Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Jezus
Příspěvky: 169
Registrován: 26. 1. 2018, 10:35
Bydliště: Brno

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Jezus » 9. 3. 2018, 10:54

Když už jsem tady, rovnou se i zeptám :-)

Alchymistův umělý život stvoří Pomocníka postavy. Hranice i Pouto je určeno pravidly. Není tam však nic o Sudbě, kterou "běžní" Pomocníci obvykle mají.
Znamená to, že umělí Pomocníci žádnou Sudbu nemají (bylo by to moc silné/nejsou skutečně živí takže nemají žádný osud :-) ) nebo by měl PJ nahodit nějakou dle podobné bytosti z bestiáře?

(Samozřejmě se můžeme dohodnout s hráči, ale zajímal by mě původní záměr autorů, případně pohled dalších lidí :-) ).

Uživatelský avatar
Sarsaparillos
Příspěvky: 788
Registrován: 27. 8. 2011, 09:15

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Sarsaparillos » 9. 3. 2018, 11:33

Jezus: Všichni pomocníci by měli mít sudbu, ať už k nim přijde postava jakkoliv. Takže bych ji, jak píšeš, odvodil od obdobné bytosti z bestiáře.

MarkyParky
Příspěvky: 7278
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 9. 3. 2018, 11:34

Jezus: +1

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2095
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin » 9. 3. 2018, 18:01

V bestiáři je pravidlo pro určení sudby bytostí dle "drsnosti". Asi bych volil postup "Nejvyšší hranice +1".

Co se toho podání jedu týče, já jsem svoje odpovědi uvažoval hlavně v intencích "Zamaskování slabiny a odhalení jedu jsou dvě zkoušky" vs "je to střet". (Podobně jako když u pasti na někoho přímo pouštím past - ale ta se liší tím, že má okamžitý činek/spuštění, což zase ty jedy nemaj.)
Budu si to muset víc projít a ujednotit si terminologii, asi.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

trajda
Příspěvky: 568
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 10. 3. 2018, 11:48

Ja urcuju sudbu golemu jako "nejvyssi hranice +3", protoze "soucet hranic 12" se mnohem vice podoba drsnosti o 1 vyssi (3?)

A co se tyce tech jedu, puvodni otazka nebyla " jak se zbavit vyzvy na objeveni jedu", ale "jak se zbavit vyzvy odolani jedu". Coz se dela zatracene blbe, protoze prirozena obranyschopnost cloveka se neda jen tak vypnout. Prave proto se postavy mohou branit jedu, i presto, ze nevi, ze jsou nakazeni. Takze zbavit se te vyzvy je mozne pouze dvema zpusoby: hrac se umyslne rozhodne, ze jeho postava si na vyzvu vubec nehodi, nebo postava se umyslne rozhodne jedu nebranit. A pak je jeste treti zpusob, a to zautocit na lidskou imunitu presne ve chvili, kdy se vyporadava s jedem, coz se ale povazuje za retezeni protiakci...

EDIT: korektura

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2095
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin » 11. 3. 2018, 23:20

Co se týče "jak se zbavit výzvy odolání jedu", tak tam je asi k dispozici leda ten lékař/travič nebo případně, kdy travič může přímo být u okamžiku spuštění jedu - to může dosáhnout tím, že bude u hostiny trvající přes západ slunce, nebo tím, že ovládá magické slovo, které jed spustí.
Samozřejmě, že výzvy na odolání jedu je možno se zbavit tím, že otrávíme někoho, u koho bude odolání nemožné(nemocný, slabý, starý,...), nebo nedůležité.
Obrázek
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Dlouholetý ORG, občasný LARPař. Teď DrDII.
Kahla o.s.

trajda
Příspěvky: 568
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 16. 3. 2018, 16:01

Fafrin píše:
11. 3. 2018, 23:20
travič může přímo být u okamžiku spuštění jedu - to může dosáhnout tím, že bude u hostiny trvající přes západ slunce
Ale tim se vyzvy nezbavime, ne? Skutecne me nenapada, jak by felcar/travic mohl napomoci jedu, ktery je uz v tele. Napadaji me pouze akce, kterymi by ten felcar zabranil nakazenemu branit se jedu, ktery prave zacal pusobit. Ale to jsme nezmenili vyzvu v tipicky stret, felcar pouze nahlasil protiakci na vyzvu. Coz se podle zakladnich pravidel povazuje za rerezeni protiakci. Takze mechanika to dovoluje, ale nedoporucuje.

Coz uz jsem psal nahore. Zbavit se vyzvy na odolani jedu je hrozne slozite, protoze vetsina akci, ktere sice ve fikci davaji smysl, skonci jako protiakce na vyzvu...

Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2431
Registrován: 8. 8. 2006, 19:06
Bydliště: Praha

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Bart » 16. 3. 2018, 16:54

Ještě se můžeš pokusit zařídit, aby odolávající ve chvíli, kdy jed začne působit, neměl ani akci z iniciativy, ani zdroje na zaplacení obrany... ale uznávám, že to už je trochu za roh:)

Strigo
Příspěvky: 8
Registrován: 9. 3. 2013, 15:44

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Strigo » 22. 3. 2018, 23:35

Zdravím, takový dotaz, mám-li kejklíře a schopnost "Plášť" je s ním teoreticky možné použít obranu ikdyž má postava v ruce obouruční zbrań?

