Používání kostek
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Používání kostek
Ahojky!
Poměrně nedávno jsem (konečně) našla skupinu lidí, kteří by se mnou začali hrát dračí doupě II. Pravidla jsem si pročetla a mimo to, že některá ještě nemám zažitá, asi je to v pohodě a už se dostáváme i do toho, že je ve hře používáme. Ve všem jsem tedy celkem nová a teď se snažím pochopit rozdíly mezi DnD a DrD2 co se týče kostek. V DrD2 se používají 2 (případně 3) d6. Jak je to v DnD? Tam je totiž kostek mnohem více, ale nevím k čemu. Je nějaká možnost zkombinovat systém používání kostek z DnD a DrD2? Že by se nepoužívaly jen d6, ale používalo by se jich více?
Předem děkuji moc za odpovědi!
Poměrně nedávno jsem (konečně) našla skupinu lidí, kteří by se mnou začali hrát dračí doupě II. Pravidla jsem si pročetla a mimo to, že některá ještě nemám zažitá, asi je to v pohodě a už se dostáváme i do toho, že je ve hře používáme. Ve všem jsem tedy celkem nová a teď se snažím pochopit rozdíly mezi DnD a DrD2 co se týče kostek. V DrD2 se používají 2 (případně 3) d6. Jak je to v DnD? Tam je totiž kostek mnohem více, ale nevím k čemu. Je nějaká možnost zkombinovat systém používání kostek z DnD a DrD2? Že by se nepoužívaly jen d6, ale používalo by se jich více?
Předem děkuji moc za odpovědi!
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Používání kostek
V DnD53 používáš 1 (případně 2) d20 k vyhodnocení - to je ekvivalent 2d6+ hodu v DrDII.
Ostatní kostky se v DnD používají k různým hodům na zranění, léčení, efekty kouzel a podobně. To v DrDII není, tam tyhle věci vychází z Ohrožení a manévrů.
Jinak hlavni rozdíl mezi DrDII a DnD5E není ani tak v použitých kostkách, jako ve způsobu hlášení a vyhodnocování akcí.
V jednoduchosti ty zásadní rozdily:
- v DrDII se postava může pokusit o téměř cokoliv, co hráče napadne a na vyhodnocení se používají obecné akce/nasledky. Pokud jdou dvě a více úmyslů proti sobě, vyhodnocuje se to naráz.
- v DnD5E si postava typicky vybírá z nějakého počtu předem daných akcí, která má popsáno, jak se vyhodnocuje. Až na pár výjimek se vždy vyhodnocuje právě jedna akce, a teprve když skončí, vyhodnotí se další.
Ostatní kostky se v DnD používají k různým hodům na zranění, léčení, efekty kouzel a podobně. To v DrDII není, tam tyhle věci vychází z Ohrožení a manévrů.
Jinak hlavni rozdíl mezi DrDII a DnD5E není ani tak v použitých kostkách, jako ve způsobu hlášení a vyhodnocování akcí.
V jednoduchosti ty zásadní rozdily:
- v DrDII se postava může pokusit o téměř cokoliv, co hráče napadne a na vyhodnocení se používají obecné akce/nasledky. Pokud jdou dvě a více úmyslů proti sobě, vyhodnocuje se to naráz.
- v DnD5E si postava typicky vybírá z nějakého počtu předem daných akcí, která má popsáno, jak se vyhodnocuje. Až na pár výjimek se vždy vyhodnocuje právě jedna akce, a teprve když skončí, vyhodnotí se další.
Re: Používání kostek
Právě kostky z DnD jsou jedním z důvodů, proč má DrD2 pouze šestistěnné. Aby věci byli jednodušší a komplexnější. Každá situace v Drd2 se řeší v podstatě stejnými pravidly, což se o DnD rozhodně říct nedá. Čistě teoreticky, by se "dvě šestistěnné kostky" dali vyměnit za "jedna dvacetistěnná kostka", pokud by se všechny povolání vynásobili dvěma, ale stejně by to narušilo rovnováhu, jenom nevím, kterým směrem.
