Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
trajda
Příspěvky: 814
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 19. 3. 2021, 16:33

JacobWolf píše:
19. 3. 2021, 16:13
Zdravíčko,

mám další otázky ohledně alchymisty, tentokrát na Plynné jedy.

1) V příručce se píše, že v místnosti se oblak jedu rozplyne nejpozději do nejbližšího magického okamžiku. Co když se jedná o rychlý jed a v té místnosti je někdo celou dobu zavřený bez možnosti se z oblaku dostat? Působí nástraha opakovaně? Nebo se prostě jednou nadýchá, vyhodnotí se a hotovo?
V pravidlech je napsáno, že pokud se jeden člověk dostane vícekrát do kontaktu obyčejným jeded, tak se o magickým okamžiku spustí jen jednou. Pokud se jeden člověk za jeden den střetne vícekrát s rychlím jedem, tak se spustí pokaždé, když přijde do kontaktu, ale silný účinek může nastat pouze jednou.
2) Základní dávka plynného jedu má velikost chýše, dá se tato oblast nějak zmenšit? Například typický hadr chloroformu přes pusu, jak to bývá ve filmech?
Ano. Chýše, statek a městská čtvrť jsou maximální rozměry a dají se zmenšit. Navíc ti nic nebrání udělat z chloroformu dotykový jed místo plynného. (Ale potřebuješ na to jiné povolání.)

Uživatelský avatar
JacobWolf
Příspěvky: 10
Registrován: 12. 5. 2016, 21:07

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od JacobWolf » 19. 3. 2021, 18:59

trajda píše:
19. 3. 2021, 16:33
Pokud se jeden člověk za jeden den střetne vícekrát s rychlím jedem, tak se spustí pokaždé, když přijde do kontaktu, ale silný účinek může nastat pouze jednou.
Děkuji za info, to jsem musel v pravidlech přehlédnout. Takže pokud je tam zavřený pět hodin s rychlým jedem a silný účinek je spánek, tak prostě hází na výzvu každé kolo dokud neusne?
Angardh xorr feleal

trajda
Příspěvky: 814
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 19. 3. 2021, 19:37

JacobWolf píše:
19. 3. 2021, 18:59
trajda píše:
19. 3. 2021, 16:33
Pokud se jeden člověk za jeden den střetne vícekrát s rychlím jedem, tak se spustí pokaždé, když přijde do kontaktu, ale silný účinek může nastat pouze jednou.
Děkuji za info, to jsem musel v pravidlech přehlédnout. Takže pokud je tam zavřený pět hodin s rychlým jedem a silný účinek je spánek, tak prostě hází na výzvu každé kolo dokud neusne?
Za mě ano. Tak bych to hrál a tak jsem to i pochopil z pravidel. Ale můžeš ji ještě počkat na odpověď autorů.

MarkyParky
Příspěvky: 10994
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 19. 3. 2021, 21:25

JacobWolf píše:Takže pokud je tam zavřený pět hodin s rychlým jedem a silný účinek je spánek, tak prostě hází na výzvu každé kolo dokud neusne?
To je takové ... meh.

Já bych použil pravidlo o únavě při delších činnostech (strana 170), házel jenom jednou a napařil k tomu vysokou náročnost.

Uživatelský avatar
JacobWolf
Příspěvky: 10
Registrován: 12. 5. 2016, 21:07

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od JacobWolf » 19. 3. 2021, 23:25

Hmm, to mě nenapadlo... toto je konkrétně na můj příklad "bez úniku", nebo obecně?

Přijde mi totiž, že obecně se rychlý plynný jed moc nedá přirovnat k práci v kamenolomu nebo intenzivnímu studiu, přeci jenom by měl být... no, rychlý :D

Ale je pravda, že pokud není co dělat v kolech mezitím, tak deset stejných hodů moc zábavných nebude a bude lepší udělat hod jeden.
Angardh xorr feleal

MarkyParky
Příspěvky: 10994
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 19. 3. 2021, 23:57

Ale je pravda, že pokud není co dělat v kolech mezitím, tak deset stejných hodů moc zábavných nebude a bude lepší udělat hod jeden.
^THIS!

Logika pravidel je jednoduchá.

Pokud je nemožné to udýchat, tak si vůbec neházejte. Prostě se to stane. Nemá smysl desetkrát házet, abych si vynutil mechanikou něco, co je zřejmé i bez ní.

No a pokud tam nějaká šance je, ale za cenu hroznového úsilí, tak lepší hodit jednou a k tomu paušálně odmaznout nějaké zdroje za náročnost, než házet mockrát dokola a ty zdroje pižlat po kouskách.

Erevan
Příspěvky: 146
Registrován: 25. 6. 2013, 13:24

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Erevan » 22. 3. 2021, 09:24

Při včerejší hře nastala tato situace:
Postava A chtěla strčit postavu B do ochranného obrazce, postava C ovládající obrazec chce zabránit komukoliv vstoupit do obrazce.
Na koho má reagovat postava C, když se postava B nechává strčit dobrovolně, tj. nebrání se?
Hrál jsem to tak, že postava C ovládající obrazec bránila postavě A. Je to tak ale správně?
Co kdyby postava A dala postavu B do sudu a ten rozkutálela směrem k magickému obrazci? Jak by pak mohla postava C ovládající obrazec reagovat? Resp. mohla by reagovat na postavu A, když je kdo ví jak daleko od obrazce? A nebo je v tomto případě překonání obrazce automatická akce a postava C nemůže reagovat a tudíž obrazce zanikne? A nebo může reagovat až když se postava B dostane ze sudu?

A pak ještě jedna otázka bokem: Když se vyléčí jizva, je daný zdroj vyčerpaný nebo ne? Nebo záleží na situaci?

trajda
Příspěvky: 814
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 22. 3. 2021, 15:03

Erevan píše:
22. 3. 2021, 09:24
Postava A chtěla strčit postavu B do ochranného obrazce, postava C ovládající obrazec chce zabránit komukoliv vstoupit do obrazce.
Na koho má reagovat postava C, když se postava B nechává strčit dobrovolně, tj. nebrání se?
Hodně záleží na definici obrazce. A každej si definujeme obrazce trochu jinak, proto od každého dostaneš jinou odpověď. Ale v podstatě si musíš odpovědět na dvě otázky.

1) Spustil by se obrazec, kdyby A házel na obrazec kámen?
2) Spustil by se obrazec, kdyby B padal na obrazec?

Podle odpovědí určíš, zda obrazec může reagovat na A nebo na B nebo na oba. U mě je to na oba. Příklad: Kdyby byl v ohrožení hráč, tak má právo nahlásit protiakci s cílem zabránit A v provedení akce, stejně tak má právo na pasivní akci, která původní akci nezabrání, ale zabrání následkům. To samé může i obrazec.
A pak ještě jedna otázka bokem: Když se vyléčí jizva, je daný zdroj vyčerpaný nebo ne? Nebo záleží na situaci?
Zdroj bude vždycky vyčerpaný. Jediná výjimka, která mě napadá, je doplňování zdrojů mimo výpravu. Ale proč by někdo používal mechaniku léčení jizev na výpravě a pak doplňoval zdroje mimo výpravu, že?

MarkyParky
Příspěvky: 10994
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 23. 3. 2021, 00:11

Erevan píše:Postava A chtěla strčit postavu B do ochranného obrazce, postava C ovládající obrazec chce zabránit komukoliv vstoupit do obrazce.
Na koho má reagovat postava C, když se postava B nechává strčit dobrovolně, tj. nebrání se?
Hrál jsem to tak, že postava C ovládající obrazec bránila postavě A. Je to tak ale správně?
Protiakce proti A, která brání v provedení té akce a narušení obrazce, je určitě správně, tam tomu není co vytknout. A se snaží narušit obrazec, a je v zásadě jedno, jaké volí prostředky, ta magie to pozná.

U protiakce zaměřené na B záleží na situaci:
V základu určitě nesmí protiakce škodit B - Škodí-li protiakce, nesmí škodit nikomu jinému nežli aktérovi. (strana 107). Ale ...
1) V případě, že B je nějaký chudák, který je do obrazce vrhnut proti své vůli, protiakce mu může pomoct a zároveň tím zajistit, aby obrazec nenarušil.
2) V případě, že B je naopak spojenec útočníka a nechává se schválně vrhnout do obrazce se nabízí podívat se na to jako na "Ovládnutí" - a tím pádem A ovládá B a skrze něj dělá akci => je možné vést protiakci proti B (strana 175).

Příklad se sudem se od výše uvedeného neliší, jen je o kousek komplikovanější tím, že se při něm zároveň ještě použije pravidlo pro nepřímé ohrožení (strana 137).

Wester

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Wester » 29. 3. 2021, 09:43

Pozdravujem všetkých,
Mal by som otázku ohľadom rozšíreného dotyku u druida. V pravidlách sa píše že sa jedná o jednotú masu napr. prírodnú - sklaly, lúka a pod.
Príklad u jednej z druidových ZS uvádza že porisko kladiva nechá vyrásť tŕním a moj hráč sa ma dotazoval na presne takéto využitie napr v prípade že nejaká postava by mala to kladivo v rukách a stála by napr na drevenej podlahe - či by to konkrétne mohla použiť.
Z toho čo chápem ja kladivo nie je v jednotnej mase drevenej podlahy nakoľko je prerušené inou masou tj- človeka kt. ho drží a tým pádom to nemože využiť.
Dalo by sa však ako jednotnú masu pre rozšírený dotyk využiť vlhkosť-vodu vo vzduchu alebo niečo podobné?
Ďakujem za Vaše rady

MarkyParky
Příspěvky: 10994
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 29. 3. 2021, 09:52

Takhle:
Topor od kladiva opravdu není ta samá masa co dřevěná podlaha (vyjma jediné výjimky, viz níže).

Na druhou stranu, bavíme se o té samé podlaze, na které druid stojí? Tak to by v dosahu měl být, vždyť se jí dotýká nohama.


Tzn.: Použít dotyk s toporem kladiva k tomu, abych nechal rozpraskat podlahu sousedního domu? Určitě ne, je to úplně mimo dosah.

Použít dotyk s toporem kladiva na rozpraskání podlahy pod svýma nohama? Nepotřebuji, podlahu pod vlastníma nohama mám v dosahu rovnou, dotýkám se jí.

Samozřejmě můžeme se bavit o tom, že nohy nemají cit+je tam třeba tenká vrstva podrážky, takže tímhle způsobem asi budu dělat jen hrubá kouzla, ale to je jiná věc.

A nakonec - výjimka je, když si třeba že sousedního domu urvu z podlahy kus třísky a odnesu si ji, tak ano, pak takováhle odnesená tříska z konkrétního místa umožní dané místo na dálku očarovat. Ale pak zase nebude v dosahu celá podlaha, nýbrž jen to konkrétní místo (+ chýše).

MarkyParky
Příspěvky: 10994
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 29. 3. 2021, 09:57

Dále - k dotazu na vzdušnou vlhkost.

Tam, kde je významně zastoupená (např. v mlze/dešti) klidně. Dokonce si jí může ten druid i připravit - třeba odpařit vodu z rybníka, aby zahalila okolí mlhou, i když tam předtím mlha nebyla.

Ale "normální" vzduch dosah skrze přirozenou vlhkost vzduchu nedává.

A ještě je potřeba mít na paměti, že dosah je opět limitovaný významem. Když mám mlhu nad řekou (a kusem břehu) tak mám v rámci celé mlhy rozšířený dotyk. Ale tenhle dotyk už nedokáže přeskočit hranici mezi řekou a hladinou, takže skrz mlhu nad řekou nemůžu čarovat do hloubky na dno. Tam už se musím dotýkat řeky (ale opět je celkem jedno zda smočím dlaň nebo nohu).

trajda
Příspěvky: 814
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 29. 3. 2021, 11:33

Rád bych ještě dodal, že ani kdyby kladivo leželo na dřevěné podlaze, tak nejsou stejná masa. Prodloužený dotyk je o tom, že se můžeš dotknout určitého elementu či prostředí, jako je mlha, les, dřevěná podlaha či rukojeť kladiva, a poté využívat svou magii na kterékoliv části tohoto elementu či prostředí, bez ohledu, jak je to daleko nebo zda tam dohlédneš. Jediné, co tě limituje, jsou jiné elementy a jiná prostředí. Takže pokud se dotkneš dřevěné podlahy, můžeš pracovat s dřevěnou podlahou, nikoli s tím, čeho se dřevěná podlaha dotýká.

Jenda

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jenda » 29. 3. 2021, 13:59

Já situaci chápu tak, že druid a protivník se sekyrkou stojí na stejné podlaze a druid chce na toporu protivníkovi sekery udělat trny. Uměl bych si představit, že by to mohlo fungovat pokud topůrko kladiva a podlaha na které stojí druid byla vyrobená ze stejného stromu. (symbolický dotyk)

Otázka je jak by na to hráči přišli.. ale kdyby to hráče napadlo, tak bych alespoň ocenil pochvalou (dobrý nápad, ale bohužel Ti podlaha na topůrko nedává symbolický dotyk, protože nebyly vytvořeny ze stejného stromu). A kdyby byly hráči v zoufalé situaci (např. zajmutí a nevěděli kudy kam) tak bych takovýto nápad nechal zafungovat (chvíli jsi musel hledat, ale objevil si prkno s dotykem na protivníkovu sekyru), protože se mi líbí.

trajda
Příspěvky: 814
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 29. 3. 2021, 14:42

Jenda píše:
29. 3. 2021, 13:59
pokud topůrko kladiva a podlaha na které stojí druid byla vyrobená ze stejného stromu.
Symbolický dotyk se dá získat pouze po akci, která směřovala k získání symbolického dotyku. Takže ani nalezený vlas není symbolickým dotykem, pokud nebyl utržen s cílem stát se symbolickým dotykem. Takže ani šíp není symbolickým dotykem na strom, ze kterého byl vytvořen, a už vůbec ne na ostatní šípy, které byly vytvořeny ze stejného stromu.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů