Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Galag píše: 8. 10. 2019, 14:50 náročný a složitý rituál
Pokud ve vašem světě (a ve vaší družině) vám bude připadat, že něco takového by během souboje jít nemělo, vždycky to můžete vyřešit náročností. Nezapomeň ale, že "náročný a složitý rituál" by měl být popis nejen proměny ve zvíře, ale prakticky jakéhokoliv kouzla jakéhokoliv oboru, které je dlouhodobé, rozsáhlé či "do detailů". Doporučuju se ke všem magiím chovat podobně.
Za tento příspěvek děkují uživateli trajda:
Fafrin
Galag
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 5. 2017, 18:34

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Galag »

Tak ono je to asi taky povolání od povolání... Náš čaroděj vyhrkne dvě slova, máchne rukou a vyletí ohnivá koule... Časově bych to přirovnal k vytažení šípu z toulce a vystřelení...
Ale já jako šaman udělám rituál, kdy si sednu na zem, na nahé tělo si namaluju runy, sevřu v rukou srdce pumy a při zaříkání se mé tělo začne pomalu měnit, a po pár minutách bolesti a křečí se mé tělo změní ve zvíře...
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Galag píše:Tak ono je to asi taky povolání od povolání...
Autorský záměr je spíš, aby to bylo kouzlo od kouzla.

Fireball je hrubá rychlá nepřesná věc, surový oheň, o tom žádná. Máchnu a letí.

Až ten samý čaroděj bude větrnou magií listovat v knize na druhé straně místnosti list po listu, tak to taky bude dlouhý a precizní rituál, zahrnující jemné pohyby dlaněmi.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Galag píše: 10. 10. 2019, 09:42 Náš čaroděj...
Přesně tomu se vyvarujte. Jak říká Marky, každé magické povolání má jednoduché a složité rituály. Proměna ve zvíře je sice složitý rituál, ale stejně tak složitý rituál jsou i jiná rozsáhlá či dlouhodobá kouzla. Je důležité se ke všem povoláním chovat stejně, a jak říká Marky, řešit kouzlo od kouzla.

A přidám ještě jeden odstavec, který jsem si chtěl původně nechat pro sebe, ale zdá se, že ho budu muset napsat. Pokud se vám nedaří se ke všem povoláním chovat stejně, tak určitě nedoporučuju nadržovat čarodějovi a vylívat si zlost na šamanovi či vědmákovi, protože by to mělo být právě naopak. Čaroděj je nejhranější (alespoň u nás) magické povolání ze všech, čarodějovi nikdo nadržovat nemusí. Naopak šaman a vědmák, jsou nejméně. Už takhle je nikdo nehraje a teď si představ, kdybychom těm povoláním ještě začali házet klacky pod nohy.
Galag
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 5. 2017, 18:34

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Galag »

Děkuji za rady a názory, byly přínosné k zamyšlení...

Jen podotknu, že to rozhodně není o nadržování. Prostě některé povolání jsou jednoduší a jiné složitější... Vzít sekyru a někoho umlátit je jednoduchý, zařvat tak, až se protivník pokálí a uteče je taky jednoduchý... Ale kombinace ranhojič, šaman, alchymista mi přijde dobrá výzva a zábava...
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Narazil jsem na problém, který jsem ani nevěděl, že existuje.

"Hodím po nepříteli granát tak, aby ho výbuch odmrštil do jámy, která je vykopaná za ním."

Setkali jste se někdy s tím, že by hráč/NPC použil aktivně dvě nástrahy během jedné akce? My jsme na to náhodou narazili. Usoudili jsme, že pokud hráč použije aktivně dvě nástrahy během jedné akce, a každá z těch nástrah má v sobě manévr a navíc každá jiný, tak si hráč může zahlásit zdarma jenom jeden z nich.

Nebo myslíte, že bychom měli hrát, že má zdarma oba?
Uživatelský avatar
Bart
Příspěvky: 2514
Registrován: 8. 8. 2006, 20:06
Bydliště: Praha

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Bart »

trajda píše: 4. 1. 2020, 18:42 Narazil jsem na problém, který jsem ani nevěděl, že existuje.

"Hodím po nepříteli granát tak, aby ho výbuch odmrštil do jámy, která je vykopaná za ním."

Setkali jste se někdy s tím, že by hráč/NPC použil aktivně dvě nástrahy během jedné akce? My jsme na to náhodou narazili. Usoudili jsme, že pokud hráč použije aktivně dvě nástrahy během jedné akce, a každá z těch nástrah má v sobě manévr a navíc každá jiný, tak si hráč může zahlásit zdarma jenom jeden z nich.

Nebo myslíte, že bychom měli hrát, že má zdarma oba?
Na první dobrou: nechal bych ho vybrat si jeden. Kdyby trval na tom, že se musí projevit obě nástrahy, tak bych ho nechal vyhodnotit jenom hod granátem a z jámy udělal následnou akci.
Ale třeba někdo přijde s lepším řešením...
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

Na první dobou.
Nejdřív čelím granátu a pokud proti granátu prograju a nevyčerpám se, padám do jámy a čelím výzvě.
Něco jako když mě někdo bodne dýkou na které je rychlý jed.

Tu druhou jámu IMHO fakt útočník aktivně nepoužívá, aby se jednalo o střet.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Souhlas s předřečníky.

Granát používá přímo, zatímco odhození granátem na bodce už je nepřímé použití.

S granátem tedy střet, bodce pak jako výzvu na spuštěnou následnou akci.
trajda
Příspěvky: 1043
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Fafrin píše: 4. 1. 2020, 19:34 Na první dobou.
Nejdřív čelím granátu a pokud proti granátu prograju a nevyčerpám se, padám do jámy a čelím výzvě.
Něco jako když mě někdo bodne dýkou na které je rychlý jed.

Tu druhou jámu IMHO fakt útočník aktivně nepoužívá, aby se jednalo o střet.
Ano, problém se dá takhle vyřešit. Jen bych rád připomenul, že akce: "Zkopnu tě do jámy" se považuje za aktivní využívání nástrahy a tudíž se nahlašuje s cílem "zabít" a ne s cílem: "spustí se proti tobě výzva". Takže pak bychom asi měli naší situaci s granátem řešit fikčně, a posoudit, jestli hráč hází granát kvůli tomu granátu nebo kvůli tomu odhození a podle toho rozhodnout, jestli se jáma projeví už v tomhle hodu nebo v tom příštím...

...a už se v tom zamotávám a začíná to být zbytečně složitý.

Takže asi to budu řešit individuálně, až se ta situace znovu objeví. A budu brát v potaz, co přesně má způsobovat ten granát, a co ta jáma a čeho by hráč chtěl ideálně dosáhnout. A samozřejmě budu taky brát v potaz vaše rady. Děkuji.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2384
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

Tak, důležité je primárně to řešit konzistentně.

Jáma jako past spadá pod Lovce. Granát pod Alchymistu. Chci používat obě dovednosti v jedné akci? Která je hlavní?
Ono není problém nahlásit jak akci "granát ti utrhne ruku(Jizva, mechanický následek) a shodí tě do jámy(fikční následek)", tak akci "Gránát tě odhodí do jámy, která tě zabije". Pak zjevně používám obě nástrahy.

Mě se jeví mechanicky výhodnější první varianta pro mne jako aktéra, ale samozřejmě záleží na okolnostech.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Galag
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 5. 2017, 18:34

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Galag »

Šaman:
ZS zvěropán - když aktivuji esenci, mohu používat pokročilé manévry k magii zvířat.

ZS měnič podob - skrze magii zvířat se proměním ve zvíře. Což už samo o sobě se dá považovat za použití esence, když to splňuje všechny podmínky, jako je jasná viditelnost přítomnosti magie, omezení vyplývající ze zvířecího těla, kdy bravurně ovládám schopnosti v přírodě, ale ve městě jsou naopak omezeny postihem?

Znamená to, že pod vlivem esence se mohu proměnit s pokročilými manévry, nebo jako zvíře používat pokročilé manévry, nebo už sčítám jabka s hruškama a tyto dvě ZS k sobě nepatří?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Patří a nepatří:

* Samotná proměna je kouzlem magie zvířat. Tzn. na tu pokročilé manévry uplatníš.

* Běžné nemagické chování zvířete není magií zvířat. Je sekundárním důsledkem té proměny, ale je to přirozené chování => používáš běžné zvláštní schopnosti (např. jsi-li zběhlý v pohyblivosti jako člověk, budeš i jako zvíře) a získáš tělesné dovednosti a zvláštní schopnosti zvířete (např. pokud zvíře umí létat, můžeš s použitím povolání šamana létat).

* Proměna ve zvíře tě neomezuje v dalším používá magie zvířat (např. působení na smečku, do které se vetřeš) a v takovém případě už si pokročilé manévry zase uplatníš.
Galag
Příspěvky: 31
Registrován: 24. 5. 2017, 18:34

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Galag »

Děkuji za osvětlení.

Ještě poprosím o toto:
V proměněné podobě zůstávají postavě všechny dovednosti i zvláštní schopnosti, které ovládala před proměnou. Nová podoba jejího těla však může způsobit, že některé činnosti se stanou nemožnými či náročnými. Například pokud se vlkodlak promění do
vlčí podoby, bude pro něj nemožné bojovat se zbraní v tlapě, a pro postavu, které černokněžník proměnil dlaně v klepeta, bude náročné listovat v knize.

Vztahuje se to pouze na tělo, nebo i duši a vliv? Jsem v šamanské proměně ve zvíře schopný číst, mluvit, zaříkávat?
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16381
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Galag píše:Jsem v šamanské proměně ve zvíře schopný číst, mluvit, zaříkávat?
Vztahuje se to na všechno - nepřijdeš o svou schopnost rozumět jazyku či magii - ale při provádění jsi opět omezen podobou.

Třeba jako papoušek dokážeš mluvit normálně, jako medvěd nebo pes bys mohl dokázat artikulovat zvuky tak, že tomu štěkání nebo zabručením bude člověk rozumět a bude to stačit na jednoduchou komunikaci nebo kouzlo, jako chobotnice toho samozřejmě moc nenakecáš.

Tohle se týká i jiných duševních dovedností - jako chobotnice zase můžeš listovat v knize nebo použít klíč v zámku, s čímž bude mít problémy medvěd nebo pes nebo papoušek.

A nakonec obdobně to platí i pro kouzla, přičemž platí pravidlo o tom, že podoba rituálu určuje podobu kouzla. Takže schopný kouzlit jsi, ale když budeš pes, tak třeba magie vyžadující jako rituál slovo budou umět sesílat jen hrubá (štěkání) nebo táhlá (vytí) kouzla, nebudeš ale schopen nějaké jemné manipulace nebo drobných efektů.


EDOT: Obecně je rozhodně lepší ke hře přistupovat pozitivně (tzn. předpokládat, že ty věci dokážeš, ale přemýšlet o tom, jak se to projeví v příběhu ... a součást zábavy je pak i vymýšlení, jak to prakticky provést, případně odehrávat reakce okolí), než negativně (hráčům to zakazovat a omezovat je).
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 7 hostů