Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
MarkyParky
Příspěvky: 7917
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 19. 12. 2018, 11:52

Fafrin:
Špatně, špatně, špatně !

Vykládáš nějakou starší vývojovou verzi, ne finální z revize.... :-)=


EDIT: Bart to má správně, tak nic nepíšu.

Čutis
Příspěvky: 7
Registrován: 19. 12. 2018, 10:04

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Čutis » 19. 12. 2018, 13:58

Díky, takže jsem to pochopil dobře, používám zdroje podle dovedností a ZS.

Otázka druhá, když mě přeruší ve tvorbě obrazce, tudíž jsem ho nestihl nakreslit, vyrobit, ... nebo jsem přestal obrazce vyrábět sám od sebe abych se bránil, to je celkem nepodstatné si myslím...přijdu o suroviny, které bych vložil do obrazce? Nebo se to bere jako, že jsem ještě ty suroviny nevložil?

EDIT:
Respektive po ukončení střetu se můžu opět vrátit zpět k výrobě a nebudu ji platit znova? Beru to tak, jako, že kreslím, ale kresbu mi nikdo nezničil, takže ji akorát dodělám...

A ty manévry mají teda nějaký význam? Mocně mi nedává smysl a lstivě taky ne, pokud teda nemůžu získat obrazcem výhodu, tím, že tam je...

MarkyParky
Příspěvky: 7917
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 19. 12. 2018, 15:40

Co se týká toho přerušení výroby a zachování Surovin je to popsané na stranách 125-126.

* Pokud účelem cizí akce je, abys výrobu nedokončil a ty se nevyčerpáš, tak je výroba přerušena úplné a Suroviny nenávratně ztraceny. Ten dotyčný ti tvou kresbu roztrhal.

* Pokud výrobu přerušíš sám, nebo se u toho neúspěchu vyčerpáš, záleží dost na situaci v příběhu a popisu Vyčerpávání - v podstatě jsou možné obě varianty - když se ti podaří to popsat tak, že kresbu nikdo nezničil, Vyčerpání ti dává možnost pokusit se o stejnou akci znovu (tedy např. ve výrobě pokračovat). Například když do obvodu stromu, na kterém se chcete ukrýt, vyrýváš obrazec, aby za vámi nemohl nikdo vylézt a vyruší tě u toho medvěd a v rámci tvého vyčerpání tě zažene, pak je naprosto v pohodě se později k obrazci vrátit a dokončit ho.

* Občas se ale také stane, že to nebude dávat smysl - pokud stejný strom i s tebou zapálí cizí čaroděj kouzlem a ty ve vyčerpání utečeš, už se nebude k čemu vrátit.

Čutis píše: A ty manévry mají teda nějaký význam? Mocně mi nedává smysl a lstivě taky ne, pokud teda nemůžu získat obrazcem výhodu, tím, že tam je...
Mrkni na stranu 119, rámeček "Manévry ve zkouškách a výzvách", je to tam vysvětleno, kdy se uplatní a platí to i pro výrobu.

Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 38
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Wulfric » 21. 12. 2018, 15:26

Zdravím, mám dotaz na černokněžnickou ZS Temnozem, která říká:

"Dokud černokněžník stojí na místě spojeném se smrtí, získává automaticky symbolický dotek na všechny bytosti i předměty, které se v této oblasti nacházejí. Tento symbolický dotek také může nahradit u podmiňujících černokněžnických povolání dosah dohled."

Měli jsme ohledně toho v družině rozpor a ptali jsme se na to hráčů v naší regionální DrD2 grupě. ale nikdo nereagoval, proto to předhazuji zde, širšímu fóru. Níže kopíruji argument a protiargument oné diskuze a budu moc rád, když se s námi podělíte o svůj názor/zkušenosti. Díky!

Argument: "Zdarvim, onehda jsme resili cernokneznikovu schopnost Temnozem. Jak tu schopnost hrajete vy? Nemohli jsme se uplne shodnout. Ja jsem chtel pomoci te schopnosti najit mrtve telo pritele nekde na pohrebisti (coz bylo doupe jezynek napechovany mrtvolama vseho moznyho). Moje predstava je, ze se po moci te schopnosti da nejaky hrbitov proskenovat skrz na skrz a tudis zjistit jake vsechny bytosti se tam pohybuji (20 jezynek, 3 vlci, 30 krys, kamarad Pepík z horní dolní, zlomeny meč, random hrouda kameni, prastary artefakt atd.), protoze na vsechny bych tim mel ziskat symbolicky dotyk. Moje argumentace byla, ze pokud mam na neco symbolicky dotyk, tak presne vim na co. Hrajete tu schopnost v tomto ohledu taky tak nebo jinak?"

Protiargument: "A mě se toto moc nezdá, protože by tím na pohřebišti černokněžník okamžitě bez jakékoliv akce automaticky hned věděl o všech bytostech, mrtvolách a věcech, které se tam nachází. Jako jo, je to mistrovský povolání, ale zdá se mi to overpowered i tak. Podle mě to bylo spíš myšleno tak, že černokněžník stojící uprostřed pohřebiště může působit na všechno o čem ví, že tam je. Právě jak píšeš že "když máš na něco symbolický dotyk, tak přesně víš na co", tak bych to otočil a řekl, že nejdřív musíš vědět na co, abys ten symbolický dotyk měl. "Symbolický dotyk sám o sobě nedává kouzelníkovi žádnou představu o tom, co jeho cíl momentálně provádí..." (pravidla str. 182). I podle toho bych si myslel, že ani podle symbolického dotyku nemůžeš zjistit, kde cíl je (či, v případě symbolického dotyku skrz pohřebiště, zda tam vůbec ona konkrétní osoba je). Já osobně bych byl prostě proti tomu skenu. Co by se podle mě ale v dané situaci (když jsi černokněžník stojící na pohřebišti a potřebuješ tam najít konkrétní osobu) dalo dělat, je rozsáhlá plošná akce myšlenkovou magií na všechny (případně hrstka nejbližších, nebo jaké je tam rozsahové omezení), na které máš symbolický dotyk skrz pohřebiště. Akce by byla třeba že jim chceš mluvit v mysli a pak vyčkáváš, jestli se ti hledaná osoba ozve. Nevýhodou je, že tím odhalíš svou přítomnost i nepřátelům. Jak ale pomocí Temnozemě zjistit přítomnost konkrétní mrtvoly nebo předmětu, to nevím. Magie neznamená všemohoucnost, pořád jsou prostě akce, které jsou nemožné."
Hráč a Průvodce hrou DrDII, který začínal na DrD 1.5. Zkušenosti má i s DrD 1.6, DrD+ a DnD 5th ed. Zakládající člen Ordo Draconis - družiny hráčů DrDII z Olomouce a tvůrců Světa Velimaru. Zakladatel a správce olomoucké komunitní FB skupiny (https://www.facebook.com/groups/277617016279125/).

trajda
Příspěvky: 590
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 21. 12. 2018, 16:20

V podstatě souhlasím s protiargumentem. Není to ani tak otázka na temnozem, jako spíš na symbolický dotyk. Když najdeš vlas, nikdy si nemůžeš být jistý, zda je lidský nebo zvířecí a zda je bytost ještě naživu. V našich světech dokonce ani když sešleš úspěšné kouzlo, tak nevíš, jestli se skutečně něco stalo. To mi připomíná jednoho kluka, co chtěl vytvořit "fekalmága", kterej si vleze do kadibudky, co stojí uprostřed vesnice, začne se tam přehrabovat a prokleje celou vesnici průjmem, aby se měl zase v čem hrabat.

Moje pointa - černokněžník samotným získáním symbolického dotyku nezjistí o cíli vůbec nic. Jenže stále může skenovat pomocí svých dovedností. Pomocí druida oskenuje všechny povrchy, hroby a rostliny a zjistí, čeho všeho živého se dotýkají. Pomocí magie zvířat a magie mysli se napojí na každou živou bytost a uvidí, uslyší, ucítí to samé, co ony. Jo a nezapomeň, že magie zvířat a magie mysli se nedá použít skrze symbolický dotyk, pokud s tím cíl nesouhlasí. A i přes všechny tyhle omezení mi to přijde hrozně přesílený, ale není to skener.

Edit: Pokud tento symbolický dotyk nahrazuje dosah dohled, tak je jedno jestli cíl souhlasí, nebo ne.

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2439
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Bart » 26. 12. 2018, 12:36

Wulfric píše:
21. 12. 2018, 15:26
Zdravím, mám dotaz na černokněžnickou ZS Temnozem, která říká:

"Dokud černokněžník stojí na místě spojeném se smrtí, získává automaticky symbolický dotek na všechny bytosti i předměty, které se v této oblasti nacházejí. Tento symbolický dotek také může nahradit u podmiňujících černokněžnických povolání dosah dohled."

Měli jsme ohledně toho v družině rozpor a ptali jsme se na to hráčů v naší regionální DrD2 grupě. ale nikdo nereagoval, proto to předhazuji zde, širšímu fóru. Níže kopíruji argument a protiargument oné diskuze a budu moc rád, když se s námi podělíte o svůj názor/zkušenosti. Díky!
Myslím, že autoři Her mocných měli na mysli vzásadě totéž, co později revize definovala jako "rozšířený dotyk". Přiměřeně bych tedy aplikoval pravidla rozšířeného dotyky u druida. Takže nemůžeš "instantně" zjistit, co všechno na hřbitově je a jak to tam vypadá, ale můžeš například posednout krysy a prohlídnout si okolí jejich očima nebo se snažit nabourat do hlavy některého z přítomných lidí, jak píše trajda. Plošným kouzlem můžeš získávat informace i od červů v zemi, i když jejich chápání světa kolem je značně odlišné od lidského a určitě ti neřeknou, kde leží Mařenka Nováková. Z jejich pohybu ale můžeš vyčíst třeba kde leží nejčerstvější maso nebo poznat, že je nějaký konkrétní hrob prázdný...

S troškou kreativity bych neměl ani takový problém interpretovat větu "Mágové dokáží především rozpoznat (...) lidské pocity, jako je strach a hněv, a silná hnutí mysli..." (str. 199 základní příručky) tak, že pomocí magie mysli můžeš skrze rozšířený dotyk detekovat pocity. Rozsáhlým kouzel na celé území tak můžeš zjistit, že "za hrobkou je někdo, kdo se bojí" a "přes zeď vesnice leze několik lidí odhodlaných k boji". Pokud kouzlo sešleš jako dlouhodobé, tak pak budeš o jejich pohybu vědět, dokud zase neopustí hřbitov nebo se neuklidní natolik, že jejich pocity budou nerozpoznatelné (což ti může dát třeba přístup k iniciativě nebo zběhlost na magii mysli proti nim). V takovém případě bys na ně mohl i sesílat cíleně, přestože je nevidíš, zatímco jinak přes rozšířený dotyk můžeš hlásit jenom plošné efekty - "vyděsím každého v kryptě", "uklidním každého kolem hrobu Přemysla Velkého" atd. Obdobně aplikuj i na magii zvířat.

Fextik
Příspěvky: 1
Registrován: 27. 12. 2018, 23:21

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fextik » 27. 12. 2018, 23:27

Dobry vecer,

Zajima me jak vyuzivate magii zeme. V pravidlech je zminka ze zeme muze delat jen prirozene veci a jedina zminka je tam o pukline nebo praskline. Jakou mate teda predstavu jejiho vyuziti a jejiho projevu ? Mam si pod tim predstavovat neco jako byl last airbender nebo tak ? Samozrejme krom hazeni kameni ktere je v magii vzduchu. Abych to zkratil. Dokaze vvyolat malou zidku nebo sloupek a tak ?

Dekuju za vase napady a nazory

Erevan
Příspěvky: 92
Registrován: 25. 6. 2013, 12:24

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Erevan » 28. 12. 2018, 05:32

Včera jsme se při hraní dostali do situace, kdy dobrodruzi chtěli vyřadit spící postavy (významná NPC). Jak by se to řešilo s ohrožením?

My jsme to nakonec po diskuzi vyřešili tak, že se dobrodruzi k NPCčkám lstivě 2x přiblížili na zkoušku, čímž jim zvedli ohrožení a pak při hodu na omráčení měli NPC zeslabené všechny manévry, tj. zejména se uplatnilo nepřesně při uhýbání se ráně, které je měla omráčit, tj. náhodou se ve spánku chtěli překulili na druhý bok a uniknout tak omráčení. Jedno NPCčko se ještě mohlo vyčerpat omráčení, tak to také udělalo a pár kol ještě trvalo, než ho dobrodruzi spacifikovali, ale o to už mi nejde.

Jde mi o to, zda jsme to zahráli správně, či by se střet se spícími postavami měl odehrát jinak.

Díky.

Erevan
Příspěvky: 92
Registrován: 25. 6. 2013, 12:24

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Erevan » 28. 12. 2018, 05:37

Fextik píše:
27. 12. 2018, 23:27
Dokaze vvyolat malou zidku nebo sloupek a tak ?
Ahoj, to jsme už také řešili a nakonec to hrajeme tak, že druid umí skutečně jen zrychlit "tok času", tj umí například způsobit erozi, zavalit chodbu, tj. nechat spadnout strop. Něco postavit z kamene ale neumí, resp. nemůže.

MarkyParky
Příspěvky: 7917
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 28. 12. 2018, 09:09

Ad magie země: Ta magie opravdu je zamýšlená tak, že pracuje se zemí, která na místě je, a způsobem, který je podobný přirozenému. Nedokáže tvořit novou a nedokáže přimět kameny, aby se vršily na sebe, valily se do kopce a tak.

Může se ale při hře stát, že hráč vymyslí, jak využít prostředí a nějaký val nebo zídku si udělat - třeba když nechá na místo vhodným způsobem spadnout kus stropu nebo povalí sloup na bok. Potom už je to v souladu s pravidly.


Ad spící oponenti:
Pokud oponent spí a nevnímá okolí, začíná konflikt rovnou s vysokým ohrožením, protože je to pro něj velká komplikace. Klidně 4 nebo 5 (podle toho, jestli je to "jenom" velká komplikace, nebo je dokonce smrtelná).

Chcete-li se ke spícímu přiblížit (a Ohrožení mu tak ještě zvýšit, zkouška je správný způsob, jak to udělat - viz pravidla o skrývání, protože tohle je situace, kdy vás cíl nehledá, ale vy můžete něco pokazit a prozradit se).

Výsledky té zkoušky typicky budou:
Úspěch = Hrdina se dostal až k NPC, ten tvrdě spí a proto je případné omráčení opět zkouška.
Vyčerpaní = Hrdina se dostal až k NPC, ale s komplikací, např. NPC se trochu budí => vyhodnotí se to jako střet ve skrývačce,kdy NPC ještě neví, kdo na něj útočí, tedy nemůže hrát agresivní protiakci a má trochu omezené možnosti...
Neúspěch = hrdina NPC probudil a bude dál klasický střet


Nějaké oslabování manévrů bych do toho netahal vůbec, to souvisí vždy s magií a postihy.

trajda
Příspěvky: 590
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 30. 12. 2018, 06:59

Fextik píše:
27. 12. 2018, 23:27
Dobry vecer,

Zajima me jak vyuzivate magii zeme.
Na straně 11 jsme řešili, zda druid dokáže udělat vzduchovou bublinu o velikosti rakve a potopit ji do hlíny, jako by to bylo bláto.

Odkaz nepošlu, protože celá diskuse je hodně chaotická (zřejmě moji vinou) a řeší se tam hodně věcí najednou, takže najít si to můžeš sám, na vlastní nebezpečí. V zásadě si myslím, že celá diskuse skončila u názoru, že druid by skutečně měl být schopen vytvořit pouze věci, které jsou v přírodě a to pouze způsobem, který se v přírodě také nachází. Ve výjimečných situacích může vytvářet věci, které jsou v přírodě jakýmkoliv způsobem, ale s náročností.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8545
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od eerieBaatezu » 9. 1. 2019, 19:56

Není nejlepší věc dycky hlásit vyřazovací akce?

- Když neuspěji, tak je jedno, co jsem zahlásil.
- Když uspěji, tak nikdo nechce být vyřazen, tak se Vyčerpá, a tím se mu rovnou zvýší Ohrožení, takže je zbytečné jako akci hlásit zvyšování Ohrožení, protože to je implicitně obsaženo v tom se Vyčerpat.

MarkyParky
Příspěvky: 7917
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 9. 1. 2019, 20:25

eerieBaatezu:
Strana 114 vpravo dole ti vysvětlí, proč se pleteš.

Pokud by ti bylo ještě něco nejasné, poté co si to přečteš, tak se ozvi a rád případný odpovím.

Uživatelský avatar
eerieBaatezu
Příspěvky: 8545
Registrován: 16. 9. 2007, 10:55

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od eerieBaatezu » 9. 1. 2019, 21:23

Aha, díky.

Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 38
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Wulfric » 19. 1. 2019, 18:34

Zdravím, lze někde najít soupis všech rozdílů mezi 1. a 2. vydáním (takový changelog, v podstatě)? Jen tak mimochodem se ujistím. Chápu dobře, že bylo nejdřív původní vydání (tj. 1.), a pak 2. přepracované vydání? Není ta posloupnost 1. vydání > 2. vydání > 2. přepracované vydání, že ne? Trochu mě mate to "přepracované", tak jen pro sichr se ptám. Díky za případné odpovědi!
Hráč a Průvodce hrou DrDII, který začínal na DrD 1.5. Zkušenosti má i s DrD 1.6, DrD+ a DnD 5th ed. Zakládající člen Ordo Draconis - družiny hráčů DrDII z Olomouce a tvůrců Světa Velimaru. Zakladatel a správce olomoucké komunitní FB skupiny (https://www.facebook.com/groups/277617016279125/).

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host