Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2194
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin » 13. 8. 2020, 11:27

Odpovědi co tu zazněli jsou zcela na místě.

TVOREM v dané ZS může být i netvor, nemrtvý, oživený apod. Stejně tak sedlem by mohl být i pařez na kolečkách, pokud vám ho někdo táhne. Platí zde ta Fiction first, co tu byla zmíněna, ale můžeme mít za to, že, že pravý Kavalír dokáže vypadat důstojně i a praseti.(Možná, to prozradí hod.)

Co se týče použití jiného hráče jako zvířete, tak podmínka toho, že se nechá ovládat je nutnou, nikoliv nezbytně dostačující. Bál bych se exploitů, jak tu již zaznělo.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

portak
Příspěvky: 7
Registrován: 3. 8. 2020, 14:24

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od portak » 15. 8. 2020, 17:25

Ahoj,

měl bych ještě jeden dotaz ohledně příklad k jizvě ze strany 121. Zde se píše, že zdroje získané z utržené jizvy musí postava využít v téže akci, jinak jí propadnou. Ale na další stránce se v příkladu uvádí: "....Dva zdroje mu sice přebývají z Jizvy, kterou si zasadil, ale to nestačí, 4 stále chybí. Aby je získal, musel by zvýšit závažnost jizvy, kterou si zasadil na začátku kola." .. neznamená to ale, že ty 2 zdroje stejnak nemá, když už se jedná o jinou akci?

Díky

MarkyParky
Příspěvky: 10420
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 15. 8. 2020, 19:41

Portak:
V tom příkladu se jedná o jednu a tu samou akci - jsou to jen dvě varianty výsledku jednoho střetu:
= v jedné (na straně 121 dole) se rozebírá hypotetická situace, že by soupeře přehodil - a tam mu zdroje propadnou.
= v druhé (na straně 122 nahoře) se rozebírá situace, kdy naopak soupeř hodil víc a ještě mu přisolil manévrem mocně - a tam mu zdroje naopak chybí a tak si musí jizvu zhoršit.

Jenda

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jenda » 18. 8. 2020, 15:53

Ahoj,
dotaz k vyřazení soupeře v konfliktu.

1:
A Hlásí vyřazovací akci
B se rozhodne nebránit
A nepřehodí 9, smí se vyčerpat, aby došlo k vyřazení soupeře? Smí na to B nějak reagovat?

2:
A hlásí vyřazovací akci typu prostřelím mu krk
B se brání tím, že uskočí do výhodnější pozice (snížení ohrožení)
B vyhraje hod, jaké by bylo smysluplné vyčerpání pro A? (Třeba krk jsem minul, ale škrábnul jsem tě a ohrožení se ti nepodařilo snížit?) Jak je to v tomto případě s bonusem za pokus o předčasné vyřazení? (vyčerpávat se není třeba B vyhrál hod)

MarkyParky
Příspěvky: 10420
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 18. 8. 2020, 16:53

1:
A se smí vyčerpat, aby vyřadil soupeře.
B už s tím nic nemůže udělat (pokud nemá nějaké zvláštní ZS, které mu explicitně dovolí se vyčerpat, jako třeba Oživlá hora)

2:
Vyčerpání pro B by mělo být spíš něco jako. "Vyběhnu ze své pozice někam, kde sice já sám budu na ráně, ale tebe si udržím na mušce." nebo "A já jsem ti ten kryt rozstřílel na cucky, ale při tom jsem si vystřílel všechny šípy."

Vyčerpání A by nemělo B připravit o jeho vítězství nad A (tzn. A by si skrze vyčerpání neměl vynucovat to, že přeci jen zasáhl).

Vyčerpáním ale může A popsat, proč to vítězství B nemá ten efekt, který B zamýšlel. A samozřejmě u toho nezapomenout, že A se tím sám vystavuje komplikacím.


Bonus za předčasné vyřazení se neaplikuje - vítěz má své vítězství s příslušným následkem akce - a to je mechanicky víc než ty dvě možnosti, co nabízí tenhle bonus, tzn. jakoby silnější efekt přemaže slabší. A v popisech se poražený leckdy vlastně ani nedostane k tomu, aby svou chybu, své podcenění soupeře, vůbec popsal, protože popisuje vítěz.

Erevan
Příspěvky: 133
Registrován: 25. 6. 2013, 13:24

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Erevan » 19. 8. 2020, 08:48

Neměl by se bonus za neúspěšné vyřazení počítat jen pokud se cíl vyčerpá? Protože pokud s vyřazením neuspěji, protože vyhrála protistrana, tak se můj pokus o vyřazení ani nestal. "B se stihl schovat dřív, než A zamířil a vystřelil."

Jenda

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jenda » 19. 8. 2020, 09:18

Jj, tak to Marky píše.

Mě před tím napadlo, že by možná stálo za to přisolit to i při neúspěšném pokusu ve smyslu: "tys mě podcenil a ještě jsi ten útok zvoral". Možná to ještě zvážím jako domácí pravidlo, protože hráči používají vyřazovací akce moc často. Ale napřed ještě zkusím zapracovat na kreativnějších protiakcích.

Lyncz
Příspěvky: 273
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Lyncz » 20. 8. 2020, 17:49

Možná jsem něco přehlédnul, ale věci tématicky spadající do odposlouchávání lidí, poslouchání za dveřma... zní to jako kejklíř, ale nikde to tam není zmíněno, byť by se to tak pade na pade hodilo pod Orientaci ve městě. Nebo se mýlím?
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

MarkyParky
Příspěvky: 10420
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 20. 8. 2020, 22:15

Ano, klasické odposlechy jsou forma hledání / skrývání a tedy Orientace v...


Už jsem ale zažil i třeba čaroděje, co si nechal jemným vánkem přinést slova, která jsem někdo pronesl. Tzn když je někdo hodně kreativní nebo si pomůže prostředím, tak se dá využít ke zjištění informace i jiné dovednosti.

Jenda

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jenda » 22. 8. 2020, 22:26

Ahoj, dotaz na řešení přepadení.

situace:
Skřetí hlídka táboří kousek od malé skály. Chodí si k ní po jednom odskočit (je to už za hranicí dohledu). Hráč vyšplhal na skálu, počkal si na jednoho ze skřetů a střílí po něm opatrně přes horní hranu skály.

Vyhodnotili jsme jako zkoušku + výzvu. Hráč i skřet uspěli. Na první střelu se nám zdálo nereálné, že by hned hráče odhalil, protože byl v opravdu velmi dobrém postavení a chtěl být opatrný. Zahráli jsme, že skřet nějak náhodou uhnul, ale zpozorněl kvůli zvuku ve křoví. Situace se opakovala podruhé (včetně hodů). Tady už jsme zahráli, že si skřet šípu všimnul a zahájili jsme konflikt.

Jak byste podobnou situaci řešili vy? Po hře mě napadlo, že by byla výzva pro skřeta na všimnutí si minimálně prvního šípu lepší s nějakou náročností.

Lyncz
Příspěvky: 273
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Lyncz » 23. 8. 2020, 00:41

Pokud je to vyloženě přepad, svádí mě to k tomu, že skřetí hod na výzvu bude, jestli si všimne útoku (zvuk tětivy např.), nebo ne, ale nemyslím si, že by měl mít výzvu na reakci. Pokud ho tou zkouškou chce zabít a hodí si to, skřet umře. Pokud si to hodí a vyčerpá se, skřet umře, ale zařve :D
Víc mě to ale z popisku svádí, že skřet neměl moc šanci si ho všimnout a ani ho nehledal. O to víc, pokud by byla noc. Tudíž zkouška pro útočníka bez výzvy pro obránce.

Mrkni na pravidla, strana 134. Uvidíš, co ti bude víc sedět k fikci, ve které jste se nacházeli.
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

Lyncz
Příspěvky: 273
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Lyncz » 23. 8. 2020, 22:27

Zeptám se pro jistotu:
Rodová zbraň (obrana zdarma při použití zbraně) a Plášť (když postava bojuje, může jednou svou rukou používat pláště, ubrusy, závěsy, deky a podobně, jako by to byl štít.) se normálně sčítají, což?
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

MarkyParky
Příspěvky: 10420
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 24. 8. 2020, 06:51

Ano.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2194
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin » 24. 8. 2020, 18:40

Ano, akorát plášť není zbraň, měli by to asi být dvě různé věci. (Třeba plášť a dýka.)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Lyncz
Příspěvky: 273
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Lyncz » 24. 8. 2020, 21:37

Určitě, dotyčná postava chodí s holí, což by se mělo dát s Pláštěm lehce fikčně nakombinovat, i když je to obouruční/dlouhá zbraň, přijde mi dostatečně lehká a snadno manipulovatelná.
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti