Co se vám NElíbí na (revidované) DrD2?
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: Co se vám NElíbí na (revidované) DrD2?
Heh, díky všem za zpětnou vazbu, jednou třeba bude čistě dovednostní supplement.
Kde je problém ve vazbě léčení na magické okamžiky? Zvláště, když se v rámci nastavení s počtem (počítáte poledne, půlnoc a měsíční čtvrtě jako okamžiky) a silou (ji zřídlem každá křížovatka a pramen, nebo jsou zřídla vzácná věc) dá manipulovat.
Zaujali mě tyhle výhrady. Kde je problém v systému zkušeností? (Já jsem zatím zaznamenal, že když jsou dlouhé herní sekce, kde lze získat maximum a zároveň je nízké "hodnocení za účast", může to vést k velkému rozjetí levlů v družině; ale to prostě obecně hrozí když někteří na pravidelné hraní chodí a jiní nechodí a je potřeba na to myslet pří vývoji postav hráčů, kteří prostě mají podprůměrný zisk zkušeností, což zas může vést k tomu, že jejich vysněné postavy, jsou pro ně nedosažitelné.)Sarsaparillos píše: ↑27. 10. 2020, 11:32- Systém zkušeností (všechno špatně)
- Vazba léčení na magické okamžiky
Kde je problém ve vazbě léčení na magické okamžiky? Zvláště, když se v rámci nastavení s počtem (počítáte poledne, půlnoc a měsíční čtvrtě jako okamžiky) a silou (ji zřídlem každá křížovatka a pramen, nebo jsou zřídla vzácná věc) dá manipulovat.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.
Kahla o.s.
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 973
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Co se vám NElíbí na (revidované) DrD2?
Mně se moc nelíbí systém, ve kterém lidi dostanou většinu zkušeností paušálně za účast bez zohlednění toho, co se během něj dělo. A druhá půlka s rozdělováním odměn je zbytečná minihra příliš se blížící politickému procesu (aby si hráči navrhovali vzájemné hodnocení tajně na papírky už pro mě nemá nic společného se zábavou).Fafrin píše:Kde je problém v systému zkušeností?
Ve skupině jsme měli jiné představy a preference a systém DrD 2 jsme zavrhli někdy po měsíci hraní (po prvních sezeních měli všichni vždy stejně zkušeností, protože jsme si rozdělovali odměny stejnoměrně - mělo to stejný efekt, jako kdybychom neřešili zkušenosti vůbec a každé druhé sezení udělali levelup).
Měli jsme vlastní systém blížící se dovednostnímu pojetí a odměňování odehraného obsahu. Když jsme se pustili do testování revize, zjistili jsme, že se tady nic moc nezměnilo, probrali to formou diskuze a pokračovali s tím, co nám vyhovovalo víc.
Mně během testování revize nikdo pořádně nevysvětlil, proč by to léčení vůbec mělo být omezené a svázané magickými okamžiky. Nezaznamenal jsem pro to důvody, je to jen prosté omezení hry bez konkrétního přínosu. Z naší skupiny vzešla konsenzuální zpětná vazba, že preferujeme nemagické léčení s volnějším pojetím a formou hry. Myslím, že mi to někdo (Bart, Marky?) někdy pak vysvětloval na slezině, ale jistý si tím nejsem.Fafrin píše:Kde je problém ve vazbě léčení na magické okamžiky?
Každopádně je to považuji za zbytečné omezení bez jasného přínosu.
-
- Příspěvky: 11035
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Co se vám NElíbí na (revidované) DrD2?
V původní verzi před revizí bylo léčení nemagické a odehrávalo se v dlouhém čase, takže to vedlo k tomu, že se vůbec nedostávalo do hry - vždy se smázlo mezi výpravami, autosuccesem.Bart píše:Mně během testování revize nikdo pořádně nevysvětlil, proč by to léčení vůbec mělo být omezené a svázané magickými okamžiky.
To jsme chtěli odstranit, a proto se zavedlo magicky silné léčení, které je možné používat za hry. A téměř okamžitě vypadl z interních testů opačný problém - magicky silné léčení vytlačilo ze hry Jizvy.
Takže se hledal nějaký způsob, kterak Jizvy alespoň chvíli ve hře podržet, aby byl prostor je zahrát a jejich utržení bylo závažnější (a ideálně čím závažnější jizva, tím déle ji ve hře podržet).
Magické okamžiky (myslím, že s tím přišel Maugir), se ukázaly mít četnost tak akorát a zároveň nabízely skrze svou sílu přirozený cap té síly.
V rámci sjednocení mechanik pro magické okamžiky se nám navíc nabídla minihra ohledně toho, že magický okamžik je omezený zdroj a hráči si vybírá, za co ho utratí + všechno to dávalo potenciál pro ZSka, která budou dovolovat tyhle přirozené limity trochu posouvat.
Tenhle koncept se pak stal společným všem akcím navázaným na magický okamžik.
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 973
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Co se vám NElíbí na (revidované) DrD2?
MarkyParky: Omylem sis vzal Barta do huby
Ale děkuji za připomenutí a vysvětlení, tohle jsem skutečně už jednou slyšel a zapomněl.
Chápu, co vás k tomu vedlo a mohu jen konstatovat, že přínos pro hráče je v tomto směru menší než přínos pro autory pravidel. Pokud bych se k DrD 2 vrátil, tohle pravidlo vyřadím a hra se nezboří.

Chápu, co vás k tomu vedlo a mohu jen konstatovat, že přínos pro hráče je v tomto směru menší než přínos pro autory pravidel. Pokud bych se k DrD 2 vrátil, tohle pravidlo vyřadím a hra se nezboří.
Re: Co se vám NElíbí na (revidované) DrD2?
Já tedy při hojení jizev bral magický okamžik jen pro název určitého časového úseku, aby se přeseknuté šlachy a zlomeniny neléčily instantně třikrát za dungeon. To samé vliv zřídla. Jinak se hojí rány v klášterním špitále a jinak na horském štítu.MarkyParky píše: ↑28. 10. 2020, 13:43Tenhle koncept se pak stal společným všem akcím navázaným na magický okamžik.
Re: Co se vám NElíbí na (revidované) DrD2?
Takhle, zcela souhlasím, že vyřazením zkušeností se hra nezboří.
Je otázka, jak to postavit, aby z toho nebyla družinová politiky, resp. hlavně jak to napsat do příručky. (Souvisí to dost se způsobem fungování družiny. Já jsem rád, když se mi někdo připomene, že udělal něco užitečného/hodnotného .)
Vázání léčení na magické okamžiky mi vytváří přirozený rámec pro obnovu zdrojů a cyklus hry o zdroje, ale zároveň to táhne k nějakému cyklu, co nemusí vyhovovat každému stylu hry.
Je otázka, jak to postavit, aby z toho nebyla družinová politiky, resp. hlavně jak to napsat do příručky. (Souvisí to dost se způsobem fungování družiny. Já jsem rád, když se mi někdo připomene, že udělal něco užitečného/hodnotného .)
Vázání léčení na magické okamžiky mi vytváří přirozený rámec pro obnovu zdrojů a cyklus hry o zdroje, ale zároveň to táhne k nějakému cyklu, co nemusí vyhovovat každému stylu hry.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.
Kahla o.s.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti