Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Oficiální diskuze k nové generaci DrD, vydané v roce 2011.

Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles

Odpovědět
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16458
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

Ne.
Chabě neříká, že tvé Vyčerpání bude dražší.
Chabě říká, že Vyčerpání soupeře bude levnější.
trajda
Příspěvky: 1050
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Děkuji, to se mi nějak pomotalo....

Ještě mám jeden dotaz. Ale bohužel jsem se už na něj ptal, jen si pamatuju, že jsem dostal několik možných řešení. A nevím, které z nich použít.

Družina utíká z vězení, když v tom z jedné kobky se ozve ženský hlas: "Pusťte mě ven!" Družina si s ženou vyměnila několik vět a nakonec všichni v družině došli k názoru, že žena se nezdá býti důvěryhodná a raději jdou zase dál. Když v tom žena zakřičí: "Počkejte! Jestli mě pustíte ven, řeknu vám, kde je ukrytý poklad!" (Chce upoutat jejich pozornost za účelem získat výhodu.)

Pokud žena takhle zakřičí, tak by měla zaplatit rozsáhle, že? Ačkoliv se snaží získat pozornost kohokoliv, klidně i jiných vězňů nebo dokonce stráží, tudíž se jedná o plošně rozsáhlou akci, tak stejně musí zaplatit rozsáhle, pokud nemá Působivého řečníka, že? A co se stane, když se jeden z družiny vyčerpá?

Jeden z hráčů se za svoji postavu vyčerpá. "Budeš se muset víc snažit, zadarmo ani kuře nehrabe." Jeho postava se musí hodně přemlouvat, aby po takové nabídce rovnou neskočila, ale ještě si chvilku počká. Nabádá ženu, aby dál přihazovala do banku, tudíž si získala jeho pozornost. Navíc jí dal jasně najevo, že je na prachy a příští nabídce bude o to těžší odolat (zvýšené ohrožení). Ostatní hráči se nevyčerpali a tudíž ženě věnují veškerou svou pozornost.

Pravidla říkají, že pokud se proti rozsáhlé akci vyčerpá třeba jen jediný cíl, tak vítězná akce se sice ve fikci stane, ale výhodu už z toho žena mechanicky nezíská. Jenže v této situaci žena chtěla získat pozornost kohokoliv. I kdyby třeba jen jeden cíl se nevyčerpal, tak dosáhla vytouženého vítězství v plném rozsahu. Mám se držet pravidel a tu výhodu jí nedát?
trajda
Příspěvky: 1050
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Ještě bych měl jeden dotaz, na který jsem se už taky částečně ptal.

1) Všechny zvláštní schopnosti, které dávají bravuru na výrobu nástrah zároveň umožňují do nástrah přidávat bravurní manévry. Co když ale dostanu bravuru na výrobu nástrah jiným způsobem? Třeba Alchymistovým lektvarem? Divým mužem a mordýřem? Talentama? Budu taky moct vyrábět nástrahy s posílenými manévry?

2) A pokud ano, jak to funguje u přirozených nástrah? Mantikoří ocas má předem vyrobený jed s předem vloženým manévrem mocně, a když manticora vzlítne, dostane bravuru. Předpokládám, že ta nástraha by měla zůstat furt s manévrem mocně, ne?
Erevan
Příspěvky: 163
Registrován: 25. 6. 2013, 13:24

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Erevan »

ad vězeňkyně. Tady moc nevím, jak děj ve fikci promítnout do mechaniky. Ti, co se nevyčerpaly, mají ohrožení stále stejné, neutratili žádné zdroje. A ten, který se vyčerpal, má vyšší ohrožení a utracené zdroje. Takže mi přijde, že z mechanického hlediska nemá vůbec smysl se proti takové akci vyčerpávat. Protože i kdyby vězeňkyně uspěla, tak si přidá jednu výhodu, ale zároveň jí akce stála 1 zdroj, takže nula od nuly pojde. Takže já bych to třeba vůbec neodehrával mechanicky, ale jen fikčně. Mechaniku bych do toho tahal až v případě, že by o něco šlo. Tj. např., že by je chtěla přemlouvat, aby ji vzali s sebou a oni nechtěli. Protože pokud budou chtít, tak také není co řešit.
Erevan
Příspěvky: 163
Registrován: 25. 6. 2013, 13:24

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Erevan »

trajda píše: 26. 6. 2019, 15:11 1) Všechny zvláštní schopnosti, které dávají bravuru na výrobu nástrah zároveň umožňují do nástrah přidávat bravurní manévry. Co když ale dostanu bravuru na výrobu nástrah jiným způsobem? Třeba Alchymistovým lektvarem? Divým mužem a mordýřem? Talentama? Budu taky moct vyrábět nástrahy s posílenými manévry?
Já bych nechal bravuru jen na výrobu.
trajda píše: 26. 6. 2019, 15:11 2) A pokud ano, jak to funguje u přirozených nástrah? Mantikoří ocas má předem vyrobený jed s předem vloženým manévrem mocně, a když manticora vzlítne, dostane bravuru. Předpokládám, že ta nástraha by měla zůstat furt s manévrem mocně, ne?
Souhlas, jed je pořád stejný, ať už je na zemi nebo ve vzduchu.
trajda
Příspěvky: 1050
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Takže mi přijde, že z mechanického hlediska nemá vůbec smysl se proti takové akci vyčerpávat. Protože i kdyby vězeňkyně uspěla, tak si přidá jednu výhodu, ale zároveň jí akce stála 1 zdroj, takže nula od nuly pojde.
Naprosto souhlasím. Člověk si nikdy nemůže být jistý, kterej bezdomovec na něj vytáhne bravuru, masakr a kdoví co ještě, ale máš naprostou pravdu, že pravděpodobnost tvrdí to samé, co ty. Na její akci by se nikdo zřejmě vyčerpávat neměl.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

Píšu píšu, a asi budu muset od začátku a po kouscích.

Takže
trajda píše: 25. 6. 2019, 20:33 Družina utíká z vězení, když v tom z jedné kobky se ozve ženský hlas: "Pusťte mě ven!"
Zde zjevně začíná konflikt, možná jej nesledujeme mechanicky od počátku, ale toto je moment od kterého začíná být sledováno Ohrožení a Sudba.
Družina si s ženou vyměnila několik vět a nakonec všichni v družině došli k názoru, že žena se nezdá býti důvěryhodná a raději jdou zase dál.

Proběhla tedy úvodní část konfliktu, nějaké to "jednání s lidmi" a "ovlivňování lidí" a žena prohrála/prohrává.
Když v tom žena zakřičí: "Počkejte! Jestli mě pustíte ven, řeknu vám, kde je ukrytý poklad!"
Tohle je moment, kdy už musí nutně být kostky na stole, všem rozdat Ohrožení (ve stavu před výkřikem), částečně podle toho jak si vedli v předchozí argumentaci, ženě Sudbu, možná sníženou pokud musela v předchozí konverzaci pouštět nějaká svoje tajemsví, ale to může vyjádřit i vysoké Ohrožení. Rozhodně Ohrožení postav prchajících ze žaláře ani Ohrožení ženy zavřené v cele nemůže být 2, na místě je Ohrožení 3 nebo 4 (mírné nebo silné komplikace).
(Chce upoutat jejich pozornost za účelem získat výhodu.)
Tady narážíme na problém nesouladu s mechanikami, ano už tady. Akce, jejímž cílem je snížit cíli ohrožení, nebo mu přidat výhodu musí cíli pomáhat. To musí mechanicky a fikčně sedět. (Pokud si má akcí přidat výhodu, je mechanicky cílem ona a není žádný důvod aby platila rozsáhle, když cíl je jen jeden. To na okraj.)
Akce "Když mě pustíte, řeknu vám, kde je poklad", která působí na všechny v družině je zjevně akce, která družině nepomáhá, můžeme ji buď vyložit tak, že jim škodí (celkem jasně na ně upozorňuje širé okolí, takže proč ne, je v ní skrytá výhružka, že bude dělat randál a přivolá na ně stráže), případně, že jen ovlivňuje prostředí a ohrožuje je nepřímo (str. 137).
Doporučil bych se ale držet toho, že družině škodí, nemusí jim nezbytně zdvihat Ohrožení (to už třeba nemusí být možné, protože by zvýšení na 5+ neodpovídalo fikci), ale nutí je souhlasit s dohodou a provést co se po nich žádá. (můžeme to brát i jako vyřazovací akci, ti co uspějí jsou rozhodnuti ženu pustit a opouštějí konflikt, dokud jim v tom nebude nikdo bránit např. je přesvědčovat o opaku.)

Krátce, toto má být rozsáhlá akce na celou družinu, která členům zvyšuje Ohrožení, pokud je to možné a jejím fikčním následkem (úspěch akce má mít i následek ve fikci) je, že chtějí ženu pustit (i když jen třeba proto, aby zmlkla) a ona jim řekne o pokladu.
Pokud žena takhle zakřičí, tak by měla zaplatit rozsáhle, že? Ačkoliv se snaží získat pozornost kohokoliv, klidně i jiných vězňů nebo dokonce stráží, tudíž se jedná o plošně rozsáhlou akci, tak stejně musí zaplatit rozsáhle, pokud nemá Působivého řečníka, že?
Akce kterou žena provádí ("prozradím vám, kde je ukrytý poklad") je zjevně plošná. Neznám přesně situaci, abych mohl odvodit, jestli na plošné použití tohoto "Jednání s lidmi" bylo třeba nutně platit manévr rozsáhle, ale pokud k tomu není zvláštní důvod(již dříve získala pozornost celé družiny, v kobkách je skvělá ozvěna,...), zjevně to vyžaduje nadstandardní úsilí a měla by manévr platit. Je třeba říct, že obecně platí (pokud to neodporuje vší logice), že aktér který platí rozsáhle (pokud jeho akce není nutně plošná) si může cíle své akce vybrat.
A co se stane, když se jeden z družiny vyčerpá?

Jeden z hráčů se za svoji postavu vyčerpá. "Budeš se muset víc snažit, zadarmo ani kuře nehrabe." Jeho postava se musí hodně přemlouvat, aby po takové nabídce rovnou neskočila, ale ještě si chvilku počká. Nabádá ženu, aby dál přihazovala do banku, tudíž si získala jeho pozornost. Navíc jí dal jasně najevo, že je na prachy a příští nabídce bude o to těžší odolat (zvýšené ohrožení). Ostatní hráči se nevyčerpali a tudíž ženě věnují veškerou svou pozornost.
Z dalšího popisu usuzuji, že všichni hráči proti této plošné rozsáhle(tak je popsaná) akci hráli vlastní protiakci (zacpávali si uši, šli pryč, křičeli něco jiného, nevím) a všichni neuspěli a jeden z těch, co neuspěl se rozhodl Vyčerpat.
Tedy v řeči hráčů, všichni hlásali protiakci, všichni si hodili kostkami, žena měla víc než všichni a jeden z hráčů se rozhodl Vyčerpat. V zásadě je tedy úplně jedno, jaké kdo volil protiakce, ty neuspěli. Co nás zajímá je Vyčerpání. Ten kdo se vyčerpává proti rozsáhlé akci musí zaplatit Zdroje ve výši svého Ohrožení za každý cíl, který chce před následky rozsáhlé akce uchránit. Pokud tedy hráč svým vyčerpáním chce ochránit celou družin, řádně zacvaká. (str. 128, 128)

Zároveň je třeba říct, že každý, kdo se nevyčerpá či za koho se není vyčerpáno, je rozhodnut pustit ženu ven, aby se dozvěděl, kde je poklad. (fikční, nikoliv mechanický následek)

(Osobně, pokud mám v druženi nějakou hamižnou postavu - Povahový rys - rovnou bych hráči nabídl, že si doplní zdroj za to, že se nebude bránit a bude ženu chtít pustit.)

To co zde hráč hlásí jako Vyčerpání my zní spíše jako protiakce, Vyčerpání má stát nějaké Zdroje (působit únavu, napínat síly) a zhoršovat postavení postavy (Zvyšovat Ohrožení o 1). Ani jedno v tomto vyčerpání uplně nevidím. Ne ve chvíli, kdy cílem byly všichni a on se má tedy vyčerpat za všechny.
Pravidla říkají, že pokud se proti rozsáhlé akci vyčerpá třeba jen jediný cíl, tak vítězná akce se sice ve fikci stane, ale výhodu už z toho žena mechanicky nezíská.
Kde? Resp. pokud velitel chce rozsáhle pomoci své skupince bojovníků a jeden protiaktér mu tuto akci zruší svou protiakcí cílenou na velitele či vyčerpáním se tak ano. (Ale i v tomto případě se musí vyčerpat za každý cíl).
Jenže v této situaci žena chtěla získat pozornost kohokoliv. I kdyby třeba jen jeden cíl se nevyčerpal, tak dosáhla vytouženého vítězství v plném rozsahu. Mám se držet pravidel a tu výhodu jí nedát?
Uspěla proti všem ostatním cílům, kromě jednoho, mechanický následek se má rozdat všem postiženým cílům. Akce měla cílit celou družinu, ostatně platilo se rozsáhle.

