Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
trajda
Příspěvky: 692
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 26. 6. 2020, 05:37

Fetka píše:
25. 6. 2020, 23:49
Jménem krále
Jednou jsme meli pribeh, kde druzina skutecne vytvorila organizaci, a kdyby si nekdo tu zs vzal, urcite by s tim nikdo nemel problem. Takze za me ano. Kdyz si druzina vytvori organizaci, BUDOU SE CHOVAT jako organizace, budou rekrutovat lidi a sepisou si, ceho chce organizace dosahnout, tak nevidim problem. Jen si davejte pozor, abyste rozlisovali zajmy organizace a zajmy jednotlivcu. Taky upozornuju, ze s tou zs se poji pomyslny neviditelny povahovy rys: "je ochoten udelit si jizvu pro svou organizaci."

A nakonec jeste upozornim, ze vytvorenim organizace se okamzite ocitnete ve hrach mocnych, ackoliv urovne tomu nebudou odpovidat. Organizace najednou zacne resit svoje zajmy jako prioritu. Uz neprijmou kazdy ukol, ktery jim nejaky vesnican zada, protoze na to nemaji cas, apod. Pripomina to pribehy o detech, co se v patnacti stali hlavou rodiny a zacaki se starat o sve nemocne rodice, jestli chapes, co tim myslim. Mohli by se velice rychle ocitnout pod obrovskym tlakem a resit otazky, na ktere nemaji vek ani zkusenosti.

trajda
Příspěvky: 692
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 26. 6. 2020, 05:49

Fetka píše:
25. 6. 2020, 23:49


A ještě jednou se zeptám co umí pravidlově rytířská zbroj z ceníku, že je tak drahá? Protože z trajdovy odpovědi jsem zmatený stejně jako předtím...
Tam neni z ceho byt zmateny. Hra ti nabizi omezeny pocet reseni. Rytirska zbroj muze byt:

1) Tezka zbroj
2) Tezka kvalitni zbroj
3) predelana k obrazu svemu napriklad zlevnenim
4) vymazana ze hry.

Jednu z nich si vyber a podle toho se rid. Rytirska zbroj je rozhodne fikcne mnohem lepsi, nez obycejna tezka zbroj, protoze chrani hlavu, klouby a pod. Ale co to znamena mechanicky, to zustava na tobe.

Omertao
Příspěvky: 2
Registrován: 27. 6. 2020, 01:56

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Omertao » 27. 6. 2020, 02:10

Zdravím, rád bych se zeptal jak to funguje s rychlými kontaktními jedy.
Pokud vystřelím šíp (který je potřený rychlým kontaktním jedem, který má vyřadit) po nepříteli a chci tím šípem způsobit jizvu např. na ruce tak:
a) uspěju ve střetu, protivník se nevyčerpá takže mu způsobím jizvu, a on si pak háže na výzvu aby odolal účinkům jedu
b) to samé co a) ale aby si protivník mohl házet na odolání jedu musí použít obranu
c) můžu si zvolit buď způsobení jizvy, a nebo účinek jedu a pak hážu jestli vyhraju nebo ne

Ptám se, protože se mi zdá tato kombinace strašně silná.

Erevan
Příspěvky: 123
Registrován: 25. 6. 2013, 13:24

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Erevan » 27. 6. 2020, 05:53

b) je správně. Respektive a), protože to, že si postřelený háže na výzvu znamená, že buď má ještě volnou akci a pak nic neplatí a nebo nemá a pak si musí další akci zaplatit. Protože se tu ale píše o střetu, tak protivník zřejmě svoji akci už vyčerpal a tudíž si musí další akci zaplatit.

Proč se Ti zdá zmíněná kombinace silná? Jed stojí suroviny, nevydrží věčně, tj. musí se spotřebovat, jinak suroviny přijdou vniveč. Proti jedu se dá vyčerpat a otrávenému se tak jen zvýší ohrožení + získá postih působící "dlouho". Navíc ostřelovaný se může vyčerpat už proti zasažení šípem a tudíž může přijít šíp s jedem vniveč. Tj. např. pokud družina ví, že jde na skřety, kteří používají otrávené šípy, tak se bude chtít za každou cenu vyčerpávat proti zasažení šípem. Nedává smysl se nechat zasáhnout, zaplatit zdroj za možnost hzáet si na výzvu proti jedu a pak se ještě případně vyčerpávat v případě neúspěchu.

trajda
Příspěvky: 692
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 27. 6. 2020, 07:30

Omertao píše:
27. 6. 2020, 02:10
a je správně, b je správně, c se nepoužívá u jedů, ale u nástrah.

Nahlásíš akci: "Chci po nepříteli střelit šíp, udělit mu jizvu a otrávit ho jedem." Když akce uspěje, soupeř bude mít jizvu a zároveň mu budou hrozit následky jedu. Pokud s jedem chce bojovat, musi si hodit na výzvu. Pokud již v tomto kole reagoval, tak si musí zaplatit obranu.

Co se týče nástrah, tak pokud držíš třeba detonátor, kterej vyhodí všechno do povětří, tak nahlásíš akci: "Vyhazuju všechno do povětří za účelem všechno zabít." Jinými slovy, pokud ve své akci využiješ nástrahu, tak tvá úspěšná akce má stejné následky, jako by měla samotná nástraha.

Zda jsou jedy silný? Ano, hrozně. Nejen, že nepřítele uplatí na obranách, ale ještě, pokud neuspěje, bude čelit nepříjemným následkům, kterým se bude muset čerpat. A i když se vyčerpá, stále bude mít postih z jedu. Jenže takových úžasných věcí, které spestří souboj bychom jistě našli spoustu. Výškové rozdíly (boj na kopci, střelba z balkonu), dlouhodobá magie, vliv prostředí (požár, vánice, topení se, krvácející zranění), přivolávání posil, pestrost nepřátel (lidi a netvoři spolupracující proti hráčům), atd.
Erevan píše:
27. 6. 2020, 05:53
Navíc ostřelovaný se může vyčerpat už proti zasažení šípem a tudíž může přijít šíp s jedem vniveč. Tj. např. pokud družina ví, že jde na skřety, kteří používají otrávené šípy, tak se bude chtít za každou cenu vyčerpávat proti zasažení šípem. Nedává smysl se nechat zasáhnout, zaplatit zdroj za možnost hzáet si na výzvu proti jedu a pak se ještě případně vyčerpávat v případě neúspěchu.
Jen chci připomenout, že čím větší ohrožení vyčerpávající má, tím do horší situace se dostane pomocí vyčerpání, a zároveň tím menší část z původní akce může vyčerpáním přepsat. Na dvojce můžeš třeba jen spadnout, na trojce můžeš spadnout do křoví, na čtyřce můžeš třeba spadnout do křoví a ztratit zbraň.

Z toho plyne, že od určitého ohrožení už nemůžeš popsat vyčerpání jako: "Šlehnul jsem s sebou o zem a šíp mě minul." Budeš muset nahlásit: "Šlehnul jsem s sebou o zem, takže mě šíp pouze škrábnul." A jed se spustí.

Omertao
Příspěvky: 2
Registrován: 27. 6. 2020, 01:56

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Omertao » 27. 6. 2020, 10:35

Díky moc

peto

otázky

Příspěvek od peto » 1. 7. 2020, 22:35

Ahoj
Chcel som sa spýtať na pár vecí, čo sú mi z pravidiel nejasné.

1. Môžu si bytosti spôsobiť jazvu aby získali zdroje (sudbu)?

2. Keď sa bytosť vyčerpá preškrtávajú sa zdroje v jej hraniciach?

3. Čo sa stane, ak má napr. obor 2 obojručné (dlhé) zbrane. koľko manévrov môže použiť?

4. A čo ak má 4 ruky, v dvoch má oštepy a v dvoch obojručné zbrane? :eyecrazy:

MarkyParky
Příspěvky: 10003
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: otázky

Příspěvek od MarkyParky » 1. 7. 2020, 23:00

Peto píše:1. Môžu si bytosti spôsobiť jazvu aby získali zdroje (sudbu)?
Ne.
* Bytosti mohou čerpat pouze Sudbu - a v jednom čerpání nejvýše tolik, kolik je jejich hranice.
* Bytosti mohou utržit Jizvu pouze jako následek akce.
Peto píše:2. Keď sa bytosť vyčerpá preškrtávajú sa zdroje v jej hraniciach?
Ne.
Proškrtává se vždy jen Sudba.

Hranice slouží jako ukazatel, že tahle bytost si tolik Sudby už nemůže čerpat a musí přijmout neúspěch.
Peto píše:3. Čo sa stane, ak má napr. obor 2 obojručné (dlhé) zbrane. koľko manévrov môže použiť?
Vybavení svou výhodu dává 1x za kolo.

Se dvěma dlouhými zbraněmi si tedy obr může 2x za kolo (má dvě ruce) přidat +1 manévr. Je na něm, v jakých akcích to použije (pokud třeba čelí více útokům), ale musí to být takové, kde bojuje těmi meči.
Plus samozřejmě bude mít 2x za kolo přesně z mečů (jsou sečné).

Peto píše:4. A čo ak má 4 ruky, v dvoch má oštepy a v dvoch obojručné zbrane? :eyecrazy:
Tak platí výše uvedené a k tomu bude moct ještě 2x použít zdarma lstivě (za ty vrhací oštěpy).

peto

Re: otázky

Příspěvek od peto » 2. 7. 2020, 08:07

Ďakujem $:)

kamarátek

smrt

Příspěvek od kamarátek » 2. 7. 2020, 08:17

Chtěl jsem se zeptat jestli je vůbec možné v DrD jako hrdina umřít. Nechápu totiž, že když mi způsbí jizvu která by bytost zabila proč to tedy nezabije i mně. Dík

kamarátek

Re: smrt

Příspěvek od kamarátek » 2. 7. 2020, 08:22

Mysleljsem DrD 2

MarkyParky
Příspěvky: 10003
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: smrt

Příspěvek od MarkyParky » 2. 7. 2020, 09:03

Jizvy a smrt postavy (ať už hrdiny nebo bytosti) spolu spíš nesouvisí, než souvisí.


Smrt hrdiny i bytosti přichází tehdy, pokud se stane cílem akce, která ji má vyřadit (zabít) a on už se nedokáže vyčerpat.

Rozdíl mezi hrdiny a bytostmi je v tom, že hrdinové - jako hlavní protagonisté příběhu - mohou brát zdroje i z Jizev, které se způsobí sami, zatímco bytosti ne a jsou omezené hranicemi.

U bytosti stačí, aby množství Sudby, které má zaplatit za vyčerpání, přesáhlo její hranici a už se vyčerpat nedokáže. A pokud na ní mířila vyřazovací/smrtící akce a uspěje, tak je bytost zemře.

Hrdina si počítá zdroje Těla, Duše a Vlivu zvlášť a ještě může získávat zdroje jejich Jizvením. To tedy znamená, že i s poměrně vysokým Ohrožením se dokáže třeba dvakrát nebo třikrát vyčerpat, než se dostane na úplné dno. Což je v pořádku - je to přeci hrdina a je to jeho příběh - proto mu DrDII dává větší šanci přežít, byť za značnou cenu.

Pokud ale hrdina se zdroji plýtvá, vyčerpává se vždycky i kvůli hloupostem, může se mu pak stát, že bude mít vysoké Ohrožení, spoustu Jizev a pak přijde smrtící akce a on nebude mít kde brát ani z Jizev. V takovém případě si přijde smrt i pro něj.

Návštěvník

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Návštěvník » 2. 7. 2020, 13:07

Dobrý den,
Je možné, že i postava, kterou ovládá PJ má zdroje, vyčerpává se, může si způsobit jizvy atd.?
Za odpověď ďekuji.
Jiří

trajda
Příspěvky: 692
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 2. 7. 2020, 13:44

Návštěvník píše:
2. 7. 2020, 13:07
Dobrý den,
Je možné, že i postava, kterou ovládá PJ má zdroje, vyčerpává se, může si způsobit jizvy atd.?
Za odpověď ďekuji.
Jiří
Neni to bezne, protoze PJ na takove komplikovane ucetnictvi nema cas ani prostor. Ale slysel jsem o PJich, kteri si vytvorili postavu a sli se svou druzinou. Ja to nepodporuji, ale proti gustu...

Hlavne at PJe nenapadne nejaka hloupost, jako treba vytvorit si hracskou postavu a jit proti hracum...

Návštěvník

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Návštěvník » 2. 7. 2020, 19:48

Děkuju
Ještě se chci zeptat, co je platba za pouto pro nejlepšího přítele postavy, který ji pomáhá z vlastního přesvědčení?

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti