kterou jizva spadá. Pokud klesne postavě některá hranice pod aktuální počet volných zdrojů, postava tyto přebytečné zdroje ztrácí. Proto je obvykle lepší zdroje nejprve vyčerpávat a až poté sáhnout k udělování jizev.
Imho Ressův případ jasný a o PK lze spekulovat :-)
Obrázek
Družina VOMPF
Ideální PH je neutrální.

Uživatelský avatar
Resurrection
Příspěvky: 4713
Registrován: 26. 9. 2006, 10:34

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Resurrection » 22. 8. 2011, 09:31

No ale to preci podporuje PKejův váklad.

"Pokud klesne postavě některá hranice pod aktuální počet volných zdrojů" znamená, že jizvy žerou nejdřív vyčerpané zdroje a pak ty volné (hranice musí klesnout pod počet volných zdrojů a až pak je postava ztrácí).
Secrets are power.

Uživatelský avatar
Peekay
Příspěvky: 5532
Registrován: 4. 2. 2007, 12:11
Bydliště: Foxdale Manor, Bratislava
Kontaktovat uživatele:

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Peekay » 22. 8. 2011, 09:31

A neriesi sa tam nahodou niekde, ze ked platis, nemusi byt vsetko z jedneho zdroja? I.e. ze ked mam zaplatit 5 zdrojov, mozem zaplatit 1 vyhodu, jeden zdroj a jednu jednotkovu jazvu? Lebo ak je (a to by teda sakra malo byt, spominam si ako sme to pisali), moj pripad je jasnym vyuzitim poslednej Ochom citovanej vety :)
Obrázek

"Ve světě DrDII je mnoho mísat, která jsou plná démovů."
- Pieta

"When I became a man I put away childish things, including the fear of childishness and the desire to be very grown up."– C. S. Lewis

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3501
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Otazky k pravidlam

Příspěvek od Bouchi » 22. 8. 2011, 09:36

Urcite nemusi byt cela platba jednoho typu, je tam prece priklad s minstrelem karbanikem, ktery potrebuje vycerpat 5 zdroju a ma volne jen dva, takze je vycerpa a k tomu si udeli jednickovou jizvu.
Obrázek Obrázek

Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host