Alternativně: Žena by to vykřikla jen tak, aby cílila sebe a přitáhla pozornost a získala tím Výhodu, možná to ani není pravda. Mechanický efekt je že bude mít pozornost (Výhodu). Kdo nehlásí protiakci, zaznamená to. Nevytváří to deal o tom, že ji nutně musejí hned pustit. Cílem je ona sama, rozsáhle není třeba platit. [Chce to zakřičet na celé vězení, což je Náročné (nevím teda proč, ale proč ne).]
Družiníci mohou hlásit protiakci, nebo nemusí. Pokud nehlásí, nemůžou se pak co vyčerpávat. Případnou protiakci musí formulovat tak, aby ženě zabránili křičet či přitáhnout k sobě pozornost. (Tedy jí zacpat ústa, nebo ji přeřvat tak, aby jí nebylo rozumět.) [Vzhledem k tomu, že žena si akcí pomáhá, měli by jí protiackcí škodit.]
Ti co hlásili protiakci a neuspěli se můžou Vyčerpat a to takovým způsobem, aby bránili následku akce (opět se hodí leda nějaké přehlušení, odvedení pozornosti od ženy. "A mě když pustíte, ukážu vám poklady dva! Jeden v každé nohavici!".

Vyčerpání hráče, tak jak je navrhováno, je opět vhodné spíše jako navazující akce.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

trajda píše: 26. 6. 2019, 15:11 Ještě bych měl jeden dotaz, na který jsem se už taky částečně ptal.

1) Všechny zvláštní schopnosti, které dávají bravuru na výrobu nástrah zároveň umožňují do nástrah přidávat bravurní manévry. Co když ale dostanu bravuru na výrobu nástrah jiným způsobem? Třeba Alchymistovým lektvarem? Divým mužem a mordýřem? Talentama? Budu taky moct vyrábět nástrahy s posílenými manévry?
Obecně je asi jednoduchá odpověď Ne, ten kdo umí bravurně vyrábět, nemusí umět vkládat bravurní manévry; jsou to dvě různé věci a není vhodné, aby byla specializovná povolání takto obcházena. (Stejně jako že ten, kdo je zběhlý v odhadu umí odhadnout i ZS, pokud si zaplatí.)
U lektvaru asi není problém to do něj vložit. Mordýř ovšem obsahuje líčení pastí, nikoliv jejich výrobu. To jsou u některých pastí asi ty samé věci, ale třeba u třaskavin asi fakt ne.
2) A pokud ano, jak to funguje u přirozených nástrah? Mantikoří ocas má předem vyrobený jed s předem vloženým manévrem mocně, a když manticora vzlítne, dostane bravuru. Předpokládám, že ta nástraha by měla zůstat furt s manévrem mocně, ne?
Ano. Samozřejmě pokud by Mantikora přistoupila k "přímému použití nástrahy" (Něco jako když naléváš panovníkovy otrávené víno a přitom odvádíš jeho pozornost od jeho jiné chuti rozhovorem) z letu, asi bych dovolil představit, že manévr mocně uložený v jedu použije při své bravurní akci k zaplacení velmi mocně. (
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
trajda
Příspěvky: 1050
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Děkuju moc za odpovědi. Ještě ale potřebuju pochopit jednu věc.
Alternativně: Žena by to vykřikla jen tak, aby cílila sebe a přitáhla pozornost a získala tím Výhodu, možná to ani není pravda. Mechanický efekt je že bude mít pozornost (Výhodu). Kdo nehlásí protiakci, zaznamená to. Nevytváří to deal o tom, že ji nutně musejí hned pustit.
Dobře, popíšu lépe, čeho jsem chtěl dosáhnout, že ona chtěla dosáhnout.

