Výhodnost zasazování Jizev

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

MarkyParky
Příspěvky: 5513
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od MarkyParky » 13. 2. 2018, 14:15

Pokud je protivník na stejné úrovni nebo dokonce výše - pak se vyplatí zasadit mu na začátku Jizvu nebo ho tím alespoň nutit rychleji se vyčerpat.
Pokud je protivník výše, pak snaha zasadit mu Jizvu znamená, že ho přinutím hrát protiakci proti mě a přitom si bude házet s vyšším číslem. Tím snižuju své vlastní šance na to, že ve střetu vyhraju a díky tomu žádnou Jizvu nezasadím, naopak sám dostanu sodu od něj. Proti lepšímu protivníkovi budu spíš zkoušet nějaké nepřímé triky nebo se ho budu snažit fikčně dostat do situace, kdy svou výhodu nevyužije.

Mechanicky je pro mě rozhodně lepší, když ho fikčně dostanu tam, kde nebude moct používat svou charakteristiku a bude házet na své akce s 0, byť je bude mít zadarmo, než se marně snažit přehodit jeho charakterstiku s tím, že zaplatí 1 Sudbu za náročnost, kterou si má šanci nagenerovat zpátky přes spolubojovníka dávajícího výhodu a pod..
rovné podmínky se předpokládají, aby bylo situaci jednoduší uchopit a posoudit "vyrovnanost" s ostatní mechanikou. Samozřejmě podle podmínek nemusí být tato finta vždy výhodná, ale to jsou spíš specifické podmínky "kdy ne" než naopak.
Ne.
Rovné podmínky jsou nutným předpokladem, protože v nerovných podmínkách tvá úvaha nefunguje.

- Pokud je nepřítel v nevýhodě a začíná s vysokým Ohrožením, vůbec ho Jizvit nepotřebuji a rovnou ho můžu zkoušet vyřazovat nebo tlačit Ohrožení ten malý kousek nahoru co chybí, protože každé Vyčerpání pro něj bude drahé a mě se vyplatí tlačit své záměry.
- Pokud jsem já v nevýhodě, tak já začínám s vysokým Ohrožením a za každý neúspěch hrozně zaplatím. Mechanicky se mi tedy vyplatí primárně se postarat o to, abych měl nějaký buffer Výhod nebo abych si Ohrožení snížil předtím, než začnu Jizvit protivníka.

Ta matematická výhoda, kterou ukazuješ fakt platí jen pro vyrovnané strany s nízkým Ohrožením.

nakolik to ovlivní vybavení je také otázka.
Psal jsem vybavení a talenty.

Talenty fungují situačně. Zbavit jednou akcí protivníka bravury nebo zběhlosti mechanicky násobně překoná náročnost následkem Jizvy.

Podobně to je se zranitelnostmi a neschopnostmi.

Jezus
Příspěvky: 16
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35

Re: Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od Jezus » 13. 2. 2018, 14:44

MarkyParky píše:
13. 2. 2018, 14:15
Pokud je protivník výše, pak snaha zasadit mu Jizvu znamená, že ho přinutím hrát protiakci proti mě a přitom si bude házet s vyšším číslem. Tím snižuju své vlastní šance na to, že ve střetu vyhraju a díky tomu žádnou Jizvu nezasadím, naopak sám dostanu sodu od něj. Proti lepšímu protivníkovi budu spíš zkoušet nějaké nepřímé triky nebo se ho budu snažit fikčně dostat do situace, kdy svou výhodu nevyužije. .
Nezapomínej, že zhruba v 50 % akcí se bráníš ty jeho útokům a zde dává smysl odpovědět pokusem o Jizvu. Navíc pokud nejsi v přesile bude pravděpodobně odpovídat i na nepřímé triky útokem na tebe. Vybavení a talenty mu v tom jen dodají motivaci.
MarkyParky píše:
13. 2. 2018, 14:15
Mechanicky je pro mě rozhodně lepší, když ho fikčně dostanu tam, kde nebude moct používat svou charakteristiku a bude házet na své akce s 0, byť je bude mít zadarmo, než se marně snažit přehodit jeho charakterstiku s tím, že zaplatí 1 Sudbu za náročnost, kterou si má šanci nagenerovat zpátky přes spolubojovníka dávajícího výhodu a pod..
To ano, jenže zbavit bojovníka možnosti hlásit Boj s... není fikčně rozhodně tak snadné, často to prostě nedává smysl.
MarkyParky píše:
13. 2. 2018, 14:15
- Pokud je nepřítel v nevýhodě a začíná s vysokým Ohrožením, vůbec ho Jizvit nepotřebuji a rovnou ho můžu zkoušet vyřazovat nebo tlačit Ohrožení ten malý kousek nahoru co chybí, protože každé Vyčerpání pro něj bude drahé a mě se vyplatí tlačit své záměry.
Jizva mu všem odebere rovnou tři zdroje (alespoň postavě). Ale souhlasím, že okolo Ohrožení 4 začíná být mechanicky výhodnější prostě pomalu hlásit cílovou akci nebo se na ni chystat přes zvyšování Ohrožení.

MarkyParky píše:
13. 2. 2018, 14:15
- Pokud jsem já v nevýhodě, tak já začínám s vysokým Ohrožením a za každý neúspěch hrozně zaplatím. Mechanicky se mi tedy vyplatí primárně se postarat o to, abych měl nějaký buffer Výhod nebo abych si Ohrožení snížil předtím, než začnu Jizvit protivníka.
Já ho nezačnu jizvit, dám mu jen jednu Jizvu na začátku. A pokud na tom nejsem úplně špatně, pořád se to může vyplatit před tím, než si začnu snižovat Ohrožení. Tím totiž natahuji konflikt, a pokud má protivník Jizvu, alespoň se stihne řádně projevit.
MarkyParky píše:
13. 2. 2018, 14:15
Talenty fungují situačně. Zbavit jednou akcí protivníka bravury nebo zběhlosti mechanicky násobně překoná náročnost následkem Jizvy.
Pokud tedy postava ten meč příští kolo zase nezdvihne... Ale ok, protivníci se tak budou dokola odzbrojovat a snažit se zasadit si Jizvu. Alespoň to bude o trochu pestřejší.

Erevan
Příspěvky: 55
Registrován: 25. 6. 2013, 12:24

Re: Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od Erevan » 14. 2. 2018, 07:57

Jezus: Z tvých komentářů na mé příspěvky si nejsem jistý, koho chceš vlastně jizvit. Vlastní postavy, tj. ty, za které hrají hráči a nebo NPC, za které hraje PH (průvodce hrou)?

Protože jestli vlastní postavy, tak je to určitě dobrá možnost, jak udělat další konflikty zajímavější, či jak donutit hráče, aby byli kreativnější a dokázali si poradit i v nepříznivých situacích.

Pokud ale chceš svojí postavou jizvit NPC, tak to IMHO moc výhodné není. NPc má totiž charakteristiku a i když ji uděláš náročný třeba boj na blízko, tak má v charakteristice např. zastrašování a tudíž má stále bonus na hod kostkou.

ad Tvůj dotaz na postavy na nízkém lvl: ano, hráli jsme s revizí i s postavami na nízkém lvl, tj. bez bravury, ale postavy možnost jizvit NPc nevyužívaly, dosahovaly svých cílů přes zvýšení ohrožení, kdy už se nemůže NPC včerpat. Tj. nebylo jejich cílem vyčerpat PH všechnu sudbu. To je totiž nejistá proměnná.

Ale nedávno jsem hrál dračák za postavu (jinak jsem PH) a zkusil jsem vyhrát konflikt přes vyčerpání veškeré sudby tím, že jsme neustále hlásili vyřazovací plošné akce (padali nám kostky na iniciativu a měli jsme lepší hody) a během tří kol bylo po boji, přičemž po 2. kole už zbylo jen jedno NPc. A to to na začátku bylo 3 (vlastní postavy) ku 8 (NPC). A to si ještě PH dával po vyčerpání se výhody místo aby nám zvyšoval ohrožení.

Jezus
Příspěvky: 16
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35

Re: Výhodnost zasazování Jizev

Příspěvek od Jezus » 17. 2. 2018, 16:40

Erevan píše:
14. 2. 2018, 07:57
Jezus: Z tvých komentářů na mé příspěvky si nejsem jistý, koho chceš vlastně jizvit. Vlastní postavy, tj. ty, za které hrají hráči a nebo NPC, za které hraje PH (průvodce hrou)?
Snažil jsem se to brát obecně, tj. jak hráčské postavy tak NPC, protože mi přišlo, že ta "výhodnost" je podobná. Pravda ale je, že dělám hlavně PJ, takže se mi do toho vkrádá spíš tenhle úhel pohledu..
Erevan píše:
14. 2. 2018, 07:57
Protože jestli vlastní postavy, tak je to určitě dobrá možnost, jak udělat další konflikty zajímavější, či jak donutit hráče, aby byli kreativnější a dokázali si poradit i v nepříznivých situacích.
Souhlasím. A je to do jisté míry i "pro herní", hráči alespoň využijí i jiné ZS, například na to zastrašování...
Erevan píše:
14. 2. 2018, 07:57
Pokud ale chceš svojí postavou jizvit NPC, tak to IMHO moc výhodné není. NPc má totiž charakteristiku a i když ji uděláš náročný třeba boj na blízko, tak má v charakteristice např. zastrašování a tudíž má stále bonus na hod kostkou.
Jak které NPC :-) (Třeba skřeti ne, ale u těch zase nepředpokládám "zhruba vyrovnaný dlouhý boj zhruba vyrovnaného počtu protivníků.") Navíc, zastrašování má v "charakteristice" i hráčský bojovník, takže tady je to mezi NPC a PC podobné.
Jinak ale souhlasím. Teď (i po diskuzi s MarkyParky) vidím, že nesymetričnost pravidel způsobuje, že proti nehráčským postavám to rozhodně není tak výhodné, jak jsem si zpočátku myslel (záleží samozřejmě na tom, v jaké části dobrodružství, ale důležité je i mimo jiné to, že obecně mají postavy více Zdrojů než NPC Sudby. Navíc NPC mívají často i relativně nízké hranice...).

Jinak díky za "příklady z praxe" :-) Je vidět, že (zejména je-li na scéně hodně postav) má určitě smysl útočit i na Sudbu. (* To je pochopitelně způsobeno i tím, že se pravidla IMHO správně snaží předejít tomu, aby konflikty s moc NPC nebyly neúměrně dlouhé - a vlastně i těžké). Je to regulérní alternativní taktika ke zvyšování Ohrožení.
Je ale asi pravda i to, že dělat to přes Jizvy u NPC není nejlepší způsob.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host