[Před vydáním] Dračí doupě II (oficiální diskuze)

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Zamčeno

Měli byste zájem o PDF verzi DrD II dodávanou společně s tištěnými pravidly i samostatně?

O PDF verzi nemám zájem vůbec
20
31%
PDF verzi získanou s knihou bych při hře využíval
37
58%
Koupil bych si jenom PDF verzi (levnější, trvalejší, jiné důvody...)
7
11%
 
Celkem hlasů: 64

Rauksul
Příspěvky: 298
Registrován: 11. 8. 2009, 14:53

Re: Dračí doupě II (oficiální diskuze)

Příspěvek od Rauksul » 26. 8. 2010, 21:51

rauksull píše:
jen upresneni - kdyz jsem mluvil o jednodussim pravidlu, mel jsem na mysli to, ze je jednodussi napsat neco ve stylu "dohled = zrak - tma + svetlost cile, rychlost = tab_rychlosti(kondice)", nez "v otevrenem terenu uvidite horici pochoden na kilometry, zatimco ten, kdo ji nese vidi dobre zhruba na 5 metru, dobra lucerna dosviti mnohem dal..."
(jde ne o to resit problem (vidim? ubehnu? trefim se?), ale posat situaci...)
Tohle myslíš vážně? Už je to, že musíš vyjádřit, co znamenají jednotlivé parametry, jak se počítají a hlavně jaké budou v různých situacích, jinak máš rovnici, která je k ničemu. A ve výsledku dostaneš nějakou variantu "fog of war", která je pro RPG prakticky k ničemu, protože při viditelnosti jsi nezohlednil to zda se cíl pohybuje, u rychlosti zase není určeno, jestli nemáš v ruce nebo u pasu meč, který vydatně překáží, a tak dál. Situace se dá v pohodě popsat bez jakýchkoliv čísel a hráči si ji i lépe představí.
nemyslel jsem že to někdo vážně vezme když píšu "něco ve stylu", takže : Ne. Jen jsem prostě vyplodil příklad "pravidla/rovnice" která jde sdělit i jinak než rovnicí - stejně tak jsem mohl napsat A=B*C-D tohle mi prostě přišlo názornější. Moje chyba. A ano, pravidla obvykle trpí tím že nejsou univerzální (což by byl i ten textový popis a jproto jsem o tom nemluvil).
Družina Mrtvoly Na Mrtině
[zde býval obrázek testera DrDII :o)]

tuleník
Příspěvky: 31
Registrován: 29. 11. 2009, 00:18
Bydliště: BA - DNV
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí doupě II (oficiální diskuze)

Příspěvek od tuleník » 27. 8. 2010, 23:23

Choranzanus píše:
tuleník píše:Vo výnimočnom prípade, keď to potrebujem kvôli zápletke, môžem nechať postavy prísť o osvetlenie (nehodou a pod.) a byť zvedavý, ako si poradia.
To ovšem spíše zavání railroadingem. Zavání, nemusí to tak být.
Tak zrovna toto nemá ako zaváňať railroadingom ani náhodou (že je úplne pravidlovo regulérny postup, ako to dosiahnem, je už len bonbónik navyše). Kam niekoho railroadnem, ak mu iba zhasnem?
Choranzanus píše:Mimochodem, pokud je tvůj styl "nakombiť celkom pekný príbeh", tak to se dá hrát i úplně bez hráčů.
Nedá. To oni sú tí kombinátori.
Choranzanus píše:Já zase začínám vidět, jak představy typu "jde o příběh" dokáží deformovat myšlení Dungeon Mastera. Ve stylu: přece nemůžeme dovolit hráčům aby se zabývali něčím tak nehrdinským jako je podomní prodej zánovních pancířů z uloupených nepřátel! Co by tomu řekl příběh?
Príbeh to napodiv uvíta. Možnosť, ktorú si uviedol, je asi tak použiteľná a "vtipná" ako možnosť skill checku na pretiahnutie barmanky - proste áno, je tu aj tá možnosť, sú určite aj primitívi, čo budú kurviť hru kurvením sa s každou samičou NPC, ktorú stretnú, ale vtipné to je tak prvý raz (a nie v kampani, ale v prvej hre v živote). Hrať postavu nejakým primitívnym spôsobom úchylnú totiž zaujímavé nie je (max. v partii rovnako primitívnych násťročných), rovnako ako si neviem predstaviť, ako by mohlo človeka s IQ nad 95 baviť po každom vylúpení dungeonu hrať niekoľko desiatok minút scény na tému "profánna logistika". Isteže je tu aj možnosť, že hrajú ľudia diplomaticky povedané jednoduchší, ale potom je vhodné ich trošku zdisciplinovať. Už len preto, že predpokladám, že normálnej časti hráčov je napr. čas drahý a keď sa konečne po čase dohodnú na hre, tak to za to poobedie chcú niekam posunúť.
Choranzanus píše:
tuleník píše:Koľko obchodov týždenne urobí kováč v zaprdenej dedine? A komu predá pol tony šrotu, čo mu tam dovezieš? (Celý problém ide ľahko riešiť zo strany DMa tak, že napr. v hrobke je len jeden zaujímavý artefakt a pár mincí pod jazykmi kostier.)
To je pouze problém, pokud si myslíš, že to je problém. DM nemá řešit jakým způsobem postavy odtáhnou lup z dungeonu a kde se rozhodnou ho prodat. Tím si jen zbytečně přiděláváš práci.
Môj problém to nie je a tu sme sa asi nepochopili. Pokiaľ by hráči náhodou nechápali, že sa nemajú zaoberať vtákovinami typu obchod so železným šrotom, ale riešiť niečo podstatnejšie a zábavnejšie, toto je moja možnosť ako DMa aby som im zavrel cestu "zabiehať".
Choranzanus píše:Nevím, jestli mluvíš ke mně, nebo jsi si mě spletl s někým jiným, ale spíše bych si typnul, že můj způsob hraní je celkem volnější než tvůj, už jenom z toho že hraješ 4e.
Neviem, či to bola reakcia na teba (začal som na teba a potom sa mi povybavovali reakcie aj na iné veci nad tým), but WTF? Čo sa týka nárokov na DM, 4ed je práve najpriateľskejšia k improvizácii, a teda aj k freeformu. (aby si niekto nerýpol: z DnD edícií a oproti ktorejkoľvek edícii DrD)
Choranzanus píše:
tuleník píše:Ja sa dokonca s hráčmi dohadujem aj o prípadnom zabití postavy.
Pokud to děláš jen proto, že hráč chce jinou postavu, tak kvůli tomu není nikoho třeba zabíjet.
Pokud by jsi to dělal při hře...si myslím, že je to špatný nápad. Hodně špatný nápad.
Tak to mi schválne vysvetli, že prečo!
Vezmi si ľubovoľný epický útvar od staroveku po dnes a všimni si, že úmrtia postáv (nie epizodických a "komparzu", ale hlavných) dej vždy "tak nejako" rámujú. Správna smrť by mala nastať v správnom okamihu. Pokiaľ buď ja alebo iný/-í zo zúčastnených máme neodvratný pocit, že epická postava by nemala chcípnuť preto, že nezbadala primitívnu pascu v stave triezvom a bdelom (iné by to bolo v nejakej dramatickej situácii), proste že si to nezaslúži, nevidím dôvod, prečo by sa tak malo stať.
Tento problém je, mimochodom, o dosť komplexnejší. Majú/nemajú hráči vedieť, že im nejdem natvrdo po krku? No asi ako kedy. Rozhodne sa mi nepáči vedenie hry spôsobom, ku ktorému si hráči nosia zo 10 pripravených postáv (už tá "logika", že uprostred encounteru, produkujúceho napr. horu mŕtvych bardov, sa budú priebežne zapájať náhodne okoloidúce nové PCčka na 9. lvl je na hlavu padnutá). Takisto sa mi nepáči, keď sa mi v príbehu vyprofiluje nejaká postava, ktorá fakt vyniká, povedzme taký "lokálny Aragorn", v mysli mu už plánujem dejový zvrat, ktorý to nejako vhodne uzavrie a zrazu bum, nešťastná náhoda a na scéne zostáva len Bčkový staff... mimochodom, toto inteligentní hráči cítia, samí tí Bčkoví pokiaľ majú nejakú reflexiu a sebareflexiu by ti povedali že to má význam buď reštartovať alebo ukončiť (akú máš možnosť? hráč vedúci padlú postavu si urobí postavu novú, ktorá má z hľadiska in game času oproti zvyšku zlomkový "showtime", a zrejme napriek tomu by zas ovládol scénu... bolo by to dokonca divné aj nelogické), pretože vedia vopred, že už nehrozí, že budú 10 minút vydýchavať záverečnú scénu. (Z tohoto vyplýva, že taký úplný freeform ani úplný sandbox to nie je (although je to tak blízko ako sa len dá), že nejaké veľké "príchody a odchody" nie sú až také žiadúce, lebo tým sa rozomieľa jednotiaci element kampane, proste je zhoda, že sloboda hej, ale nie na úkor príbehovej sily... gradácia byť musí.)
Na druhej strane som spomínal napr. "prerod hráčky v bludičku". Utopenie sa v močiari je štandardným spôsobom, ako sa ňou stať, takže je to in game riešenie, ktoré sa priamo ponúka (a keďže o ňom viem len ja a hráčka tak pre zvyšok to bude vcelku prekvápko, rozmýšľam, kedy im príde, kto ich v noci zobudil).
Vedel by som ti vymyslieť ešte veľa situácií, kde je veľká otázka zabiť/nezabiť, s vedomím/bez vedomia, myslím, že to by vydalo na samostatný thread. Napr. si nemyslím, že zabíjaním postáv nejako zdisciplinuješ hráča idiota, proste zabitie postavy ako nejaký druh "lekcie" skôr nefunguje, ako funguje. Ale všetko toto je závislé situačne, personálne, atď.

Sarkan
Příspěvky: 51
Registrován: 22. 9. 2009, 10:42

Re: Dračí doupě II (oficiální diskuze)

Příspěvek od Sarkan » 28. 8. 2010, 10:07

no to som sa urazil...
nesuhlasim ze flirt ci sukanie s npc do hry nepatri, podla mna je primitivne ak sa hraju umele postavy ktore nerobia nic ine ako lupenie zachranovanie boj atd, ked sa hraci tvaria ze ich postava ani srat za strom nechodi...
ja som si pri tvorbe postavy, pri otazke vztahu k zenam povedal, ze to bude suknickar, a podla toho som tu postavu hral, neviem co je na tom zleho.
kazdy normalny dobrodruh po tyzdnoch stravenych utrapami v divocine, tuzi po nejakom luxuse ked sa vrati do mesta s pokladom, inak neviem na co mu ten poklad je - a ten luxus asi mnohi najdu napriklad prave v bordeli /kupel, pohodlie, pitie, jedlo a ZENY.../
prepacte ze to tiez tak zaujato pisem, samozrejme ze je normalne hrat aj nadpozemskeho kuzelnika ktoreho to nezaujima, alebo ine postavy, ale vyprosim si aby sa iny pristup znevazoval

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Dračí doupě II (oficiální diskuze)

Příspěvek od Alef0 » 28. 8. 2010, 11:25

Ja mám dosť traumu súvisiacu so zvádzaním a podobnými vecami, lebo moje skúsenosti z takéhoto hrania boli úzko späté s teenage humorom a semiúchylnými postavami, ktoré chceli zbaliť všetko, čo malo dve kozy (obvykle: servírky). Scény s takýmito postavami boli zárukou hroznej frašky a nejeden hráč si vlastne len naprojektoval svoje fantázie. Paradoxne, to platilo aj naopak, jedna hráčka D&D notoricky vraždila všetky scény radostnými výkrikmi ,,A je pekný?" akonáhle sa v scéne zjavila mužská postava.

Dokonca aj Howard Conanovič, majster sword-and-sorcery, mal dosť problém so zobrazovaním ženských postáv a taká Kráľovná čierneho pobrežia je pre mňa stelesnením všetkých hrôz červenej knižnice.

Postava v D&D a spol má kopu inej zaujímavejšej roboty než chodiť za strom a przniť devy.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Choranzanus
Příspěvky: 182
Registrován: 18. 7. 2009, 22:32
Bydliště: Praha

Re: Dračí doupě II (oficiální diskuze)

Příspěvek od Choranzanus » 28. 8. 2010, 12:45

tuleník píše:
Choranzanus píše: To ovšem spíše zavání railroadingem. Zavání, nemusí to tak být.
Tak zrovna toto nemá ako zaváňať railroadingom ani náhodou (že je úplne pravidlovo regulérny postup, ako to dosiahnem, je už len bonbónik navyše). Kam niekoho railroadnem, ak mu iba zhasnem?
Když o tom tak mluvíš tak se mi vybavuje co říká Alef:
Alef0 píše: Existuje ten klasický štýl hrania DrD, na ktorý všetci s láskou spomíname...
b) PJ sa snaží vymaximalizovať riziká, pretože tým vie obmedziť hráčov. Ak dôjde olej, postavy sú ohrozené a tak sa s nimi ľahšie manipuluje.
Slovo manipuluje tady použil Alef, já jen dodám, že jsem sám upozornil že záleží na okolnostech jestli se to dá označit jako railroadování, a že railroadování je příliš složitý topic než abych vždycky tvrdil že je to špatně.
tuleník píše:
Choranzanus píše:Já zase začínám vidět, jak představy typu "jde o příběh" dokáží deformovat myšlení Dungeon Mastera. Ve stylu: přece nemůžeme dovolit hráčům aby se zabývali něčím tak nehrdinským jako je podomní prodej zánovních pancířů z uloupených nepřátel! Co by tomu řekl příběh?
Príbeh to napodiv uvíta. Možnosť, ktorú si uviedol, je asi tak použiteľná a "vtipná" ako možnosť skill checku na pretiahnutie barmanky - proste áno, je tu aj tá možnosť, sú určite aj primitívi, čo budú kurviť hru kurvením sa s každou samičou NPC, ktorú stretnú, ale vtipné to je tak prvý raz (a nie v kampani, ale v prvej hre v živote). Hrať postavu nejakým primitívnym spôsobom úchylnú totiž zaujímavé nie je (max. v partii rovnako primitívnych násťročných), rovnako ako si neviem predstaviť, ako by mohlo človeka s IQ nad 95 baviť po každom vylúpení dungeonu hrať niekoľko desiatok minút scény na tému "profánna logistika". Isteže je tu aj možnosť, že hrajú ľudia diplomaticky povedané jednoduchší, ale potom je vhodné ich trošku zdisciplinovať. Už len preto, že predpokladám, že normálnej časti hráčov je napr. čas drahý a keď sa konečne po čase dohodnú na hre, tak to za to poobedie chcú niekam posunúť.
V mojí hře je hlavní pravidlo "postava může udělat cokoliv". Z toho plyne že nějakým způsobem musí existovat pravidla na všechno. Jestli je to ta či ona činnost výsada trotlů, idiotů nebo podobných bytostí o kterých mluvíš mě celkem nezajímá. Pro ty, kteří stále ještě nepochopili dodávám, že moje postavy se nikdy nesnažili odnést panty od dveří, dokonce ani vyřezávaný dubový stůl a ani se nikdy nesnažili svádět barmanky a podobně. Kdyby to se jim toho ale zachtělo, tak vím jak budu takovou situaci řešit. Mám celkem pochybnosti, že by si byl schopen vyřešit problém, jakým způsobem budou DrD2 hrát cílová skupina 10-15 let. Můžeš jim tam něco psát do pravidel, ale já bych se na to celkem vykvajznul.
tuleník píše:
Choranzanus píše: To je pouze problém, pokud si myslíš, že to je problém. DM nemá řešit jakým způsobem postavy odtáhnou lup z dungeonu a kde se rozhodnou ho prodat. Tím si jen zbytečně přiděláváš práci.
Môj problém to nie je a tu sme sa asi nepochopili. Pokiaľ by hráči náhodou nechápali, že sa nemajú zaoberať vtákovinami typu obchod so železným šrotom, ale riešiť niečo podstatnejšie a zábavnejšie, toto je moja možnosť ako DMa aby som im zavrel cestu "zabiehať".
Tak proč se jim v tom snažíš zabránit ještě dřív než k tomu dojde? To ty si říkal, že v hrobce má být jen artefakt a mince aby to postavy odnesli.
tuleník píše:
Choranzanus píše:Nevím, jestli mluvíš ke mně, nebo jsi si mě spletl s někým jiným, ale spíše bych si typnul, že můj způsob hraní je celkem volnější než tvůj, už jenom z toho že hraješ 4e.
Neviem, či to bola reakcia na teba (začal som na teba a potom sa mi povybavovali reakcie aj na iné veci nad tým), but WTF? Čo sa týka nárokov na DM, 4ed je práve najpriateľskejšia k improvizácii, a teda aj k freeformu. (aby si niekto nerýpol: z DnD edícií a oproti ktorejkoľvek edícii DrD)
Tak Blaine chtěl abych tady edičně neválčil, tak to dělat nebudu. Dokonce bych i souhlasil s tím co říkáš. Domnívám se ale, že nikdo nebude obviňovat 4e ze simulacionismu nebo podpory sandboxu.
tuleník píše:
Choranzanus píše: Pokud to děláš jen proto, že hráč chce jinou postavu, tak kvůli tomu není nikoho třeba zabíjet.
Pokud by jsi to dělal při hře...si myslím, že je to špatný nápad. Hodně špatný nápad.
Tak to mi schválne vysvetli, že prečo!
Vezmi si ľubovoľný epický útvar od staroveku po dnes a všimni si, že úmrtia postáv (nie epizodických a "komparzu", ale hlavných) dej vždy "tak nejako" rámujú. Správna smrť by mala nastať v správnom okamihu.
Správná smrt nastane nakonci. :wink:

Ale tady je právě ten problém o kterém jsem hovořil, totiž že RPG musí vypadat jako epický román, film či kniha. Když se této mentality zbavíš, hra se zlepší. Z toho vyplývají mimo jiné takové nápady jako "trpaslíci nesmí mít sekyry a pít pivo, protože to by přece bylo klišé, a klišé nechceme". Které ovšem jsou založené na zkušenostech s filmy nebo knihamy spíše než na hraní RPG. Mě je spíše jasné, že až hráči vezmou DrD2 do ruky, jejich první postavy budou mít jména jako Aragorn, Gandalf,...
Pokud začneš s tím, že některé postavy mají plot imunitu, že jiné jsou hlavní (kromě PC), epizodické nebo kompars, tak se celá hra velice deformuje. Už to není "je to jako v knize, ale sám se můžeš rozhodnout co uděláš", ale spíše jen "je to jako v knize".
tuleník píše: Pokiaľ buď ja alebo iný/-í zo zúčastnených máme neodvratný pocit, že epická postava by nemala chcípnuť preto, že nezbadala primitívnu pascu v stave triezvom a bdelom (iné by to bolo v nejakej dramatickej situácii), proste že si to nezaslúži, nevidím dôvod, prečo by sa tak malo stať.

Jak už jsem vysvětloval předtím na olejích, pokud například má postava zemřít jenom v nějaké situaci, kterou požuješ za správnou, pak pravidla typu “postava zemře pokud její životy klesnou na nulu” ti jenom překáží a neustále musíš řešit co se stane, pokud postavě životy klesnou na nulu a ty nechceš aby zemřela.

Snad se vyjadřuji dostatečně jasně aby mi bylo rozuměno, že není problém takovýto styl ve hře mít, naopak. Je třeba si to zařídit tak, jak ti to nejlépe vyhovuje a tvé skupině, a pokud možno trochu experimentovat při hře. Když říkám, že postava má zemřít ve chvíli kdy pravidla říkají že má zemřít tak je to jen můj osobní názor podpořený zkušeností a experimentováním ve hře. Právě pro to, že jsem různé takovéhle experimenty dělal je mi jasnější že není pravda to co tvrdil Alef:
Alef0 píše: Existuje ten klasický štýl hrania DrD, na ktorý všetci s láskou spomíname...
Až na to, že všichni s láskou vzpomínáme na nějaký dost jiný styl, jak se může přesvědčit každý, kdo si přečte pár set stránek diskuze "Jak by ste si představovali DrD2?". Tento způsob myšlení je dost destruktivní, pokud bysme ho uplatnili na DrD2.
tuleník píše: Tento problém je, mimochodom, o dosť komplexnejší. Majú/nemajú hráči vedieť, že im nejdem natvrdo po krku?
Můj názor, podpořený zkušeností a tesováním je ten, že by si měl hráčům jít natvrdo po krku. Pokud máš dojem že pak postavy padají jako mouchy pak je na místě spíše nerfovat nepřátele, nebo změnit pravidla (proto jsem také říkal, že více záleží na pravidlech pokud jedeš DM vs hráči). Správně by si ovšem měl najíždět na hru se slabšími protivníky a postupně se to někde ustálí.
Chceš-li mít dobré nápady měj hodně nápadů.

tuleník
Příspěvky: 31
Registrován: 29. 11. 2009, 00:18
Bydliště: BA - DNV
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí doupě II (oficiální diskuze)

Příspěvek od tuleník » 28. 8. 2010, 13:37

Sarkan: koľko máš rokov? Lebo napr. bordel je všetko, len nie luxus... je to kupovanie si nejakej ilúzie alebo dokazovanie si ako cez prachy manipuluješ ľuďmi (a kopec ďalších možností) - inak povedané, nie všetko, čo veľa stojí, je luxus. Luxus je dostať "v purpure zrodenú" byzantskú princeznú, ktorá nevie, čo je vták, a zistí to, až keď ju nadobúdateľ narazí na svoj doživotne jediný kôl. A to nevravím o ďalšej veci, ktorej sa medzi horolezcami hovorilo "ázijská choroba" a ktorá sa po chronickej námahe dá predpokladať aj u našich postáv :P minimálne u Raistlina Majereho to aj je literárne doložené :D zhrniem to asi tak: ak vylezieš na Everest, je vcelku normálne, že sa ti ešte mesiac nepostaví :D (čo nič nemení na tom, že domorodkyne, etnické Tibeťanky a teda čiernovlasé čiernooké Aziatky, majú podozrivý počet blonďavých potomkov...).
Mimochodom, aký DC má taká štetka? Však to je auto hit :D v prípade, že máš pár medených :D (študijná literatúra: Maliar z Moulin Rouge... kaviarenské prostitútky [čiže nie klasický pouličný najhlbší odpad] v Paríži v 19. stor. išli v podstate za jedlo) a z takého hľadiska to naozaj nestojí za hod kockami.
No ale beriem to tak, že každý sa nejako ventiluje (len neviem či obligátna Anča D. nie je predsa len lepší spôsob).
Úplne niečo iné, a proti čomu nikto z nás neprotestuje, je zbaliť podstatnú NPC ženskú, aby si sa dostal ďalej... k informácii, predmetu, kľúču, von zo zajatia, atď.
Takže súhlasím s Alef0m (čo sa mi v podstate stáva dosť často), tým skôr, že som tam napísal niečo o primitívne úchylných postavách (prečo sa mi vynorili Gamers 2? :D) a podobne zavraždených scén poznám nespočet (jedna moja takmer bývalá zabíjala scény s "mužským obsahom" úplne totožne ako popisuje Alef0).

Uživatelský avatar
skew
Příspěvky: 2519
Registrován: 30. 1. 2008, 18:25
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí doupě II (oficiální diskuze)

Příspěvek od skew » 28. 8. 2010, 14:25

tuleník:
Dude, zase na druhou stranu bych nebyl tak radikální ("sex je ok pokud se jedná o (relativně) důležitou NPC ?" wth ?). Jako jo, na jednu stranu, kdyby někdo vypracoval statistiku o výskytu sexu v RPG / ještě lépe ve fantasy RPG... tak většina výskytu bude ten pubertální výlev o kterém jsi mluvil ("ou hej, jak dlouho vydržím ? a jak se jí to ... a kolikrát... " ehm, prostě FATAL...).

To ale neznamená, že hrát postavu sukničkáře / děvkaře / whatever z člověka automaticky dělá nevyspělýho loosera nebo co. Někdo řekne, že si jde po výpravě zachlastat, někdo se vrátí pobýt s rodinou, někdo jde na ryby, jinej do bordelu. Heh, dokud nepopadne kostku a nezačne se ptát, jak... no, viz výše.
Where thou'rt cut off upon thy neck, kind brother, the falling of one head lifts up another.

I know this, which I never learnt in schools, the world's divided into knaves and fools.

Sarkan
Příspěvky: 51
Registrován: 22. 9. 2009, 10:42

Re: Dračí doupě II (oficiální diskuze)

Příspěvek od Sarkan » 28. 8. 2010, 15:43

skew diky,
oproti horolezcom kovboji na americkom zapade ked zahnali stado de bolo treba, zobrali po sezone vyplatu a za tyzden bola prechlastana a prehyrena aj napriklad v bordeli, a nebolo v meste vecieho luxusu jak v tejto budove - to ze sa to inemu tak nejavi, neznamena za to pre toho kravskeho chlapca nebol luxus $D .,
samozrejme boli aj taky kovboji puritani, s rodinou, so snom o rodine a volou, aby prachy usetril - hrdinske postavy z RPG take tiez mozu byt, samozrejme, ale dlho sa s nimi neda hrat, bo ked nahrabu peniaz, spoznaju devu s ktorou chcu mat deti, opustaju dobrodruzny zivot... pre RPG je vhodnejsi typ toho prveho kovboja co po tazeni ide a uzije si co nahrabal :-D
drobny suhlas mi snad objektivne patri, nikde som nepisal ani si to nemyslim, ze by sa hra mala tocit okolo tohoto, ale mne osobne sa pacia HRDINOVIA co bojuju, zachranuju a blabla hocico robia ako hrdinovia, ale spravaju sa pomedzi to ako žive bytosti, nejde snad len o bojove cislo a vypisane kuzla, naco je vam charakternik?
pritom nehovorim len o sexovani/flirtovani, na zmienku o tom som len reagoval - život postave dava rozmanite spravanie od flirtovania po hazardne hry, vymyslite si co chcete, a pre pj je to skvely namet na drobne zapletky-bokofky-na spestrenie, a podla mojho gusta - nechajte si taku hru "chod tam, vymlat to tam, najdi poklad, zakop poklad alebo ti ho nejako zoberiem - znova chod inde - vymlat to trochu inak aby to bolo zaujimave atd...".,
a nikomu zas neberiem jeho gusta $;)

tuleník
Příspěvky: 31
Registrován: 29. 11. 2009, 00:18
Bydliště: BA - DNV
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí doupě II (oficiální diskuze)

Příspěvek od tuleník » 28. 8. 2010, 16:16

skew: iste, máš pravdu, ale dobre to zahrať, aby to nevyzeralo ako tie obligátne prípady, to zas nedokáže hocikto
Sarkan: napadlo ťa, že aj od rodiny sa dá odísť zas nakopať pár prdelí (a napríklad sa ti nemusí chcieť a môžeš sa tomu snažiť vyhnúť, známy príklad Achilleus vs Odysseus v úvode trójskej vojny je príklad ultranízkokomplexného skill challenge) a v podstate je to pre postavu ťažšie (ááá, zdroj napätia) ako ísť nakopávať tie rite z obgrcanej krčmy a zasyfilisovaného bordelu? celkove emeriku treba brať s rezervou, do emeriky Európa posielala asociálny odpad, na jednej strane kurvy a kriminálnikov, na druhej strane neprispôsobivých náboženských fanatikov - a aj ten pronárod tak vyzerá :D
koniec koncov, aj ženatý himalájista je celkom bežné zvieratko
ešte post edit: mať rodinu je pre adventurera celkom dobré už preto, aby mali jeho úhlavní kamaráti koho unášať, nasierať, znásilňovať a pod., čo generuje ďalšie dôvody niekoho vykostiť, sťať, stiahnuť z kože alebo usmažiť :)

Uživatelský avatar
Quentin
Noob of The Round Table
Příspěvky: 7498
Registrován: 31. 7. 2007, 13:31
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí doupě II (oficiální diskuze)

Příspěvek od Quentin » 28. 8. 2010, 16:37

alef0: To docela cumim. S balenim jsme ve hre moc potize nemivali. Nebyl to zadnej shakespeare a urcite si tam projektujem nejake svoje predtavy/přání (což imo děláme i v jiných aspektech hry), ale nikdy to hre neskodilo. Spíš naopak. Dokonce jsem jednou (když šli po jedné ženské NPC dvě PC) zavedl progress bar, aby mohli soutěžit i na metaherní úrovni a bylo to awesome.

Někdy si naši hráči schválně neberou úchylné dnd rasy (dragonborn, shardmind...) proto, aby se nepřipravili o možnost začít nějakou romanci (nejlépe s příběhově důležitou postavou).

Stačí kdykoliv ti začne připadat roleplay ujetý (vousatej chlap začíná flirtovat s vypravěčem) přepnout do vyprávění "a tak jste společně strávily dožínky na hradě Ironfist. Vaše láska byla stále intenzivnější, dokud ses nedozvěděl..."
http://2k6goblinu.blogspot.cz/
“Questions are gameplay” -Chris McDowall, 2018
Player Agency (n.): “the feeling of empowerment that comes from being able to take actions in the [virtual] world whose effects relate to the player’s intention” -Mateas, 2001

Sarkan
Příspěvky: 51
Registrován: 22. 9. 2009, 10:42

Re: Dračí doupě II (oficiální diskuze)

Příspěvek od Sarkan » 28. 8. 2010, 17:05

tulenik: zalezi ako kto hra, ale vidim ze sa nedohodneme lebo vidis len tu svoju pravdu a svojho gusta, ostatne je zle.,
samozrejme sa da hrat aj s rodinou, ale u nas je mozna len v pribehu o minulosti postavy - nehrame v uzavretej oblasti a druzina sa este nikdy nevratila naspjet z vypravy odkial odisla, + kazdy je odinakial - nevravim ze sa to neda ale postavy to nerobia a pj ich ktomu nevedie, a nemyslim si ze je normal nieco take:
conan: zlato, vydrz par tyzdnov, opatruj tie styri nase deti, ja idem zatial zachranit princeznu alebo ziskat poklad /ked ho prezereme pojdem zas/ - keby sa tu zatial objavili nejaki hajzli co by chceli zle, tak nech na mna pockaju alebo keby vam nieco vyviedli tak sa vratim a pomstim sa, pj bude rad ze ma dalsiu zapletku
zena: ok bez, ked sa vratis tak s nami chvilku zostanes? a co ten trpaslik a elf, co s nimi chodievas, vravel si myslim ze su z opacneho konca sveta, oni tiez takto idu za rodinou, alebo zatial spasuju v bordeli kym si so mnou?
$D
je jednoduchsie z hladiska pribehu hrat bordel, hazard, obchody, kseftiky, ako hrat postavu akoze s rodinou, pricom postava zahra 10 tazeni v slede a hrac akoze prestavky odbavi zevraj bol s rodinou...

Uživatelský avatar
Alef0
Příspěvky: 5832
Registrován: 7. 6. 2004, 10:22
Bydliště: Košice, SR.

Re: Dračí doupě II (oficiální diskuze)

Příspěvek od Alef0 » 28. 8. 2010, 17:47

zalezi ako kto hra, ale vidim ze sa nedohodneme lebo vidis len tu svoju pravdu a svojho gusta, ostatne je zle.
Za tuleníka odpoviem, že pokiaľ vám to vyhovuje, tak nemožno proti tomu protestovať a pokiaľ vám štýl hry vyhovuje, tak už vôbec nie. Napr. ja by som sa rád dožil pozitívnych príkladov, ale napodiv som osobne zástancom názoru, že hra vie bežať aj bez toho. Neznamená to, že je to globálne zlé a že to treba zakázať :-)
conan: zlato, vydrz par tyzdnov, opatruj tie styri nase deti,
Toto je inak veselé a stojí za lyrický exkurz. Paradoxne jediná žena, s ktorou sa Conan takmer oženil, mu potom umrela. To má dve interpretácie:
a) sword and sorcery sa vyznačuje tým, že postava končí príbeh v horšej situácii než začala
b) na druhej strane predstava Conana, neskrotného barbara, ako v čase medzi dobrodružstvami čičíka 4 deti, je z hľadiska takéhoto príbehu v podstate prekážka, ktorá limituje možné príbehy, ktorých sa Conan môže zúčastniť. V príbehoch questoidného typu je jednoducho žena na obtiaž, lebo sa prejavuje len v downtime.
c) na tretej strane taká manželka / dieťa môže slúžiť na to, aby bola unášaná, znásilňovaná a použitá ako rozbuška príbehu.

Praktických prípadov existuje kopa: Bond mal manželku tuším 10 minút medzi filmami (a Bond bol sukničkár par excellance), Arniemu v Commando hneď na začiatku uniesli dcéru.
Preklady [preklad/korektury/layout]:
Wilderness of Mirrors: 100%/99%/0
In a Wicked Age, CZ: 100%/100%/0
FATE SK: 100/100/0

Uživatelský avatar
Izarias
Příspěvky: 1106
Registrován: 10. 2. 2006, 23:54
Bydliště: Liberec
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí doupě II (oficiální diskuze)

Příspěvek od Izarias » 28. 8. 2010, 20:03

A už je to tady, brzo budeme vymýšlet pravidla na sex.

Hoď si kostkou, když hodíš 1, tak ti zvadne, když hodíš 6 vyvrcholíš. Pokud nepadlo 1 nebo 6, házej znovu, sex pokračuje. $D :-)= $D
provokatér, básník a nadšený překladatel začátečník

Uživatelský avatar
Vallun
Příspěvky: 26951
Registrován: 14. 5. 2008, 09:40
Bydliště: Velká Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí doupě II (oficiální diskuze)

Příspěvek od Vallun » 28. 8. 2010, 20:15

to by nebylo dračácké:)

spíš hod+bonus za charisma+bonus za obratnost

hodí oba, je-li rozdíl 0 tak "bonus"
je li rozdíl 4 a menší tak sex pokračuje
je li rozdíl větší než 4, tak sex končí:)
Pokud chce někdo slyšet jen "ano" nebo "ne", tak jej nezajímá odpověď.
Eru je jediný Bůh a Tolkien je jeho prorok.
Non sub hominem,sed sub ius.
Pravda a láska zvítězí nad lží a nenávistí.
Nejsem odborník ve smyslu § 5 odst. 1 O.Z.

tuleník
Příspěvky: 31
Registrován: 29. 11. 2009, 00:18
Bydliště: BA - DNV
Kontaktovat uživatele:

Re: Dračí doupě II (oficiální diskuze)

Příspěvek od tuleník » 28. 8. 2010, 20:16

Hm, pravidlá na prefláknutie, zadržanie a nedorobenie... už len to nám treba...

Zamčeno

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host