Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Fikčně ano, ale při boji by myslím nemohl využívat vlastnosti obouruční zbraně a zároveň Pláště.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Ahoj,
dotaz k čaroději: uznali byste využití dlouhodobé magie ohně (ZS) k získání zběhlosti na magii ohně? (např. předpřipravím si ohnivou kouli s ohněm o správné teplotě, kterou budu používat v průběhu celého souboje a tím si čarování usnadním)
a k nástrahám: trochu jsme posledně zápasili s prvním použití nástrahy. Prostředí bylo v lese u jezírka a skály okolo. Chtěli jsme udělat past ve stylu - najdu šutr, uvážu na lano, pověsím na strom, pod strom dám návnadu a jednoduchou spoušť (zvíře šáhne na návnadu, šutr spadne dolů). Chtěli jsme ji vytvořit jako vyřazovací a mocnou a k tvorbě použít lovecké schopnosti něco z ničeho.
Jak by vypadal zkrácený zápis? něco jako: zavěšený šutr (ten, kdo chce vzít návnadu/past > Tělo - vyřazovací + mocně / rozdrcení šutrem - smrt + jizva / je snadno vidět) ?
Kolik by taková nástraha stála zdrojů? (V pravidlech je tuším základ 3, vyřazovací +1, mocná +1 -> tzn. 5 duší?, nebo i jedna za aktivaci schopnosti? - zdálo se nám to jako pořádná pálka, když lano máme a šutr + návnada se díky příznivému prostředí najde, nakonec jsme dali za 3 duše - 1 za vytvoření + vyřazování + mocná)
dotaz k čaroději: uznali byste využití dlouhodobé magie ohně (ZS) k získání zběhlosti na magii ohně? (např. předpřipravím si ohnivou kouli s ohněm o správné teplotě, kterou budu používat v průběhu celého souboje a tím si čarování usnadním)
a k nástrahám: trochu jsme posledně zápasili s prvním použití nástrahy. Prostředí bylo v lese u jezírka a skály okolo. Chtěli jsme udělat past ve stylu - najdu šutr, uvážu na lano, pověsím na strom, pod strom dám návnadu a jednoduchou spoušť (zvíře šáhne na návnadu, šutr spadne dolů). Chtěli jsme ji vytvořit jako vyřazovací a mocnou a k tvorbě použít lovecké schopnosti něco z ničeho.
Jak by vypadal zkrácený zápis? něco jako: zavěšený šutr (ten, kdo chce vzít návnadu/past > Tělo - vyřazovací + mocně / rozdrcení šutrem - smrt + jizva / je snadno vidět) ?
Kolik by taková nástraha stála zdrojů? (V pravidlech je tuším základ 3, vyřazovací +1, mocná +1 -> tzn. 5 duší?, nebo i jedna za aktivaci schopnosti? - zdálo se nám to jako pořádná pálka, když lano máme a šutr + návnada se díky příznivému prostředí najde, nakonec jsme dali za 3 duše - 1 za vytvoření + vyřazování + mocná)
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Magie ohne (i dlouhodobá) působí na Tělo.
A jako dovednost je provozována Duší, takže pokud dané dlouhodobé kouzlo nebude nějak zásadně podporovat Duší užitečně pro Magii Ohně, nemělo by to fungovat. (Lze si třeba představit osvětlení za noční bitvy.)
3 je správně - 1 Duše za aktivaci, což nahradí základ a +1 vyřazovací a + 1 mocná. Tyto posílení by šlo platit i ze surovin získaných jinak (návnada, provaz)
A jako dovednost je provozována Duší, takže pokud dané dlouhodobé kouzlo nebude nějak zásadně podporovat Duší užitečně pro Magii Ohně, nemělo by to fungovat. (Lze si třeba představit osvětlení za noční bitvy.)
3 je správně - 1 Duše za aktivaci, což nahradí základ a +1 vyřazovací a + 1 mocná. Tyto posílení by šlo platit i ze surovin získaných jinak (návnada, provaz)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Zdravím, nějak jsem po delší době pročetl fórum a tohle mě zaujalo. Kde se v pravidlech píše,že dlouhodobé požehnání dává zběhlost? Pro mě je to novinkatrajda píše: ↑12. 6. 2020, 21:20Dokud dávají smysl, tak omezení neexistuje. Jedním požehnáním si přidáš zběhlost na obratnost, dalším požehnáním zběhlost na boj proti netvorům, třetím si přidáš zběhlost na odolání jedům. Stejně tak dlohodobá prokletí nemají omezený počet. Jen nezapomeň, že všechna dlouhodobá kouzla působí pouze do soumraku a že jsou poměrně drahá na seslání.
Edit: A každé dlouhodobé požehnání ti nepřidá jen zběhlost, ale i tu výhodu,k kvůli které požehnání vůbec existuje.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Strana 189, dlouhodobá magie =)
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Aha,to nám úplně vypadlo dost podstatná věc .
Díky za odpověď.
Díky za odpověď.
- Aen Dh'aard
- Příspěvky: 29
- Registrován: 17. 8. 2011, 20:26
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Akorát bacha na to „si“ — podle pravidel sám sobě požehnat nemůžeš.trajda píše: ↑12. 6. 2020, 21:20
Dokud dávají smysl, tak omezení neexistuje. Jedním požehnáním si přidáš zběhlost na obratnost, dalším požehnáním zběhlost na boj proti netvorům, třetím si přidáš zběhlost na odolání jedům. Stejně tak dlohodobá prokletí nemají omezený počet. Jen nezapomeň, že všechna dlouhodobá kouzla působí pouze do soumraku a že jsou poměrně drahá na seslání.
Edit: A každé dlouhodobé požehnání ti nepřidá jen zběhlost, ale i tu výhodu,k kvůli které požehnání vůbec existuje.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Zdravím vespolek, opět přicházím s dotazem.situace:
U magie dřeva pokud mám zs na dlouhotrvající kouzlo,které se aktivuje jednou duší. Můžu v jednom kole zazpívat píseň (zakouzlit kouzlo) a pokračovat v něm do doby dokud se na to soustředím,takže další kolo neudělám defakto nic protože pokračuji v kouzlení a kouzlo stále trvá. V dalším (třetím) kole když na mě přijde řada s iniciativou tak se rozhodnu,že to kouzlo udělám jako dlouho trvající,zaplatím duši a hraju normálně regulérní akci ( s tím ,že v příběhu věnuji pár vteřin změně melodie aby bylo patrné ,že došlo k nějaké změně).
Dotaz: je to takto regulérně použito nebo jsme udělali chybu?
Předem díky za odpověď.
U magie dřeva pokud mám zs na dlouhotrvající kouzlo,které se aktivuje jednou duší. Můžu v jednom kole zazpívat píseň (zakouzlit kouzlo) a pokračovat v něm do doby dokud se na to soustředím,takže další kolo neudělám defakto nic protože pokračuji v kouzlení a kouzlo stále trvá. V dalším (třetím) kole když na mě přijde řada s iniciativou tak se rozhodnu,že to kouzlo udělám jako dlouho trvající,zaplatím duši a hraju normálně regulérní akci ( s tím ,že v příběhu věnuji pár vteřin změně melodie aby bylo patrné ,že došlo k nějaké změně).
Dotaz: je to takto regulérně použito nebo jsme udělali chybu?
Předem díky za odpověď.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16255
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Správně je to takhle:
1. kolo spotřebuješ akci na sesílání kouzla
2. kolo spotřebuješ akci na udržení kouzla
3. kolo spotřebuješ akci na změnu kouzla z "udržovaného" na dlouhodobé.
Samozřejmě, trochu se to může zkomplikovat, pokud se mezitím staneš cílem nějakých útoků a přibudou tam ještě obrany.
Pokud bys chtěl ve třetím kole už hrát něco jiného, pak jsi měl tu změnu z běžného na dlouhobé provést v rámci akce v kole druhém, nebo kouzlo pustit. Případně - tak nějak těsně na hranici pravidel, ale asi akceptovatelné, pokud to dává smysl, tohle dodatečné "přepnutí" brát jako součást té nové akce (a házet na menší z druid/dovednost nové akce, případně i zohlednit náročnost takového počítání).
1. kolo spotřebuješ akci na sesílání kouzla
2. kolo spotřebuješ akci na udržení kouzla
3. kolo spotřebuješ akci na změnu kouzla z "udržovaného" na dlouhodobé.
Samozřejmě, trochu se to může zkomplikovat, pokud se mezitím staneš cílem nějakých útoků a přibudou tam ještě obrany.
Pokud bys chtěl ve třetím kole už hrát něco jiného, pak jsi měl tu změnu z běžného na dlouhobé provést v rámci akce v kole druhém, nebo kouzlo pustit. Případně - tak nějak těsně na hranici pravidel, ale asi akceptovatelné, pokud to dává smysl, tohle dodatečné "přepnutí" brát jako součást té nové akce (a házet na menší z druid/dovednost nové akce, případně i zohlednit náročnost takového počítání).
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Tak mě napadlo, počítáte jednotlivce v hejnu? Třeba v poměru k Sudbě nebo nějak jinak. Pokud ne, nezajímá hráče, kolik tam těch potvor ještě je? Pokud jo, máte nějakou vychytávku, aby jejich úbytek koreloval s fikcí a Sudbou?
Já to dělal prostě "od oka" a byl v zásadě spokojený, ale ne vždy se to může povést takhle hladce...
Já to dělal prostě "od oka" a byl v zásadě spokojený, ale ne vždy se to může povést takhle hladce...
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16255
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Nechci úplně mluvit za Maugira, který tu mechaniku myslím vymyslel, ale jak ho znám, "od oka" je autorský záměr.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Jakože proč ne, ale občas to může trochu haprovat, když v každém kole spálím stejně Sudby a pak si hráči začnou házet nahovno a já dobře -> sice jste předtím jednou ranou zabili 5 hmyzáků zaráz, ale teď vás už 3 kola 2 hmyzáci strašně rozbíjí
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Taky jsem ted shodou okolností narazil na hejna.. moje představa je, že je tam jedinců tolik, že se nedají vlastně spočítat. (Mračno netopýrů) Informaci o počtu bych dával ve smyslu jak moc to hejno prořídlo (není vidět nic, než rychlé stíny > jde sem tam prohlédnout na druhou stranu > už tam létá jen sem tam nějaký).
+ si teda nedovedu představit, že by dobrodruzi vybili všechny jedince z takového hejna, spíš by zasáhli jen pár a zbytek by utekl, nebo by se hejno na konci boje mohlo rozpadnout na jednotlivce..
+ si teda nedovedu představit, že by dobrodruzi vybili všechny jedince z takového hejna, spíš by zasáhli jen pár a zbytek by utekl, nebo by se hejno na konci boje mohlo rozpadnout na jednotlivce..
- MarkyParky
- Příspěvky: 16255
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Ano, hejna jsou spíš o tom, že ti jedinci se spočítat moc nedají .. takže ne "hejno 2 nebo 5 netopýrů" ale spíš "hejno tuctu nebo kopy netopýrů". A pak už to "od oka" nebude tolik bít do očí.
A pak ještě poznámka k tomuhle:
Pokud není uvěřitelné aby (oslabené) hejno hráče rozbíjelo, tak v první řadě neměla vůbec být hlášená akce, která by hráče rozbíjela a nemělo se na ní vůbec házet. A pokud po něm hráči šli, to hejno mělo zkusit něco jiného, uvěřitelného - třeba zdrhat, nebo využít terénu (např. pokud by hráči byli na kraji srázu, tak je asi legit hlásit akci, ve které i oslabené hejno hráče dostane na hranu srázu nebo je přiměje vykročit do prázdna a spadnout).
A pak ještě poznámka k tomuhle:
Samozřejmě nevím, jak přesně ta scéna vypadala, ale v DrDII o proveditelnosti a uvěřitelnosti rozhodují hráči před hodem, ne kostky - a tím pádem platí garbage in => garbage out.Lyncz píše: a pak si hráči začnou házet nahovno a já dobře -> sice jste předtím jednou ranou zabili 5 hmyzáků zaráz, ale teď vás už 3 kola 2 hmyzáci strašně rozbíjí
Pokud není uvěřitelné aby (oslabené) hejno hráče rozbíjelo, tak v první řadě neměla vůbec být hlášená akce, která by hráče rozbíjela a nemělo se na ní vůbec házet. A pokud po něm hráči šli, to hejno mělo zkusit něco jiného, uvěřitelného - třeba zdrhat, nebo využít terénu (např. pokud by hráči byli na kraji srázu, tak je asi legit hlásit akci, ve které i oslabené hejno hráče dostane na hranu srázu nebo je přiměje vykročit do prázdna a spadnout).
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
chápu, marky, uznávám, že jsem zas v rychlosti vyhodil něco, co by v reálu nebylo reálně zahratelné, aby to dávalo smysl =)
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti