Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
MarkyParky
Příspěvky: 8363
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 15. 7. 2019, 16:41

Tohle je jeden ze standardních problémů otevřené hry obecně.

DrDII na otevřené hře v zásadě staví a počítá s tím.

Ano, určitě si házej a hlaš věci typu "vytvořit iluzi sebe sama, stojící někde jinde". To ta magie určitě umí.



Co se týká toho, že hráč nebude reagovat se svou postavou úplně stejně, jako kdyby to opravdu nevěděl - jako ano, je to tak. Ale pokud se spolu chcete dobře bavit, určitě to bude dělat s mírou. A když u toho budete pracovat s mechanickými prvky, které ve hře jsou, tak vám to bude fungovat.

Připomenu hlavně pravidla pro skrývání a odhalování - ty celkem jasně říkají, kdy je pro postavu nemožné přímo ublížit jiné postavě.
Také se mrkněte na to, jaký je rozdíl v tom, když takovou skrývací akci nechá hrdina projít (a hráč by tedy měl hrát to, že jeho postava je iluzí dokonale zmatená) a jaký je rozdíl v tom, když se vyčerpá (a iluze se zdaří, ale hrdina má podezření, že je něco v nepořádku).
Nakonec je dobré se podívat na to, co iluze dokáží s ohledem na jejich trvání.
= krátkodobé iluze rychle pominou a tím pádem tolik nevadí, že hráč ví, že šlo o iluze. Kostky a vyčerpání vám pomohou rozhodnout, zda v tom jednom střetu/akci postavu iluze zmátla úplně, trochu nebo vůbec a pak už pomine a to, co ví hráč i postava se opět setká
= delší udržování krátkodobé iluze se vyhodnotí pomocí pravidel pro déle trvající akce - zvítězí-li iluzionista, hráč se bude muset vyčerpat, aby si udržel podezření. Zároveň ale platí, že iluzionsita musí v takovém případě dál provádět rituál (slova) a tak je snadné znovu získat podezření, protože je takový rituál slyšet. A také pro něj bude náročné dělat něco jiného současně s kouzlením.
= nakonec dlouhodobé iluze mohou dávat postih nebo zběhlost, což vám opět mechanicky může pomoct znázornit to, že hrdinvé nevědí to, co jejich hráči vědí.


Kdybys měl nějaký konkrétní příklad ze hry, klidně nadhoď, můžeme ho rozebrat.
Naposledy upravil(a) MarkyParky dne 16. 7. 2019, 01:30, celkem upraveno 1 x.

Kubislav
Příspěvky: 34
Registrován: 11. 2. 2018, 18:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Kubislav » 15. 7. 2019, 20:39

No nic konkrétního nemám zatím, ale tohle mi dost pomohlo, díky :)

Uživatelský avatar
irigi
Příspěvky: 28
Registrován: 24. 3. 2009, 14:39

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od irigi » 24. 7. 2019, 19:41

Zdravím, chtěl bych se zeptat na následující věc: V nové verzi pravidel přibyla u zaříkávače schopnost Pán symbolů, kdy zaříkávač dokáže vytvořit více obrazců a každý další obrazec je o 1 náročnější. Porovnávám toto nové pravidlo se schopností divotvůrce Pán obrazců z příručky Hry mocných, která umožňuje vytvořit až tolik obrazců, kolik má postava hranici Duše. Navíc dokáže vytvořit nesmrtelného strážce, který si zdroje doplňuje sám bez divotvůrcova vědomí.

Chtěl jsem se zeptat, jestli:
1. Bych měl předpokládat, že první část Pána obrazců by se měla změnit tak, aby každý další obrazec byl o 1 náročnější a na hranici Duše nezáleželo kvůli sjednocení mechanik.
2. Jestli lze schopnosti používat jako záměnné (tj. Pán obrazců umožňuje mít více obrazců i když postava nemá schopnost Pán symbolů), nebo jestli by se měla schopnost Pán obrazců ve světle nové edice pozměnit jinak.

Předem děkuji!
Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it.
- Richard P. Feynman

MarkyParky
Příspěvky: 8363
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 24. 7. 2019, 20:10

1. Ano.

2. Pán obrazců bude na podzim hotfixem někam posunut, aby dával něco trochu jiného. Ale dokud se tak nestane, je možné je považovat za záměnné.

Uživatelský avatar
irigi
Příspěvky: 28
Registrován: 24. 3. 2009, 14:39

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od irigi » 24. 7. 2019, 20:47

MarkyParky píše:
24. 7. 2019, 20:10
1. Ano.

2. Pán obrazců bude na podzim hotfixem někam posunut, aby dával něco trochu jiného. Ale dokud se tak nestane, je možné je považovat za záměnné.
Díky! Počkám tedy na hotfix.
Physics is like sex. Sure, it may give some practical results, but that's not why we do it.
- Richard P. Feynman

trajda
Příspěvky: 622
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 25. 7. 2019, 09:31

irigi píše:
24. 7. 2019, 20:47
Díky! Počkám tedy na hotfix.
Pan obrazcu neni jedina ZS, ktera se behem psani revize dostala z mocnych do zakladnich pravidel. Napriklad. Vedmak umi odrazet kouzla podobne jako inkvizitor.

Je dulezite si pripomenout, ze co je psane v revizi ma prednost pred cimkoliv, co je napsane v mocnych. Tudiz muzete tu zs divotvurci nechat, muzete predstirat, ze ji nema. Obe moznosti jsou prozatim v poradku. Hry mocnych se smi upravovat ve prospech revize, opacne by to fungovat radeji nemelo.

Galag
Příspěvky: 27
Registrován: 24. 5. 2017, 17:34

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Galag » 28. 7. 2019, 08:31

Používání třaskavin, žíravin a plynných jedů přímo obsahuje i vrhání těchto výrobků... Dá se k tomu použít i prak, nebo už je potřeba mít k tomu dovednost kejklíře "běžný vrh"?

trajda
Příspěvky: 622
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 28. 7. 2019, 14:41

K čemu ten prak slouží, ke zvýšení dostřelu? pak v tom nevidím problém...

Pokud ti ale jde o manévr zdarma ze zbraně, domluvte se v družině. Já to třeba rád uvítám, ale to neznamená, že to musí schvalovat každý.

Galag
Příspěvky: 27
Registrován: 24. 5. 2017, 17:34

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Galag » 28. 7. 2019, 17:56

Manévr není priorita, ze schopnosti mám bravuru, takže ten jeden zdroj není až tolik... Spíš šlo přesně jak si napsal o zvýšení dostřelu a hlavně o vzhled a RP, k mé postavě se prak hodí, jelikož má strach ze zbraní, jedinou výjimkou je prak, který používá už od dětství...

MarkyParky
Příspěvky: 8363
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 28. 7. 2019, 18:50

Ještě trochu doplním trajdu:

Použití výbušnin zahrnuje práci s nějakými přiměřenými prostředky, kterými se výbušnině pomůže v tom, co má dělat. Alchymista může popsat, že při podminování mostu nařízne některé trámy, aby se spíše zhroutil, že žíravinu připraví do oplechovaných sudů, které pak spustí s kopce na nepřítele nebo že plynný jed nafouká do místnosti s pomocí měchů vyrobený z dud.

Do těchto jednoduchých prostředků asi patří i tvůj prak a pokud je tam použit třeba kvůli uvěřitelnému dostřelu+charakterizaci postavy, ale mechanicky se to jinak neprojeví, je to v pohodě brát to jako součást přímého Použití třaskavin.


Jinak připomenu tady rozdíl mezi Přímým ovládáním nástrahy a Spuštění nástrahy jako následek akce. V jednoduchosti se dá říct, že v tom tvém případě:

* Pokud prak používáš jen jako prostředek k Přímému ovládání (podobně jako pyrofor Lokkara v příkladu na straně 225), pak budeš házet na Alchymistu, neuplatníš manévr lstivě z praku (ale můžeš si za 1 Surovinu vložit manévr lstivě do samotné třaskaviny .. a popsat to třeba tak, že ji právě máš upravenou na vrhání svým prakem ... a ten pak použít v akci jako manévr navíc)

* Pokud je pro tebe naopak důležité hlavně zasáhnout nepřítele prakem a jen počítáš s tím, že výbušnina pak nějak vybuchne sama, je to Spuštění nástrahy jako následek akce (strana 225-226) a manévr lstivě z praku se uplatní, výbušnině ale bude pak cíl odolávat v samostatné výzvě.

trajda
Příspěvky: 622
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 29. 7. 2019, 00:03

A já bych rád dodal, že během přímého ovládání nástrahy se manévr vložený do nástrahy nepočítá do maxima manévrů za akci. To znamená, že alchymista může jeden manévr zaplatit svými zdroji a druhý manévr získá z nástrahy.

Odstavec Nástroje (138-140) neříká, že by měl existovat nástroj na vrhání třaskavin, ale zároveň naznačuje, že pravidla nejsou zcela proti. Takže pokud se družina shodne na tom, že prak se dá využít jako nástroj k Použití třaskavin, tak alchymista může využít manévr lstivě z praku zdarma (případně využít manévru lstivě z praku a zároveň ho vylepšit bravurou na velmi lstivě a tím získat jeden bravurní manévr z praku a druhý bravurní manévr z nástrahy).

Galag
Příspěvky: 27
Registrován: 24. 5. 2017, 17:34

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Galag » 30. 7. 2019, 07:17

Děkuji za rady, toto mi hodně pomohlo...
K těm dvoum manévrům mám ještě dotaz, zda to správně chápu?
Při výrobě vložím do výbušniny "rozsáhle" aby měla větší dosah... Pronásleduje mě skupina skřetů, takže popíšu, jak u cesty nastražím danou výbušninu, přesně odměřím doutnák, aby vybuchla, až budou probíhat kolem a dodám, že výbušninu zasypu štěrkem a položím kolem ní ještě skleněné láhve, aby bylo více střepin (tudíž si zaplatím velmi lstivě). Tím tedy můžu použít dva manévry, aniž bych měl nadání? Že jeden vložím do výroby a druhý do použití?

MarkyParky
Příspěvky: 8363
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 30. 7. 2019, 07:54

Tím tedy můžu použít dva manévry, aniž bych měl nadání? Že jeden vložím do výroby a druhý do použití?
Ano, přesně tak je to myšlené.

Do nástrah můžeš při výrobě dopředu připravit manévr, který se uplatní automaticky při spuštění. Ten se nepočítá do manévrů hraných postavou - je tam navíc a vždy (tedy se uplatní i kdyby někdo jiný použil nástrahu třeba proti tvůrci).

Je to jeden ze způsobů, jak se ve hře dostat k dalšímu manévru, krom nadání.

Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 48
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Wulfric » 8. 8. 2019, 10:35

Zdravíčko, zajímal by mě váš názor. Lze si u zvláštních schopností Cit pro zbraň a Rodová zbraň vybrat třeba i "boj beze zbraně" místo zbraně? Díky za případné odpovědi!

Erevan
Příspěvky: 105
Registrován: 25. 6. 2013, 12:24

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Erevan » 8. 8. 2019, 10:44

Wulfric píše:
8. 8. 2019, 10:35
Zdravíčko, zajímal by mě váš názor. Lze si u zvláštních schopností Cit pro zbraň a Rodová zbraň vybrat třeba i "boj beze zbraně" místo zbraně? Díky za případné odpovědi!
Za mě ne. Protože tím, že postava potřebuje zbraň, tak je tam alespoň nějaká podmínka, aby mohla tyto ZS využívat. A i po fikční stránce by mi to nesedělo. Nedovedu si představit, jak zastavovat útok např. mečem holou rukou. Tj. abych využil obranu zdarma z Rodové zbraně.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti