Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Melior píše:Šlo by nějak blíže vysvětlit, zda lze ZS Skald nějak použít v boji, popř. jak bylo myšleno použití mimo boj?
Typické akce, které hrajeme my na Bojovnické znalosti:

* Dát někomu Výhodu, protože ho upozorníš na slabinu nepřítele nebo mu poradíš, co má dělat v nějaké situaci.
* Snížit si Ohrožení či si dát Výhodu, protože odhadnu, kde je vhodné místo na bojišti (např. pozice, co se dobře brání) nebo protože se přesunu protivníkovi do boku či do zad.
* Odhadnout si slabé a silné stránky protivníka a získat tak Výhodu (+ jako hráče metaherní informace např. o hranicích a charakteristice soupeře)

Melior píše:Myslel jsem například, že před bojem si může Skald vzpomenout na nějaké žalozpěvy o protivníkovi s cennými informacemi a nějak tím zvýhodnit družinu
To je naprosto v pohodě - přípravná akce, co dá Výhodu do začátku boje.
Melior píše:může v boji odhalit slabé místo nepřítele a poradit spolubojovníkům nějakým jadrným válečnickým příslovím
Opět na prosto v pohodě - typicky to zase bude udělení Výhody během boje.
Melior píše:(a dokonce jsem původně doufal, že to budu moct udělat jako protiakci přes zaříkávačskou ZS Bystrost ...)
Ne jako protiakci, která by zamezila důsledku úderu - to by nefungovalo.

Ale představ si, že třeba pojedete roklí a ukrytý nepřítel vás bude chtít přepadnout. Pak můžeš klidně zahrát protiakci "Uvědomím si, že to je místo na přepad jak dělané a varuji kolegu včas." a předejít tak tomu, abyste tvůj spolubojovník vběhl někomu do pasti.

Melior píše:Navíc nutno přiznat, že z pohledu PH mít v družině postavu, co před každým bojem hlásí, že vypráví bajky, není asi úplně ideální
Tak repetitivně vymýšlet legendy by asi bylo blbé.

Ale když budeš k těm akcím využívat prostředí, po legendách sáhneš u nějakých bájných monster, a u banálných střetnutí s vidláky naopak třeba budeš obhlížet terén před bitkou nebo domlouvat nějakou taktiku - a kostky použiješ k tomu, abys z téhle věci, kterou stejně děláš, vytřískal třeba Výhodu do začátku boje (nebo si naopak přivodit komplikace k řešení) může být herně zajímavé.

----------------

Melior píše:No, tu taktiku s vlasy jsem už zaznamenal. Při hře jsem to neměl odvahu zahlásit, aby mě ostatní neupálili. Nakonec jsem to zahlásil nejprve u jednoho družiníka, co se vydával sám do nebezpečí, a koukali na mě dost divně celá družina i PH, a musel jsem se dovolávat příkladu v pravidlech. Nepadly mi kostky, takže se nic nestalo a všichni si oddechli.
S vlasy a dotykem se to má asi takhle:

> Ta magie to podle pravidel umí a je takhle silná, protože tím, že maník svěří někomu pramen svých vlasů, vyjadřuje dost velkou důvěru, kterou k dotyčnému má - v podstatě se mu vydává všanc, protože dotyčný ho pak může kdykoliv proklít, hrabat se v jeho minulosti a tajemstvích skrze Hadačství a různé jiné věci. To je zamýšlené nastavení hry. A ostatně kvůli tomu je v pravidlech na straně 182 to krátké povídání o tom, že pro získání dotyku je třeba využít nějaké "úsilí" (ať už je dobrovolné, nebo ne) ... prostě nejsou to "jen tak nějaké vlasy".

> Samozřejmě ano - jsou skupiny, co hrajou DrDII jako kooperativní mlátičku, vztahy ve skupině neřeší a narvat vlasy/vousy zaříkávačovi a očekávat, že je mechanicky podrží, je pro ně mechanický buff, který hra nabízí a tak ho do hry tlačí, kde je to jen možné. Nějakou podobu nebo uvěřitelnost ve fikci neřeší. Což je teda asi i škoda, ale když je to baví ... :)

> Naopak jsem monohokrát hrál se skupinami, kde je pro postavu naprosto nepředstavitelné, že by se takhle vydala všanc spoludružijníkovi, a riskovala ztrátu kontroly nad svým osudem jen kvůli občasnému posílení v boji. A takovýhle akt důvěry třeba přichází až v půlce kampaně, když už se vybudují nějaké vztahy mezi postavami (a zároveň v době, kdy už zase powerlevel družiny je takový, že je nějaké požehnání moc nevytrhne).

> No a nakonec rada - pokud má tvoje družina třeba problém s uvěřitelností, že by pouhý pramínek vlasů mohl takovou magickou moc mít, tak jim ukaž, že to není "jen tak nějaký pramínek vlasů" - požádej jim, aby ti vlasy svěřili ... a pak z nich upleť voodoo panenku nebo je zapleť do nějakých run, nebo si je zamotej kolem svého přívěšku - rituálního předmětu .... zkrátka ukaž jim to "úsilí", co se za vytvořením magického spojení schovává ... a třeba to pro ně pak bude uvěřitelnější a zajímavější.
Windroff
Příspěvky: 1
Registrován: 30. 3. 2020, 16:10

Otázky k pravidlům - jizvy

Příspěvek od Windroff »

Má jednu zásadní otázku k jizvám. Pokud si udělí jizvu 2. úrovně, získám z ní 4 zdroje a proškrtnu 1 políčko. Je to tak? Nebo proškrtávám políčka 2? Děkuju předem za rady!
Uživatelský avatar
Korhul
Příspěvky: 667
Registrován: 15. 3. 2006, 22:40
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Korhul »

Co úroveň, to jedno políčko. Tedy ve tvém příkladu proškrtneš dvě políčka. Jizva třetí úrovně 3 políčka atd.
Moje RPG Laboratorium a k němu vlákno na fóru. Malý svět pro osobní potřebu. Třeba se bude něco hodit i někomu jinému.
Konfigurátor substancí a nástrah pro DrD II
Deníky pro DrD II podle revize pravidel
Obrázek Obrázek Baltazar Paprika, trpaslík, knihvazač
Never attribute to malice that which is adequately explained by stupidity
Uživatelský avatar
BlackAdder
Příspěvky: 7
Registrován: 13. 4. 2020, 07:38

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od BlackAdder »

Ahoj, měl bych jen dotaz pro ujištění, rozumím tomu správně, že rozdíl mezi zběhlostí a manévrem ze zbraně je, že zbraň můžu použít jen jednou za kolo (resp. každou ruku jednou za kolo) a zběhlost kolikrát chci resp. ke každý obraně kde mám nadání můžu použít i zdarma manévr ze zběhlosti?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Ano.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

A pokud máš nadání, můžeš taky kombinovat jeden manévr ze zbraně a druhý ze zběhlosti. A nebo můžeš kombinovat manévry z různých zbraní, pokud jich máš v rukou víc. Ale nemůžeš kombinovat dvě zběhlosti, nikdy.
Uživatelský avatar
BlackAdder
Příspěvky: 7
Registrován: 13. 4. 2020, 07:38

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od BlackAdder »

Děkuji :-)
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

Přesněji, zbraň dávají jeden konkrétní manévr zdarma za kolo (podobně jako některé ZS dávají jednu obranu zdarma za kolo); a zběhlosti dávají jeden libovolný manévr zdarma v každé akci.
Samozřejmě, pokud člověk hraje více akcí za kolo, může být obtížné v každé zběhlost uplatnit (zpravidla pro možnost hrát více akcí za kolo je potřeba platit obrany, což už je jeden manévr v akci) a člověk k tomu tedy potřebuje mít nadání (nebo dlouhou zbraň).

Podotknu, že i na uplatnění více manévrů zdarma z více zbraní v jednom kole je potřeba nadání (nebo dlouhá/obouruční zbraň, což znamená pro lidi požadavek na více rukou než dvě.)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
BlackAdder
Příspěvky: 7
Registrován: 13. 4. 2020, 07:38

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od BlackAdder »

Ještě bych měl dotaz na dlouhodobou magii, je možné některá kouzla brát jako opakovanou akci prostředí?
Př.
- Vyčaruji oheň na ploše chýše, který každému kdo po něm přeběhne zkusí dát jizvu, nepřijde mi tady úplně logické řešit to postihem
- Nechám někoho levitovat ve vzduchu magií větru a dokud nedá zkoušku proti kouzlu nemůže se pohnout z místa
- Co když třeba očaruju stůl magií dřeva aby běhal kolem a útočil na konkrétního člověka - dalo by se to taky řešit obdobně?
Prostě že buď každý kolo kdy jsem v dosahu čelím výzvě nebo vlastní akcí kouzlo zruším (rozbiju stůl, uhasím oheň, přeručkuju po stropě)
jde mi o to, jestli to nějak výrazně nerozbíjí balanc a pokud jo, jestli to jde řešit nějak jinak

a ještě bych měl jednu otázku, musím nejdřív použít akci z iniciativy a pak obranu nebo si můžu zaplatit obranu, abych pak mohl reagovat akcí z iniciativy?
Naposledy upravil(a) BlackAdder dne 19. 4. 2020, 16:21, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

BlackAdder píše:Ještě bych měl dotaz na dlouhodobou magii, je možné některá kouzla brát jako opakovanou akci prostředí?
Je o trochu lepší o tom uvažovat tak, že to kouzlo spíš vytvoří nějakou situaci v příběhu .... a někdy pak důsledkem té situace může být akce prostředí, ale jindy to může být jen jiné podmínky pro zkoušky či střety. Ale v zásadě ano.
BlackAdder píše: - Vyčaruji oheň na ploše chýše, který každému kdo po něm přeběhne zkusí dát jizvu, nepřijde mi tady úplně logické řešit to postihem
Postih tam stále působí - ten žár dotyčnému přeci komplikuje přeběhnutí.

Ale nedává moc smysl říkat, že pro ty, co to přeběhnou, je to akce prostředí. Mnohem spíš je to tak, že oni si háží na zkoušku, ve které případný neúspěch má podobu jizvy (pže neúspěch ve zkoušce může postavě uškodit).

Naopak dává smysl říct, že akce prostředí to je třeba pro bytost, která je v tom ohni nějak svázaná a nemůže z něj ven ... nebo se o to třeba nepokouší.
BlackAdder píše: - Nechám někoho levitovat ve vzduchu magií větru a dokud nedá zkoušku proti kouzlu nemůže se pohnout z místa
Tady tě to s tou zkouškou napadlo samotného, jak vidíš. Jen bych to nestavěl takhle definitivně jako že "nemůže se pohnout z místa". To on samozřejmě může, ale právě na takové pokusy ten postih. A nemusí to být nutně zkouška. Může to být součást nějaké jiné akce, kterou dělá - třeba pokus se někam dostat nebo kouzlo zrušit.

Ale ano ... řekněme, že tam není nic jiného a to kouzlo (předpokládám seslané se silou vichřice, aby mělo takovou sílu) ho má udržet na místě - pak neúspěch ve zkoušce může znamenat, že kouzlo ho tam opravdu udrží.

A opět - postih, který vyjadřuje to, že je to působení magie, se uplatní i v té jeho zkoušce.
BlackAdder píše: - Co když třeba očaruju stůl magií dřeva aby běhal kolem a útočil na konkrétního člověka - dalo by se to taky řešit obdobně?
Tohle je takové divné už - jakože dlouhodobá magie je trvalá, ale není moc chytrá. Samozřejmě můžeš (s příslušným ZS) stolu nařídit, aby někoho sledoval, ale už to nebudou cílené útoky => spíš mi dává smysl, jako že tomu člověku překáží, než že by vyloženě vedl útoky.

BlackAdder píše: jde mi o to, jestli to nějak výrazně nerozbíjí balanc a pokud jo, jestli to jde řešit nějak jinak
Co se týká mechanického balancu, tak ta síla je zamýšlená cca takhle:

* pokud chceš cílené opakovaně útočit, měl bys pálit své akce/obrany ... a dlouhodobost můžeš využít k bonusu/postihu.
* pokud se chceš spolehnout na efekt magie samotné, aniž bys něco pálil, pak je v principu postih/bonus to, co dostaneš ... a ten případný efekt navíc by měl být důsledek chytrého využití prostředí tak, aby soupeř byl nucen se mu sám vystavit.
Uživatelský avatar
BlackAdder
Příspěvky: 7
Registrován: 13. 4. 2020, 07:38

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od BlackAdder »

MarkyParky píše:
BlackAdder píše: - Vyčaruji oheň na ploše chýše, který každému kdo po něm přeběhne zkusí dát jizvu, nepřijde mi tady úplně logické řešit to postihem
Postih tam stále působí - ten žár dotyčnému přeci komplikuje přeběhnutí.

Ale nedává moc smysl říkat, že pro ty, co to přeběhnou, je to akce prostředí. Mnohem spíš je to tak, že oni si háží na zkoušku, ve které případný neúspěch má podobu jizvy (pže neúspěch ve zkoušce může postavě uškodit).

Naopak dává smysl říct, že akce prostředí to je třeba pro bytost, která je v tom ohni nějak svázaná a nemůže z něj ven ... nebo se o to třeba nepokouší.
tak jsem to v podstatě myslel, akorát jsem to blbě napsal, prostě situaci, kde cíl není přeběhnout oheň, ale přeběhnutí ohně je součást jiné akce, popř. akce končí v ohni protože tam někdo něco potřebuje dělat nebo se tam dostal proti své vůli akcí někoho jiného
MarkyParky píše:
BlackAdder píše: - Nechám někoho levitovat ve vzduchu magií větru a dokud nedá zkoušku proti kouzlu nemůže se pohnout z místa
Tady tě to s tou zkouškou napadlo samotného, jak vidíš. Jen bych to nestavěl takhle definitivně jako že "nemůže se pohnout z místa". To on samozřejmě může, ale právě na takové pokusy ten postih. A nemusí to být nutně zkouška. Může to být součást nějaké jiné akce, kterou dělá - třeba pokus se někam dostat nebo kouzlo zrušit.

Ale ano ... řekněme, že tam není nic jiného a to kouzlo (předpokládám seslané se silou vichřice, aby mělo takovou sílu) ho má udržet na místě - pak neúspěch ve zkoušce může znamenat, že kouzlo ho tam opravdu udrží.
tady by myslím ta síla vichřice ani být nemusela ne? :/ za předpokladu, že mi stačí toho člověka držet ve výšce 1,2 - 1,5 metru je třeba venku furt dost likvidační, protože pokud není poblíž nic jinýho čeho by se chytil nebo nemá v ruce něco dost dlouhýho, aby se nějak odrazil od země, tak mě moc nenapadá, jak by se z toho mohl nekouzelník dostat
MarkyParky píše:* pokud chceš cílené opakovaně útočit, měl bys pálit své akce/obrany ... a dlouhodobost můžeš využít k bonusu/postihu.
* pokud se chceš spolehnout na efekt magie samotné, aniž bys něco pálil, pak je v principu postih/bonus to, co dostaneš ... a ten případný efekt navíc by měl být důsledek chytrého využití prostředí tak, aby soupeř byl nucen se mu sám vystavit.
Děkuju moc, šlo mi právě o to, když prostě udělám magickou překážku, tak jestli snahu se přes ní dostat jde postihnout i jinak než postihem, když je to natolik signifikantní (ten oheň by šel nakonec vykouzlit i posílenej aby zabíjel, takže neúspěch ve zkoušce/výzvě by měl bejt smrtící)

A ještě jak je to teda s tou obranou? někde jsem slyšel, že nejdřív musí člověk spálit akci než může použít obranu, ale potřeboval bych to ověřit, jelikož ta otázka dost mění taktický možnosti
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

BlackAdder píše:tady by myslím ta síla vichřice ani být nemusela ne?
Bez síly vichřice má kouzlo sílu srovnatelnou s obyčejným člověkem. Myslíš, že obyčejný člověk dokáže jiného člověka držet nad hlavou a ještě mu bránit v tom, nějak se vysmeknout nebo utéci?
BlackAdder píše:Děkuju moc, šlo mi právě o to, když prostě udělám magickou překážku, tak jestli snahu se přes ní dostat jde postihnout i jinak než postihem, když je to natolik signifikantní (ten oheň by šel nakonec vykouzlit i posílenej aby zabíjel, takže neúspěch ve zkoušce/výzvě by měl bejt smrtící)
Při posuzovnání si vždycky můžeš představit stejný efekt, vytvořený nemagicky.

Pokud by jizvu způsobil oheň zapálený pochodní na stejném místě, pak ji dokáže udělat i magický. A podobně to platí i pro jiné standardní efekty pravidel.

Krátkodobá magie je prostě jen jiný způsob, jak způsobit, že se dějí jinak běžné věci - třeba na dálku nebo bez vhodného nástroje.
Dlouhodobá magie je vlastně totéž, jen zvýhodněné v tom, že na místě je přítomná aktivní čarovná síla, které tyhle věci drží v chodu - a působení té síly je vyjádřeno postihem nebo zběhlostí, kterou dá.
BlackAdder píše:A ještě jak je to teda s tou obranou? někde jsem slyšel, že nejdřív musí člověk spálit akci než může použít obranu, ale potřeboval bych to ověřit, jelikož ta otázka dost mění taktický možnosti
Je to tak.
Jako první vždy musíš pálit akci z iniciativy. Obranu teprve ve chvíli, kdy akci z iniciativy máš už odehranou.
Uživatelský avatar
BlackAdder
Příspěvky: 7
Registrován: 13. 4. 2020, 07:38

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od BlackAdder »

tak když udělám větrnej vír velikosti chýše, tak mi stačí ho zvednout, protože on se pak nemá jak zapřít, aby se moh vysmeknout, prostě není o co.
Každopádně děkuji za vyjasnění.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

Já bych se hlásil k tomu, že na to, aby dlouhodobé kouzlo působilo něco víc než postih (osobě nebo v ploše) rozhodně vyžaduje něco víc než jen dlouhodobou magii. Tedy silnou magii(ZS), nebo příznivé podmínky.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
AndyB
Příspěvky: 23
Registrován: 11. 1. 2020, 14:25

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od AndyB »

Možná se to tady už někde řešilo, nebo v pravidlech, ale mně se to nedaří najít. Nerozumím téhle věci:
V bestiáři je u Mantikory napsaný jed: "jed > Tělo + mocně / smrt – zvýšení Ohrožení + vyřazení + chabě na všechny
druhy boje / jedové váčky pod ocasem)"

takže chápu to takhle:
zasažený podstoupí výzvu na jed.
Hodí více než 9 = bez následků
Hodí méně než 9 a nevyčerpá se = smrt
Hodí méně než 9 a vyčerpá se, tedy je vyřazený.

A teď je vyřazený až do nejbližšího magického okamžiku? Protože pak nedává smysl žádné zvýšení ohrožení a postih chabě. Jak může mít vyřazená postava postih, když stejně nemůže nic dělat.

Nebo je dotyčný vyřazený krátkodobě, třeba do konce kola (střetu?) a pak do nejbližšího magického okamžiku má postih chabě a ještě "permanentně" vyšší ohrožení o 1? Tedy ať dělá, co dělá má minimálně ohrožení 2.

Díky za odpověď.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 hosti