Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Erevan
Příspěvky: 55
Registrován: 25. 6. 2013, 12:24

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Erevan » 3. 1. 2018, 08:19

Pročítám příručku a narazil jsem na dvě nejasnosti:

1) Na straně 190 vpravo nahoře je uvedeno "vědmák, který zastrašuje nemrtvého přes zavřené dveře." v souvislosti s tím, že taková akce je náročná. Proč je tato akce ale vůbec možná, když na zastrašování nemrtvého je třeba dohled? Nebo jen není zmíněno, že má na tohoto nemrtvého nějaký symbolický dotyk? Nepřipadá mi to jako vhodný příklad pro ukázání náročnosti.

2) Na straně 191 vpravo uprostřed je text "Podobně večeře mocných obvykle probíhají až po setmění, neboť to už je zřejmé, zda ochutnávači, kteří jídlo pozřeli ještě před soumrakem, jsou stále naživu." Jsou ale vůbec ochutnávači potřeba? O pár stránek dříve je totiž uvedeno, že jed ztrácí své schopnosti při nejbližším magickém okamžiku (str. 187: "Pokud se guláš nesní do nejbližšího soumraku či úsvitu, jed vyprchá"). Tj. pokud někdo otráví večeři před setměním, pak při západu slunce jed přestane účinkovat, takže když sní někdo tuto večeři po západu slunce, tak se mu nic nestane. A pokud by někdo otrávil jídlo až po západu slunce, tj. např. při servírování, tak ani ochutnávač nepomůže.

MarkyParky
Příspěvky: 5493
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 3. 1. 2018, 12:11

1) Zastrašování nemrtvého je použití nemagické dovednosti "Ovlivňování neživých", které má dosah vymezené jen smysluplností akce v příběhu - je to příklad pro srovnání.

Dosah dohled je omezení vědmácké magie "Znamení".

2) AU!
To je bohužel chyba, mám pocit, že na straně 187 se zmotaly dohromady dvě různé trvanlivosti. Dáme hlavy dohromady a ASAP zpřesníme/opravíme.

Uživatelský avatar
Fery
Příspěvky: 100
Registrován: 14. 1. 2010, 17:27

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fery » 3. 1. 2018, 20:06

Napíšete sem až se zapracuji změny do everze? Abych věděl kdy si to mám stáhnout :-)

MarkyParky
Příspěvky: 5493
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 3. 1. 2018, 20:37

Jop.

Uživatelský avatar
Aen Dh'aard
Příspěvky: 22
Registrován: 17. 8. 2011, 19:26

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Aen Dh'aard » 3. 1. 2018, 21:42

1. Kdy bude dotisk opravené verze? Zatím mám staženou elektronickou, plánuji si zakoupit i tištěnou, ale nerad bych si do ní ručně dopisoval opravy chyb…

2. Je někde na jednom místě seznam těchto oprav?

Uživatelský avatar
Bouchi
Příspěvky: 3462
Registrován: 10. 12. 2004, 16:36
Bydliště: Havířov

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Bouchi » 4. 1. 2018, 00:44

1) Až se vyprodají stávající zásoby, což zřejmě nebude dřív než koncem letošního roku.

2) Bude vytvořen během ledna.
Obrázek Obrázek

trajda
Příspěvky: 445
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 4. 1. 2018, 08:35

trajda píše:
3. 1. 2018, 04:23
Kdyby se nekdo pokusil o ovladnuti vicehlave hydry (treba zrec s urcitou zs) a podarilo se mu to, ovladl by jen jednu hlavu nebo celou priseru? Nebo jsou snad mozne obe varianty a druid si muze vybrat?

Btw. Jestli se nepletu, tak hlavy maji kazda svoji iniciativu, ale ohrozeni maji spolecne, ze? Kdyz tedy jednu hlavu oslepim (kratkodobe kouzlo magie zvirat pouzite na netvora), zvedne se ohrozeni cele hydre? A nebo, podobne jako u oddilu, se akce sice zapise do fikce, ale ohrozeni se zmeni pouze, pokud akce pusobila na nadpolovicni pocet hlav?

Edit, aby nedoslo k nedorozumneni.
Jen pro jistotu, aby se to nezamluvilo. Chtel bych dat do pribehu dvouhlaveho obra, takze na tomhle mi celkem zalezi.

Strigo
Příspěvky: 6
Registrován: 9. 3. 2013, 15:44

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Strigo » 4. 1. 2018, 08:38

trajda píše:
4. 1. 2018, 08:35
trajda píše:
3. 1. 2018, 04:23
Kdyby se nekdo pokusil o ovladnuti vicehlave hydry (treba zrec s urcitou zs) a podarilo se mu to, ovladl by jen jednu hlavu nebo celou priseru? Nebo jsou snad mozne obe varianty a druid si muze vybrat?

Btw. Jestli se nepletu, tak hlavy maji kazda svoji iniciativu, ale ohrozeni maji spolecne, ze? Kdyz tedy jednu hlavu oslepim (kratkodobe kouzlo magie zvirat pouzite na netvora), zvedne se ohrozeni cele hydre? A nebo, podobne jako u oddilu, se akce sice zapise do fikce, ale ohrozeni se zmeni pouze, pokud akce pusobila na nadpolovicni pocet hlav?

Edit, aby nedoslo k nedorozumneni.
Jen pro jistotu, aby se to nezamluvilo. Chtel bych dat do pribehu dvouhlaveho obra, takze na tomhle mi celkem zalezi.
Pokud tělo obra ovládá dominantnější hlava, stačilo by mu ovládnout danou hlavu a druhá hlava by mu do toho maximálně kecala nebo se ho snažila kousnout. Pokud by ovládlu minoritní hlavu tak by sice ovládal hlavu, ale tělo ne. Pokud obě hlavy obra mohou ovládat celé tělo, dal bych to jako povinnost zaplatit rozsáhle.

MarkyParky
Příspěvky: 5493
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 4. 1. 2018, 08:44

Kdyby se nekdo pokusil o ovladnuti vicehlave hydry (treba zrec s urcitou zs) a podarilo se mu to, ovladl by jen jednu hlavu nebo celou priseru?
Pokud by byla stavěna po vzoru Vícehlavé saně ze základní příručky, tak by ovládl jednu hlavu (má vlastní rozum a iniciativu).
Kdyz tedy jednu hlavu oslepim (kratkodobe kouzlo magie zvirat pouzite na netvora), zvedne se ohrozeni cele hydre? A nebo, podobne jako u oddilu, se akce sice zapise do fikce, ale ohrozeni se zmeni pouze, pokud akce pusobila na nadpolovicni pocet hlav?
Pokud by byla stavěna po vzoru Vícehlavé saně ze základní příručky, tak by zvedla Ohrožení celé hydře (je to jeden tvor).

Obdobně bych to dělal s dvouhlavým obrem, chimérou a podobně.




K pravidlům pro oddíly bych sahal až ve chvíli, kdybych tvořil bytost tak podivnou, že by hlav byla třeba "hrstka" nebo "houf", a chtěl to nějak jednoduše znázornit, abychom nemuseli hrát 20 iniciativ.

MarkyParky
Příspěvky: 5493
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 4. 1. 2018, 08:45

Pokud obě hlavy obra mohou ovládat celé tělo, dal bych to jako povinnost zaplatit rozsáhle.
Ovládnout nejde rozsáhle. Ovládnout jde vždy nejvýše jednu mysl (= pravidlově lze získat kontrolu nejvýše nad jednou entitou mající iniciativu).

EDIT: Rozsáhlá ovládnutí otevírají zadní vrátka nějakým ošklivým exploitům iniciativy, proto je pravidla nedovolují.

jedle
Příspěvky: 81
Registrován: 2. 2. 2015, 20:19

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od jedle » 4. 1. 2018, 16:33

Prosím o posouzení mého myšlenkového pochodu a zodpovězení dotazů (snad jsem něco nepřehlédl).

Vědmák po revizi už nemá boj proti běsům a žádné jiné povolání to po něm nepřevzalo. Běsi chápu tak, že na sebe oblékají podobu nějakého tvora (člověka, zvířete, netvora nebo neživého), takže:
:arrow? Při boji proti němu se užije dovednost podle jeho aktuálního vtělení.
:arrow? Při vyjednávání s běsem jednám s "nadpřirozenou bytostí" takže zaříkávač?
:arrow? Pokud bych chtěl útočit na jeho běsí podstatu (vymítat ho bez poškození nosiče): Zjistím si rituál (podle příběhu), který mi to umožní, pak je to práce pro zaříkávače (on si počítá bonus za povolání)? Nebo to snad umí z principu zaříkávač bez explicitního rituálu? Nebo to tak snadno vůbec nejde a/nebo náleží jinému (mistrovskému) povolání?

trajda
Příspěvky: 445
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 4. 1. 2018, 17:04

Proc by nemel mit boj proti besum? Vedmak ma preci boj proti nezivym. A vyraz "nezivy" se zacal pouzivat pro nemrtve, ozivene a besy. Aby se to nemuselo vsude furt vypisovat.

Takze pri boji zbizka si pricitas vedmaka, vyjimecne si muzes pricist i bojovnika, pokud s besem bojujes zpusobem, ktery se da vyuzit i proti lidem ci zviratum.

Pri vyjednavani stale plati, ze zarikavac to umi po dobrem, vedmak to umi po zlem. Nove ted Vedmak umi i prilakat besa pomoci jeho touhy, coz je podobne, jako kdyz hranicar necha mrtvolu kone, aby prilakala draka.

Pokud se nepletu, pravidla nerikaji nic o tom, zda se besova schranka da vymitit. Vetsina besu zabije sveho nositele uz behem vteleni, dalsi skupina je s nim natolik spojena, ze budto zijou oba nebo umrou oba. Jediny bes, u ktereho je vylozene napsano, ze se da vymitit, je mura (a u vlkodlaka nechavaji reseni otevrene). Pokud bys ale chtel vymitani do pribehu zavedst, doporucoval bych to delat na vedmaka se zvlastni schopnosti Fehu - vedmacka kouzla se silou zabit.

MarkyParky
Příspěvky: 5493
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 4. 1. 2018, 17:05

jedle píše:Vědmák po revizi už nemá boj proti běsům a žádné jiné povolání to po něm nepřevzalo.
Samozřejmě boj proti běsům má:
Pravidla píše: Boj zblízka proti neživým (Tělo)
»» využívání slabin neživých, schopnost zasadit jim vážné, vyřazující či smrtící zranění, předvídání útoků a pohybů neživých
Neživý je obecný název, zahrnující všechny bytosti, které se nenarodily na tomto světě, tedy běsy, nemrtvé a oživené dohromady.
:arrow? Při boji proti němu se užije dovednost podle jeho aktuálního vtělení.
Ne. Při boji s ním se pořád používá dovednost Boj zblízka proti neživým.

Nové je to, že čas do času, dává-li to smysl v příběhu díky podstatě těla, do kterého je běs vtělen, může postava využít i dovednost běžný boj. Takové akce ale zpravidla nedokáží víc, než změnit Ohrožení nebo dát Výhodu.
:arrow? Při vyjednávání s běsem jednám s "nadpřirozenou bytostí" takže zaříkávač?
Při vyjednávání (tedy rozumovém jednání pomocí argumentů a faktů) se všemi rozumnými nadpřirozenými bytostmi (tedy i rozumným běsem) je to zaříkávač.
Ovlivňování (tedy využívání chtíčů, tužeb či strachu) libovolného neživého (tedy i běsů) je vědmák.
S primitivními běsi vyjednávat nejde.
Pokud bych chtěl útočit na jeho běsí podstatu (vymítat ho bez poškození nosiče): Zjistím si rituál (podle příběhu), který mi to umožní, pak je to práce pro zaříkávače (on si počítá bonus za povolání)? Nebo to snad umí z principu zaříkávač bez explicitního rituálu? Nebo to tak snadno vůbec nejde a/nebo náleží jinému (mistrovskému) povolání?
Zaříkávač určitě ne, ten umí působit jen na lidi a zvířata.

Takovéhle vymítání bych ve hře znázornil jako Znamení.

jedle
Příspěvky: 81
Registrován: 2. 2. 2015, 20:19

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od jedle » 4. 1. 2018, 17:56

Díky za odpovědi a rozbor. Nějak jsem si neživé přeložil jen jako oživené a nemrtvé (bez běsů), proto mám na výstupu zmatek. :oops:

trajda
Příspěvky: 445
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 6. 1. 2018, 03:30

ZS neco z niceho rika, ze je mozne vytvorit zaklad jednoduche pasti pomoci nouzovych surovin, a vylepsit kteroukoliv past pomoci nouzovych surovin. Jenze traskavina neni jednoducha past. Znamena to tedy, ze alchymista s zs neco z niceho:

- nedokaze vyrobit traskavinu z nouzovych surovin
- dokaze vyrobit traskavinu tim, ze vyrobi zaklad jednoduche pasti (3 nouzove suroviny + 1 Duse) a pak ji (pomoci druheho odstavce zs) vylepsi na pokrocilou past (1 nouz. sur. + 1 Duse), takze celkova cena je tedy 4+2?

Predpokladam, ze druha moznost je spravne. Zminuju to jen proto, ze jsem byl do ted presvedceny, ze zakladni traskavina bez dalsich zs nebo manevru stoji 4+1, ted to vypada, ze stoji 4+2, tak jsem zmateny.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Majestic-12 [Bot] a 1 host