Přerušeni aktivace esence + bravura v magickém oboru

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Karak
Příspěvky: 3
Registrován: 18. 8. 2018, 08:57

Přerušeni aktivace esence + bravura v magickém oboru

Příspěvek od Karak » 4. 9. 2018, 14:56

Hlavní otázka: Muže někdo přerušit aktivací kouzelníkovy esence? A pokud ano, muze si kouzelnik při prohraném hodu zaplatit velmi přesně?

V pravidlech je psano, že aktivaci esence je možné provés spolu s kouzlem. Dava mi to smysl, aby kouzelnik nemusel "plýtvat" akci na aktivaci, když si kvuli tomu vzal ZS, to ale muže vyvolat víše napsané otázky. Ta druha mi příjde podstaně závažnější, protože manévr velmi přesně je v střetu je v případě nevyřazovací magie jedinný prakticky použitelný.

Ukazka-proč je velmi přeně jedinny praktický manévr:
Druid s esencí pro magii dřeva se snaží pomocí kořenů svázat nohy lapkovi.
Pokud druid uspěje bez manévrů, může se rozhodnout pro velmi mocně. Pokud ho použije, lapka se (pravděpodobně) nevyčerpá, druidovi došly manévry a lapkovo ohrožení se zvedne o 1, pokud velmi mocně nepoužije, lapka nebude chtít riskovat velmi lstivě a raději se vyšerpá.

MarkyParky
Příspěvky: 7092
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Přerušeni aktivace esence + bravura v magickém oboru

Příspěvek od MarkyParky » 4. 9. 2018, 15:12

Karak píše: V pravidlech je psano, že aktivaci esence je možné provés spolu s kouzlem.
Ano. Aktivace esence nestojí akci a není akcí.
Karak píše: Muže někdo přerušit aktivací kouzelníkovy esence?
Ne.
Karak píše: ... muze si kouzelnik při prohraném hodu zaplatit velmi přesně?
Tohle je zrovna jeden z momentů, kdy přesně je řešení esence zajímavé...

Kouzelník si hodí kostkou (zatím bez esence) a zjistí, že soupeř má víc. Takže si aktivuje esenci, připlatí velmi přesně a dohodí třetí kostku.
- Pokud vyhraje, aktivace esence se mu vyplatila.
- Pokud prohraje, tam má aktivovanou esenci (což může být i výhoda i nevýhoda), ale přitom pořád prohrál.
Karak píše: Ukazka-proč je velmi přeně jedinny praktický manévr:
Ta věta moc nedává smysl ;o) - velmi přesně je praktický manévr právě tím, že jeho hraní je volitelné. Tím pádem i když je uvažovaný, tak není "jediný".
Karak píše: Druid s esencí pro magii dřeva se snaží pomocí kořenů svázat nohy lapkovi.
Pokud druid uspěje bez manévrů, může se rozhodnout pro velmi mocně. Pokud ho použije, lapka se (pravděpodobně) nevyčerpá, druidovi došly manévry a lapkovo ohrožení se zvedne o 1, pokud velmi mocně nepoužije, lapka nebude chtít riskovat velmi lstivě a raději se vyšerpá.
Těch možností a variant je tam ve skutečnosti mnohem víc, protože do toho může u soupeřova rozhodování ještě vstoupit to, zda o bravuře ví, nebo ne, nebo třeba se může projevit nadání či naopak už je manévr obsazený obranou nebo manévrem rozsáhle. Ale v zásadě je to opravdu tak:

* Přesně slouží jako "bonus" a hraje se otevřeně, abys zvýšil šance.
** Velmi přesně slouží jako "záloha" a hraje se zpětně, když to nepadne.
* Mocně slouží jako "páka", hraje se otevřeně, aby sis vynutil pokračování příběhu tvým směrem.
** Velmi mocně je silnější páka.
* Velmi lstivě slouží jako "hrozba" a vlastně se nehraje, nýbrž v okamžiku soupeřova rozhodnutí zůstává viset ve vzduchu nezahrané, aby sis vynutil vyčerpání (nebo dal pořádnou ťafku).
** Velmi mocně je silnější hrozba.

trajda
Příspěvky: 567
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Přerušeni aktivace esence + bravura v magickém oboru

Příspěvek od trajda » 4. 9. 2018, 20:58

Edit - velmi lstive je silnejsi hrozba.

trajda
Příspěvky: 567
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Přerušeni aktivace esence + bravura v magickém oboru

Příspěvek od trajda » 4. 9. 2018, 21:01

Predpokladam, ze i u aktivace esence si muze vitez urcit, zda se esence spustila ci ne, pokud je takovyto popis v ramci vitezovy akce mozny. Podobne jako vitez urcuje, zda prohrany vystrelil sip a minul nebo zda vubec nevystrelil.

Erevan
Příspěvky: 82
Registrován: 25. 6. 2013, 12:24

Re: Přerušeni aktivace esence + bravura v magickém oboru

Příspěvek od Erevan » 5. 9. 2018, 11:03

trajda píše:
4. 9. 2018, 21:01
Predpokladam, ze i u aktivace esence si muze vitez urcit, zda se esence spustila ci ne, pokud je takovyto popis v ramci vitezovy akce mozny. Podobne jako vitez urcuje, zda prohrany vystrelil sip a minul nebo zda vubec nevystrelil.
Hmm, to nevím, pokud nejde zabránit spuštění esence, tak přece protivník, i kdyby vyhrál, nemůže říct, že nebyla spuštěna. Navíc, když už byl pomocí ní zahrán manévr.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti