Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
trajda
Příspěvky: 720
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 19. 12. 2020, 00:19

namení Tiwaz
Postava může jedenkrát za kolo použít manévr obrana zdarma proti neživým protivníkům s pomocí Znamení.
Neni mozne! Pokud bys pak pouzil berkano proti kouzelnikovi, nemohl bys ho zkombinovat s Tiwazem, protoze Tiwaz by tvrdil, ze je pouze proti nezivym. Takhle, jak je to napsane v prirucce, je mozne kombinovat Tiwaz s kterymkoliv znamenim, coz tvoje verze nedovoluje.

Je ale zajimave, ze vsichni maji problem se znamenim a nikdo nema problem treba s pozehnanim. Pozehnani funguje pouze na lidi a zvirata. Kdyz pridas ZS, ktera ti dovoluje kouzlit pozehnani a prokleti dlouhodobe, stale je to pouze na lidi a zvirata.

Stejne tak mas znameni, ktera jsou proti nezivym. A kdyz pridas zs, ze znameni mohou zabijet, tak furt jsou pouze proti nezivym.

Nikoho by nenapadlo, ze prokleti jsou najednou pouzitelna proti drakum pridanim zs na dlouhodoba kouzla. Ale kombinovat zs u znameni, tohle uz jsem kdysi jednou resil.

Ondra
Příspěvky: 10
Registrován: 5. 7. 2020, 07:57

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Ondra » 21. 12. 2020, 00:25

trajda píše:
19. 12. 2020, 00:19
Je ale zajimave, ze vsichni maji problem se znamenim a nikdo nema problem treba s pozehnanim. Pozehnani funguje pouze na lidi a zvirata. Kdyz pridas ZS, ktera ti dovoluje kouzlit pozehnani a prokleti dlouhodobe, stale je to pouze na lidi a zvirata.
Pro mě je to odlišnou formulací u znamení a zaříkávání. U znamení se totiž v pravidlech mluví jenom o znamení Isa a jen velmi málo je řečeno o znameních obecně. Takže když najednou přijde znamení Fehu, tak pro něj očividně nemusí platit to, co platí pro zanemení Isa, tedy může a nemusí stále platit jen proti neživým. Navíc z filmu a knihy o Zaklínači vidím, že to používá i na lidi, tak si hned spojím, že zrovna to Fehu to umožňuje.

U zaříkávání jsou ty formulace obecné, takže je jasné, že to platí pro posilující ZS, pokud není vysloveně řečeno jinak. Když by v pravidlech pro znamení bylo napsáno podobně jako u zaříkávání, že znamení obecně působí jenom proti neživým, tak už se na to neptám, protože je to jasně dané. Akorát to tam napsané není, protože jsou tu výjimky v podobě znamení Berkano a někdy i Tiwaz.

trajda
Příspěvky: 720
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 21. 12. 2020, 11:48

Je pravda, ze kdysi jsem si taky polozil otazku, proc kazda ZS se jmenuje znameni, cimz naznacuji, ze se jedna o samostatna kouzla.
,... protože jsou tu výjimky v podobě znamení Berkano a někdy i Tiwaz.
Zacinam chapat tvuj problem a doporucuju preskrtat si vsechny nazvy vsech zs a zapomenout, ze si nekdy slysel o Isa. A zacit se to cele ucit od zacatku.

-Vedmak umi dovednost znameni. Tuto dovednost muze pouzit, aby zvysil ohrozeni nezivych nepratel.

-Existuji zs, ktera vylepsuji dovednost znameni, tyto zs se daji kombinovat.

- Jedna zs umoznuje pouzit dovednost rozsahle zdarma, druha zs dovoluje pouzit dovednost znameni dlouhodobe, treti ti dovoluje, aby dovednost znameni mohla delat jizvy a zabijet. Atd atd.

- v zakladnich pravidlech existuje jedna zs (Berkano), ktera ti dovoluje pouzit dovednost znameni v zcela nove situaci. S touto zs nemusi vedmak kouzlit proti nezivym, ale muze take kouzlit proti kouzlu. V ve hrach mocnych jsou dalsi zs, ktera ti dovoluji dovednost znameni vyuzit v novych situacich.

Stale plati, ze pokud umis dovednost X, nastane situace, kdy smis pouzit dovednost X a rozhodnes se ji pouzit, tak smis tuto dovednost vylepsit o vsechny zs, ktere maji s touto zs neco spolecneho.

Tahle veta plati vzdy a vsude.

Doporucuju se rychle naucit, jak funguje kombinovani zs, protoze byste mohli prijit o mnoho uzasnych kombinaci, jako treba:

Bojovnikuv padny uder a rameno na rameno se daji vyuzit i kdyz drzis v ruce luk ci dyku.

Lupic a hranicar maji bravuru na magii, i kdyz nespusti esenci.

Lupicova zs jako blesk se da vyuzit i v boji zblizka.

Vedmak a saman caruji, takze mohou vyuzivat zdroje z ritualniho predmetu.

Lovecka neco z niceho funguje i na alchymisticke traskaviny.

Lyncz
Příspěvky: 309
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Lyncz » 22. 12. 2020, 01:24

trajda píše:
21. 12. 2020, 11:48
Rameno na rameno se da vyuzit i kdyz drzis v ruce luk.
U rameno na rameno je vyloženě napsaný boj z blízka, tam ale už moc luk nepatří, ne? Nebo je to prostě na akci, kde luk použije jako kontaktní zbraň?
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

trajda
Příspěvky: 720
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 22. 12. 2020, 05:35

Lyncz píše:
22. 12. 2020, 01:24
trajda píše:
21. 12. 2020, 11:48
Rameno na rameno se da vyuzit i kdyz drzis v ruce luk.
U rameno na rameno je vyloženě napsaný boj z blízka, tam ale už moc luk nepatří, ne? Nebo je to prostě na akci, kde luk použije jako kontaktní zbraň?
Precti si to jeste jednou a postni to, pokud to stale jeste nevidis. Tvuj spojenec musi byt v boji zblizka zatimco ty mu muzes pomoct jakoukoliv fyzickou akcí.

Jeste jsem zapomnel na osobniho strazce, bystrost a ostry jazyk, coz jsou nejdulezitejsi zs z celych pravidel. Kazda postava by mela mit minimalne jednu z nich, protoze funguji na vsechny fyzicke, dusevni a vlivove akce. Takze je uplne jedno, co hrajes za postavu, ale jednu z nich vyuzijes vzdycky.

Lyncz
Příspěvky: 309
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Lyncz » 23. 12. 2020, 10:16

Hele, možná tady budu za hňupa, ale fakt to v tom nevidím. Akceptuju, že to tam je, ale kdyby se mě kdokoliv zeptal, vyložil bych mu to úplně jinak.

"Postava může v boji zblízka i mimo svou akci pomoci jiné postavě s její akcí, pokud se nachází dostatečné blízko, a poskytnout jí pro tuto akci svoje Tělo."
originál
Zobrazit
Rameno na rameno (Tělo) Věrnému spolubojovníkovi dokáže pomoci v útoku i krýt záda. Postava může v boji zblízka i mimo svou akci pomoci jiné postavě s její akcí (např. vykrýt ránu, pomoci se zvednout na nohy, zapřít), pokud se nachází dostatečné blízko, a poskytnout jí pro tuto akci svoje Tělo (na zaplacení aktivace, náročnosti, manévrů nebo vyčerpání).
"postava může v boji z blízka" totiž evokuje, že postava samotná musí být v boji z blízka. Určitě bych to nepochopil tak, že musí být člověk, kterému pomáhám, v boji z blízka (a já samozřejmě stát u něj). Naopak bych pochopil, že postava musí být poblíž člověka, kterému pomáhám (protože mu předávám Tělo), ale oba můžeme být třeba na dostřel luku (tzn.: můžu mu pomoci do krytu).

