Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2449
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Bart » 7. 7. 2019, 19:47

Houba píše:
5. 7. 2019, 16:03
1) Šla by použít dovednost Vůle pro akci typu "uklidním se =>snížím si Ohrožení"?
Obecně, jde to a používá se to, ale nemělo by se to zase dělat úplně pořád a neměla by to být univerzální defenzivní akce do každé situace. Kromě té podmínky, kterou zmiňuje Fafrin (snížení Ohrožení musí dávat smysl v dané situaci - komplikací, která mi Ohrožení zvýšila, je psychická nepohoda, stres, strach a pod.) bych doplnil i požadavek na to, aby každá akce měla nějaký fikční projev - jednak proto, aby se příběh někam posouval a naplňoval obsahem, jednak aby třeba nepřátelé mohli reagovat... Za mě by prošlo například:
"Zavřu oči a pomalu šeptem počítám do deseti, dokud vztek neodejde."
"Rukama pevně sevřu řádovou hůl, upírám oči do tmy, odkud jsem slyšel děsuplné vytí, a v duchu si opakuju pravidla, jak se chovat při setkání s hejkalem, která nám vtloukali do hlavy při základním výcviku."
"Do burácení moře řvu slova modlitby bohyni větru a snažím se, aby se moje ruce na kormidle netřásly."
"Dlouze se zadívám na svazek skřetích skalpů u svého sedla a říkám si 'Když jsem zvládnul sám pobít celou bandu pod Rudou skálou, přece teď nepojdu jako prašivý pes uprostřed pouště'..."

Galag
Příspěvky: 19
Registrován: 24. 5. 2017, 17:34

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Galag » 13. 7. 2019, 09:17

Léčení jizvy na vlivu:

Lupič má dovednost "výroba nektarů", což chápu jako u mastičkáře výrobu léčiv (slouží jako platba zdrojů za léčení jizvy).
Ale dovednost "používání nektarů" má zvěd. Je to takle schválně, že lupič umí vyrobit "náhradní zdroje na léčení" ale samotnou jizvu už vyléčit neumí?

trajda
Příspěvky: 615
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 13. 7. 2019, 10:03

Ano, je to tak schvalne.

Stejny problem je i u odvaru, ktere vyrabi saman, ale jizvy na dusi leci zarikavac. V puvodni verzi totiz ani odvary ani nektary neexistovali. Novy autorsky tym se rozhodl, ze by je do revize meli pridat, ale zarikavac a zved si jejich vyrobu nezaslouzili. Jednim z argumentu bylo, ze se nevyrabi z mastickare.

Saman a lupic se z mastickare vyrabi, ale bylo by nefer, kdyby dostali i leceni jizev, protoze zarikavac a zved by prisli o velke procento svych schopnosti. Tak se doslo ke kompromisu. Jedno povolani vyrabi, druhe aplikuje. Byl to kompromis, ktery dava smysl a pritom neznici kompletne pulku postav.

Takze ano. Lupic vyrabi, zved aplikuje.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2124
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin » 13. 7. 2019, 15:01

Navíc dovednost léčení Jizev - tedy i používání těchto zásobníků zdrojů je nevyhrazená, takže ti, co je vyrábějí se o jejich použití mohou - a celkem úspěšně - i pokoušet.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Kubislav
Příspěvky: 34
Registrován: 11. 2. 2018, 18:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Kubislav » 13. 7. 2019, 16:04

Zdravím,

při našem hraní nastala situace, nad kterou jsme se nikdy nezamýšleli a nějak jsme ji přirozeně vyhodnocovali, ale pak jsme se nad ní zamýšleli a říkali jsme si, jestli to vyhodnocujeme správně. Šlo o situaci, kde hráč probíhal kolem nepřátelské věže, odkud na něj střílel lučišník. Je to střet? A pokud ano, jak se může vyčerpat lukostřelec?

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2124
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin » 13. 7. 2019, 21:39

Mno, z toho popisu, ano, je to střet.
Jak se může Lukostřelice vyčerpat? Třeba tak, že vystřílí zásobu svých šípů, nebo tak, že přestane střílet, seskočí z věže a vrhne se na utíkajícího rukama. Vyčerpat se není vždycky výhodné nebo rozumné.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Kubislav
Příspěvky: 34
Registrován: 11. 2. 2018, 18:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Kubislav » 13. 7. 2019, 23:40

Jako, jo, ale co když je to více střel za sebou? Jakože ho má pořád na dostřel a šípů dost. Jen prostě ten hráč uhne a on chce střílet znovu... Chvilku jsme přemýšleli, jestli to nevyhodnocovat jako výzvu.

MarkyParky
Příspěvky: 8183
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 14. 7. 2019, 01:25

Mohl bys trochu líp popsat tu situaci?

Jaký byl záměr běžce a jaký střelce?
Kdo hrál akci a kdo protiakci?
Jaká byla Ohrožení?

Galag
Příspěvky: 19
Registrován: 24. 5. 2017, 17:34

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Galag » 14. 7. 2019, 08:42

Díky, díky, toto mi dost pomohlo, hlavně upozornění na přehlídnutý detail, že obě léčení sou nevyhrazený... Jelikož zrovna šaman a zvěd jsou tabu, nikdy sem nepotkal nikoho, kdo by je chtěl hrát, tudíž se to vždy řešilo příběhově, že na léčení vlivu se hledala NPC postava, časem to přebral alchymista, který si tu dovednost dodal elixírem.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2124
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin » 14. 7. 2019, 14:22

Otázky Markyho bych ještě doplnil o to, na které straně byly důležité postavy.

Protože si dovedu představit, že když má hráčská postava proběhnout přes otevřenou pláň pod výhledem anonymních lučištníků, vyřeší se jedním hodem, jestli skončí na konci s šípem v lítku, nebo ne.

Stejně tak, pokud je postava někde na stráži a brání před anonymními zvědy nějaký průchod, budu to řešit jedním hodem místo střetem nebo celým konfliktem.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Kubislav
Příspěvky: 34
Registrován: 11. 2. 2018, 18:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Kubislav » 14. 7. 2019, 17:57

No, byla to situace, kdy hráč přišel k průsmyku, kde bandité vybírali mýtné. On nezaplatil a chtěl to proběhnout. Moje akce, jak PJ byla, že po něm začali střílet lučišníci. Je protiakce byla se vyhnout, protože nic jiného v tu chvíli nemohl udělat.

trajda
Příspěvky: 615
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 14. 7. 2019, 18:55

Pro příště, doporučuji, aby hráč nahlásil akci a lučištníci protiakci. Definice protiakce je taková, že jí hlásíš, pokud se ti nelíbí, co lidi kolem tebe dělají. Tedy hráč chtěl proběhnout. Lučištníkům se to nelíbilo, proto by měly nahlásit protiakci.

Ale pokud tedy zůstaneme u verze, kterou jste zažili, tak "vyhnout se" je jen jedna z mnoha protiakcí, které mohl nahlásit. Nelíbí se mi věta "nemohl nic jiného udělat", protože vždycky existuje víc možností, jak se zachovat...

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2449
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Bart » 14. 7. 2019, 19:15

Kubislav píše:
14. 7. 2019, 17:57
No, byla to situace, kdy hráč přišel k průsmyku, kde bandité vybírali mýtné. On nezaplatil a chtěl to proběhnout. Moje akce, jak PJ byla, že po něm začali střílet lučišníci. Je protiakce byla se vyhnout, protože nic jiného v tu chvíli nemohl udělat.
1) Jak píše Trajda, ve skutečnosti je korektnější to vyhodnocovat tak, že iniciativu má hráč (hlásí akci "proběhnu průsmyk") a lučištníci reagují na něj (chtějí ho zastavit - rozhodli se střílet až potom, co se rozeběhnul).

2) Hráč si sám určuje, co má být důsledkem jeho akce, pokud uspěje. Může říct "proběhnu celým průsmykem a nezastavím se, dokud nebudu lupičům z dohledu". Zároveň ale musí respektovat délku kola a pokud jste už předchozí dohadování s bandity vyhodnocovali jako konflikt, kde v každém kole padlo několik slov, tak hrdina v jedné akci tak daleko pravděpodobně doběhnout nestihne a z dostřelu lučištníků se nedostane. Zamýšlený důsledek samozřejmě ovlivňuje možnou podobu vyčerpání.
Pro další příklad dejme tomu, že jste doteď situaci za konflikt nepovažovali a délku kola nemáte nastavenou, takže je ok, že hráč zahlásí dlouhou akci. (I v tomhle případě je potřeba být opatrný - pokud je pravděpodobné, že zatímco on utíká, zbytek družiny se dá se zbytkem loupežníků do boje, asi bude lepší si rovnou nastavit kola kratší.)

3) Na dlouhý běh průsmykem může klidně reagovat mnohem víc lidí - nejen lučištníci, kteří ho zrovna mají na mušce, ale i hlídka na zemi, které bude chvilku trvat, než dojde odvázat psy, nebo třeba i další banditi, které potká po cestě. Při hlášení protiakcí se rovnou zamysli, kdo všechno by se asi chtěl do situace vložit, když se střelci netrefí - později už nemusí mít šanci...

4) Lučištníci samozřejmě taky hlásí svůj záměr - zastavit ho a pravděpodobně mu asi způsobit jizvu (šíp v noze) nebo něco podobného.

5) Hodíte si, hráč vyhraje, což znamená, že získá svůj úspěch - pokud hlásil, že chce doběhnout na konec průsmyku, tak tam skutečně doběhne. Lučištníci už nemůžou vyčerpáním zhatit jeho akci, ale můžou utlumit její dopad - tj. nemůžou říct, že nedoběhl kam chtěl, ale mohou např. v mezičase vyšplhat výš na střechu nebo utíkat za ním, aby ho neztratili z dohledu a mohli na něj střílet v příštím kole. Při tom 1) ztrácejí zdroje, což by se mělo promítnout do popisu (pořádně se zadýchají nebo se někde odřou...), a 2) zvyšuje se jim ohrožení (nestihnou si s sebou vzít tesáky pro boj zblízka, zvyšuje se jejich odstup od pronásledovaného, otočí se zády ke zbytku družiny a někdo jim snadno může vpadnout do zad...).

Kubislav
Příspěvky: 34
Registrován: 11. 2. 2018, 18:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Kubislav » 15. 7. 2019, 12:30

Jo, dobře. On to právě byl delší průsmyk, takže na druhém konci byli taky lukostřeleci. Ale dobře, alespoň mám lepší představu.. díky

Kubislav
Příspěvky: 34
Registrován: 11. 2. 2018, 18:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Kubislav » 15. 7. 2019, 16:25

Ale ještě jedna věc mě napadá. V příběhu mám postavu, co provozuje magii iluzí. Jak s ní pracovat? Jakože, příklad, hráč bude bojovat s touto postavou. Mám normálně hlásit a házet si na věci typu: vytvořit iluzi sebe sama stojící někde jinde? Protože hráč jako takový už prostě ví, že tato postava je jinde a to hraní už není takové, protože, i když to jeho postava neví, on už podvědomě podniká kroky jiné, než kdyby ho to ve skutečnosti zmátlo... Rozumíme si? 😂

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 1 host