Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2095
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin » 6. 1. 2018, 07:58

Nah.

Znemaná to, že Alchymista se ZS něco z ničeho dokáže vyrobit za 4 S základ třaskaviny a pak ho za 1D např vylepšit na lstivou, nebo o schopnosti nějaké ZS za odpovídající cenu v D místo S.
Jinak řečeno, "Něco z ničeho" ti při výrobě třaskavin neušetří Zdroje, ale umožní ti v některých případech platit Duší místo Surovinami.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

trajda
Příspěvky: 567
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 7. 1. 2018, 03:00

Znovu jsem si obe zs precetl. Prvni odstavec schopnosti Neco z niceho dovoluje vytvorit zaklad jednoduche pasti, a Umeni improvizace dovoluje vytvorit zaklak bezneho jedu. Dokonce jsem si znovu prolistoval nastrahy - jednoduchou pasti se mysli lovecka past a beznym jedem se mysli mastickarsky jed. Takze prvni odstavec nestaci, abychom mohli vyrobit pokrocilou nastrahu pomoci nouzovych surovin.

Muzeme ale zkombinovat oba odstavce dane zs a tedy vytvorit zaklad jednoduche pasti\bezneho jedu za 3 nouz. sur +1 Dusi, a pak tento zaklad vylepsit na pokrocilou nastrahu, zaplacenim dalsi nouz. sur. +1 Duse. Takze mastickarsky jed a lovecka past stoji 3+1, pokrocile nastrahy stoji 4+2.

Navic v obou zs se nepise nic o tom, ze by Duse mela nahrazovat suroviny (diky bohu). Pouze se tam pise, ze Duse je platba, ktera dovoluje prave suroviny nahradit nouzovymi, ale k vyrobe vzdycky nejake suroviny jsou potreba. Neni mozne, aby se hrac jen tak zamyslel a pred nim se zjevila hotova past vyrobena ze vzduchu.

Pak je tu jeste moznost, ze v me knize je jina ZS, nez v tech ostatnich, ale na to bych nesazel.

Erevan
Příspěvky: 82
Registrován: 25. 6. 2013, 12:24

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Erevan » 7. 1. 2018, 08:03

Trajda: str. 234 - Nouzové suroviny. Je tam taková matoucí věta: "... Něco z ničeho, která umožňuje použít Duši místo Surovin." Naštěstí se to dále v příkladu vysvětlí. Každopádně ale výroba pasti pomocí Něco z ničeho stojí jen 1 Duši + materiál, který si postava obstará, ale nic za něj nezaplatí. Takže by šlo říct, že z hlediska zdrojů stojí past jen 1 Duši.

Past s manévrem pak stojí 2 Duše + materiál, který je zdarma.

Fafrin: Takže pomocí Něco z ničeho se dá zvýšit i síla účinku, tj. např., aby třaskavina zničila železo nebo kámen? 2 Duše na železo a 3 Duše na kámen?

trajda
Příspěvky: 567
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 7. 1. 2018, 08:44

Vazne mam v knize jinou zs nez vsichni ostatni? A nebo veta "Muze vylepsovat jedy pomoci nouzovych surovin, aktivace 1 duse za kazdou takovou surovinu" je spatne formulovana a tudiz se da vylozit i jinym zpusobem?

Erevan
Příspěvky: 82
Registrován: 25. 6. 2013, 12:24

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Erevan » 7. 1. 2018, 10:22

trajda píše:
7. 1. 2018, 08:44
Vazne mam v knize jinou zs nez vsichni ostatni? A nebo veta "Muze vylepsovat jedy pomoci nouzovych surovin, aktivace 1 duse za kazdou takovou surovinu" je spatne formulovana a tudiz se da vylozit i jinym zpusobem?
Vypadá to, že máme stejnou verzi :) Co je na tom nejasného? Použiji nouzovou surovinu, tj. takovou, která mě nestojí ani halíř a zaplatím za její použití 1 Duši. Tj. nula od nuly pojde z hlediska zdrojů. Tj. místo abych použil speciální ingredienci, tak si namáhám mozek nad tím, kolik přesně tam mám toho plesnivého sýra, co jsem našel náhodou na cestě, dát.

Edit: Týká se to samozřejmě zmiňovaného vylepšení, nikoli samotné výroby.

MarkyParky
Příspěvky: 7061
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 7. 1. 2018, 10:28

Trajda:

ZS má dva odstavce. Jako u všech ZS, každý odstavec popisuje jinou funkci ZS.

1)
Věta:
Postava dokáže vyrobit základ jednoduché pasti z nouzových Surovin. (Aktivace 1 Duše)
říká vlastně:
Postava nemusí platit 3 Suroviny, tvořící základ 1 jednoduché pasti, když zaplatí Aktivaci 1 Duší. Tato vlastnost se týká pouze jednoduchých (loveckých) pastí.

2)
Věta:
Postava dokáže při výrobě posilovat libovolné pasti s pomocí nouzových Surovin. Za každou takto vloženou Surovinu zaplatí 1 Duši.
říká vlastně:
Postava, bez ohledu na to, o jakou jde past a jaký měla základ, může za její posilování (co je to posilování je vysvětleno na straně 217 v oddíle Cena nástrah) platit Duší místo Surovin.


U jednoduchých pastí je možné oba efekty kombinovat.
U mechanických pastí a třaskavin a žíravin je možné použít jen efekt 2.

trajda
Příspěvky: 567
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 7. 1. 2018, 14:45

1) Znovu jsem si precetl celou kapitolu o nastrahach a chtel bych oponovat, ze ackoliv slovo "posilovani" nekolikrat zmineno, nikde neni podrobne vysvetleno, co do teto kategorie patri. Ja predpokladam (a i kdyby to tam nebylo, tak to tak stejne budu hrat), ze "posilovani" znamena kazdou platbu, ktera ze zakladu jednoduche pasti udela vic, nez jen zaklad jednoduche pasti.

Takze podle me tedy do teto kategorie patri i pouziti vyhrazene dovednosti pokrocilich povolani, ktera dovoluje zaklad jednoduche pasti pretvorit na zaklad pokrocile nastrahy, jako je treba traskavina.

2) Jak Marky, tak Fafrin, tak Erevan - vsichni pouzili slovni spojeni "misto surovinami platit dusi". Nevim, zda to mysleli doslova nebo chteli zkratit vetu, ale spravne by to melo byt "misto pravych surovin platit dusi a nouzovymi surovinami".

Napriklad v nasem svete jsou nouzove suroviny temer stejne cene, jako ty prave, protoze ackoliv se nouzove suroviny povaluji vsude kolem, nasi hraci neumi popsat, co hledaji a co nasli. Zatimco prave suroviny najdou u obchodnika a plati se grosema, takze tam nic vymyslet nemusi.

Takze u nas se nouzove suroviny urcite nedaji zaokrouhlovat na nulu.

MarkyParky
Příspěvky: 7061
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 7. 1. 2018, 16:27

1) Znovu jsem si precetl celou kapitolu o nastrahach a chtel bych oponovat, ze ackoliv slovo "posilovani" nekolikrat zmineno, nikde neni podrobne vysvetleno, co do teto kategorie patri. Ja predpokladam (a i kdyby to tam nebylo, tak to tak stejne budu hrat), ze "posilovani" znamena kazdou platbu, ktera ze zakladu jednoduche pasti udela vic, nez jen zaklad jednoduche pasti.
vs
Strana 217 píše:Postavy budou často nástrahám čelit. Mohou se ale pokusit i vlastní nástrahy vyrobit a použít je proti nepřátelům. Základ ceny všech nástrah jsou 3 Suroviny. Takovýto základ vám stačí na výrobu běžného jedu nebo jednoduché pasti, bez jakéhokoliv posílení (takový běžný jed nebo jednoduchá past má ovšem určitá omezení jak v příběhu, tak v pravidlech, jak si brzy ukážeme). Můžete se ale rozhodnout tento základ vylepšit. Pokud vyrábíte lepší nástrahu (např. pomocí vyhrazené dovednosti pokročilého povolání, chcete vložit manévr či využít zvláštní schopnost), cena se dále zvýší následovně:
Ano, máš pravdu, že tenhle odstavec by byl ještě o něco přesnější kdyby tam jedna věta zněla: "Můžete se ale rozhodnout tento základ posílit..." nicméně, nějak mne moc nenapadá, jak si to vyložit jinak.

Takze podle me tedy do teto kategorie patri i pouziti vyhrazene dovednosti pokrocilich povolani, ktera dovoluje zaklad jednoduche pasti pretvorit na zaklad pokrocile nastrahy, jako je treba traskavina.
Do této kategorie patří posílení (+1 Surovina) za to, že to není jednoduchá past, ale je to třaskavina.
Do této kategorie nepatří základ pasti (3 Suroviny).

Tenhle Fafrinův příklad
Znemaná to, že Alchymista se ZS něco z ničeho dokáže vyrobit za 4 S základ třaskaviny a pak ho za 1D např vylepšit na lstivou, nebo o schopnosti nějaké ZS za odpovídající cenu v D místo S.
není šťastný, protože i když mechanicky může být správně, výkladem mate.

Základ je i v tomhle případě pořád 3S. A alcháč může Duší zaplatit i to posílení základu na žíravinu.
2) Jak Marky, tak Fafrin, tak Erevan - vsichni pouzili slovni spojeni "misto surovinami platit dusi". Nevim, zda to mysleli doslova nebo chteli zkratit vetu, ale spravne by to melo byt "misto pravych surovin platit dusi a nouzovymi surovinami".
Tady už opravdu nevím, co si o otázce myslet.

Zjevně sám víš, jak to asi mysleli a zjevně to dává tak smysl. Nějak nechápu, proč teda píšeš "Nevím, zda to tak mysleli ..." ?

Odpověděl sis už sám.

Erevan
Příspěvky: 82
Registrován: 25. 6. 2013, 12:24

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Erevan » 7. 1. 2018, 17:34

trajda píše:
7. 1. 2018, 14:45
Takze podle me tedy do teto kategorie patri i pouziti vyhrazene dovednosti pokrocilich povolani, ktera dovoluje zaklad jednoduche pasti pretvorit na zaklad pokrocile nastrahy, jako je treba traskavina.
V pravidlech není ale přeci nikde uvedeno, že se jedná o přetvoření. Např. lupič má vyhrazenou dovednost "Výroba kontaktních jedů". Ta dovednost se nejmenuje "Posílení běžných jedů na kontaktní". Prostě buď vyrobím běžný jed nebo kontaktní jed. A buď vyrobím jednoduchou past nebo žíravinu nebo třaskavinu. Nedovedu si představit, jak bych z jámy plné kůlů udělal např. granát tím, že přidám 1 surovinu.

trajda píše:
7. 1. 2018, 14:45
Jak Marky, tak Fafrin, tak Erevan - vsichni pouzili slovni spojeni "misto surovinami platit dusi". Nevim, zda to mysleli doslova nebo chteli zkratit vetu, ale spravne by to melo byt "misto pravych surovin platit dusi a nouzovymi surovinami".
Ano, je to jak píšeš.

trajda
Příspěvky: 567
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 7. 1. 2018, 20:55

Takze nakonec se moje teorie potvrdila. Jednoducha past a bezny jed vyrobeny ciste z nouzovych surovin stoji minimalne 3 nouzove suroviny a 1 Dusi. Jakakoliv pokrocila nastraha (vyrobena za pomoci vyhrazene dovednosti pokrocilych povolani) vyrobena ciste z nouzovych surovin stoji minimalne 4 nouzove suroviny a 2 Duse. Dekuji vsem za pomoc.
V pravidlech není ale přeci nikde uvedeno, že se jedná o přetvoření. Např. lupič má vyhrazenou dovednost "Výroba kontaktních jedů". Ta dovednost se nejmenuje "Posílení běžných jedů na kontaktní".
Ano, je to silny argument, ktery se tezko vyvraci, protoze je v podstate pravdivy. Ale snazis se tim argumentem naznacit, ze by se mela zmenit terminologie, nebo se snazis naznacit, ze by pokrocile nastrahy nemeli jit vyrobit z nouzovych surovin? Lepe receno, pokud se ti soucasny stav nelibi, jak ho navrhujes zmenit?

Erevan
Příspěvky: 82
Registrován: 25. 6. 2013, 12:24

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Erevan » 7. 1. 2018, 21:22

Aha, tak Marky už dodal vysvětlení, nevšiml jsem si toho, když jsem psal svůj příspěvek. V tom případě jsem to pochopil špatně.
Každopádně jsem rád, že se to vyjasnilo.

Taylar
Příspěvky: 12
Registrován: 21. 7. 2015, 14:27

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Taylar » 16. 1. 2018, 16:42

Ahoj,

mám rychlý dotaz k pravidlům.

Pokud mám za bojovníka zvláštní schopnost Cit pro zbraň a zvláštní schopnost Gladiátor a bojuji například jednoručním mečem, můžu v jednom útoku použít zdarma manévr přesně (z meče) a k tomu navíc zdarma manévr mocně (z Gladiátora)? Nebo pokud bych měl schopnost Kruhový sek a Cit pro zbraň, můžu použít zdarma manévr rozsáhle(z kruhového seku) a zdarma manévr přesně( z meče) v jednom kole, nebo se druhý manévr musí platit?

Díky za odpověď.

MarkyParky
Příspěvky: 7061
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 16. 1. 2018, 16:56

Pokud mám za bojovníka zvláštní schopnost Cit pro zbraň a zvláštní schopnost Gladiátor a bojuji například jednoručním mečem, můžu v jednom útoku použít zdarma manévr přesně (z meče) a k tomu navíc zdarma manévr mocně (z Gladiátora)?
Ano.
Nebo pokud bych měl schopnost Kruhový sek a Cit pro zbraň, můžu použít zdarma manévr rozsáhle(z kruhového seku) a zdarma manévr přesně( z meče) v jednom kole, nebo se druhý manévr musí platit?
Ano, za předpokladu že tak akce bude vedená jako plošná (podmínka Kruhového seku).

trajda
Příspěvky: 567
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 25. 1. 2018, 08:24

Povazuje se projev spustene esence za projev dlouhodobe magie? Dokazu si predstavit carodeje se spustenou esenci, jak mu hori pulka tela, nebo jak zacne horet vsude, kudy prosel. Stejne tak druida s obrovskym kamenym hrbolem na zadech, nebo vlasy polite vodou, aby vypadali delsi. Z popisu v knize to zni jakoze spustena esence je pouze fikcni popis, ale ja si myslim, ze musi byt nejaky mechanicky rozdil mezi utokem na obycejna zada, a utokem na zada, na kterych vyrostla skalka. A takovy rozdil se obvykle vyjadruje postihem, coz by ale znamenalo, ze spusteni esence se povazuje za dlouhodobou magii. Pak ale prichazi dalsi otazka, zda se projevy esence daji lamat, a zda zlomeni projevu esence nejak narusi esenci jako takovou. (Tedy pokud se druidovy rozdroli kameny hrb na prach, zda je stale mistrem.)

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2095
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin » 25. 1. 2018, 11:01

Projev esence je určitě projev magie, a v zásadě dlouhodobé. Jedná se svým způsobem o dlouhodobé kouzlo, které kouzelník sesílá na sebe. Jako každá jiná magie může být i zlomena. Dostatečnou silou a za dostatečných podmínek. I přirozeným způsobem dostatečné síly. V zásadě by to měla být dost silná akce, aby způsobila Jizvu, pokud se tímto směrem vůbec chcete pouštět.
Samozřejmě, všechny složky esence jsou provázané, takže pokud by zaniknul vnější projev, musí zaniknout i bravura z esence.

Pokud by měla způsobovat z fikce postih (např. toho, v jehož krocích vyrůstají sedmikrásky asi lze dobře stopovat, tudíž je jeho skrývání pravděpodobně hloupé.) tak ať jej způsobuje, ale tento není při výrobě ani sesílání definovaný.
Projevy esence by rozhodně neměli kouzelníkovy přinášet nějaký dodatečný fikční bonus, pokud to není vskutku zřejmý a nezbytná - tedy že vnější projev svatozáře např lehce osvětluje okolí.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host