Možná díky tomuhle pochopení to u nás nikdo nemá, i když to vypadá silně. Ještě mě napadá, "i mimo svou akci" znamená, že nemusí spálit iniciativu, ani obranu? I když chápu, že když budu bránit kolegu, tu obranu zaplatím Tělem tak jako tak (předám Tělo).
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

trajda
Příspěvky: 720
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 23. 12. 2020, 11:47

Ted jak to ctu, tak musim uznat, ze jsem na pocgybach. Stale ale verim, ze jeden z vas nemusi bojovat na blizko. Takze se zrejme jedna o toho druheho, kteremu pomahas.

Co se tyce zs, ktere dovoluji predavat zdroje, nemusi spalit ani iniciativu, ani obranu.

MarkyParky
Příspěvky: 10654
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 23. 12. 2020, 14:23

Je to obráceně, než říkal trajda.

Obránce musí být na blízko, ale může pomoct i proti útoku z dálky (např. vlézt do dráhy střely jako pravý bodyguard).

trajda
Příspěvky: 720
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 23. 12. 2020, 17:16

MarkyParky píše:
23. 12. 2020, 14:23
Je to obráceně, než říkal trajda.

Obránce musí být na blízko, ale může pomoct i proti útoku z dálky (např. vlézt do dráhy střely jako pravý bodyguard).
Dekuji.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2198
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin » 23. 12. 2020, 19:15

A podotknu, že zdroje prostě předává zcela mimo akci. Tedy pokud prostě jsem s kamarádem ve vřavě - i kdybych žádnou akci v daném kole vůbec neměl - a na něj jde útok a hodil by se mu jeden Zdroj na obranu, tak si ho prostě já škrtnu, případně popíšu něco malého ve fikci/příběhu a on pak může použít regulérní akci z obrany.

MarkyParky
Příspěvky: 10654
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 23. 12. 2020, 23:39

Na tom popisu bych trval.
Můžeš to udělat bez akce (nestojí tě to iniciativu nebo obranu), ale nemůžeš to udělat bez fikce - každá věc, co mechanicky děláš, by měla mít projev ve fikci.

Lyncz
Příspěvky: 309
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Lyncz » 24. 12. 2020, 11:53

U nás se jede, když to nepopíšeš tak, aby to dáválo smysl, nemůžeš to udělat $D
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

Lyncz
Příspěvky: 309
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Lyncz » 27. 12. 2020, 13:42

Dotaz na nástrahy. Konzultuju vánoční dárek (Bestiář) s příručkou a buď jsem něco přehlédnul, nebo mi o vánocích už nejede mozek. Mám baziliška:
Jedový výtok (lidé, zvířata a netvo­ři, kteří pozřou otrávenou vodu / jed > Tělo + neovladatelná třesavka / zvýšení Ohrožení + vyřazení + nepřesně na střelbu a vrh / voda zapáchá)
Kromě toho, že je v knížce asi špatný zápis (mělo by být lomítko mezi "Tělo" a "neovladatelná třesavka"), to znamená, že když jed projde, jsem vyřazen (a zvýšené ohrožení+nepřesně, kdybych se náhodou měl probudit), když jed neprojde, nic se neděje, když se vyčerpám, mám nepřesně na střelbu+ohrožení?
Pokud ano, pak v zásadě kdekoliv, kde je několik efektů plus vyřazení, to funguje stejně? Případně ovládnutí Rusalkou se asi bude vyhodnocovat stejně, co?

Mnu a pak dotaz. Jak funguje Volkun? Zápis je:
Hnijící chřtán (pokousání/lstivá nákaza > Duše, proměna v moronoše - způsobení Jizvy + vyřazení / odkapávající hnis)
Chápu, že lstivá prostě zvýší úroveň Jizvy. Ale nákaza? To jsem našel jen u Moronoše a není nikde vysvětlena mechanika. Když se mi nakazí hráč, tak v dalším nějakém časovém úseku (kolo? Magický okamžik? Něco?) si ostatní hází na zkoušku na odolání jedu? Můžu tímhle pak vyzabíjet celou svoji lokaci, když budu šikovný? A když je to nákaza, má asi kontinuální průběh. Neměl by si hráč házet v určitých intervalech na jizvu/vyřazení? Dokud se nevyléčí/neumře/nepřestane být infekčním?
Moronoš
Zobrazit
Morová nákaza (všichni lidé a zvířata do vzdálenosti 12 kroků od moronoše nebo již nakaženého člověka či zvířete / past > Tělo + velmi lstivě / nakažení morem – způsobení Jizvy+ chabě na činnosti vyžadující vytrvalost / zápach a viditelné boláky)
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

trajda
Příspěvky: 720
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 27. 12. 2020, 16:24

Lyncz píše:
27. 12. 2020, 13:42
Mám baziliška:
I po několika přečtení si nejsem jistý, jestli to, co jsi napsal je správně, ale podle mě to asi správně máš. Pokud jed přehodíš, nic se nestane. Pokud ho nepřehodíš a vyčerpáš se, zvýší se ti ohrožení z vyčerpání, projeví se magický postih z jedu a vyčerpání můžeš například popsat jako: "jed se projevil v mnohem menším měřítku, například ospalostí". Pokud nepřehodíš a nevyčerpáš se, jed začne působit v plném rozsahu, v tomto případě zvýšené ohrožení, vyřazení i magický postih.
Lyncz píše:
27. 12. 2020, 13:42
Mnu a pak dotaz. Jak funguje Volkun?
Nákazy jsou vysvětlené ve Hrách mocných. Fungují podobně jako jedy, ale jsou silnější. Pokud hod na výzvu nepřehodíš (a nezáleží, jestli se vyčerpáš nebo ne), při příštím soumraku či úsvitu se sám stáváš ohniskem nákazy a můžeš někoho sám nakazit stejným způsobem, jako někdo nakazil tebe. Účinky pominou při dalším soumraku či úsvitu. V tomto případě to tedy znamená, že pokud tě přes den kousne Volkun, večer si musíš hodit na výzvu proti jedu.

Pokud výzvu proti nákaze přehodíš, nic dalšího se neděje.

Pokud výzvu proti nákaze nepřehodíš, ale vyčerpáš se, budeš mít zvýšené ohrožení z vyčerpání, budeš mít magický postih a na dvanáct hodin (tj. až do rozbřesku) tvoje kousnutí může způsobit šíření nákazy.

Pokud výzvu proti nákaze nepřehodíš a nevyčerpáš se, hrdina umírá, stává se agresivním moronošem, bude mít lstivou jizvu, magický postih a jeho kousnutí může během příštích dvanácti hodin někoho nakazit.

Osobně si myslím, že tahle nákaza by neměla být lstivá, ale mocná, protože manévr lstivě se na vyřazovacích nástrahách nijak neprojeví. (reps. projeví, ale ne na hráčích, pouze na tom, co z nich zbylo.)

Lyncz
Příspěvky: 309
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Lyncz » 27. 12. 2020, 18:15

Děkuju za vysvětlení. Možná by tam mohla být zmínka, že se to najde v Hrách mocných, ale asi ne každý je zpomalený jak já $D
trajda píše:
27. 12. 2020, 16:24
Pokud výzvu proti nákaze nepřehodíš, ale vyčerpáš se, budeš mít zvýšené ohrožení z vyčerpání, budeš mít magický postih a na dvanáct hodin tvoje kousnutí může způsobit šíření nákazy.

Pokud výzvu proti nákaze nepřehodíš a nevyčerpáš se, hrdina umírá, stává se agresivním moronošem, bude mít lstivou jizvu, magický postih a jeho kousnutí může během příštích dvanácti hodin někoho nakazit.
Takže ve výsledku, jsem hryznut, při dalším magickém okamžiku si člověk hodí.
Když si to hodí, nic se nestane.
Když si to nehodí, jeho postava umírá. Vzhledem k otevřené hře si ale škrtne pár zdrojů.
Když si to nehodí a vyčerpá se, bude mít na půl dne ohrožení +1 (takže standardně 3). Pokud ho nenapadne někoho kousnout, jsou všichni vpohodě $D snad mě hráče nenapadne někoho kousat proboha...

"magický postih", co píšeš, znamená ještě nějaký bonus navíc, nebo je to definice toho, že má nákazu?
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti