Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Potvrzuji, že:
Boj zblízka, střelba i vrh ANO (a takových ZS, která jdou napříč povoláními je v pravidlech schválně víc).
Ohnivá (ani žádná jiná) magie NE, to jsou duševní/vlivové útoky, které případně na tělo jen cílí.
Boj zblízka, střelba i vrh ANO (a takových ZS, která jdou napříč povoláními je v pravidlech schválně víc).
Ohnivá (ani žádná jiná) magie NE, to jsou duševní/vlivové útoky, které případně na tělo jen cílí.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Mám dotaz: Jak se u golemů (jako Pomocník hráče) řeší Sudba?
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Úplně stejně, jako u jiných pomocníků.
Její výše vyplývá z podoby golema v příběhu a toho, co dokáže (můžete se inspirovat v bestiáři podle Sudby některých jiných neživých) a pak už se v ničem neliší od Sudby jiného pomocníka.
Její výše vyplývá z podoby golema v příběhu a toho, co dokáže (můžete se inspirovat v bestiáři podle Sudby některých jiných neživých) a pak už se v ničem neliší od Sudby jiného pomocníka.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Například v bestiáři, když vytváříš vlastní příšery, tak je napsáno, že sudba se určuje podle nejvyšší hranice. Já přičítám k nejvyšší hranici +3, někteří PJové +1. Takže když vyrábíš golema, musíš rozdělit 12 bodů do hranic (tedy předpokládám, že v nové verzi to tak taky je), a určíš třeba hranice Tělo 5, Duše 4, Vliv 3. Pak vezmeš nejvyšší hranici, přičteš +3 a máš sudbu 8.
Je celkem jedno, jaké pravidlo si zvolíte pro určování sudby golemů, hlavně, když to bude přiměřené ostatním golemům, ostatním příšerám a především, abyste to vždycky dělali stejně.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Alchymista:
"Třaskaviny a žíraviny, které jsou posíleny, aby dokázaly zabít či vyřadit postavu, mají dostatečnou sílu na to, aby zničily materiál s pevností kůže. Alchymista navíc dokáže své třaskaviny a žíraviny vkládáním Surovin dále posilovat.
»» Přidá-li 2 Suroviny místo 1, třaskavina či žíravina má dostatečnou sílu na to, aby zničila železo.
»» Přidá-li 3 Suroviny místo 1, třaskavina či žíravina má dostatečnou sílu na to, aby zničila kámen."
V síle za 2 a 3 suroviny nevidím žádný rozdíl... Dokonce jsem byl přesvědčován, že na zničení železa je potřeba vyvinout větší sílu nežli na zničení kamene.
"Třaskaviny a žíraviny, které jsou posíleny, aby dokázaly zabít či vyřadit postavu, mají dostatečnou sílu na to, aby zničily materiál s pevností kůže. Alchymista navíc dokáže své třaskaviny a žíraviny vkládáním Surovin dále posilovat.
»» Přidá-li 2 Suroviny místo 1, třaskavina či žíravina má dostatečnou sílu na to, aby zničila železo.
»» Přidá-li 3 Suroviny místo 1, třaskavina či žíravina má dostatečnou sílu na to, aby zničila kámen."
V síle za 2 a 3 suroviny nevidím žádný rozdíl... Dokonce jsem byl přesvědčován, že na zničení železa je potřeba vyvinout větší sílu nežli na zničení kamene.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Ano, je dost dobře možné, že na zničení stejného množství železa je potřeba vyvinout větší sílu, než na zničení kamene. Nebo taky ne, podle jeho tuhosti, pevnosti, křehkostí a já nevím jakých ještě fyzickálních parametrů.Galag píše: V síle za 2 a 3 suroviny nevidím žádný rozdíl... Dokonce jsem byl přesvědčován, že na zničení železa je potřeba vyvinout větší sílu nežli na zničení kamene.
To je ale pro hru dokonale irelevantní.
Je dobré si uvědomit, že pravidla neslouží k fyzikální simulaci a v herních situacích nevyhodnocujeme modelové železné a kamenné desky srovnatelné tloušťky.
Pravidla slouží k vyhodnocení typických situací, které nastávají v nějakém fantastickém pseudostředověku nebo prolézání nějakých dungeonů.
Tahle stupnice tím pádem tak nějak shrnuje nejen fyzikální vlastnosti materiálu, ale zároveň i jejich typické použití (a zároveň jednoduché a intuitivní použití). A jeho optikou je třeba to posuzovat.
Přidání 1 Suroviny spolehlivě způsobí smrtelná zranění živému tvorovi a roztrhá kůži - roztrhá plachty, propálí kůže chránící vršek beranidla před obyčejným plamenem.
Přidání 2 Surovin spolehlivě dokáže vyvalit železné dveře, roztrhnout železný plát, udělat díru do železné truhly (trezoru).
Přidání 3 Surovin spolehlivě dokáže strhnout běžnou zeď, porazit kamenný sloup podpírající most, udělat díru do opevnění.
Dřevo je schválně trochu mimo tuhle stupnici, protože jeho použití může mít mnoho podob, od tenkých prken po masivní trámy a při posuzování účinku na něj, je lepší ho připodobnit k některému z výše uvedených stupňů.
Tzn. nejde tak o materiál samotný, ale o jeho typické použití.
Je už ten rozdíl zřejmý?
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Super, děkuji. Tyto argumenty mi v tu chvíli chyběly. Taky jsem to neviděl s takovým odstupem... Příště už se s tím poperu lépe. Díky za objasnění.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Zdravim vsechny...po dlouhe dobe mam jeden dotaz, spadajici mezi zakladni a trapne...
jde o hadacstvi u samana...chapu dobre, ze mi staci zaplatit rozsahle a pak si hodit na zkousku (pokud mi nikdo nebrani) a pricist samana a jsem ve SS i s celou skupinou (max 12 lidi včetne me)?? nebo je tam nejaka potreba surovin ci jinych veci??
dotaz vznikl, protoze jsem mel za to, ze jsou potreba suroviny, ale v pravidlech jsem nikde nenasel, ze by hadacstvi bylo podmineno surovinami...
diky predem za odpoved.
jde o hadacstvi u samana...chapu dobre, ze mi staci zaplatit rozsahle a pak si hodit na zkousku (pokud mi nikdo nebrani) a pricist samana a jsem ve SS i s celou skupinou (max 12 lidi včetne me)?? nebo je tam nejaka potreba surovin ci jinych veci??
dotaz vznikl, protoze jsem mel za to, ze jsou potreba suroviny, ale v pravidlech jsem nikde nenasel, ze by hadacstvi bylo podmineno surovinami...
diky predem za odpoved.
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Petrish:
Po revizi už samotný rituál hadačství nestojí žádné Suroviny. Na to, abys celou svou skupinu vzal do Snového světa opravdu stačí úspěšné provedení rituálu (typicky zkouška) s použitím manévru rozsáhle.
EDIT: Poznámka - jestli si to dobře pamatuji, tak nutnost používat Suroviny teď není u žádné přímo působící dovednosti. A naopak měla by být u většiny těch, které se nějak vyrábí/nabíjí (tedy pasti, jedy, obrazce, opravy, rituální předměty a pod..)
Po revizi už samotný rituál hadačství nestojí žádné Suroviny. Na to, abys celou svou skupinu vzal do Snového světa opravdu stačí úspěšné provedení rituálu (typicky zkouška) s použitím manévru rozsáhle.
EDIT: Poznámka - jestli si to dobře pamatuji, tak nutnost používat Suroviny teď není u žádné přímo působící dovednosti. A naopak měla by být u většiny těch, které se nějak vyrábí/nabíjí (tedy pasti, jedy, obrazce, opravy, rituální předměty a pod..)
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
diky za rychlou odpoved...
Dračí doupě 2 (DrDII) hraji od roku 2013 jako vypravěč i hráč.
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné
Hraji postavy, které jsou zaměřené na magii, lovení nebo kejkle -> žádný boj na blízko, to mi přijde moc lehké a nudné
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 6. 6. 2019, 08:41
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Zdravim, nenasiel by sa niekto kto pozna pravidla drd2 reevidovane, kto by bol ochotny mne alebo aj mojej skupine prakticky vysvetlit pokrocile pravidla?( magia, pasce....) Mozno aj formou nejakeho jednorazoveho dobrodruzstva. Vopred dakujem
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Asi nejsem schopen vám odvést dobrodružství, ale můžem si tu probrat nějaké příklady.
Co přesně by tě zajímalo?
Co přesně by tě zajímalo?
-
- Příspěvky: 4
- Registrován: 6. 6. 2019, 08:41
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
No tak zaujimala by ma mechanika napr kuzla nastrahy a liecenie - ako sa to hra pouziva, ake su pravidla.... Popravde mam dost malo casu na studovanie knihy(a to som niekedy precital tony knih popravde) a zial narozdiel od dnd neviem najst nikde ukazkovu hru pripadne zaznam z hry z ktorej sa daju trochu pochopit pravidla
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Jaký by to mělo smysl, kdybychom ti sem opsali půlku pravidel? Na otázky se obvykle ptá až poté, co si tu knihu přečteš. Až budeš mít konkrétní problém, se kterým si nebudeš vědět rady, tak ho sem určitě napiš, a my ti s ním rádi pomůžeme. A ukázková hra tam taky je. například Bílý hrad. Další náměty jsou v kapitole Tvorba příběhu.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Mel bych dotaz, se kterym si nevime rady. Hraju v nekolika druzinach a vsude to hrajeme jinak. Snad jsem se na to jeste neptal.
Hrstka akolitu spojila sve sily a nad zasnezenym lesem se zhmotnilo obrovske horici slunce vetsi nez budova. Okamzite roztal vsechen snih v sirokem okoli a slunce dal hreje, prestoze kouzlo je dokonceno. Akolite upravili teren ve svuj prospech, coz jim pridalo vyhodu, zaroven je kouzlo dlouhodobe.
Muzou akolyte zahlasit, ze ucinkem dlouhodobeho kouzla je zbehlost na ohniva kouzla, pokud k nim jako zdroj pouzijou vytvorene slunce?
To samy me zajima i u dlouhodobe iluze, ozivleho stolu, ohniveho ci vodniho golema. Muzu takovymto zpusobem ziskat zbehlost na magii? Ne, ze bych to delal kvuli te zbehlosti, ale nikdo golemy neozivuje, protoze z toho nevidi bonusy. Jasne, muzu urcit postihy. Ale treba u toho slunce by se mi postih vymyslel blbe.
A Keal'thasovy levitujici koule by byly uzasne, pokud by davali zbehlost. A k nicemu, pokud bych musel do toho natvrdo vpasovat nejaky postih, aby to nebylo jen na ozdobu.
Hrstka akolitu spojila sve sily a nad zasnezenym lesem se zhmotnilo obrovske horici slunce vetsi nez budova. Okamzite roztal vsechen snih v sirokem okoli a slunce dal hreje, prestoze kouzlo je dokonceno. Akolite upravili teren ve svuj prospech, coz jim pridalo vyhodu, zaroven je kouzlo dlouhodobe.
Muzou akolyte zahlasit, ze ucinkem dlouhodobeho kouzla je zbehlost na ohniva kouzla, pokud k nim jako zdroj pouzijou vytvorene slunce?
To samy me zajima i u dlouhodobe iluze, ozivleho stolu, ohniveho ci vodniho golema. Muzu takovymto zpusobem ziskat zbehlost na magii? Ne, ze bych to delal kvuli te zbehlosti, ale nikdo golemy neozivuje, protoze z toho nevidi bonusy. Jasne, muzu urcit postihy. Ale treba u toho slunce by se mi postih vymyslel blbe.
A Keal'thasovy levitujici koule by byly uzasne, pokud by davali zbehlost. A k nicemu, pokud bych musel do toho natvrdo vpasovat nejaky postih, aby to nebylo jen na ozdobu.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Bing [Bot] a 9 hostů