Kupříkladu bojuje s nepřítelem, strhne si plášť ze zad a vrhne ho po něm a to vše udělá jednou rukou zatímco v druhé stále dřímá obouruční kladivo a ve chvíli kdy plášť pokryje nepřítelovu hlavu nebo se ho nepřítel bude chtít máchnutím rychle zbavit postava zasadí úder kladivem (dle mě je chytnutí kladiva k úderu po té co tou samou rukou hodí plášť otázka okamžiku).

Nebo

Plášť je na zemi, nohou jej postava vykopne k nepříteli a omezí mu nečekaně výhled v tu chvíli obouručním mečem zasadí postava nepříteli úder.

trajda
Příspěvky: 568
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 22. 3. 2018, 23:54

U me by obe takove akce byly narocne, takze ve vysledku jsi mechanicky stejne nic neziskal. Bud pouzijes plast, obrana bude zdarma a akce bude narocna, nebo se na plast vykasles, vymyslis jinou akci, obranu si budes muset zaplatit a akce pravdepodobne narocna nebude. Takze o mechanicky bonus prijdes v obou pripadech a pujde jen o to, ktera fikce se ti bude vic libit.

Strigo
Příspěvky: 8
Registrován: 9. 3. 2013, 15:44

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Strigo » 23. 3. 2018, 00:03

OK, a budeš-li mít kupříklad meč Bastard, který je v povědomí hráčů jako jeden a půl ruční. Chápu to tak, že když je držen obouruč, vztahuje se na něj manévr navíc (dlouhá zbraň), ale dá se s ním zároveň bojovat jednou rukou a tím pádem do druhé lze vzít plášť a používat jako štít ?

MarkyParky
Příspěvky: 7278
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 23. 3. 2018, 00:36

Strigo píše:Zdravím, takový dotaz, mám-li kejklíře a schopnost "Plášť" je s ním teoreticky možné použít obranu ikdyž má postava v ruce obouruční zbrań?
Současně ne. Na používání Pláště je potřeba mít volnou ruku.

Pokud by to postava chtěla nějak střídat (na chvíli obouruční kladivo odložit/jen podržet a nebojovat s ním a pak ho zase uchopit), zacházejte s "pláštěm" stejně, jako kdyby šlo o přezbrojování.
Strigo píše:budeš-li mít kupříklad meč Bastard, který je v povědomí hráčů jako jeden a půl ruční. Chápu to tak, že když je držen obouruč, vztahuje se na něj manévr navíc (dlouhá zbraň), ale dá se s ním zároveň bojovat jednou rukou a tím pádem do druhé lze vzít plášť a používat jako štít ?
Bastard umožňuje oba úchopy a myslím, že i v pravidlech je tak v nějakém příkladu popsán. V takovém případě bude záležet na tom, jakým způsobem bude postava bastarda držet:

* pokud ho chytne obouruč, bude mít 1x za kolo přesně zdarma (je sečný) i+1 manévr (větší razanci a ovladatelnost obouručního držení = je to dlouhá zbraň), ale nebude moci používat plášť
* pokud ho chytne jednoručně, bude mít 1x za kolo přesně zdarma (je sečný) a 1x obranu zdarma (za plášť), ale jednoručním úchopem nebude moct využít výhody dlouhé zbraně

Bude-li to chtít postava střídat, opět jde o přezbrojování.

trajda
Příspěvky: 568
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 31. 3. 2018, 23:35

Zacinam mit problem s urcovanim, zda nejake epicke misto na mape, ktere jsem dal do pribehu, by melo byt magickym zridlem nebo prokletym mistem. Protoze kdyz si predstavim proklete misto, tak me napadne pohrebiste, mesto duchu, znesveceny chram. Jenze to jsou zaroven mista, kde se shromazduji magicke bytosti, aby se mohli zivit magii, ktera tudy proudi, coz je definice magickeho zridla.

Jedine misto, u ktereho jsem si naprosto jisty, ze se jedna o proklete misto, a ne o zridlo, je veznice. Protoze tam neni rozdil, mezi dnem a noci, slunovrat tam nic neznamena, magie tam neni a zivot v podstate taky ne.

Coz mne privadi k druhemu problemu, ze na prokletych mistech se nedaji lecit jizvy, jelikoz na prokletem miste nemuze nastat magicky okamzik. Byl to zamer autoru? Protoze veznice, ve ktere se nedaji lecit jizvy, mi prijde hrozne cool.

MarkyParky
Příspěvky: 7278
Registrován: 11. 8. 2011, 01:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 1. 4. 2018, 00:08

Co myslíš tím "Prokletým místem"?

trajda
Příspěvky: 568
Registrován: 1. 6. 2015, 21:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda » 1. 4. 2018, 03:07

Ted jsem zavahal. Znamena to, ze prokleta mista se nedostala do revize? Nemuzu si to ted overit.

Prokleta mista byla popsana v puvodni zakladni prirucce jako mista, kde nemuze nastat magicky okamzik. Ve hre mocnych pak existuje u cernokneznika klic moci (nebo tak nejak?), ktery zakleje moc magickeho zridla do predmetu a zaroven dane uzemi bude proklete, dokud klic nebude znicen.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host