Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Ano.

Je-li díra, kam se vejde jen hobit a kroll ne, tak je pro hobita třeba možné se tam schovat a pro krolla je to nemožné nebo náročné.

Totéž platí třeba o zevnějšku - šaty dělají člověka a zatímco jedno oblečení dělá akci možnou, jiné ji dělá náročnou nebo nemožnou (v otrhaných hadrech vás na královský ples prostě nepustí).


U příkladu s jazykem trochu záleží na tom, jak moc to chcete ve hře řešit. Některé skupiny jazyky neřeší vůbec, jiné třeba ano. A pokud ano, pak opět právě background postavy či původ může být tím kritériem.

Vyvaroval bych se ale záměrnému dávání do hry takových prvků, které třeba dokáže využívat jen jediná postava. Pravidla to sice ustojí, ale z hledika zábavy u stolu už je to trochu jiná pohádka.
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 99
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Wulfric »

Super, díky moc za ujištění!
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
Galag
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 5. 2017, 18:34

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Galag »

Wulfric píše: 28. 8. 2019, 15:46 ...anebo jestli na to má vliv i to, kdo se o danou akci chce pokusit (příklad: zvednout veliký kámen bude pro mohutného krolla možná akce, ale pro drobného půlčíka je to akce nemožná, pozn.: je přitom úplně jedno, že mají oba úroveň Bojovníka 3
K tomuto příkladu bych se rád vrátil... Je vůbec možné, aby hobit měl dovednost silák, která popisuje, že má sílu jak obr?
Určitě bych nepovolil, aby dovednosti překračovaly až takle extrémně fyzické tělo... Páč si opravdu nedovedu představit hobita s úrovní válečníka 5 a ZS silák. To by měl uzvednout takřka "cokoliv" a vyrážet dveře bez mrknutí oka.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Galag:
ZS Silák ale nikde neříká, že má sílu jak obr.

ZS Silák říká, že je zběhlý v Síle a má tedy při siláckých kouscích základní manévry zdarma.


Poznámka bokem: Hrozně nemám rád, když vidím, jak lidé píší "bych nepovolil".
Vedení hry, ve kterých jeden hráč jinému hráči něco povoluje a zakazuje je .... no ..... mírně řečeno, je to známka toho, že je někde něco špatně nastaveno.
Galag
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 5. 2017, 18:34

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Galag »

Silák (Tělo)
Vyvrátí okované dveře z pantů a ani se při tom nezapotí.
Postava je zběhlá (základní manévry zdarma) v Síle.

Ale nebudem slovíčkařit, o to mi nejde. Naštěstí z pozice hráče nemám co zakazovat :-)
Jen mi šlo o to co popisoval Wulfric, rozdíl mezi náročností pro hobita a krolla? Jelikož bojovník na úrovni 5 s touto ZS na vyrážení dveří (pokud je to zkouška) ani házet nemusí. Jen mi přijde divná představa, jak se hobit rozběhne proti okovaným dveřím a ty se s rachotem vylomí z pantů... A to je z původní verze ještě smazána druhá varianta, že může používat obouruční zbraň v jedné ruce.
Uživatelský avatar
Wulfric
Příspěvky: 99
Registrován: 20. 2. 2018, 20:29
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Wulfric »

Galag píše: 30. 8. 2019, 14:20 Silák (Tělo)
Vyvrátí okované dveře z pantů a ani se při tom nezapotí.
Postava je zběhlá (základní manévry zdarma) v Síle.
Ty atmosferické popisy u schopností neber vůbec vážně (tučná kurzíva), ty můžeš úplně ignorovat. Krom estetické funkce jsou podle mého jen hrubou pomůckou pro začínající hráče, kteří ještě nerozumí popisům schopností a tedy nechápou, co ta, či ona zvláštní schopnost vlastně pravidlově dělá. Vůbec se z toho nedá říct, že když máš ZS Silák, tak pro tebe bude automaticky možné vyrážet okované dveře.

To vyhodnocení by asi vypadalo následovně. Statný kroll a drobný půlčík by se oba snažili vyrazit naprosto identické okované dveře. Oba mají 3 úrovně Bojovníka a ZS Silák. V případě půlčíka se hráči shodnou, že je to pro něj nemožná akce. Může jen tak příběhově párkrát narazit do dveří nebo do nich naštvaně kopnout, ale vyrazit je je zkrátka nad jeho síly. To u Krolla se hráči shodnou, že je to pro něj vzhledem k jeho konstituci možná (nebo náročná) akce. Kroll si hází a díky ZS Silák použije zdarma manévr přesně (tj. zvýhodněný hod). K výsledku hodu pak přičítá 3 za Bojovníka a překoná-li 9, vyráží dveře. Z hlediska čísel a ZS identické postavy, identické podmínky, ale výsledek zcela odlišný.
DrD v1.6 od r. 2001 do 2006, krátce DrD+, HEMA a konečně DrDII od r. 2016 dosud, tvůrce Světa Velimaru.
Shunker
Příspěvky: 14
Registrován: 10. 12. 2018, 17:52

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Shunker »

Zdravim vespolek,
je mozne mastickarovym jedem nebo lupicovym kontaktnim jedem (oba cílí na telo) vyrobit jed po kterém obeť oslepne po dobu pusobeni jedu?
napr ze by jed zpusobil krece v ocnim svalstvu a tim prevratil bulvy dovnitr. To je dle meho utok na telo.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Ahoj,

mrkni na stranu 161, podkapitolka Cílová vlastnost.

Chceš-li vyrobit jed, po kterém oběť oslepne, ve skutečnosti by to mělo být obráceně:

* Smysly jsou vždycky Duše
* Jedy působí v základu na Tělo, takže úplně obyčejný jed oslepit nedokáže,

ale pokud během hry zahraješ a vymyslíš nějaký důvod, proč by ten konkrétní vyrobený jed v dané situaci měl způsobit oslepení, popiš ho při hře a mechanicky se to bude vyhodnocovat jako útok na Duše právě podle pravidla ze strany 161.


Zároveň ale mějte na paměti, že tyhle věci by vždy měly být kontextové.

Duch pravidla o Cílové vlastnosti říká, že je OK když mastičkář dokáže pro konkrétní cíl namíchat konkrétní dávku jedu, která ho oslepí a výjimečně se to vyhodnotí jako útok na Duši.
Už ale není OK, kdyby si mastičkář vyráběl nějaká generická kvanta jedů útočících obecně na Duši a obcházel tak nutnost mít úroveň šamana a používat Omamné látky.
Shunker
Příspěvky: 14
Registrován: 10. 12. 2018, 17:52

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Shunker »

Dekuji,to dava smysl :)
Galag
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 5. 2017, 18:34

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Galag »

Šaman: schopnost měnič podob:

Platba 2 těla se počítá za přeměnu ve zvíře a jak je to s přeměnou zpět, musím čekat na soumrak nebo úsvit až kouzlo zanikne, nebo musím znovu zaplatit 2 těla a přeměnit se zpět, nebo mohu použít základní schopnost "lámání magie zvířat" a po úspěšném hodu se vrátit do těla zpět zdarma?

A druhý dotaz, když aktivuji tuto schopnost platbou 2 těla, proměna je automaticky úspěšná tou platbou, nebo se ověřuje hodem na úroveň šamana jako zkouška?
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Galag píše: 6. 10. 2019, 10:20 Šaman: schopnost měnič podob:

Platba 2 těla se počítá za přeměnu ve zvíře a jak je to s přeměnou zpět, musím čekat na soumrak nebo úsvit až kouzlo zanikne, nebo musím znovu zaplatit 2 těla a přeměnit se zpět, nebo mohu použít základní schopnost "lámání magie zvířat" a po úspěšném hodu se vrátit do těla zpět zdarma?

A druhý dotaz, když aktivuji tuto schopnost platbou 2 těla, proměna je automaticky úspěšná tou platbou, nebo se ověřuje hodem na úroveň šamana jako zkouška?
Už tady taková debata probíhala. Když se šaman proměňuje zpět, určitě by si házet neměl (čaroděj si taky neháže, když chce zhasnout vlastní oheň, jsou to samozřejmé akce). Co se týče toho zbytku, došli jsme k názoru, že by se družina měla dohodnout na jednom ze dvou scénářů:

1) Šaman potřebuje 2 Těla a hod na každou proměnu.

2) Šaman potřebuje 2 Těla, aby si vybral jedno zvíře, ve které se může až do soumraku proměňovat dle libosti jen pomocí hodu.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

(Dodám ,že platba neznamená obecně automatický úspěch, platba je cena za provedení kouzla, tedy akci, která může být součástí zkoušky či střetu a jako taková může být samozřejmá, možná či náročná, podle toho, jak to probíhá.

Příklad - proměňuji se v klidu, za zvuku svého bubnu a mám dostatek času - samozřejmá zkouška
Příklad 2 - proměňuji se okamžitě během bitevní vřavy kdy součástí mé akce je kromě proměny i vyloupnutí se z brnění a prokousnutí hrdla protivníkovi na kterého přitom skáču - náročná akce ve střetu.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16382
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Fafrin: A určité jsi chtěl napsat "samozřejmá akce" viď? Protože zkouškou by se stala až kdyby samozřejmá nebyla a braly se do ruky kostky, jen by jí nikdo nebránil....

Ale jinak souhlas.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

Hm. Jo, asi jo.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Galag
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 5. 2017, 18:34

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Galag »

Aha, děkuji za odpovědi... Třeba mě vůbec nenapadlo tuto proměnu použít jako akci v boji, jelikož to beru jako náročný a složitý rituál, kde potřebuji klid a plné soustředění na úspěch.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 9 hostů