Re: Používání kostek
Myslím, že sa nedá len tak jednoducho kombinovať DrD II a DnD. Keď, tak by to mal robiť niekto, kto oba systémy pozná a vie si niektoré mechaniky prispôsobiť, ale tak, aby "zapadali" do systému, ktorý hrá. Lebo to nie je len o tom, že "hodím v DrD II viacerými kockami, než je obvyklé". Musíš nejako poriešiť, čo znamená výsledok s novým počtom kociek atď...
|-- RPGforum moderátor-editor
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
|-- Hrám: ...
|-- Mám rád: Amber Diceless, FATE, Primetime Adventures, Starport
|-- mail - joeyeti (at) gmail (dot) com
- Bifi
- Motivátor; Moderátor
- Příspěvky: 7484
- Registrován: 3. 3. 2005, 12:24
- Bydliště: hanzové mesto Brémy
Re: Používání kostek
Sú to dve veľmi rozdielne hry. Tak, ako v deskovkách rôzne hry používajú podobné drevené kostičky a panáčikov, tak rôzne rolové hry používajú podobné kocky. To ale neznamená, že sa medzi tými hrami niečo dá prenášať alebo ich kombinovať.
"Modern roleplayers own too many rule books and not enough story books and history books." Play the worlds, not the rules
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Môj príležitostný Youtube kanál Karpatské bunkre
Re: Používání kostek
Pravidla se můžeš naučit hraním na našem discordu.
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=262&t=15976
https://rpgforum.cz/forum/viewtopic.php?f=262&t=15976
Re: Používání kostek
(Kdyby chtěl někdo kombinovat, asi může místo 2d6 házet D12 a bude mít řádově náhodnější hru. Což bych spíše nedoporučoval.)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Používání kostek
Ivy: Jen budu opakovat předřečníky, ale pravidla nejsou jen hod kostkou, jsou více či méně provázaný systém přístupů a postupů. Rozhodně nejde vyměňovat jedny kostky za jiné jako by nic, to můžeš, pokud vymýšlíš úplně jiná pravidla. A popravdě, pokud ti to přišlo jako dobrý nápad, tak těm pravidlům v té hře nejspíš moc prostoru nedáváte. Což je samozřejmě OK, pokud vás to tak baví.
K ostatním jen na doplnění:
K ostatním jen na doplnění:
Ehm, ne. Ani omylem. Dělat soi můžeš co chceš, a pak se vymyslí, jak to případně vyhodnotit, což většinou není nijak těžké.MarkyParky píše: ↑17. 5. 2021, 14:13 v DnD5E si postava typicky vybírá z nějakého počtu předem daných akcí, která má popsáno, jak se vyhodnocuje.
DrD II používá šestistěnky, protože jsou nejdostupnější, a Bouchi (nebo někdo v podobné pozici, už nevím přesně) chtěl, aby si hráči nemuseli kupovat nějaké nezvyklosti. To není snaha DrD II shodit, to je leak s doby vývoje 1. verze.
Ale to víš, že dá, zhruba stejně, jako v Dvojkách. Tedy v 5E, a tahat do této debaty starší edice by na tebe dopadlo minimálně stejně tvrdě, jako na mě.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
Re: Používání kostek
LOG: pls. Klidně půjdu hrát DrDII s 1d12, klidně celou kampaň. Dost možná to i bude fungovat líp - s +0 se občas podaří i něco hodit a naopak i s +5 půjde minout (ono ten rozsah 2d6+(0-5) vs 9 ve skutečnosti totiž není moc optimální)
A stejně tak můžu hrát DnD S 2d10 a Výhodu budu brát jako best 2 out of 3. A GURPS taky. A WoD budu hrát jako 3d6 (2 stejné +2, 3 stejné +6) vs 12-skill a počet úspěchů změnim na polovinu margin. Měnit v systémech kostky je easy a fun
TRAJDA: jen pro záznam, prakticky nic co píšeš ani o jednom tom systému není pravda:
- volba kostek v DrD II neměla s DnD kostkama nic společného
- DnD má jednotnou mechaniku pro vyhodnocení čehokoliv stejně jako DrD II
- tato mechanika je v DnD dokonce o dost jednodušší
- mechanika v DrD II je stranou své větší složitosti skutečně i komplexnější, ale s kostkama to nemá nic společného
Neber si to zle, ale možná si tu systémy radši nastuduj než je začneš někomu vysvětlovat.
A stejně tak můžu hrát DnD S 2d10 a Výhodu budu brát jako best 2 out of 3. A GURPS taky. A WoD budu hrát jako 3d6 (2 stejné +2, 3 stejné +6) vs 12-skill a počet úspěchů změnim na polovinu margin. Měnit v systémech kostky je easy a fun
TRAJDA: jen pro záznam, prakticky nic co píšeš ani o jednom tom systému není pravda:
- volba kostek v DrD II neměla s DnD kostkama nic společného
- DnD má jednotnou mechaniku pro vyhodnocení čehokoliv stejně jako DrD II
- tato mechanika je v DnD dokonce o dost jednodušší
- mechanika v DrD II je stranou své větší složitosti skutečně i komplexnější, ale s kostkama to nemá nic společného
Neber si to zle, ale možná si tu systémy radši nastuduj než je začneš někomu vysvětlovat.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Používání kostek
Sirien+Log 1=0.
Oba srovnávate hrušky z jablky.
DnD5E má jednodušší vyhodnocení akce, o tom žádná, kolem toho ale má dost složitý sytém který určuje co vlastně akce je a kdy ji hráč může hrát.
Namátkou:
- pohyb není akce, pokud tedy náhodou není hraný jako akce dash, kdy se ale nepoužije vyhodnocení akce, nýbrž se podruhé vyhodnotí pohyb
- ekonomika akce, bonusovky a reakce
- multiattacky
- speciální akce, které někdy nahrazují celé akce, jindy jen útoky
- dualita útok vs vynucení záchrany
- akce vyhodnocované oposit hodem
A to už vůbec nezmiňuje magii s její tunou ad-hoc submechaniky.
Ano, když se tímhle vším proberu a konečně můžu hodit kostkou (nebo nechat hodit soupeře nebo házet proti sobě nebo neházet hned, ale čekat na konec mého tahu nebo konec tahu soupeře nebo začátek mého tahu nebo začátek tahu... OH wait!) tak konečně můžu použít tu hrozně jednoduchou mechaniku.
Hm.
Jakože jo, když už se vezmou kostky do ruky, DrDII vyhodnocení akce je se svými manévry a vyčerpáním o dost složitější. Ale než je vezmu do ruky?
Když srovnávat, tak komplet.
Oba srovnávate hrušky z jablky.
DnD5E má jednodušší vyhodnocení akce, o tom žádná, kolem toho ale má dost složitý sytém který určuje co vlastně akce je a kdy ji hráč může hrát.
Namátkou:
- pohyb není akce, pokud tedy náhodou není hraný jako akce dash, kdy se ale nepoužije vyhodnocení akce, nýbrž se podruhé vyhodnotí pohyb
- ekonomika akce, bonusovky a reakce
- multiattacky
- speciální akce, které někdy nahrazují celé akce, jindy jen útoky
- dualita útok vs vynucení záchrany
- akce vyhodnocované oposit hodem
A to už vůbec nezmiňuje magii s její tunou ad-hoc submechaniky.
Ano, když se tímhle vším proberu a konečně můžu hodit kostkou (nebo nechat hodit soupeře nebo házet proti sobě nebo neházet hned, ale čekat na konec mého tahu nebo konec tahu soupeře nebo začátek mého tahu nebo začátek tahu... OH wait!) tak konečně můžu použít tu hrozně jednoduchou mechaniku.
Hm.
Jakože jo, když už se vezmou kostky do ruky, DrDII vyhodnocení akce je se svými manévry a vyčerpáním o dost složitější. Ale než je vezmu do ruky?
Když srovnávat, tak komplet.
- Markus
- Vrchní krutovládce; Administrátor
- Příspěvky: 20870
- Registrován: 19. 8. 2001, 00:00
- Bydliště: Mnohovesmír! Brno!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Používání kostek
Marky: no - až na to, že ne, protože ve skutečnosti většina Tebou uvedeného hráč při DnD hře u stolu neřeší, popřípadě to není to o čem byla řeč (specifické mechaniky kouzla).
Jinak obdobně bych mohl rozvést DrDII kdybych začal řešit věci jako "a mám si jít pro pro jizvu nebo pro ohrožení, a když pro ohrožení tak pro protivníkovo nebo pro svoje" a "co budu chtít hrát za manévry, mám vůbec nějaké hrát? Co když mi nezbyde obrana" atp., což je taky hromada věcí, které v DrDII vyhodnocuju ještě než vůbec vezmu kostky do ruky. A narozdíl od těch věcí v DnD je jako hráč musím aktivně řešit a rozhodovat.
Nicméně ono se mi zdá jakobys reagoval na nějakou kritiku DrDII - což teď z mojí strany nenastalo, nic z toho co sem psal nemělo být myšlené jakože to je v DrDII špatně, moc složité nebo nefunkční nebo tak něco*, jen sem reagoval na Tronara kterému se téměř dokonale podařilo naplnit meme.
* vyjma té poznámky o tom že ten hod 2d6+(0-5) vs 9 není vždycky ideál, ale to je zrovna věc kterou jsem osobně ani nezkoumal a mám jí přímo od Tebe osobně.
Jinak obdobně bych mohl rozvést DrDII kdybych začal řešit věci jako "a mám si jít pro pro jizvu nebo pro ohrožení, a když pro ohrožení tak pro protivníkovo nebo pro svoje" a "co budu chtít hrát za manévry, mám vůbec nějaké hrát? Co když mi nezbyde obrana" atp., což je taky hromada věcí, které v DrDII vyhodnocuju ještě než vůbec vezmu kostky do ruky. A narozdíl od těch věcí v DnD je jako hráč musím aktivně řešit a rozhodovat.
Nicméně ono se mi zdá jakobys reagoval na nějakou kritiku DrDII - což teď z mojí strany nenastalo, nic z toho co sem psal nemělo být myšlené jakože to je v DrDII špatně, moc složité nebo nefunkční nebo tak něco*, jen sem reagoval na Tronara kterému se téměř dokonale podařilo naplnit meme.
* vyjma té poznámky o tom že ten hod 2d6+(0-5) vs 9 není vždycky ideál, ale to je zrovna věc kterou jsem osobně ani nezkoumal a mám jí přímo od Tebe osobně.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.
Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice
Re: Používání kostek
Já Siriena doplním pouze v tom, že já DrD II ve svém postu nejen nekritizoval, ale ani se k němu nevyjadřoval.
You are lords. We are slaves. But slaves of our lords are mightier than lords of your slaves.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
***
Chcete nové lidi v RPG? Zabraňte jim potkat Jersona. Nováčci, kteří potkají Jersona, mají vždy mnoho problémů začít hrát. Ti co ho nepotkají, takové problémy nemají.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Používání kostek
Však v pohodě.
Já také nekritizuju ani jeden systém.
Jen poukazuji na to, aby se srovnávalo srovnatelné. Pokud vyhodnocení v DrDII řeší jinou množinu jevů u stolu než vyhodnocení v DnD5E, tak to není dobré kritérium pro srovnávání systémů.
A je třeba najit nějakou množinu, na které srovnávat jde.
Já také nekritizuju ani jeden systém.
Jen poukazuji na to, aby se srovnávalo srovnatelné. Pokud vyhodnocení v DrDII řeší jinou množinu jevů u stolu než vyhodnocení v DnD5E, tak to není dobré kritérium pro srovnávání systémů.
A je třeba najit nějakou množinu, na které srovnávat jde.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů