Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2141
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin » 9. 2. 2020, 14:11

Důvod proč může být štít vnímán jako zbraň a tedy i rodová zbraň:

Zbraně jsou "nástroje určené pro boj" - okupují ruku, nebo ruce, mají kvalitu, základní činností v níž se používají je "boj z blízka" a poskytují jednou za kolo zdarma manévr.

Pokud se shodneme, že této definici odpovídají ostatní zbraně pro boj zblízka a že nám do ní zcela zapadá štít, není důvod aby štít nebyl zbraní a nemohl být použit pro ZS "Rodová zbraň".

Oproti tomu "pěst", resp. "boj beze zbraně" spoustu z těchto věcí nesplňuje (není to předmět, nemá kvalitu, nezabírá ruku...)
Stejně tak zbroj některé náležitosti úplně nesplňuje (předně neposkytuje manévr zdarma a nespadá do kategorie nástrojů, ale k ochranným pomůckám).
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Melior
Příspěvky: 7
Registrován: 21. 2. 2020, 10:27

Obrana zaříkáním s Ostrým jazykem

Příspěvek od Melior » 21. 2. 2020, 11:54

Zdravím komunitu, jsem zde poprvé. Hrajeme s družinou dlouhou řadu let klasické Drd a nyní se pokoušíme přesedlat na DrD2 2017. Testujeme od nejnižší úrovně, abychom pochopili pravidla. Mám s dovolením konkrétní dotaz.

Zaříkávač má mastičkářovu ZS Ostrý jazyk, aby byl lépe platný družině v boji, a mohl reagovat akcí z obrany zaříkáním (vliv) na útoky na své spoludružiníky. Domnívám se, že nejde o žádné obcházení příběhu ani mechanik, ale o základní mechaniku přímo předpokládanou pravidly přístupnou zaříkávači. Dojde na boj, zaříkávač se ukrývá za bojovníkem, přímý dotyk není problém, a na bojovíka útočí nepřítel. V reakci na útok na spolubojovníka hodlá zaříkávač prostřednictvím Ostrého jazyka požehnat spolubojovníkovi akcí z obrany. Lze to?

Podle mne jsou tyto možnosti výkladu:

a) Nelze, neboť zaříkání obecně není vůbec legální protikace, protože je obecně natolik slabé, že nesplňuje podmínku "Protiakce musí v příběhu bránit aktérovi v provedení akce nebo zamezovat jejím důsledkům." (str. 107). Na tento názor jsem narazil tady na fóru, jinak by mě vůbec nenapadl.

b) Zaříkávač může Ostrým jazykem pouze proklít útočníka, ale nikoli požehnat obránce, protože požehnání obránce obecně nesplňuje podmínku "Protiakce musí v příběhu bránit aktérovi v provedení akce nebo zamezovat jejím důsledkům.". K tomuto názoru se kloní část družiny.

c) Zaříkávač může Ostrým jazykem obecně jak proklít útočníka, tak požehnat obránce, a fikční zůvodnění hráče hraje podružnou roli (vyjma excesy), protože to obecně není obcházení příběhu ani mechanik, ale základní zaříkávačova mechanika přímo předpokládaná pravidly. Obecná přípustnost požehnní v obraně by tady stála na tom, že sice "nebrání aktérovi v provedení akce, ale za to zamezuje jejím důsledkům.", tj. posiluje obranyschopnost obránce.

d) Zaříkávač může Ostrým jazykem jak proklít útočníka, tak požehnat obránce, a legalita takové obranné akce závisí především na fikčním popisu PH a hráče. Např. pokud zaříkávač požehnáním dodá obránci jen blíže nespecifikovanou sílu, pak to není dostatešně konkrétní bránění útoku ani jeho důsledkům, a není to legální obrana. Avšak pokud PH popíše konkrétní útok na tělo obránce (např. vlk jde po nohách) a zaříkávač požehnáním dodá tělu obránce nějaký bonus "šitý na míru" konkrétnímu útoku (zamezuje důsledkům), tak to je legální obrana.

* * *

Logika pravidel mne vede k odpovědi ad d), ale přiznám se že vůbec netuším, jestli správně. Navíc to vše otevírá obecnější otázku, zda legální protiakce obecně musí pouze negovat útočníka nebo zda může posilovat obránce. Podle mne logika pravidel říká, že jednoznačná odpověď neexistuje, a záleží primárně na fikci, tedy ad d).

Právě výklad toho, co to znamená "zamezovat důsledkům" nám činí značné potíže, někdo to chápe úzce, někdo široce. Podle mne zaříkávačovo požehnání ostrým jazykem obránci není exces, ale standart, ale neshodneme se. Řešením by mohl být ten fikční popis, ale to vzápětí naráží na obecnou neshodu jestli zamezování důsledkům vykládat spíše široce nebo úzce.

* * *

Navíc mám k tomu všemu doplňující otázku, zda může být mechanika Ostrá jazyk, Bystrost, Osobní strážce zahrána v situaci, kdy nemá nostitel těchto ZS ještě vyčerpánu svou akci z iniciativy nebo protiakci. Při použití obecného pravidla, že obranu lze zahrát až má postava vyčerpánu akci (viz FAQ), by to nešlo. Pokud to ale opravdu nejde, pak je ovšem praktická využitelnost těchto ZS o dost nižší než to na první pohled může vypadat, neboť postava se k nim nedostane, pokud nemá vyšší iniciativu než obránce, a pokud není ve stejném kole sama terčem útoku, jinak nemá možnost před obráncem vyčerpat akci ani protiakci. Jistěže by se dal namodelovat případ, kdy jsou ty ZS použitelné, ale domníval jsem se, že ZS mají upravovat standartní situace a ne kuriozity.

Nejsem expert na DrD2 a možná mi něco podstatného uniká, nevím. Předem díky za názory. Melior z Meladu

MarkyParky
Příspěvky: 8789
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 21. 2. 2020, 12:27

Ahoj,

V první řadě jen zdůrazním, že to, na co se ptáš, není vázané jen na Ostrý jazyk - platí to o protiakcích obecně (tedy i o protiakcích hraných z iniciativy, nebo o protiakcích, hraných z obrany, kde zaříkávač brání sám sebe a Ostrý jazyk nepotřebuje).


Odpověď je b a d zároveň. Hned vysvětlím, jak to myslím:

To, co značuješ jako b je tak nějak nejblíže základním nastavení hry - tzn.:
- prokletí, které ublíží útočníkovi, může jeho útok zastavit a tedy je legitimní protiakcí
- požehnání, které boostuje obránce, útoku nebrání a tedy není legitimní protiakcí.

Zároveň se ale zkus mrknout na stranu 163 na rámeček "Zastaví kletba či slovo ránu mečem?". V podstatě je tam naznačeno, že o tom, co je možné a nemožné rozhoduje primárně fikce a tedy:
- mohou existovat situace, kdy prokletí (nebo slova) nejsou dost "důrazná" a nemohou být protiakcí (typicky když rána už prostě letí) - a analogicky tedy mohou existovat i situace, kdy požehnání budou fungovat jako protiakce (napadá mě třeba, že při přetahování se v páce může vlití sil do žil fungovat)


Tzn. b platí a dává základní rámec.
A d nad tím funguje jako nástavba, která říká, že pokud vám ze situace v příběhu dává smysl, aby se to z polohy b někam posunulo, tak se nebojte to udělat.


Důležité u toho je trochu si jen uvědomit, že d je spíš výjimka potvrzující ducha pravidel, než pravidlo samotné - on je to takový dobrý sluha, ale špatný pán. Co tím myslím?

* pokud budete d používat k tomu, abyste lépe znázornili situace, které se vám nastanou ... nebo si ve hře nějaký hráč dá záležet na tom, aby si vytvořil či připravil situaci, kde později d uplatní, tak je to správné nastavení a tak to má být - o tom ta hra dost je.
* vyvarujte se ale toho, aby se d bez dalšího stalo novým standardem a hra se najednou změnila v ohýbání fikce a vynucování si takového vyhodnocení, to už je za hranicí ducha pravidel DrDII a hru by vám to jen zkazilo.

----------------------

K doplňující otázce:

Trochu na mě dělá dojem, že tam nějaké neporozumění je, protože mi moc nedává smysl. Pro jistotu zkusím základní mechaniku i mechaniku těhle ZS shrnout znovu:

Základní mechanika říká:
= Máš jednu akci z iniciativy.
== Pokud jsi na řadě a ještě jsi ji nespálil, můžeš jednat úplně svobodně.
== Pokud nejsi na řadě a ještě jsi ji nespálil, můžeš ji použít k odehrání protiakce a bránit tak kohokoliv/komukoliv v čemkoliv, co dává smyst.
=== Tzn. nepotřebuješ Ostrý jazyk nebo Tělesného strážce na to, abys mohl bránit spolubojovníka, pokud je tvá protiakce hraná z iniciativy.

