Co se vám NElíbí na (revidované) DrD2?
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: Co se vám NElíbí na (revidované) DrD2?
Heh, díky všem za zpětnou vazbu, jednou třeba bude čistě dovednostní supplement.
Kde je problém ve vazbě léčení na magické okamžiky? Zvláště, když se v rámci nastavení s počtem (počítáte poledne, půlnoc a měsíční čtvrtě jako okamžiky) a silou (ji zřídlem každá křížovatka a pramen, nebo jsou zřídla vzácná věc) dá manipulovat.
Zaujali mě tyhle výhrady. Kde je problém v systému zkušeností? (Já jsem zatím zaznamenal, že když jsou dlouhé herní sekce, kde lze získat maximum a zároveň je nízké "hodnocení za účast", může to vést k velkému rozjetí levlů v družině; ale to prostě obecně hrozí když někteří na pravidelné hraní chodí a jiní nechodí a je potřeba na to myslet pří vývoji postav hráčů, kteří prostě mají podprůměrný zisk zkušeností, což zas může vést k tomu, že jejich vysněné postavy, jsou pro ně nedosažitelné.)Sarsaparillos píše: ↑27. 10. 2020, 11:32 - Systém zkušeností (všechno špatně)
- Vazba léčení na magické okamžiky
Kde je problém ve vazbě léčení na magické okamžiky? Zvláště, když se v rámci nastavení s počtem (počítáte poledne, půlnoc a měsíční čtvrtě jako okamžiky) a silou (ji zřídlem každá křížovatka a pramen, nebo jsou zřídla vzácná věc) dá manipulovat.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Co se vám NElíbí na (revidované) DrD2?
Mně se moc nelíbí systém, ve kterém lidi dostanou většinu zkušeností paušálně za účast bez zohlednění toho, co se během něj dělo. A druhá půlka s rozdělováním odměn je zbytečná minihra příliš se blížící politickému procesu (aby si hráči navrhovali vzájemné hodnocení tajně na papírky už pro mě nemá nic společného se zábavou).Fafrin píše:Kde je problém v systému zkušeností?
Ve skupině jsme měli jiné představy a preference a systém DrD 2 jsme zavrhli někdy po měsíci hraní (po prvních sezeních měli všichni vždy stejně zkušeností, protože jsme si rozdělovali odměny stejnoměrně - mělo to stejný efekt, jako kdybychom neřešili zkušenosti vůbec a každé druhé sezení udělali levelup).
Měli jsme vlastní systém blížící se dovednostnímu pojetí a odměňování odehraného obsahu. Když jsme se pustili do testování revize, zjistili jsme, že se tady nic moc nezměnilo, probrali to formou diskuze a pokračovali s tím, co nám vyhovovalo víc.
Mně během testování revize nikdo pořádně nevysvětlil, proč by to léčení vůbec mělo být omezené a svázané magickými okamžiky. Nezaznamenal jsem pro to důvody, je to jen prosté omezení hry bez konkrétního přínosu. Z naší skupiny vzešla konsenzuální zpětná vazba, že preferujeme nemagické léčení s volnějším pojetím a formou hry. Myslím, že mi to někdo (Bart, Marky?) někdy pak vysvětloval na slezině, ale jistý si tím nejsem.Fafrin píše:Kde je problém ve vazbě léčení na magické okamžiky?
Každopádně je to považuji za zbytečné omezení bez jasného přínosu.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16383
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Co se vám NElíbí na (revidované) DrD2?
V původní verzi před revizí bylo léčení nemagické a odehrávalo se v dlouhém čase, takže to vedlo k tomu, že se vůbec nedostávalo do hry - vždy se smázlo mezi výpravami, autosuccesem.Bart píše:Mně během testování revize nikdo pořádně nevysvětlil, proč by to léčení vůbec mělo být omezené a svázané magickými okamžiky.
To jsme chtěli odstranit, a proto se zavedlo magicky silné léčení, které je možné používat za hry. A téměř okamžitě vypadl z interních testů opačný problém - magicky silné léčení vytlačilo ze hry Jizvy.
Takže se hledal nějaký způsob, kterak Jizvy alespoň chvíli ve hře podržet, aby byl prostor je zahrát a jejich utržení bylo závažnější (a ideálně čím závažnější jizva, tím déle ji ve hře podržet).
Magické okamžiky (myslím, že s tím přišel Maugir), se ukázaly mít četnost tak akorát a zároveň nabízely skrze svou sílu přirozený cap té síly.
V rámci sjednocení mechanik pro magické okamžiky se nám navíc nabídla minihra ohledně toho, že magický okamžik je omezený zdroj a hráči si vybírá, za co ho utratí + všechno to dávalo potenciál pro ZSka, která budou dovolovat tyhle přirozené limity trochu posouvat.
Tenhle koncept se pak stal společným všem akcím navázaným na magický okamžik.
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Co se vám NElíbí na (revidované) DrD2?
MarkyParky: Omylem sis vzal Barta do huby Ale děkuji za připomenutí a vysvětlení, tohle jsem skutečně už jednou slyšel a zapomněl.
Chápu, co vás k tomu vedlo a mohu jen konstatovat, že přínos pro hráče je v tomto směru menší než přínos pro autory pravidel. Pokud bych se k DrD 2 vrátil, tohle pravidlo vyřadím a hra se nezboří.
Chápu, co vás k tomu vedlo a mohu jen konstatovat, že přínos pro hráče je v tomto směru menší než přínos pro autory pravidel. Pokud bych se k DrD 2 vrátil, tohle pravidlo vyřadím a hra se nezboří.
Re: Co se vám NElíbí na (revidované) DrD2?
Já tedy při hojení jizev bral magický okamžik jen pro název určitého časového úseku, aby se přeseknuté šlachy a zlomeniny neléčily instantně třikrát za dungeon. To samé vliv zřídla. Jinak se hojí rány v klášterním špitále a jinak na horském štítu.MarkyParky píše: ↑28. 10. 2020, 13:43Tenhle koncept se pak stal společným všem akcím navázaným na magický okamžik.
Re: Co se vám NElíbí na (revidované) DrD2?
Takhle, zcela souhlasím, že vyřazením zkušeností se hra nezboří.
Je otázka, jak to postavit, aby z toho nebyla družinová politiky, resp. hlavně jak to napsat do příručky. (Souvisí to dost se způsobem fungování družiny. Já jsem rád, když se mi někdo připomene, že udělal něco užitečného/hodnotného .)
Vázání léčení na magické okamžiky mi vytváří přirozený rámec pro obnovu zdrojů a cyklus hry o zdroje, ale zároveň to táhne k nějakému cyklu, co nemusí vyhovovat každému stylu hry.
Je otázka, jak to postavit, aby z toho nebyla družinová politiky, resp. hlavně jak to napsat do příručky. (Souvisí to dost se způsobem fungování družiny. Já jsem rád, když se mi někdo připomene, že udělal něco užitečného/hodnotného .)
Vázání léčení na magické okamžiky mi vytváří přirozený rámec pro obnovu zdrojů a cyklus hry o zdroje, ale zároveň to táhne k nějakému cyklu, co nemusí vyhovovat každému stylu hry.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
- eerieBaatezu
- Příspěvky: 10153
- Registrován: 16. 9. 2007, 11:55
Re: Co se vám NElíbí na (revidované) DrD2?
Až budeš mít jednou čas, tak se těším na Tvé DrDII 2.MarkyParky píše: ↑27. 10. 2020, 14:27 Ideální hra v duchu DrDII, která by byla napsaná podle MarkyParkyho by oproti tomu sice obsahovala některé ikonické a fakt dobré nápady, co ta hra přinesla a čím se odlišuje od mainstreamu (např. mechaniku vyčerpání, interakci mezi hráči skrze manévry, systém obecných akcí a protiakcí nebo subsystém pro magii), ale zároveň by obsahovala fakt tvrdé řezy (resp. úplně nový design) základních věcí, jako je hod + manévry + následky akcí + iniciativa, takže by šlo o zcela novou hru a nemohla by být revizí.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host