Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
MarkyParky
Příspěvky: 8741
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 23. 2. 2020, 00:10

Melior píše:Šlo by nějak blíže vysvětlit, zda lze ZS Skald nějak použít v boji, popř. jak bylo myšleno použití mimo boj?
Typické akce, které hrajeme my na Bojovnické znalosti:

* Dát někomu Výhodu, protože ho upozorníš na slabinu nepřítele nebo mu poradíš, co má dělat v nějaké situaci.
* Snížit si Ohrožení či si dát Výhodu, protože odhadnu, kde je vhodné místo na bojišti (např. pozice, co se dobře brání) nebo protože se přesunu protivníkovi do boku či do zad.
* Odhadnout si slabé a silné stránky protivníka a získat tak Výhodu (+ jako hráče metaherní informace např. o hranicích a charakteristice soupeře)

Melior píše:Myslel jsem například, že před bojem si může Skald vzpomenout na nějaké žalozpěvy o protivníkovi s cennými informacemi a nějak tím zvýhodnit družinu
To je naprosto v pohodě - přípravná akce, co dá Výhodu do začátku boje.
Melior píše:může v boji odhalit slabé místo nepřítele a poradit spolubojovníkům nějakým jadrným válečnickým příslovím
Opět na prosto v pohodě - typicky to zase bude udělení Výhody během boje.
Melior píše:(a dokonce jsem původně doufal, že to budu moct udělat jako protiakci přes zaříkávačskou ZS Bystrost ...)
Ne jako protiakci, která by zamezila důsledku úderu - to by nefungovalo.

Ale představ si, že třeba pojedete roklí a ukrytý nepřítel vás bude chtít přepadnout. Pak můžeš klidně zahrát protiakci "Uvědomím si, že to je místo na přepad jak dělané a varuji kolegu včas." a předejít tak tomu, abyste tvůj spolubojovník vběhl někomu do pasti.

Melior píše:Navíc nutno přiznat, že z pohledu PH mít v družině postavu, co před každým bojem hlásí, že vypráví bajky, není asi úplně ideální
Tak repetitivně vymýšlet legendy by asi bylo blbé.

Ale když budeš k těm akcím využívat prostředí, po legendách sáhneš u nějakých bájných monster, a u banálných střetnutí s vidláky naopak třeba budeš obhlížet terén před bitkou nebo domlouvat nějakou taktiku - a kostky použiješ k tomu, abys z téhle věci, kterou stejně děláš, vytřískal třeba Výhodu do začátku boje (nebo si naopak přivodit komplikace k řešení) může být herně zajímavé.

----------------

Melior píše:No, tu taktiku s vlasy jsem už zaznamenal. Při hře jsem to neměl odvahu zahlásit, aby mě ostatní neupálili. Nakonec jsem to zahlásil nejprve u jednoho družiníka, co se vydával sám do nebezpečí, a koukali na mě dost divně celá družina i PH, a musel jsem se dovolávat příkladu v pravidlech. Nepadly mi kostky, takže se nic nestalo a všichni si oddechli.
S vlasy a dotykem se to má asi takhle:

> Ta magie to podle pravidel umí a je takhle silná, protože tím, že maník svěří někomu pramen svých vlasů, vyjadřuje dost velkou důvěru, kterou k dotyčnému má - v podstatě se mu vydává všanc, protože dotyčný ho pak může kdykoliv proklít, hrabat se v jeho minulosti a tajemstvích skrze Hadačství a různé jiné věci. To je zamýšlené nastavení hry. A ostatně kvůli tomu je v pravidlech na straně 182 to krátké povídání o tom, že pro získání dotyku je třeba využít nějaké "úsilí" (ať už je dobrovolné, nebo ne) ... prostě nejsou to "jen tak nějaké vlasy".

> Samozřejmě ano - jsou skupiny, co hrajou DrDII jako kooperativní mlátičku, vztahy ve skupině neřeší a narvat vlasy/vousy zaříkávačovi a očekávat, že je mechanicky podrží, je pro ně mechanický buff, který hra nabízí a tak ho do hry tlačí, kde je to jen možné. Nějakou podobu nebo uvěřitelnost ve fikci neřeší. Což je teda asi i škoda, ale když je to baví ... :)

> Naopak jsem monohokrát hrál se skupinami, kde je pro postavu naprosto nepředstavitelné, že by se takhle vydala všanc spoludružijníkovi, a riskovala ztrátu kontroly nad svým osudem jen kvůli občasnému posílení v boji. A takovýhle akt důvěry třeba přichází až v půlce kampaně, když už se vybudují nějaké vztahy mezi postavami (a zároveň v době, kdy už zase powerlevel družiny je takový, že je nějaké požehnání moc nevytrhne).

> No a nakonec rada - pokud má tvoje družina třeba problém s uvěřitelností, že by pouhý pramínek vlasů mohl takovou magickou moc mít, tak jim ukaž, že to není "jen tak nějaký pramínek vlasů" - požádej jim, aby ti vlasy svěřili ... a pak z nich upleť voodoo panenku nebo je zapleť do nějakých run, nebo si je zamotej kolem svého přívěšku - rituálního předmětu .... zkrátka ukaž jim to "úsilí", co se za vytvořením magického spojení schovává ... a třeba to pro ně pak bude uvěřitelnější a zajímavější.

Windroff
Příspěvky: 1
Registrován: 30. 3. 2020, 15:10

Otázky k pravidlům - jizvy

Příspěvek od Windroff » 30. 3. 2020, 15:17

Má jednu zásadní otázku k jizvám. Pokud si udělí jizvu 2. úrovně, získám z ní 4 zdroje a proškrtnu 1 políčko. Je to tak? Nebo proškrtávám políčka 2? Děkuju předem za rady!

Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 357
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Bydliště: Moravská Nová Ves
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Korhul » 30. 3. 2020, 16:01

Co úroveň, to jedno políčko. Tedy ve tvém příkladu proškrtneš dvě políčka. Jizva třetí úrovně 3 políčka atd.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host