= Máš libovolné množství akcí z obrany, pokud je zvládáš zaplatit.
== Protiakce z obrany smíš hrát až tehdy, když už nemáš akci z inicativy
== Protiakcemi z obrany smíš chránit jen sám sebe (nebo někomu bránit v tom, aby ublížil tobě)
== = Ostrý jazyk je zvláštní schopnost, která rozšiřuje možnost používat akce z obrany i na obranu spolubojovníků.


Takže pak odpověď:
* Dokud jsi neodehrál akci z iniciativy, tak Ostrý jazyk a pod nepotřebuješ, protože můžeš spolubojovníka bránit i bez nich.
* Jakmile máš akci z iniciativy odehránu, tak už ti zbývají jen obrany sebe sama. A Ostrý jazyk ti dovolí i potom bránit ostatní, což hodně rozšiřuje tvoje možnosti.

Je to docela silné ZSko, obzvlášť pokud se ti časem podaří zkombit jej s možností hrát obranu zdarma (u bojovníků), nebo třeba z externích zdrojů (z amuletu/obrazce u Zaříkávače).

Melior
Příspěvky: 7
Registrován: 21. 2. 2020, 10:27

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Melior » 21. 2. 2020, 13:59

Díky moc za objasnění!

Nejprve jsem myslel, že c), odehráli jsme b), ale pak jsem narazil na post Charlese viz níže, což mě přivedlo na myšlenku d) a přimělo napsat dotaz :)

Charles » 9. 7. 2013, 21:16
"(...) Protože kdyby se dala prokletí a požehnání pod Duši, tak by se s jejich pomocí dali ochraňovat spolubjovníci pomocí zaříkávačovy ZS Bystrost. Kdežto teď je na totéž potřeba mít z mastičkáře ZS Ostrý jazyk. (...)"

Také mě mátl popis u Bystrosti (str. 56) "Je pohotový a v pravou chvíli dokáže pomoci příteli radou či kouzlem.", z čehož mi plynulo, že "netělesná" obranná akce (ať už Bystrost nebo Ostrý jazyk) může běžn cílit jak na útočníka tak na obránce.

Pokud je ale systém vnitřně nastaven na standard b), tak OK, máme jasno.

K doplňující otázce také díky. Vadilo mi tam, že pokud mám nižší iniciativu, tak na obranu spolubojovníka nevyužiju tu ZS, ale musím na něj spálit přímo vlastní akci (protiakci), ale to je asi holt právě daň za tu nižší iniciativu ... :-) takže OK.
V DrD2 máme za sebou jen pár malých soubojů na nejnižší úrovni, takže tu strukturu boje nemáme zažitou. Ještě jednou díky!

MarkyParky
Příspěvky: 8789
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 21. 2. 2020, 14:44

Melior píše:z čehož mi plynulo, že "netělesná" obranná akce (ať už Bystrost nebo Ostrý jazyk) může běžn cílit jak na útočníka tak na obránce.
Samozřejmě, že může čelit i na obránce. Ale pořád musí splňovat podmínku protiakce - tzn. zamezovat důsledkům akce.

Třeba s kouzly:
Příklad:
Franta střílí po Pepovi.
Pepa hraje protiakci "Kryju se za šutr"
I. Kdyby Jirka zahrál protiakci "Udělám kouzlem Pepovi větrný štít" - Jirka pomáhá Pepovi a je to protiakce, protože brání důsledku Frantovi akce.
II. Kdyby Jirka chtěl zahrát "Zažehnu Pepovi jeho meč" tak sice taky pomáhá Pepovi, ale není to protiakce, protože nebrání důsledku Frantovi akce.



A podobně i s nekouzelnými duševními protiakcemi - třeba:
Franta s Pepou hrají karty.
Franta hraje akci "Zmatu protihráče - naznačím chybu a přitom je to past."
Pepa sám hraje protiakci "Využiju chyby a odehraju tak dobré kombo, že past nesklapne."
I. Na partii kouká Jirka a rozhodne se pomoct. Když zahlásí "Projdu se nenápadně za Frantou, mrknu mu do karet a prozradím Jirkovi posunkem, jak je past vymyšlená," tak pomáhá Jirkovi, ale zároveň je to protiakce, která brání důsledku Frantovy akce.
II. Na partii kouká Jirka a rozhodne se pomoct. Když zahlásí "Počítal jsem karty a upozorním Pepu, že kdyby si teď líznul, má velkou šanci dostat do ruky trumf," tak sice pomáhá Jirkovi, ale není to protiakce, protože nijak nebrání důsledku Frantovy akce.


Melior píše:Vadilo mi tam, že pokud mám nižší iniciativu, tak na obranu spolubojovníka nevyužiju tu ZS, ale musím na něj spálit přímo vlastní akci (protiakci), ale to je asi holt právě daň za tu nižší iniciativu ... :-) takže OK.
Pokud máš nízkou iniciativu, ale máš tahle "chráním kamarády" ZSka, tak se nemusíš bát spálit svou akci z iniciativy za reakci na nepřítele, co hraje na začátku kola, protože je pravděpodobné, že se právě díky tomu ZSsku stejně ještě do hry dostaneš. Jen neprosadíš tak snadno své záměry (pokud ti na to protivník nenahraje), ale to už je daň za nízkou iniciativu.

trajda
Příspěvky: 632
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 21. 2. 2020, 15:23

MarkyParky píše:
21. 2. 2020, 14:44
Třeba s kouzly:
Příklad:
Franta střílí po Pepovi.
Pepa hraje protiakci "Kryju se za šutr"
I. Kdyby Jirka zahrál protiakci "Udělám kouzlem Pepovi větrný štít" - Jirka pomáhá Pepovi a je to protiakce, protože brání důsledku Frantovi akce.
II. Kdyby Jirka chtěl zahrát "Zažehnu Pepovi jeho meč" tak sice taky pomáhá Pepovi, ale není to protiakce, protože nebrání důsledku Frantovi akce.
Marky z tvých možností vybral právě b), protože ačkoliv je možné bránit soupeřovi akci tím, že podpoříš cíl soupeřovi akce, tak požehnání tohle úplně neumí. Zřejmě neexistuje požehnání, které bys mohl seslat na svého spojence, aby tvůj spojenec uhnul útoku mečem.

Dokud se bavíme o zaříkávání, tak b) je správně, ale pokud se bavíme o mechanikách Drd2 obecně, myslím, že odpověď leží někde mezi c) a d).

Melior
Příspěvky: 7
Registrován: 21. 2. 2020, 10:27

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Melior » 21. 2. 2020, 16:10

Ahoj, díky za příklady, ale myslím, že bude přecijen potřeba vzít naši konkrétní situaci ze hry.

Zaříkávač Jasmín se chystá s družinou na nebezpečné území krollů, a protože chce hrát jako taktické support povolání, bere si ZS Ostrý jazyk, aby mohl svým zaříkáním pomáhat družině v boji. Družinu napadnou vlci. Jeden vlk zaútočí na bojovníka Dafa a jde mu po nohách, Daf jej chce odkopnout, nedaří se mu to, a vlk se mu zahryzne do nohy. Ve stejné chvíli přímo za Dafem stojí zaříkávač Jasmín, zatím v bezpečí, předem připraven na svou podpůrnou akci, na vlka nedosáhne, na Dafa dosáhne v pohodě. Může Jasmín jako protiakci k vlkově útoku plácnout Dafa po zádech a provést požehnání např. "Kéž máš kůži tuhou jako starý kroll, aby ji vlk neprohryz" nebo "Kéž máš nohy hbité jako hobit/silné jako kůň, aby vlku uhnuly/vlka odkoply"? My jsme to zahráli tak, že Jasmín vůbec nemohl provést žádné požehnání jako protiakci a bylo mu řečeno, že zaříkáváním v protiakci může jen proklínat (čili odehráli jsme čisté b). Jakmile Jasmín zahlásil protiakci požehnáním Dafa, bylo to a priori zapovězeno jako nepřípustná protiakce, a na žádný fikční popis toho požehnání už nedošlo. Bylo lepší v takové situaci zahrát to jako d)?

Beru obě možnosti b) i d), nechci ohýbat pravidla, ani tunit postavu, jde mi hlavně o předvídatelnost. Pokud výše uvedenou akci požehnání prostě neumí, tak OK. Měl jsem ale dojem, že to možné je, srov. str. 197 "zaříkání dokážou například (...), na druhé straně ale i dodat sílu svalům nebo zrychlit krok", str. 56 "požehnání (zajistí posílení nebo jiné ulehčení)"

trajda
Příspěvky: 632
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 21. 2. 2020, 17:03

Odpověď zní ne, protože není možné vymyslet takové požehnání, které by pomohlo Dafovi nebýt zahryznut vlkem do nohy. To, že mu dáš požehnání, aby jeho nohy dobře kopali neznamená, že ho kopnou.

Odpověď by zněla jinak, pokud bys použil jinou magii, jinou akci nebo pokud bys cílil vlka.

MarkyParky
Příspěvky: 8789
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 21. 2. 2020, 17:32

Melior:
Hezké příklady - je na nich IMHO vidět ten rozdíl.

* "Kéž máš nohy hbité jako hobit/silné jako kůň, aby vlku uhnuly/vlka odkoply." určitě a jednoznačně ne - tohle je opravdu přípravná akce, která nějak dává posílení/boost do budoucna (tzn. ideálně ji hrát dopředu a udělit s ní Výhodu), ale vlkovi v ničem nezabrání (v útoku mu zabrání až to samotné kopnutí).

* "Kéž máš kůži tuhou jako starý kroll, aby ji vlk neprohryz" je zajímavé, protože zní jako věc, která by prokousnutí bránit mohla a logicky následuje otázka: "A je ta magie dost silná, aby tohle dokázala?"

No, s odpovědí je to asi takhle:

DrDII nemá fixní powerlevel akcí ... a dokonce ani kouzel. Není to jako DnD nebo staré Dračí doupě, kde kouzlo ABC dá zranění za X životů a má předepsaný efekt. Hra je velmi volná a můžete si vymýšlet v zásadě co chcete, pravidla vám jen dávají nějaké mantinely a vodítka v podobě rozsahů, dosahů, trvání a mechaniky, s pomocí které magii znázorníte.

Ovšem rozhodnutí, co je ve vašem herním světě možné a jak si Zaříkání (a magii, ale i neobvklé dovednosti, jako třeba akrobacii nebo zastrašování nemrtvých) pojmete a co pro vás ještě je za čárou a co ne, je na vás.

Nastavte si to tak, jak vás to bude bavit. Domluvte se na tom a řiďte se jím - a jen u toho mějte na paměti, že to, co povolíte hrdinům, automaticky bude povoleno i nestvůrám, a naopak. A že taková rozhodnutí budou mít vliv na podobu světa.


Tzn. když se vrátím k tvému příkladu je na vás, jak funguje magie ve vašem světě. Když zaříkávač řekne tuhle větu, co to znamená?

- Jsou ve vašem světě zaříkání spíše slabší a je to jen metafora, zaklínadlo, ve skutečnosti ale magie spíš probudí sílu, která v dotyčném je? Pak to asi nebude legitimní protiakce. To je blíž defaultnímu powerlevelu, s jakým jsme revizi pravidel psali.

- Jsou ve vašem světě zaříkání spíše silnější a opravdu způsobí, že dotyčnému ztuhne kůže na noze natolik, že ji vlk neprokousne? Pak to bude legitimní protiakce. Magie Zaříkání bude trochu silnější, než jsme ji zamýšleli, ale pokud tak bude silnější pro všechny a předvídatelně, pak to hře samotné nevadí.

Případně ještě připomenu - je-li to někde na hraně, než se dohadovat, vždycky můžete říct, že taková akce je náročná.

Melior
Příspěvky: 7
Registrován: 21. 2. 2020, 10:27

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Melior » 21. 2. 2020, 18:32

MarkyParky: Ok, to má logiku, to beru, díky!

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2141
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin » 22. 2. 2020, 13:19

Já teda ještě podotknu, že bez ohledu na sílu magie (a ve svém světě bych asi takové okamžité ztvrdnutí kůže povolil primárně v rámci "rule of cool" - zvláště pokud se např. jedná o krollího bojovníka a ti mají přirozeně tužší kůži) bych dost vážil, jestli během toho, že se vlk vrhne bojovníkovi po nohách dokáže zaříkávač (1) zaregistrovat co chce vlk udělat a odhadnout správně jeho úmysl (2) plácnout bojovníka po zádech [a tady je třeba otázkou, jestli plácnout někoho přes zbroj je dostatečný "dotek"] (3) pronést včas zaklínadlo.
Docela bych si pak stál na tom, že taková akce, vzhledem ke krátkodobosti a jednorázovosti efektu může přidat Výhodu, ale nikoliv snížit Ohrožení.
Ale to je samozřejmě všechno otázka aktuální situace a nastavení světa a spor se dá řešit Náročností.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Melior
Příspěvky: 7
Registrován: 21. 2. 2020, 10:27

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Melior » 22. 2. 2020, 19:15

Díky za všechny názory, všechny chápu a mají svou logiku. Z hlediska hratelnosti mi z toho vychází jediný závěr - jako zaříkávač Jasmín tuto taktiku používat už nebudu, leda v nejvyšší nouzi na požádání, protože množství problematických bodů je zcela neúměrné efektu akce.

trajda
Příspěvky: 632
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 22. 2. 2020, 19:30

Ano, používat zaříkávače v protiakcích ti úplně nedoporučím. To ale neznamená, že bys měl zanevřít na zaříkávače nebo na ostrý jazyk. Ostrý jazyk je stále velice silný například s bojovnickým zastrašováním, nebo kejklířským ovlivňováním pocitů. V pokročilých povoláním pak Ostrý jazyk dostává úplně nový rozměr a stává se z něj MUST HAVE pro třetinu postav.

To samé zaříkávač. Ačkoliv používat zaříkávače v protiakcích není úplně dobrý nápad ani z hlediska pravidel, ani z hlediska fikce, tak přesto je velice silný, když se dostane na řadu se svojí iniciativou. Požehnávat se dá i skrze symbolický dotyk, například pramen vlasů a takovým způsobem můžeš požehnat celou družinu během jediného hodu, aniž bys je musel všechny obíhat.

Melior
Příspěvky: 7
Registrován: 21. 2. 2020, 10:27

Skald v boji a mimo

Příspěvek od Melior » 22. 2. 2020, 20:36

Ahoj, měl bych ještě dotaz na ZS Skald.
Šlo by nějak blíže vysvětlit, zda lze ZS Skald nějak použít v boji, popř. jak bylo myšleno použití mimo boj?
Fikčně je mi to jasné, ale jde mi o situace, kdy to nějak mechanicky prospěje Skaldovi nebo družině, a kdy tedy bude mít smysl pokoušet se zahrát ty manévry zdarma.

Vzal jsem si Skalda k zaříkávačovi jako (z mého pohledu) logickou volbu pro budoucího čaroděje (když už musí být bojovník, tak ať tedy používá hlavu). Napadala mne původně spousta krásných možností použití, ale po mém nepochopení zaříkání v obraně (viz výše) mám obavu, jestli nechápu špatně i Skalda. Myslel jsem například, že před bojem si může Skald vzpomenout na nějaké žalozpěvy o protivníkovi s cennými informacemi a nějak tím zvýhodnit družinu, nebo že může v boji odhalit slabé místo nepřítele a poradit spolubojovníkům nějakým jadrným válečnickým příslovím (a dokonce jsem původně doufal, že to budu moct udělat jako protiakci přes zaříkávačskou ZS Bystrost ...). Po diskuzi výše ale začínám tušit, že to bude celé jinak. Samozřejmě by bylo nejjednodušší, kdyby si můj zaříkávač vzal Gladiátora a řezal nepřátele holí, všichni by byli spokojení a nevypadalo by to fikčně ani úplně blbě, ale přišlo mi hezké a plně v souladu s rolí, aby si zaříkávač vzal Skalda, jen nevím jak to hrát, abych nebyl za ohýbače :-? ... Navíc nutno přiznat, že z pohledu PH mít v družině postavu, co před každým bojem hlásí, že vypráví bajky, není asi úplně ideální :>:o/ :-)

Melior
Příspěvky: 7
Registrován: 21. 2. 2020, 10:27

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Melior » 22. 2. 2020, 20:56

to trajda: Díky za odpověď. No, tu taktiku s vlasy jsem už zaznamenal. Při hře jsem to neměl odvahu zahlásit, aby mě ostatní neupálili. Nakonec jsem to zahlásil nejprve u jednoho družiníka, co se vydával sám do nebezpečí, a koukali na mě dost divně celá družina i PH, a musel jsem se dovolávat příkladu v pravidlech. Nepadly mi kostky, takže se nic nestalo a všichni si oddechli. Každopádně nikdo mi nevěřil, že se pokouším zahrát normální akci. V takové situaci zatím nemohu dost dobře po družině chtít, aby mi odevzdala vlasy ... Už se těším až dojde na magii :eyecrazy: :D

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti