Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Petrish
Příspěvky: 165
Registrován: 15. 10. 2015, 09:55
Bydliště: Úpice

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Petrish » 19. 6. 2020, 08:58

MarkyParky píše:
19. 6. 2020, 08:53
Petrish: Manévry sčítat nejde, ale obrana a rozsáhle jsou taky manévry.
pak musim vyrabet rozsahle vybusniny a ne mocne 😎
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné :P

Lyncz
Příspěvky: 130
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Lyncz » 19. 6. 2020, 10:16

Nástrahy mají omezený počet manévrů, které v sobě můžou mít?
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

MarkyParky
Příspěvky: 10197
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 19. 6. 2020, 11:03

Lyncz píše:Nástrahy mají omezený počet manévrů, které v sobě můžou mít?
Právě jeden.

trajda
Příspěvky: 694
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 19. 6. 2020, 11:10

Petrish píše:
19. 6. 2020, 08:58
MarkyParky píše:
19. 6. 2020, 08:53
Petrish: Manévry sčítat nejde, ale obrana a rozsáhle jsou taky manévry.
pak musim vyrabet rozsahle vybusniny a ne mocne 😎
Pokud mam tri zdarma (presne, mocne, lstive) a ctvrty musim zaplatit, tak je snad jedno, jestli ten ctvrty je obrana nebo rozsahle, ne?

trajda
Příspěvky: 694
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 19. 6. 2020, 11:19

Petrish píše:
19. 6. 2020, 08:56
"jak muzu nekoho zmrazit?? a muzu ho tim i zabit?"
Taky jsem soucasti tehle debaty a za me mrazit muze jak magie vzduchu, tak magie ohne, tak magie vody. Samozrejme magie vody tim neumi ublizovat.

Lyncz
Příspěvky: 130
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Lyncz » 19. 6. 2020, 12:09

Tam je otázka.
Magie ohně funguje na principu ovládání ohně (případně dýmu, který tam zapadá tématicky, ale nevysvětlil bych to fyzikálně/chemický), nebo zvládá obecně měnit entalpii?
Pokud to druhé, musí zvládat i zahřívat a chladit jiné věci, dokáže dělat mlhu, kondenzovat vodu a čím dál zajdu, tím víc se kryje s magií vody. Proto bych řekl, že magie ohně by neměla umět zmrazit vodu.

S větrem je to naopak mnohem jednodušší. Můžeš pomocí tlaku a následné expanse změnit skupenství vody, ale tam je pravděpodobnější, že by jsi tím tlakem toho člověka rozdrtil a pak zamrazil. Takže ne, ani magie vzduchu z nedokáže, protože maximální síla je síla vichřice.
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

trajda
Příspěvky: 694
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 19. 6. 2020, 12:41

Je jasny, ze pravidla s timhle nepocitala, ale nekam bychom si to doplnit meli. Magie vzduchu umi generovat vzduch z niceho. A nikde neni presne receno, jakou by mel mit teplotu. (W.I.T.C.H.)

Ale asi to nechame pouze pod magii vody, abychom zabranili, ze dve dovednosti budou umet to same.

MarkyParky
Příspěvky: 10197
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 19. 6. 2020, 13:12

Lyncz píše:Magie ohně funguje na principu ovládání ohně (případně dýmu, který tam zapadá tématicky, ale nevysvětlil bych to fyzikálně/chemický), nebo zvládá obecně měnit entalpii?
To tučné napoví.

Při hraní je dobré rozlišovat dvě věci:
= co magie přímo umí - to je vypsané v pravidlech a to nejsou fyzikální procesy. To jsou procesy magické, tématické, jdou po významech slov a myšlenek, ne po moderní fyzice.
= co magie dokáže nepřímo způsobit - to už je na úvaze hráčů a tam samozřejmě už fyzika světa nějaké slovo mít bude.


Proto magie ohně dokáže ovládat kouř - jde o věc s ohněm spjatou významem.
A proto neřešíme, jestli magie mění entalpii - to se dělá možná při hraní DrD+, ale ne při hraní DrDII.

Ostatně - krollí čaroděj, co se učil gesta k ovládání ohně od svého otce, co se je učil od svého otce, co se je učil od svého otce kmenovou tradicí, ten určitě netuší, co je entalpie ... a nejspíš to neví ani nejvyšší královštví alchymisté, kteří zjistili, že po vypití lektvaru umíchaného z baziliščích slin a lávového prášku dokáže člověk lusknutím prstu rozsvěcet svíčky ....


Druhá věc je, že magie v DrDII vždy pracuje s prostředím, které ve hře je - kouzelníci nevrhají žadné freezeraye, které by vyčarovaly z ničeho, zasáhly a cíl se obalil ledovou krustou.

- vodní magie umí měnit skupenství již existující vody => dokáže zmrazit někoho, kdo má třeba morké oblečení nebo se zrovna ve vodě koupe. To je asi nejvíc podobné klasickému zmrazení.

- ledová dokáže vyvolat závan či proud chladného vzduchu, ohnivá dokáže utlumit teplotu ohně tak, že v podstatě nehřeje - oba tyhle efekty by se daly při hře využít k tomu, něco ochladit/podchladit, ale mražení spíš ne. Pokud tedy není ve fikci extra důvod (když někomu ve sněhové vánici zhasíte oheň, tak samozřejmě umrzne, o tom žádná).

Lyncz
Příspěvky: 130
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Lyncz » 19. 6. 2020, 14:24

trajda píše:
19. 6. 2020, 12:41
Magie vzduchu umi generovat vzduch z niceho.
Tohle řekni v mé skupince a dva hráči začnou okamžitě vymýšlet cesty do vesmíru a hlubinné potápění
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

MarkyParky
Příspěvky: 10197
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 19. 6. 2020, 15:00

Trajda: Jak jsi přišel na to, že magie vzduchu umí generovat vzduch z ničeho?

trajda
Příspěvky: 694
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 19. 6. 2020, 15:45

MarkyParky píše:
19. 6. 2020, 13:12
...ledová dokáže vyvolat závan či proud chladného vzduchu, ohnivá dokáže...
Pro budouci ctenare, ma na mysli vzdusnou magii.

Lyncz
Příspěvky: 130
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Lyncz » 22. 6. 2020, 07:35

Zdravím, jak by jste mechanicky vyřešili následující situaci?

2 ze 3 členů party jsou na týden herního času mimo, např. léčí se po zranění ve špitále. Třetí zahlásí: "Chci každý den vyjít z městečka, nasbírat bylinky/ulovit nějaké maso a vydělat si na tom." Oblast, ve které se nachází je nebezpečná a je velká šance, že přijde k úhoně během sběru.

Logicky bych nechal hráče hodit každý z těch dnů na zkoušku, aby jsme tím nezabili moc času, ale:
Když se vyčerpá, o nic ten den nepřijde a stejně uspěje.
Když dám náročnost, nijak mu to situaci nestíží, protože je to jeden hod denně a půjde zase spát.

Napadá mě tedy, že by každý den mohl být součet 3 a více ne/náročných hodů (nalezneš, odneseš, nebudeš napaden - zkouška, zkouška, výzva, podle toho jak by dopadla výzva by mohla být ještě jedna zkouška), čímž se ale počet hodů dost násobí, nebo
Bych mohl celému týdnu dát stejné, maximálně bod/den snižující se ohrožení a nechat hráče hodit si jednou denně, čímž se nebude moct bezhlavě vyčerpávat každý den.

Tl;dr: jak nastavit jednoduchou mechaniku hodů v "high risk, high reward" každodenně se opakující náročné akci.
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

trajda
Příspěvky: 694
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 22. 6. 2020, 08:05

Zkracene vysvetleno - nech ho jednou hodit na zkousku za cely tyden. Vysledny uspech/vycerpani ovlivni vsechno, co nasbiral. Vysledne cislo nebude tak velke, jak si csichni mysli, protoze musis odecist spotrebni material a jidlo na kazdy den (odhadem).

Vic se k tomu rozepisu vecer.

MarkyParky
Příspěvky: 10197
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 22. 6. 2020, 08:17

Zdar.
Jsou dva způsoby, jak k tomu přistoupit.

I.
Pokud jsou 2 členové mimo 2-3 týdny, jste prostě mezi Výpravami. Strana 94.
Třetí člen může něco dělat, ale protože víte, že se z toho vždycky vyseká a odpočine, nic neházíte, rovnou to odvyprávíte a nanejvýš provedete management Peněz a Surovin.

To je asi preferované a autorské řešení.

II.
Pokud to mermomocí vyhodnocovat chceš, mrkni na stranu 170 Tváří tvář strastem - Únava při delším činnostech - je tam několik návodů, jak podobné situace řešit. Příklady, co tam jsou, se týkají spíš třeba cestování, ale dají se použit i pro jiné delší repetitivní činnosti.

Nejlepší je říct, že postava, která takhle celý den něco dělá, nemá kvalitní odpočinek a utratí v průměru tři zdroje denně podle charakteru činnosti za to, že ji vykonává celý den. Takže bez hodů je to vlastně plichta a ona se drží na svém.

A k tomu pak stačí dát Zkoušku a nastavit Ohrožení přiměřeně situaci - četnost podle toho, jak se vám to hodí, 1x denně, 1x za týden, cokoliv mezi ... a výsledek rozhodne o úspěchu akce a zároveň o tom, kolik zdrojů to postavu bude stát na konci celého období.

Při tomhle řešení pak postava na novou výpravu nevyráží s plným počtem zdrojů a s tím, co jí zbude z uvedeného vyhodnocení.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2182
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin » 22. 6. 2020, 10:27

Jinak High risk/high reward má mít na jedné straně rovnice(zkoušky) hrozící Jizvu.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti