Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Jezus
Příspěvky: 47
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jezus » 2. 5. 2018, 11:35

Erevan píše:
30. 4. 2018, 13:14
Já bych volil lovce. Cílem bylo ovlivňovat "zvířata". Kejklíře určitě ne, to už by pak obyčejné napodobování zvuků zvířat při snaze ovlivnit zvířata také spadalo pod kejklíře, pod Umění, a lovec by ostrouhal.
Ano, taky bych vybral lovce a to ze stejného důvodu. Nesouhlasím ale s "kejklíře uřčitě ne".

Pokud je k provedení akce potřeba zároveň uplatnit několik různých povolání (opravdu hrozí pád ze stromu, nikoli jen neúspěch v podobě neodlákání vlka), počítá se menší úroveň z použitých povolání (str. 99, respektive 98).

Tedy pokud má postava nižší úroveň kejklíře než lovce, může si skutečně házet na kejklíře (a případně neuspěje ne kvůli neznalosti lákání/odlákávání zvěře, ale kvůli neschopnosti udržet se při tom na stromě). Naopak šikovný kejklíř by si spíš házel na lovce (kdyby ho měl nižšího), protože se sice hravě udrží na stromě, ale ono třesení nemusí mít na zvíře zamýšlený efekt.

Nicméně, já jako PJ (jako "veterán" ještě i DrD 1.5 si ponechávám původní titul :-) ) sahám k podobnému zřídka. Řídím se hlavně cílovým záměrem akce, podobu se snažím moc neomazovat (tím že bych pak postavám "nutil" nižší povolání).
Tady šlo hlavně o odlákání "vlka" (nebylo například nutné třást za každou cenu co nejsilněji, což by byl bojovník), tedy pro mě jasně lovec. Pád ze stromu bych řešil spíš jen jako hezké vyčerpání.

Ještě poznamenám, že vědmáka si v tomto případě možno "obhájit" jako hráč, pokud se zacílí na nadpřirozenou stránku oživeného. Tedy ideálně znamením nebo něčím, na co musí z podstaty reagovat i když si myslí, že je vlk (například vlně horka se "instinktivně" vyhne, kdežto vlk se bojí spíš jen ohně jako takového).

Jezus
Příspěvky: 47
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jezus » 7. 5. 2018, 11:20

MarkyParky píše:
26. 4. 2018, 10:23
1. Takže se dá jizvit následkem akce nebo nedá? Kousnutí od pavouka je snad následek akce, ne?
Eh, neshoda v autorském týmu, vyřešíme si neveřejně a pak dáme výsledek.
Tak jak to dopadlo s tím interním řešením jizvení Pomocníků? Promítnou se jizvy ze "zraňujících akcí" CP taky na Pouto? Došlo na pistole za úsvitu? :-)

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2066
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin » 8. 5. 2018, 14:45

Diskuze proběhla, autoři si vyměnili názory, ale ještě se na ničem neshodli.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Kubislav
Příspěvky: 23
Registrován: 11. 2. 2018, 18:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Kubislav » 9. 5. 2018, 07:35

Zdravím,

Chci se zeptat, co znamená označní síly některých bytostí v bstiáři.

Příklad Húkalka:
Ptačí královna (při použití manévru lstivě může změnit Ohrožení jen o 1 a přivolat si ptačího pomocníka), Zlodějka kouzel (bytosti v okruhu tří metrů, rychlý duševní jed, síla 10, duševní jizva způsobující Neschopnost kouzlit/motání hlavy), Bystré smysly (vycítění nemoci), Vetřelci (najdete u lovce), Umění improvizace (najdete u mastičkáře), Modlitby a uřknutí, Knihomol (najdete u zaříkávače), Neviditelný jezdec, Vůdce smečky (najdete u šamana), Nezranitelnost (magie)

Nějak jsem nenarazil na vysvětlení, co si například po "Síla 10" představit.

MarkyParky
Příspěvky: 6167
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 9. 5. 2018, 08:20

Kubislav:
Před revizí pravidel zahrnovala pravidla pro nástrahy i separátní mechaniku silného/slabého účinku, protože původní pravidla neuměla jiným způsobem zohlednit schopnost postav odolat nástraze. Tahle zvláštní mechanika měla jako veličinu použitou "Sílu nástrahy", která určovala jakým způsobem na jakou bytost nástraha působí.

Revize se soustředila na to hodně dílčích mechanik sjednotit do jedné a díky tomu, že pravidlo "vyčerpání zvyšuje Ohrožení o 1" samo o sobě schopnost odolat zohledňuje, už není potřeba odlišovat silný a slabý účinek (máme místo toho zamýšlený účinek a komplikaci plynoucí z vyčerpání). Tím pádem už není třeba ani zavádět zvláštní veličinu Síla nástrahy a byla u nástrah zrušena.


Uvedený "jed" bys tedy v nových pravidlech popsal například takhle:

Zlodějka kouzel (bytosti v okruhu tří metrů / rychlý jed > Duše / Jizva na Duši omezující kouzla + nepřesně na kouzlení / houkání )

trajda
Příspěvky: 537
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 9. 5. 2018, 08:26

Pozustatek ze starych pravidel, ktery se uz nepouziva. Planuje se novy bestiar, kde uz sila nebude. Ve hrach mocnych je sila nastrahy taky casto pouzivana, v obou knihach si prozatim musis predstavit, ze to tam neni.

V podstate jde o to, ze drive ta sila urcovala, zda se spusti silny nebo slaby ucinek (v bestiari, pokazde, kdyz je zminena sila,...
síla 10
..., tak za tim je popis toho silnyho ucinku a za lomitkem toho slabyho).
Neschopnost kouzlit/motání hlavy
Podle novych pravidel se ted silny ucinek projevi pokazde, kdy postava proti pasti neuspela, a slaby ucinek se pouziva jako namet, jak by asi meli vypadat nasledky pasti, proti ktere postava sice neuspela, ale vycerpala se.

Kubislav
Příspěvky: 23
Registrován: 11. 2. 2018, 18:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Kubislav » 9. 5. 2018, 09:06

Dobře, děkuji :)

trajda
Příspěvky: 537
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 9. 5. 2018, 10:17

trajda píše:
30. 4. 2018, 11:13
Meli jsme zajimavou situaci. Na NPCcko zautocili snezni vlci - ozivly snih, ktery si myslel, ze je vlk, jako vlk vypadal, jako vlk se choval a zral i maso, ackoliv ho nemohl stravit. Kousek opodal, na strome, byla ukryta postava hracky, ktera chtela vlky od obeti odlakat (ne prilakat k sobe, ale odlakat od obeti) zatresenim stromu. A zacali jsme resit, co ze si to vlastne ma pricist. Zatimco ja premyslel o vedmakovi, protoze je to ovlivnovani ozivenych, nebo o lovci, protoze vi, jak zatrast se stromem bez vetsi namahy - pohyb v prirode, pruvodce se rozmyslel mezi bojovnikem, protoze potrebuje obrovskou silu, a kejklirem, ptotoze se potrebuje udrzet na strome, na kterem stoji, zatimco s nim trese. Navic revize rika, ze dokud se to chova jako vlk, tak se k tomu muzes chovat jako k vlkovi, coz nahrava lovci - ovlivnovani zvirat.

Nejake napady? Ohrozeni byla nizka, byl temer zacatek souboje. Nakonec jsme zvolili kejklire.
Jezus píše:
2. 5. 2018, 11:35
Erevan píše:
30. 4. 2018, 13:14
Já bych volil lovce. Cílem bylo ovlivňovat "zvířata". Kejklíře určitě ne, to už by pak obyčejné napodobování zvuků zvířat při snaze ovlivnit zvířata také spadalo pod kejklíře, pod Umění, a lovec by ostrouhal.
Ano, taky bych vybral lovce a to ze stejného důvodu. Nesouhlasím ale s "kejklíře uřčitě ne".

Pokud je k provedení akce potřeba zároveň uplatnit několik různých povolání (opravdu hrozí pád ze stromu, nikoli jen neúspěch v podobě neodlákání vlka), počítá se menší úroveň z použitých povolání (str. 99, respektive 98).

Tedy pokud má postava nižší úroveň kejklíře než lovce, může si skutečně házet na kejklíře (a případně neuspěje ne kvůli neznalosti lákání/odlákávání zvěře, ale kvůli neschopnosti udržet se při tom na stromě). Naopak šikovný kejklíř by si spíš házel na lovce (kdyby ho měl nižšího), protože se sice hravě udrží na stromě, ale ono třesení nemusí mít na zvíře zamýšlený efekt.

Nicméně, já jako PJ (jako "veterán" ještě i DrD 1.5 si ponechávám původní titul :-) ) sahám k podobnému zřídka. Řídím se hlavně cílovým záměrem akce, podobu se snažím moc neomazovat (tím že bych pak postavám "nutil" nižší povolání).
Tady šlo hlavně o odlákání "vlka" (nebylo například nutné třást za každou cenu co nejsilněji, což by byl bojovník), tedy pro mě jasně lovec. Pád ze stromu bych řešil spíš jen jako hezké vyčerpání.

Ještě poznamenám, že vědmáka si v tomto případě možno "obhájit" jako hráč, pokud se zacílí na nadpřirozenou stránku oživeného. Tedy ideálně znamením nebo něčím, na co musí z podstaty reagovat i když si myslí, že je vlk (například vlně horka se "instinktivně" vyhne, kdežto vlk se bojí spíš jen ohně jako takového).
Poprosil bych o nazor dalsich lidi. Pokud bych zvolil lovce, tak to udelam proto, ze vi, jak zatrast se stromem, aby se u toho moc nenamahal a zaroven z nej nespadl. Dusevni akce na vliv a pripocist si k hodu preziti v divocine. Urcite bych ho nezvolil kvuli ovlivnovani zvirat. A ovlivnovani nezivych od vedmaka, akrobacie od kejklire a hruba sila od bojovnika podle me stale davaji smysl. Ale prece si nebudu hazet na mensi ze ctyr povolani, to by byla blbost. Nebo ne?

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 738
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Sarsaparillos » 9. 5. 2018, 10:32

trajda píše:
9. 5. 2018, 10:17
Poprosil bych o nazor dalsich lidi.
V pozici vypravěče bych se jako první věc zeptal hráčky, proč by mělo zatřesení stromem odlákat vlky od oběti a zároveň je nepřilákat k postavě. Těžko se mi hledá vhodná dovednost, když mi akce a její záměr nedává smysl. A snažil bych se od hráčky získat přesnější popis toho, co dělá. Potom by z něj mělo být snadnější odvodit tu dovednost, která je klíčová pro úspěšné naplnění záměru.

Chtěl bych od toho například takový výsledek:
"Chci strom, na kterém sedím, pořádně rozhoupat, aby z něj spadla spousta sněhu a ulomím i pár větví, to by mělo vlky vystrašit a odehnat. Nejvíc u toho potřebuji sílu, takže to bude bojovník."

Jezus
Příspěvky: 47
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jezus » 9. 5. 2018, 14:42

trajda píše:
9. 5. 2018, 10:17
Poprosil bych o nazor dalsich lidi.
Určitě. Ostatně je to fórum, taky jsem na další pohled zvědavý. Ale ještě bych doplnil svoje předchozí vyjádření, ať nás to nezavede, kam jsem nechtěl :-)
trajda píše:
9. 5. 2018, 10:17
Ale prece si nebudu hazet na mensi ze ctyr povolani, to by byla blbost. Nebo ne?
Ano, byla :-) (A kvůli tom vlastně hlavně reaguji).

Můj příspěvek měl být spíš doplnění, že takové situace mohou existovat, než návod, že by se to takto mělo většinou dělat. Mnou zmíněné pravidlo se používá spíše výjimečně a tam, kde to má důležité opodstatnění (třeba u výroby, která kombinuje několik ZS několika různých povolání).
Určitě by se nemělo při kde jaké akci hledat, pod co všechno by to mohlo spadat a pak vybírat nejnižší úroveň povolání. (Ostatně prakticky ke každé akci je potřeba nějaká ta síla a zručnost, což ale neznamená, že je vždy třeba bojovník nebo kejklíř).

Myslím, že z podkapitoly Hod kostkami na straně 98 (a 99) je to jasné. Mimochodem, docela hezky to podle mě odpovídá i na podstatu otázky, na kterou se ptáš výše.
trajda píše:
9. 5. 2018, 10:17
Pokud bych zvolil lovce, tak to udelam proto, ze vi, jak zatrast se stromem, aby se u toho moc nenamahal a zaroven z nej nespadl. Dusevni akce na vliv a pripocist si k hodu preziti v divocine. (...) A ovlivnovani nezivych od vedmaka, akrobacie od kejklire a hruba sila od bojovnika podle me stale davaji smysl.
Ano, to je v pořádku. Danou akci lze provést různými způsoby a podle toho volit použité povolání (viz mnou zmíněný podkapitola Hod kostkami). A o to právě jde. Hráč by měl akci popsat tak, aby spadala do kategorie, kterou chce použít, případně upravit popis. Až když nemůže (nedává to smysl) nebo nechce (dá přednost akci, přesně jak ji popsal), musí se smířit s jiným použitým povoláním, které nejvíc odpovídá dané akci.

Tedy:
- Jsem-li hlavně kejklíř, popíšu, jak strom postupně rozhoupu tím, jak se na něm ve správném rytmu kolíbám (jako na hrazdě), případně přeskočím z větve na větěv.
- Jsem-li bojovník, popadnu stromek nad zemí a pořádně s ním zatřesu.
- Jsem-li lovec, použiju znalost a zkušenosti z přírody, jak jsi naznačil výše...
- Vědmák, zase musí popsat hlavně, čím na ty neživé působí. Pokud zastrašuje přímo, je to jasné, ale třesení stromem mi jako zastrašování neživých nepříjde.

Každopádně, je to hráč, kdo se snaží popsat akci tak, aby mohl využít "své povolání". PH a ostatní ho spíš jen hlídají a případně ho upozorní, aby to popsal přiléhavěji použitému povolání. Jen výjimečně se uplatní mnou zmiňované pravidlo.
trajda píše:
9. 5. 2018, 10:17
Pokud bych zvolil lovce, tak to udelam proto, ze vi, jak zatrast se stromem, aby se u toho moc nenamahal a zaroven z nej nespadl. Urcite bych ho nezvolil kvuli ovlivnovani zvirat. A ovlivnovani nezivych od vedmaka...
Tohle už jen pro úplnost - sám jsi psal, že jste ty neživé vlky brali tak, že se chovají jako normální vlci (samozřejmě bolest asi necítí). Pokud se tak chovají, mohu využívat znalost přirozeného chování vlků (třeba že je spíš nalákám na syrové maso nebo že se bojí ohně) a tedy použít ovlivňování zvířat. Až když se snažím působit na jejich nepřirozenou podstatu (nebo ji oni sami využívají, pak by se ale nechovali jako normální vlci) uplatní se vědmák.
(Boj je samozřejmě jiná věc, tam je vědmák jasný).
Tohle je už ale hlavně na vás. Pokud PH prohlásí, že i když se tak neprojevují, nadpřirozená podstata "vlků" brání v tom, použít lovce, je to v pořádku. Tohle je už dost otázka settingu a je to on, kdo je "zná" nejlíp, když je vymyslel :-)

Stejně tak je otázka, co vlastně tím hodem řešíte. Jestli to, že:
a) dokážete zatřást stromem dost výrazně a pak se má za to, že vlci odběhnou, protože to považujete za samozřejmé (tedy řešíte hlavně jak pořádně zatřást stromem) nebo
b) jestli má třesení kýžený efekt (není jisté, jak budou vlci na třesoucí se strom reagovat, ať se třese sebevíc).

Pokud a) platí bez výhrad výše uvedené a "znalost vlků" skutečně není třeba a tento důvod použití lovce skutečně odpadá
pokud b) spíš než kejklíře nebo bojovníka bych zohledňoval znalost chování dané bytosti (vím jak to udělat, aby reagovala) a zde je pak daloko podstatnější právě lovec nebo vědmák (dle nátury a chování cílové bytosti).

To je ale už zase hlavně na vás a na tom, jak celou cituaci a chování aktérů vidíte. K tomu už vám dám spíš jen názor nikoli argumentaci a výklad pravidel :-)

Uživatelský avatar
Sparkle
Příspěvky: 2969
Registrován: 11. 11. 2008, 00:27
Bydliště: Aštarova flotila

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Sparkle » 10. 5. 2018, 12:17

trajda píše:
30. 4. 2018, 11:13
Meli jsme zajimavou situaci. Na NPCcko zautocili snezni vlci - ozivly snih, ktery si myslel, ze je vlk, jako vlk vypadal, jako vlk se choval a zral i maso, ackoliv ho nemohl stravit. Kousek opodal, na strome, byla ukryta postava hracky, ktera chtela vlky od obeti odlakat (ne prilakat k sobe, ale odlakat od obeti) zatresenim stromu. A zacali jsme resit, co ze si to vlastne ma pricist. Zatimco ja premyslel o vedmakovi, protoze je to ovlivnovani ozivenych, nebo o lovci, protoze vi, jak zatrast se stromem bez vetsi namahy - pohyb v prirode, pruvodce se rozmyslel mezi bojovnikem, protoze potrebuje obrovskou silu, a kejklirem, ptotoze se potrebuje udrzet na strome, na kterem stoji, zatimco s nim trese. Navic revize rika, ze dokud se to chova jako vlk, tak se k tomu muzes chovat jako k vlkovi, coz nahrava lovci - ovlivnovani zvirat.

Nejake napady? Ohrozeni byla nizka, byl temer zacatek souboje. Nakonec jsme zvolili kejklire.
Můj názor:
To, že úspěšně zatřeseš se stromem, stále nemusí znamenat, že na to vlci zareagují tak, jak chceš. Úplně nejférovější by imho bylo, aby si postava hodila jen čistě na to, jestli se jí povedlo se stromem zatřást (tzn kejklíř nebo bojovník), a reakci vlků pak vyhodnotit jejich hodem na instinkty nebo tak něčím. Ale to podle mě v intencích CRkového vyhodnocení Drd2, kde záměr vlků háže proti záměru postavy, neuděláš. Takže holt nezbývá než nějaká abstrakce, kde postava háže na "něco co přiměje ty vlky udělat co ona chce", a tam by asi dával nejvíc smysl lovec. Protože reálně ty dovednosti v Drd2 nejsou ani tak tom, jakou má postava šanci splnit úkol, ale spíš o tom, jakou má hráč šanci pohnout příběh svým směrem při něčem, co se té dovednosti týká. A tato situace se týká ovlivnění příběhu vlků, takže imho lovec.
Neviditelná kniha - oficiální svět pro Dračí doupě / Drd II
Fate: Rozcestí česká mutace 4. edice Fate RPG v knižním vydání
Otevřená hraní RPG v Praze všichni jste srdečně zváni
RPG pro děti ve vývoji

trajda
Příspěvky: 537
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 10. 5. 2018, 14:00

Sarsakovo odpoved dava smysl. Mame tu 4-5 moznosti, protoze jsme nepopsali fikci dost podrobne. A za urcitych okolnosti by tady mohli byt mozne vsechny, zalezelo by na tech chybejicich informacich.

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2403
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Bart » 10. 5. 2018, 15:22

trajda píše:
30. 4. 2018, 11:13
Meli jsme zajimavou situaci. Na NPCcko zautocili snezni vlci - ozivly snih, ktery si myslel, ze je vlk, jako vlk vypadal, jako vlk se choval a zral i maso, ackoliv ho nemohl stravit. Kousek opodal, na strome, byla ukryta postava hracky, ktera chtela vlky od obeti odlakat (ne prilakat k sobe, ale odlakat od obeti) zatresenim stromu. A zacali jsme resit, co ze si to vlastne ma pricist. Zatimco ja premyslel o vedmakovi, protoze je to ovlivnovani ozivenych, nebo o lovci, protoze vi, jak zatrast se stromem bez vetsi namahy - pohyb v prirode, pruvodce se rozmyslel mezi bojovnikem, protoze potrebuje obrovskou silu, a kejklirem, ptotoze se potrebuje udrzet na strome, na kterem stoji, zatimco s nim trese. Navic revize rika, ze dokud se to chova jako vlk, tak se k tomu muzes chovat jako k vlkovi, coz nahrava lovci - ovlivnovani zvirat.

Nejake napady? Ohrozeni byla nizka, byl temer zacatek souboje. Nakonec jsme zvolili kejklire.
Na jednu stranu se mi to zdá jako situace, kdy ani jedno ze zmíněných povolání není nesmysl, takže mi nepřipadá zas tak důležité hráči zakazovat použít dovednost, kterou chce on, pokud si akci náležitě popíše - pokud bude bojovník popisovat, jak vší silou dupe po stromě a láme větve, aby udělal bordel, kterým přiláká vlkovu pozornost směrem k sobě (nebo ho naopak vyplaší), tak bych s tím principiálně problém neměl.

Na druhou stranu, primárně bych vycházel z toho, že klíčové je, co má být důsledkem akce - cílem není, aby spadl sníh ze stromu, ale aby se vlk zachoval nějakým způsobem. V souladu se Sparkle bych jedině lovci dával právo popisovat reakci vlka, obzvlášť pokud mu nestačí, že vlk na chvíli obrátí pozornost jeho směrem, ale chce ho skutečně i k sobě přilákat, aby šel vlk místo prozkoumat a chvíli se tam zdržel. V tomhle konkrétním případě se mi navíc nezdá, že by shodit trošku sněhu ze stromu musela být až tak složitá akce, aby si nutně vyžadovala vyhodnocení - co si vyžaduje vyhodnocení je to, zda dokážu shodit sníh takovým způsobem, že vyvolá kýženou reakci vlka.

Samozřejmě, lovecká dovednost bude v daném příkladu fungovat jenom tehdy, pokud má oživený sníh z nějakého (magického) důvodu stejné reakce jako skutečný živý vlk (což je primárně na posouzení Průvodce, popřípadě toho, kdo sníh oživil). Pochopitelně, to, že si oživený neuvědomuje, že je oživený, nebrání vědmákovi použít svoje dovednosti...

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2066
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin » 10. 5. 2018, 16:12

Sparkle píše:
10. 5. 2018, 12:17
trajda píše:
30. 4. 2018, 11:13
Meli jsme zajimavou situaci. Na NPCcko zautocili snezni vlci - ozivly snih, ktery si myslel, ze je vlk, jako vlk vypadal, jako vlk se choval a zral i maso, ackoliv ho nemohl stravit. Kousek opodal, na strome, byla ukryta postava hracky, ktera chtela vlky od obeti odlakat (ne prilakat k sobe, ale odlakat od obeti) zatresenim stromu. A zacali jsme resit, co ze si to vlastne ma pricist. Zatimco ja premyslel o vedmakovi, protoze je to ovlivnovani ozivenych, nebo o lovci, protoze vi, jak zatrast se stromem bez vetsi namahy - pohyb v prirode, pruvodce se rozmyslel mezi bojovnikem, protoze potrebuje obrovskou silu, a kejklirem, ptotoze se potrebuje udrzet na strome, na kterem stoji, zatimco s nim trese. Navic revize rika, ze dokud se to chova jako vlk, tak se k tomu muzes chovat jako k vlkovi, coz nahrava lovci - ovlivnovani zvirat.

Nejake napady? Ohrozeni byla nizka, byl temer zacatek souboje. Nakonec jsme zvolili kejklire.
Můj názor:
To, že úspěšně zatřeseš se stromem, stále nemusí znamenat, že na to vlci zareagují tak, jak chceš. Úplně nejférovější by imho bylo, aby si postava hodila jen čistě na to, jestli se jí povedlo se stromem zatřást (tzn kejklíř nebo bojovník), a reakci vlků pak vyhodnotit jejich hodem na instinkty nebo tak něčím. Ale to podle mě v intencích CRkového vyhodnocení Drd2, kde záměr vlků háže proti záměru postavy, neuděláš.
Ano, přesně takhle to fungovat nemá. Nejdřív si hodím, jestli jsem udělal A a ty si pak hodíš, jestli to s tebou udělalo B je v DrD2 velice vzácná a spíše nežádoucí situace (prakticky se takové nepřímé působení vystihuje u Nástrah a následných akcích, ale primárně je vždy lepší se snažit o střet a nebo věc vyhodnotit jako Zkoušku, jenom - kdy se B nebrání a reakce B tedy nastane čistě na základně úspěchu A bez dalšího ověřování).

Pokud se má jednat o ovlivňování chování/pocitů vlků (zvířat) tak je to primárně lovec. Nikoliv proto, že umí šplhat po stromech (protože to je primárně kejklíř), ale protože ví jak ovlivňovat pocity zvířat.
DrD2 se při akcích ptá na dvě věci: (1) Co děláš? (2) Čeho tím chceš dosáhnout? Pro výběr dovednosti je ta druhá otázka nejméně stejně důležitá, jako ta první, spíše více.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

trajda
Příspěvky: 537
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 10. 5. 2018, 16:30

Samozřejmě, lovecká dovednost bude v daném příkladu fungovat jenom tehdy, pokud má oživený sníh z nějakého (magického) důvodu stejné reakce jako skutečný živý vlk (což je primárně na posouzení Průvodce, popřípadě toho, kdo sníh oživil). Pochopitelně, to, že si oživený neuvědomuje, že je oživený, nebrání vědmákovi použít svoje dovednosti...
Myslel jsem, ze revize pouze dovoluje bojovat s nezivymi, jako by to byly vlci, pokud se to chova, jako vlci. Takze ono je mozny i vlivovat s nezivymi, jako by to byly vlci? Protoze kdyz se nezivy chovaji jako lide, tak s nimi nemuzes vlivovat jako s lidmi, od toho uz je zarikavac.
DrD2 se při akcích ptá na dvě věci: (1) Co děláš? (2) Čeho tím chceš dosáhnout? Pro výběr dovednosti je ta druhá otázka nejméně stejně důležitá, jako ta první, spíše více.
A u nas se obvykle hazi na mensi z tehle dvou povolani, v pripade, ze odpovedi na 1 a 2 se lisi.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host