Konflikty Vliv a Duše

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2225
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od Fafrin » 3. 4. 2021, 12:18

trajda píše:
2. 4. 2021, 15:15
Fafrin píše:
2. 4. 2021, 14:58
Já si tedy dovolím poznamenat, že vícestrannné konflikty dělám celkem běžně.
Pokud se střetnou tvoje dvě postavy, tak musíš za obě rozhodnout, zda použít přesně nebo si schovat manévr na mocně. Pak rozhoduješ, jestli použít mocně nebo si schovat manévr na lstivě. Mezi tím se druhá strana rozhoduje, jestli se vyčerpá nebo zda bude riskovat lstivě. A na závěr se rozhoduješ, jestli použít lstivě nebo ne. Už to chápeš? Pokud se střetnou dvě postavy a za obě hraje jeden člověk, tak o vítězství vůbec nerozhodují kostky. Rozhoduje o tom ten hráč, který si určí, kdo z nich vyhraje a jak moc se zhorší jeho situace.

Takže pokud jedna osoba může kompletně rozhodnout o tom, jak dopadne střet dvou postav, proč prostě rovnou neřekne, jak dopadl?
Protože kostky rozhodnou u tom jak dlouho to bude trvat, anebo kolik to bude stát. Kdyby v tom konfliktu neměli vklad postavy Hráčů a nebo do něj nemohli zasáhnout, tak to samozřejmě rozhodnu jedním hodem nebo rovnou, ale při vícestranném konfliktu kde jsou i hráčské postavy ne. Samozřejmě, v takovém případě držím zvlášť sudbu pro různé strany. (Ale to je můj simulacionistický přístup, který rozhodně nemusí vyhovovat každému.)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2225
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od Fafrin » 3. 4. 2021, 12:21

A _Markyho pro Bagyho shrnutí dodám ještě jednu poznámku:

I když umím strčit zombii ze schodů, tak to pro ni nemusí být tak nebezpečné jako pro člověka (tam, kde by to člověka vyřadilo, zombie dostane max. jizvu nebo zvýšení ohrožení, nebo nevím jak na to aby ji to zlikvidovalo(vědmák vs. bojovník))
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Bagy

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od Bagy » 3. 4. 2021, 13:16

Díky velice za odpovědi :-)

Ještě bych se vrátil k tématu jizvy Vliv/Duše.

1) dokážu si snadno představit, jak si hrdina způsobí jizvu, aby se vyčerpal proti sežrání. Nedokážu si ale moc představit, jak si hrdina způsobí jizvu, aby se vyčerpal proti nalezení, počítá se vůbec s něčím takovým při hře? Jak může jizva na duši bránit ve skrývání?

2) nemám úplně jasno se zastrašováním - je to akce na vliv, nebo na duši? V bestiáři u ZS dav se píše, že železná vůle při odolání strachu je Vliv, na druhou stranu v pravidlech jsou jako příklady jizev na duši uváděny strach a panika, případně pocit zmaru, deprese. Vůle je u zaříkávače taky na duši. Sebevědomí u bojovníka zas na vlivu. V tomhle se hodně ztrácím, chystám se na nějaký zastrašování a výjevy duchů z války a nejsem si úplně jistý, na co to míří, případně jaký druh jizvy to může způsobit (strach z duchů? strach z války? strach ze tmy? koktání? panické ataky? noční můry?)

Mám pocit, že vás tady trochu "těžím", ale zase mám radost, že mi s tím můžou poradit lidi, který to baví a zajímají se o to už dýl, tak moc díky za Váš čas při psaní odpovědí ;)

Uživatelský avatar
Sirien
Enfant terrible
Příspěvky: 7653
Registrován: 6. 6. 2004, 18:10
Kontaktovat uživatele:

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od Sirien » 3. 4. 2021, 13:48

Bagy: představ si, jak se skrýváš za závěsem. Představ si, jak se na druhé straně závěsu pohyubje Vetřelec (ten Vetřelec - aka Alien). Představ si ten nával paniky, kterej v tu chvíli cítíš - bušící srdce, neschopnost se nadechnout, třesoucí se prsty, JISTOTU, že o Tobě ví a v další vteřině strhne závěs a rozpáře Tě na cáry - tu neskutečnou potřebu začít řvát a utíkat pryč, protože prostě neni možný, aby Tě v tom hluku Tvého dechu a tepu neslyšel.

Jizva na duši je to vypětí síly vůle, které investuješ do potlačení vší téhle šílené paniky a udržení sebekontroly. O pět minut pozdějc je Vetřelec pryč a Ty si v pohodě - ale pořád cítíš to vypětí, které jsi podstoupil, stres co si prožil si vybral svou daň, přijdeš si vyčerpanej, opotřebenej, uštvanej. Když se v tomhle stavu dostaneš do nějakého sporu nebo po Tobě někdo bude chtít nějaký duševní výkon nebo se dostaneš znovu do obdobné situace, tak prostě už nemáš takové rezervy jako dřív, protože podobné výkony si schopnej podávat jen v omezeném množství než se z toho sesypeš a už to fakt nedáš. A až půjdeš další večer spát, tak se nejspíš budeš budit s nočními můrami, protože to co si prožil v Tobě zanechalo brutální trauma, se kterým se Tvá psychika nedokáže jen tak snadno vyrovnat.


Ad jestli to je Duše nebo Vliv - polož si otázku, zda daná činnost a situace souvisí s mezilidskou interakcí (resp. interakcí inteligentních nebo alespoň nějaké základní komunikace a vztahů schoných tvorů) nebo ne. Pokud ano, je to Vliv. Pokud ne, je to Duše. Tj. pokud Tě zastrašuje barbar, je to Vliv. Pokud ti nahání hrůzu vrčící zlovlk, je to Vliv. Pokud Tě prostupuje hrůza, protože si obklopenej inteligentní nepopsatelnou barvou z Vnější Prázdnoty, je to Duše. Pokud se děsíš protože na druhé straně závěsu může být Vetřelec (žralok, aligátor a jiné "primitivní" životní síly), je to Duše, protože tyto nevyjednávají, nekomunikují, neinteragují - jen se vrhají vpřed trhají na kusy. Pokud stojíš proti Predátorovi, tak to je Vliv, protože i když Tě dost možná chce zabít, tak je to inteligentní a komunikace schopný tvor. Samozřejmě tu exisutje šedá zóna, kdy můžeš diskutovat o tom že Predátor ovlivňuje Duši, DOKUD nezjistíš, že s ním lze nějak komunikovat a jak, protože na první dobrou to je jen monstrum a až když se o něm dozvíš víc tak zjistíš, že není (což je v pořádku, protože tímto zjištěním se pro postavu změní kompletně celý kontext a vnímání situace, tzn. i to jak k ní přistupuje a jak jí je ovlivňovaná).


EDIT: drobnější doplnění pro ujasnění.
Kostka, http://www.d20.cz
- stovky článků (tipy k hraní, recenze, design a teorie, ...) a diskusí, skupinové sekce s rozsáhlou podporou, ...a mnohé další.

Překlady Fate: ONLINE, PDF v grafice; všechny základní knihy, autorské blogy a další; vlastní Star Wars
Překlady Dungeon's & Dragons 5e: ONLINE, PDFka v grafice (všechna pravidla, 10+ kampaní a dobrodružství)
Překlady Shadowrunu: 6. edice v PDF, překlad 5. edice,
Překlady Sawage Worlds: PDF v grafice
Překlad Apocalypse World: ONLINE, PDF v grafice

Bagy

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od Bagy » 3. 4. 2021, 13:56

Díky Sirien za perfektní a komplexní vysvětlení, už mi to dává dost smysl! :-)

MarkyParky
Příspěvky: 11399
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od MarkyParky » 3. 4. 2021, 13:59

Siriena doplním/zpřesním v tom, že mechanicky to rozhodnutí, zda jde o útok na Vliv nebo Duši provádí aktér té akce - a přizpůsobuje tomu popis (nebo naopak volí popis a přizpůsobuje tomu cílový zdroj).

> Pokud chce, abys díky té akci měl problémy se soustředit, orientovat, vnímat, tak cílí na Duši.
> Pokud chce, abys díky té akci měl problémy jednat, tak cílí na Vliv.

trajda
Příspěvky: 830
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Konflikty Vliv a Duše

Příspěvek od trajda » 3. 4. 2021, 14:06

1) Pokud nedokážeš popsat vyčerpání, tak se vyčerpat nemůžeš. Ale popisů na vyčerpání existuje hafo. Když jsi dlouho zavřený v temné místnosti, můžeš získat strach ze tmy, paranoiu, schizofrenii, strach ze stísněných prostorů. Můžeš se přidusit, když se skrýváš pod vodou nebo když tajíš dech, aby nebyl slyšet.

3) Zastrašování spadá jak pod vliv tak pod duši. Já jsem si to rozdělil pro moje potřeby na vlivové zastrašování, které je spíš o snižování sebevědomí, a duševní zastrašování, které je spíš vztah k nějaké situaci.
(strach z duchů? strach z války? strach ze tmy? koktání? panické ataky? noční můry?)
Ano.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 18 hostů