Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 35
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Wulfric » 22. 2. 2019, 15:34

Zdravím, existuje v pravidlech ZS dávající bravuru na vrh? Které povolání ji kdyžtak má? Zvěd má ZS Zbojník, která dává bravuru na Běžnou střelbu, ale nemohu najít obdobnou ZS pro vrh, přičemž nevidím důvod, proč by Běžný vrh měl být oproti Běžné střelbě takto znevýhodněn. Je to snad chyba a má zvědova ZS Zbojník dávat bravuru jak na střelbu, tak na vrh?
Hráč a Průvodce hrou DrDII, který začínal na DrD 1.5. Zkušenosti má i s DrD 1.6, DrD+ a DnD 5th ed. Zakládající člen Ordo Draconis - družiny hráčů DrDII z Olomouce a tvůrců Světa Velimaru. Zakladatel a správce olomoucké komunitní FB skupiny (https://www.facebook.com/groups/277617016279125/).

MarkyParky
Příspěvky: 7670
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 22. 2. 2019, 16:40

Wulfric: To fakt vypadá na chybu. Zkontrolujem to v rámci autorského týmu a dáme vědět.

Erevan
Příspěvky: 91
Registrován: 25. 6. 2013, 12:24

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Erevan » 24. 2. 2019, 05:09

Wulfric píše:
22. 2. 2019, 15:34
Zdravím, existuje v pravidlech ZS dávající bravuru na vrh? Které povolání ji kdyžtak má? Zvěd má ZS Zbojník.
V původním vydání bravura na vrh skutečně není, ale v aktální verzi je toto:

Zbojník (Tělo)
Ať má v ruce luk nebo vrhací nůž, každý jeho zásah dává vzniknout nové legendě o muži, který nikdy nemine.
Postava bravurně ovládá (pokročilé manévry) Běžnou střelbu a Běžný vrh.

trajda
Příspěvky: 587
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 25. 2. 2019, 12:11

Taky bych měl dva dotazy.

1) Zvláštní schopnosti, které dovolují překročit nějaký limit, jako třeba limit na počet ochranných obrazců nebo limit na počet golemů dávají náročnost na každou další výrobu. Platí na tuhle náročnost stejná pravidla jako na zbytek knížky? To znamená, že pokud náročnost nemá překročit dvojku, výjimečně může na trojku, tak golemů nikdy nebude víc jak 3-4? A nebo je tohle jediná náročnost, která jde kumulovat donekonečna? A nebo to schválně není definovaný, ať si to určí každej sám?

2) Všechny obsahový pravomoci stojí zdroj, nejčastěji Vliv. Proč ale veškeré ZS ovlivňující pomocníky "hráč může určit, proč jeho pomocník má o jednu zs víc" nic nestojí? Takže ZS ovlivňující pomocníky nejsou obsahový pravomoci?

MarkyParky
Příspěvky: 7670
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 25. 2. 2019, 13:00

1) Je to zamýšlené tak, že náročnost se řídí standardními pravidly pro náročnost.

Za sebe k tomu dodám, že je asi OK, když se pro nějaké výroby mezi výpravami, kdy se zdroje stejně neřeší, nebo hodně příhodné podmínky, domluvíte, že třeba tenhle limit překročit lze.

Ale na Výpravě se zkuste situací, kdy postava má 20 obrazců, které vyrábí tak, že nějakým WTF-kombením přípravných akcí natěží 48 Výhod, vyvarovat :) a mít tři golemy nebo tři obrazce už je celkem dost i třeba z pohledu nějaké distribuce spotlightu u stolu.



2) ZS ovlivňující pomocníky nic nestojí, protože jeho praktické používání při hře nefunguje stejně jako klasické obsahovky.

* Klasickou obsahovku typicky používáš na výpravě, jako dramatickou zkratku, která ti šetří zdroje a obchází komplikace, a děláš to opakovaně => ovlivňuje cyklus utrácení a obnovy => platíš za ní instantní použití zdroje.
* ZS vylepšující pomocníky typicky používáš buďto nepřímo (moje postava si mezi kadety umí vybrat ty schopné) nebo offscreen (mezi výpravami se můj pes naučil pár triků) a děláš to jednorázově => neovlivňuje utrácení a obnovu => a tím pádem nedává smysl, aby za ní byla extra platba, která se někde bude muset "účtovat" a herně se pak stejně neprojeví

Galag
Příspěvky: 8
Registrován: 24. 5. 2017, 17:34

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Galag » 26. 2. 2019, 15:46

Alchymista:
Lamač nadpřirozena (Duše)
Postava má přirozenou ochranu (slevu 1 na Vyčerpání),
čelí-li přímé (ne substanční) magii. (Aktivace
1 Duše)

Toto mi přijde divné, zaplatím 1 duši za aktivaci za to, že se vyčerpám o 1 duši míň?

MarkyParky
Příspěvky: 7670
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 26. 2. 2019, 15:52

Takhle napsané to znamená : zaplatím 1 Duši aktivace abych dostal slevu 1 libovolného zdroje, na který magie cílí.

Jezus
Příspěvky: 211
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jezus » 26. 2. 2019, 16:52

A tu aktivaci platím pokaždé? Myslel jsem, že je to silnější... Nicméně to vysvětluje, proč se obdobná ZS pro nepřátele hráčských postav, jmenuje jinak :-)

MarkyParky
Příspěvky: 7670
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 26. 2. 2019, 17:17

Jezus+Galag: Omlouvám se oběma za mystifikaci.

Je to dílo tiskařského šotka.

Správné znění má být:
Lamač nadpřirozena (Duše)
Díky svému nadání vrátí život do zkamenělé paže nebo pomůže sténající víle.
* Postava dokáže s pomocí Alchymických znalostí lámat dlouhá působení jedů a kouzel na Tělo (například mdloby následkem otravy či kulhání následkem kletby nebo ochromení), ačkoliv neovládá příslušný magický obor nebo nezná přesnou povahu kouzla či složení jedu.(Aktivace 1 Duše)
* Postava má přirozenou ochranu (slevu 1 na Vyčerpání), čelí-li přímé (ne substanční) magii.

Tzn. placená je jen ta první část ZSka.
Sleva se platit nemusí a je to klasická přirozená ochrana.

Uživatelský avatar
lapivorax
Příspěvky: 191
Registrován: 15. 12. 2012, 13:36
Bydliště: Ústí nad Labem

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od lapivorax » 26. 2. 2019, 22:38

Ahoj, otázka ohledně vyhodnocování VÝZVY. Příklad na straně 106 (přepracované vydání). Se Žirou jde v chodbě i Hrun. Ona jde první, jinak ostatní dle textu v pravidlech.

1) Žira se rozhodne výzvě nečelit, ale za ní stojící Hrun se rozhodne jí zachránit a hodí si místo ní na výzvu. Vyhodnocování pokračuje jako v příkladu, jen že už to je v rukou Hruna. Když to nedá a nevyčerpá se, Žira do jámy spadne. On ne.
2) Žira se rozhodne výzvě čelit spolu s Hrunem. Jeden z nich to nehodí a nevyčerpá se, druhý to hodí ano. Žira tedy do jámy nespadne.
3) Viz 2), ale nehodí to ani jeden, ale jeden z nich se vyčerpá. Žira do jámy nespadne.
4) Žira se rozhodne výzvě čelit spolu s Hrunem. Ani jeden to nehodí a ani jeden se nevyčerpá. Do jámy spadne jenom Žira.

Je to tak?

Poznámka pod čarou. Má vliv na vyhodnocování této výzvy, když má Hrun ZS Bojovníka Rameno na rameno?
Díky a dobrou noc.
Toto nejsem já, toto je můj avatar.

MarkyParky
Příspěvky: 7670
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 26. 2. 2019, 22:58

Lapivorax:
Vyhodnocení s Žirou a Hrunem máš naprosto správně.

K poznámce pod čarou:
Rameno na rameno umožňuje další variantu vyhodnocení a to:

1) Žira se rozhodne výzvě čelit, za ní stojící Hrun sám nereaguje, ale ohlásí, že s pomocí Rameno na rameno ji pomůže:
2) Hrun může (a nemusí) zaplatit 1Tělo a zaplatit tak za Žiru manévr přesně (např. popíše, jak jí nabídne ruku, když padá)
3) Pokud by to Žira nehodila, Hron může (a nemusí) zaplatit další Tělo, aby Žiře předal zdroje na vyčerpání (např. popíše, že ji chytil a vytáhl zpátky).

Technicky to tedy znamená, že Žira je ten, kdo hraje manévr, nebo se vyčerpá (nebo dělá něco dalšího - aktivaci nebo náročnost), ale Hrun s Ramenem na rameno je to, kdo jí to platí.

Jezus
Příspěvky: 211
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jezus » 27. 2. 2019, 13:01

Případně na to Hrun jen přispěje třeba jedním Tělem a zbytek nechá na ní.

Galag
Příspěvky: 8
Registrován: 24. 5. 2017, 17:34

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Galag » 4. 3. 2019, 17:38

Na poslední hře nám nastala zajímavá, až nepříjemná situace a rád bych slyšel návrhy na její řešení...
Družina šla spát pod širákem, hořel oheň, držely se hlídky.
Poslední hlídku měl kejklíř se zaříkávačem. Rozhodli se spící kejklířku okrást, měli pouze podezření, nikoliv důkaz, že danou věc u sebe má.
Prvně prohledali její brašnu (zkouška) a hledanou věc nenašli, hodili úspěch, ale nebylo to tam.
Tak se rozhodli prohledat přímo ji. Jednalo se o váčky s drogou. U sebe je měla, ale přes kejklířskou dovednost schované v oděvu a na těle.

Odehráli sme to jako střet, kdy zaříkávač hlídal, zda zbytek družiny spí a požehnal kejklíři na obratné prsty, kejklíř šacoval kejklířku a kejklířka se snažila probudit. Komplikace nastala, když kejklíř uspěl a kejklířka se rozhodla vyčerpat. Tím víc sme se do té nepříjemné situace zamotávali a akorát ji prodlužovali...

Jako druhá varianta mě napadlo to nehrát jako střet, jelikož kejklířka spí, tak nemůže hlásit protiakci.
Váčky má schované přes svoji dovednost, navíc je obezřetná a nevěří jim, takže kejklíř by si hodil s náročností 1 na šacování a kradení. Na konci kola by si kejklířka hodila výzvu, zda se probudí (ať už okradená či nikoliv dle výsledku hodu kejklíře).

trajda
Příspěvky: 587
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 4. 3. 2019, 17:45

Ještě je tu možnost nechat kejklířku reagovat, ale pouze pasivními protiakcemi = něčím, co by kejklířka mohla udělat, přestože spí, pomocí svojí intuice. Třeba převalit se na druhý bok nebo poškrábat se na zádech.

MarkyParky
Příspěvky: 7670
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 4. 3. 2019, 17:54

Galag:
Nejprve krátká poznámka: Byl bych hodně opatrný ve vzájemném PvP okrádání postav, nedělá to dobrotu v herní partě, pokud všichni nejsou srozuměni s tím, že takové hry se ve hře dějí a souhlasí s tím.


A teď to pravidlově správné řešení:


Jde o střet kejklíře vs kejklířky (dál píšu zloděje a spáčky, ať je to srozumitelnější) s použitím mechaniky skrývaček.

Oba dva používají dovednost Triky a kejkle:
- zloděj, protože ji chce prošacovat, aniž by ji vzbudil
- spáčka, protože to vyjadřuje, že má věc schovanou tak dobře, že ji prohledávání vzbudí.


Zloděj bude začínat s nízkým Ohrožením (2), spáčka s relativně vysokým (4), protože spí a tedy pro ní bude složitější případné vyčerpání.

Při interpretaci výsledků se použijí pravidla pro skrývačky, protože to vlastně je od zloděje skrytá akce.
Možné výsledky:

Zloděj zvítězí, spáčka ho nechá projít:
* Zloděj získal předmět, spáčka se neprobudila a netuší to.

Zloděj zvítězí, spáčka se vyčerpá:
* Zloděj získal předmět, ale spáčka se vyčerpá - získá podezření, že se něco stalo. Například se vyčerpá tím, že se probudí sice pozdě (zloděj už má předmět u sebe), ale okamžitě ucítí, že je předmět fuč a může začít řešit, co a jak. A samozřejmě je rozespalá, zmatená, možná rozčilená - Ohrožení ji stoupá.

Spáčka zvítězí, zloděj ji nechá projít:
* Zloděj nic nezískal, spáčka se probudila a načapala ho při pokusu. Je prozrazen.

Spáčka zvítězí, zloděj se vyčerpá
* Zloděj nic nezískal, spáčka se probudila. On ale předstírá že dělá něco úplně jiného (a tím si zvedá Ohrožení) a spáčka jen získává podezření, že se o něco snažil, ale nechytla ho při činu.


S tímhle přístupem by vás Vyčerpání nemělo zaseknout, ale mělo by vás posunout k pokračování scény jiným způsobem.


Možnost, že by to zloděj měl na zkoušku a kejklířka nepoužívejte, na tyhle situace se nehodí. Ta se používá tehdy, když by spáčka vůbec nemohla reagovat (například by zloděj kradl věc z truhly ve vedlejší místnosti).

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host