Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Čutis
Příspěvky: 9
Registrován: 19. 12. 2018, 10:04

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Čutis » 9. 10. 2020, 19:16

Mám po dlouhé době dotaz ohledně magie iluzí ve fázi hledání předmětu ukrytých v iluzi...jakmile si hráč hodí na hledání, odhalí skrýš pomocí hledání v divočině, trs trávy, který je statický a okolní vegetace se hýbe ve větru...zkusí překonávat iluzi a ta pro něj zmizí? Nebo zůstává a prohlédne skrze ní, nebo jenom ví, že kouká na iluzi? Vyřešili jsme to zatím tak, že hmatem zjistil, že trs tam není, že tam je ukrytý kámen.

Musí se kouzlo zlomit pomocí magie iluzí aby šlo vidět za iluzi? Nebo ji lze tedy prohlédnout tím, že dotyčný odolá kouzlu iluze?

Doufám, že jsem to popsal nějak rozumně 😂

MarkyParky
Příspěvky: 10451
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 9. 10. 2020, 22:57

To, že prokoukne, který trs trávy je falešný, iluzi ještě nezruší. Iluze pořád bude na místě působit a všichni (včetně něj) ji pořád uvidí. Nicméně jeho úspěch znamená, že ví, že je to jen iluze a když se soustředí, nebo šikovně podívá, tak na okamžik zahlédne, co je za ní nebo ví kam sáhnout.

Ve hře se to mechanicky projeví tak, že může hrát akce, kterým by jinak iluze bránila (třeba se snažit ukrytý předmět vzít, prohlédnout si ho, rozbít ho, otevřít tajné dveře kryté iluzí a pod..) ale pokud je to kouzlo, které předmět brání, seslané jako dlouhodobé, bude při tom mít nějaký postih (mechanika dlouhodobé magie), což vyjadřuje, že to kouzlo mu to komplikuje.

Kdyby chtěl iluzi úplně zrušit (přičemž to znamená zrušit pro všechny) má dvě, resp. tři možnosti, jak to udělat.

* zlomit kouzlo magií iluzí - prostě jí magický zrušit podle pravidel pro lámání
* zrušit kouzlo přirozenými prostředky - tedy vytvořit takovou situaci, že magie už nebude schopna předmět ukrývat a selže (např. vypálit celou louku - pak iluze nebude schopna napodobit změnu prostředí kolem sebe a selže)
* zrušit kouzlo protikouzlem jiné magie - což je vlastně to samé, jako předchozí bod, jen tu situaci vytváříš kouzlem (např. to vypálení louky provést ohněm, nebo všechnu trávu poválet magií větru)

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2195
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin » 12. 10. 2020, 01:56

Jen podotknu, že "zrušení přirozenými prostředky" nemusí být tak radikální.

Iluzorní trs nereaguje na vítr, takže zjevně stačí do něj strčit ruku, aby bylo vidět, že je to iluze i pro všechny ostatní.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Čutis
Příspěvky: 9
Registrován: 19. 12. 2018, 10:04

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Čutis » 12. 10. 2020, 21:16

Pohyb rukou upozorní ostatní na iluzi, ale sama o sobě ji nezruší, nebo se pletu? Na to je třeba odpovídající hod...máme v družině i mága, takže iluzi nakonec zlomili. Díky.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2195
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin » 15. 10. 2020, 00:56

Obecně; pokud je nějaká akce automatická, Hod nemusí být potřeba.
Určitě existuje nějaká automatická akce, která zlikviduje trs iluzorní trávy.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
Aen Dh'aard
Příspěvky: 29
Registrován: 17. 8. 2011, 20:26

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Aen Dh'aard » 15. 10. 2020, 10:14

Je potřeba vědět, jakou akci sesilatel iluze hlásí (čeho chce dosahnout), a podle toho se rozhodnout, zda v daném střetu nebo výzvě je vaše (proti)akce automatická, možná, apod.

Lyncz
Příspěvky: 278
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Lyncz » 1. 11. 2020, 11:34

Tak jsme se dostali poprvé k pokročilému povolání, konkrétně druidovi. Hned v prvním bojovém využití byl problém a udělal jsem chyby, jdu se jen ujistit, jak to dělat, abych ji neudělal příště...

Druidka: chci mu změknout skálu pod nohama, aby se do ní probořil a pak ji ztvrdnout, aby tam zůstal uvězněný.
Já: mno, nejsem si jistý, jestli by to nebylo na dvě kouzla, jednou změknout v kole, což zůstane, on se při běhu k tobě bude víc a víc bořit a na druhé kouzlo ztuhnout.
Druidka: ok, v tom případě chci na svoji inic udělat déle trvající akci, začnu kouzlit, změknu to a až bude dostatečně probořený, pustím kouzlo a zem ztvrdne.
Já: ...mno ok, nechme to tak, pravidlově to doladíme pak.

Pořád si myslím, že na změknutí a ztvrdnutí je třeba dvou akcí, dvou separé kouzel. A nejsem si jistý, jestli dlouhotrvající akce jde prodloužit takhle "na chvilku".
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

MarkyParky
Příspěvky: 10451
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 1. 11. 2020, 13:07

Lyncz: Tohle souvisí spíš se zoomem a rychlostí kola, než s pravidly. Magie země oba posané efekty umí a jde spíš o vaši společnou představu, jestli se stihnout.

Pokud je vzdálenost a rychlost boje taková, že než doběhne, stihne druidka určitě v pohodě celou akci jako jedno kouzlo.

Pokud je blízko nebo jsou kola krátká, tak jsou dvě možnosti, jak se k tomu postavit:
* prohlásíte to za složitější kouzlo a stihne to v jedné akci, s náročností
* rozložíte to do dvou kol:
> v prvním kole bude střet, který rozhodne, jestli ho druidka zpomalí a začne se bořit (zvednutí Ohrožení), nebo on k ní doběhne
> pokud uspěje, v druhém kole bude střet na zatvrdnutí země, ve které se boří

Lyncz
Příspěvky: 278
Registrován: 29. 5. 2020, 11:23

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Lyncz » 1. 11. 2020, 15:01

Děkuji. Ještě by mě zajímal rozdíl mezi okamžitou a dlouhodobou magií, zda to chápeme správně.

Když budu mít kopec a udělám na něm bláto, bude na něm, dokud přírodním procesem nevyschne. Když ho udělám dlouhodobě, bude tam do magického okamžiku.
Je rozdíl, když někoho omotám větví a když to samé kouzlo udělám dlouhodobě? Bude se pak ta větev v daném konečném tvaru vzpírat rozmotání?

Taky nechápu v příručce "Taktéž
dokáže zarazit meč do skály jako do másla a určit, kdo
má být jako jediný schopen jej z ní vytáhnout." ...určit ale pouze tím, že to sám kouzlem ovlivní, ne? To už mi zavání, že je magie inteligentní a rozlišuje bytosti.
We dreamed only the greatest dreams, Malachai and I.

MarkyParky
Příspěvky: 10451
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 1. 11. 2020, 15:17

Lyncz: Efekty dlouhodobé magie si představ jako aktivní efekty, které něco dělají.

Takže příklady:
Na to, vyrobit bláto a nechat ho tam, dokud nevyschne dlouhodobou magii nepotřebuješ.
Ale na to, udělat bláto, které bude "aktivně" stahovat nohy lidí, co přesně potřebují a zatěžovat jim nohy těžkými bačkorami (= mechanicky dát k fikčnímu efektu ještě postih) už ano.

Také může jít o oddalování tomu vysychání.
> V letním dnu bláto vyrobené běžným kouzlem vyschne rychle
> Bláto udržované dlouhodobou magií zůstane blátem do soumraku ... a pak vyschne.
> Oba efekty ale někdo může (klidně i nemagicky) kdykoliv zrušit třeba tím, že ho vysuší dostatečně silným ohněm (... ale proti té dlouhodobé magii to může mít s postihem, pže ta mu bude vzdorovat).
Lyncz píše:To už mi zavání, že je magie inteligentní a rozlišuje bytosti.
Hmm, koukám na to ...
> základní magie určitě dokáže zarazit meč do skály jako do másla
> to vytažení jen někým, to už zavání chytrým obrazcem.

Uživatelský avatar
pinkhair346
Příspěvky: 2
Registrován: 20. 11. 2020, 23:52

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od pinkhair346 » 21. 11. 2020, 00:08

Zdravím, chtěl bych se prosím zeptat, proč je u povolání vědmáka specifikován boj proti neživým pouze jako boj zblízka, kdežto u hraničáře je boj proti netvorům všeobecný, neomezený typem boje.
Také mám problém s čarodějem v naší družině, při všech soubojích je šíleně OP. Nejsem si jistý, jak stanovit hranici jeho schopností. Může čaroděj využívat (přičítat) svou charakteristiku při boji s neživými, stejně jako proti lidem?

MarkyParky
Příspěvky: 10451
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky » 21. 11. 2020, 00:31

pinkhair346 píše:
21. 11. 2020, 00:08
Zdravím, chtěl bych se prosím zeptat, proč je u povolání vědmáka specifikován boj proti neživým pouze jako boj zblízka, kdežto u hraničáře je boj proti netvorům všeobecný, neomezený typem boje.
Je to trochu historický důvod:
> Hraničář vychází z bojovníka a lovce - ovládá tedy jak boj na blízko, tak na dálku
> Vědmák vychází z bojovníka a mastičkáře - boj na dálku se tedy neměl jak naučit.

Je ale možné využít pravidla o kombinování dovedností, pokud ovládá zároveň kejklíře nebo lovce.
pinkhair346 píše:
21. 11. 2020, 00:08
Také mám problém s čarodějem v naší družině, při všech soubojích je šíleně OP. Nejsem si jistý, jak stanovit hranici jeho schopností. Může čaroděj využívat (přičítat) svou charakteristiku při boji s neživými, stejně jako proti lidem?
Ano, čaroděj je mechanicky hodně silný v útoku a může používat svou charakteristiku proti všem bytostem, na které platí oheň nebo vítr.

Trochu je to kompenzováno podobou těch kouzel - jsou vesměs destruktivní a nápadná (blesky, ohnivé koule, údery vichru, větrné víry) a trochu je to kompenzováno tím, že mimo boj ta kouzla zas tak platná nejsou + cenou, pokud má být smrtící nebo dlouhodobá. Dost tedy záleží na tom, jestli máte ve hře převážně bojové scény, nebo to mícháte.

Jinak ještě víc OP než čaroděj je mágova magie iluzí :), je trochu tricky se jí naučit používat, ale když to zvládnete a správné odhadnete smysly protivníka, je univerzálně platná v boji a velmi efektivní i mimo boj.

Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2195
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin » 21. 11. 2020, 13:34

Podotknu že Čaroděj by měl mít problém získat ke svým akcím manévry zdarma, kdežto ostatní povolání je mohou čerpat ze zbraní, ZS a mohou jich použít v jedné akci více, pokud mají k dispozici zbraň dlouhou (obouruční).

Tím mají být mechanicky vyvážení kouzlící povolání oproti ostatním.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Kahla o.s.

Uživatelský avatar
pinkhair346
Příspěvky: 2
Registrován: 20. 11. 2020, 23:52

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od pinkhair346 » 26. 11. 2020, 21:38

Moc děkuji za vysvětlení

Remie
Příspěvky: 3
Registrován: 14. 3. 2020, 23:08

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Remie » 27. 11. 2020, 18:01

Zdravím vospolok,

v úvode chcem už teraz poďakovať za trpezlivosť pri odpovedi na otázky :D . Toto fórum už špehujem dlhšiu dobu a od kedy sme začali s družinou pravidelnejšie hrať DrD2, tak som si povedal, že budem musieť prelomiť komunikačnú bariéru a využiť túto studnicu vedomostí.

Čo sa týka našej hernej histórie, sme skupinka 5 hráčov a 1 Sprievodca, asi 2 ľudia už mali niečo dočinenia s D&D. V DrD2 máme za sebou Návrat na Biely hrad a pri čakaní, kým si náš Sprievodca pripraví na nás niečo nové, jeden z hráčov sa rozhodol, že pre nás vytvorí niekoľko zápasov v Aréne - taká gladiátorská miestnosť, kde by sme si mohli trocha viac precvičiť rôzne situácie, aby nám pravidlá rýchlejšie prešli do krvi. Ukazuje sa to ako veľmi dobrá myšlienka, lebo pomerne často premýšľame nad tým, ako ktorú situáciu vyhodnotiť, popravde aj pri Bielom hrade nám vyhodnotenie 1 kola konfliktu trvalo aj 40 minút :D.

Náš terajší problém sa väčšinou týka všeobecného stretu. Rád by som sa opýtal na riešenie tejto situácie:
V Aréne proti sebe stoja 2 tímy - A - naša družina - Rodi, Chia, IZZIdora, Remie
- B - bojovníci Arény - Umor, Macu
Hádžeme si na iniciatívu v poradí IZZIdora, Macu, Umor, Remie, Chia, Rodi.
IZZIdora iniciatívu odkladá, Macu sa schováva za stĺp, aby si znížila Ohrozenie. V ďalšom slede hry ostatní hlásia akcie:&

Bojovník Umor ohlási vyraďovaciu akciu na Remieho - chce ho úderom meča na plocho omráčiť
Remie samozrejme reaguje, chce zvýšiť Umorovi ohrozenie poranením nohy.
Chia sa tiež zapojí, hlási vyraďovaciu akciu proti Umorovi - hádže mu vrhací nôž do hlavy, achce ho omráčiť.
A nakonice IZZIdora využíva odloženú iniciatívu a hádže po Umorovi fakľu, opäť do hlavy, s cieľom vyradiť Umora.

Na rad prichádzajú kocky: Chia hodí 14, Umor 13, Remie 11, IZZIdora 9

Situáciu sme vyhodnotili takto:
Chiina akcia je úspešná - vyraďuje Umora. Ten sa ale proti Chiinej akcii vyčerpáva, zdvíha si Ohrozenie. Tým pádom sa ale jeho vyraďovacia akcia na Remieho neuplatní.... je to zatiaľ v poriadku?

A kameň úrazu - moja verzia - všetci ostatní, ktorí hodili menej ako Umor, majú smolu, ich akcia sa tiež neuplatní. Sprievodca si ale myslí, že by sa akcie ostatných mali vyhodnotiť ako Skúška, a ak hodili viac ako 9 sú úspešní. Čo je správne?

A ešte otázka ohľadom Zariekavača - Požehnania a Kliatby.
Čo všetko dokáže Zariekavač pomocou Kliatby? Podľa pravidiel chápeme, že dokáže zdvihnúť Ohrozenie. Dokáže ale spôsobiť aj to, že bude nejaká akcia náročná? Alebo s postihom? Podľa flavour textu k povolaniu to tak aj vcelku znie.
A ako funguje Požehnanie z hľadiska trvania? 1 kolo? Čo ak Zariekavač požehná postavu na konci kola konfliktu, trvá Požehnanie do ďalšieho kola?

Toto je asi prvá várka otázok, ešte raz vďaka za trpezlivosť a odpovede :)

R.

Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Google [Bot] a 7 hostů