Žena by se ráda dostala z cely. Zdá se, že býti zavřená není dostatečný důvod k tomu, aby jí někdo otevřel. Družina se vzdaluje, žena je ochotná použít jakýkoliv trumf, aby se z cely dostala. Žena je dost přesvědčivá, nebude pro ni problém překecat družinu, aby ji pustili, ale těžko je může přesvědčit, když se jí vzdalujou a za chvíli ji vůbec neuslyší. žena tedy zakřičí, že ví, kde je schovaný poklad. Křičí za účelem získat jejich pozornost, za účelem přimět družinu se zastavit, obrátit se, dojít zpět k její cele a poslechnout si celý příběh. Věnovat ji plnou svoji pozornost. Pokud se družina vrátí zpět k cele a je ochotna si vyslechnout celý příběh, z fikce je zřejmé, že žena se dostala do lepší situace, než byla před chvílí, protože už nemusí křičet na vzdalující se družinu.

Takže můžeme tvrdit, že akce cílí družinu, ale není dostatečně silná, aby měnila ohrožení. Když se ale mechanika nijak nezmění, tak neznázorníme, že žena je teď v mnohem lepší situaci, než byla před chvílí.

Nebo můžeme tvrdit, že žena cílí sama sebe, pak ale žena nemůže hýbat s ostatními účastníky konfliktu. Nebo snad může?

A pokud jsem popsal špatně vyčerpání, mohl by mi někdo pomoct vymyslet nějaké správné? Řekněme, že jeden z družiny tedy protireagoval a neuspěl (nebo má v záloze zs Autorita). Hráč řekne: "Mě se popis úspěchu nelíbí, já se chci vyčerpat a popis poupravit. Moje postava je strašpitel a odmítá se k cele přiblížit. Žena mě zaujala a má moji plnou pozornost, ale chci se vyčerpat, abych mohl poupravit popis vítězství a udržet si od cely odstup." Jak by měl tedy tenhle hráč popsat vyčerpání své postavy? A liší se popis toho vyčerpání v závislosti na tom, zda žena cílí sebe nebo družinu?
Mordýř ovšem obsahuje líčení pastí, nikoliv jejich výrobu.
Chtěl bych rozjet nové téma bez odkazování, jak jsme se k tomu tématu dostali.

U nás, kdyby nějaký hráč měl ZS Milovník (Postava bravurně ovládá akce směřující k "dostat ženskou do postele"), tak by hráč oznámil: "Plánuju tuhle ženskou dostat do postele v domě našich rodičů". A měl by bravuru na: Přemluvit rodiče, aby odjeli na víkend na chatu, přemluvit ženskou, aby přijela na večeři, nakoupit jídlo, nakoupit viagru, uvařit večeři, uklidit celý barák, schovat se v chodbě, až vejde do domu, tiše se k ní přiblížit zezadu, aby jí mohl dát ruce na oči a ona hádala, kdo to je, umět vybrat správnou hudbu, umět vybrat správnou konverzaci, umět jí zahrát na kytaru a přesvědčit jí, aby šla k němu do postele.

Tím chci říct, že u nás Mordýř a Divý muž určitě zahrnuje jak líčení, tak výrobu nástrahy. Dokonce to zahrnuje i plánování času a místa, mapování okolí, stalkování cíle, najmutí vraha, vycvičení fretky atd. Jak je to u vás, tedy?
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

Nejdřív zkusím vyřešit tu Bravuru.

S tvým příkladem lze v zásadě souhlasit, já bych tomu sice ve hře nenechal tolik pozornosti, ale proč ne.

Co se týče ovšem těch třaskavin, tam bych měl v případě "výroby" problém, jestli je v okamžiku výroby (obecné) nástrahy jisté, jestli bude nebo nebude použita k "překvapivému přepadení ve městě". Pokud je tam ta jistota použití, tak bych s použitím bravury na výrobu neměl problém. (Např. pokud si výrobu a líčení dá jedním hodem, nebo pokud je pat vyráběna na míru vybranému místu.)
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

Tak, co se vězenkyně týče.

Je potřeba dbát na to, aby mechanika seděla s mechanikou, pak nebudeme mít mechanické WTF? (Když se jeden vyčerpá ze všech, jaktože nic??)

Správně se má fungovat tak, že se nejdřív hlasí fikce a od ní se odvozuje mechanika. Žena chce upoutat pozornost družiny, má dost omezené možnosti s nimi interagovat a bránit jim v akcích (přece jen, je v cele).

Má možnost buď hlásit rozsáhlou akci, proti všem družiníkům s cílem přitáhnout jejich pozornost, vnutit jim nějaké konání, přesvědčení, nutkání.(změna ve fikci je, že celé podzemí slyšelo o pokladu a ti co neuspěli si chtějí vyslechnout podrobnosti) Pak je akce ohrožuje, všichni mohou plýtvat protiakci a mohou se Vyčerpávat, pokud neuspějí.

Nebo může hlásit akci, kterou si chce přidat výhodu. Pak akce není rozsáhlá, cílem je ona sama, chce si přidat výhodu a akce by mohla být "nepřímo ohrožující", když na to příjde. [Pokud kolo začíná žena, nemusí nás úplně zajímat, jestli je někdo nepřímo ohrožen, nebo ne. Všichni co chtějí můžou hlásit protiakci, nepřímé ohrožení akorát dává možnost ji hlásit z obrany, pokud dotyční již vyčerpali svou akci v tomto kole.] (změna v příběhu je v tom, že celé podzemí slyšelo o pokladu a žena má pozornost svého okolí.)

Pokud má akce skutečně obrátit družinu v její současné cestě (nedává smysl proč ne, mechanicky je to nejvýhodněší, zejména, pokud hrozí, že příští akce členů družiny je prostě dostanou mimo dosah ženy a současně může žena očekávat, že střet vyhraje (má lepší charakteristiku)), tak je to akce proti členům družiny, rozsáhlá a zvyšuje jim ohrožení (přitáhnutí pozornosti, zdržení, pohyb směrem od východu).

A žena pak samozřejmě má lepší situaci a to jak ve fikci - dotyční jsou kolem, nemusí na ně plošně křičet, chtějí se dozvědět více o pokladu než odejdou. Mechanicky se to neprojeví. Ale když soupeři vyrazíš meč z ruky, taky za to mechanicky nezískáš Výhodu.

Sousta lidí nemá moc rádo akce, které diktují jejich postavě, co má dělat nebo si myslet, a provádět to akcí, která je mechanicky necílí už fakt není vhodné, pokud nejsou všichni s tímto stylem vyprávění OK. Obecně je možné takto hrát, ale nepovažoval bych to za základní styl.
"Mě se popis úspěchu nelíbí, já se chci vyčerpat a popis poupravit. Moje postava je strašpitel a odmítá se k cele přiblížit. Žena mě zaujala a má moji plnou pozornost, ale chci se vyčerpat, abych mohl poupravit popis vítězství a udržet si od cely odstup." Jak by měl tedy tenhle hráč popsat vyčerpání své postavy? A liší se popis toho vyčerpání v závislosti na tom, zda žena cílí sebe nebo družinu?
Více méně tak, jak ho popsal. Tohle je za mě zcela dostatečné, možná vysvětlit více "v čem" se jeho postavení zhoršilo jinak oproti ostatním(mám ve stínu horší přehled - méně vidím a slyším co se říká). Tohle je jinak přijatelné vyčerpání proti akci, která cílila na tu postavu. Proti akci, kterou se žena cílila sama to nemusí úplně fungovat, pokud tedy nepřipustíte ten (obtížný) směr, že s postavami ve scéně lze docela dost hýbat i když je mechanicky necílím.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
trajda
Příspěvky: 1050
Registrován: 1. 6. 2015, 22:11

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od trajda »

Dekuji. Posledni dotaz.

V revizi bylo napsano, ze pokud se snazim hodit zkousku, kterou ale nehodim, vycerpam se, tak se moje ohrozeni nezmeni, protoze akce mi mela snizit ohrozeni a vycerpani mi ji opet zvysi. To stale plati? Stale plati, ze pokud se vycerpam na zkousku, tak se projevi stejna mechanika, jako kdybych uspel +vycerpani? Samozrejme vim, ze fikci to ovlivni, ale to stary pravidlo z revize me nedavno zmatlo.

Pak jeste zbyva otazka, zda zkouska vyhrana vycerpanim se da posilovat manevrama. Hadam, ze to by uh jit nemelo...
Uživatelský avatar
MarkyParky
Příspěvky: 16458
Registrován: 11. 8. 2011, 02:37

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od MarkyParky »

trajda píše:V revizi bylo napsano, ze pokud se snazim hodit zkousku, kterou ale nehodim, vycerpam se, tak se moje ohrozeni nezmeni, protoze akce mi mela snizit ohrozeni a vycerpani mi ji opet zvysi. To stale plati? Stale plati, ze pokud se vycerpam na zkousku, tak se projevi stejna mechanika, jako kdybych uspel +vycerpani? Samozrejme vim, ze fikci to ovlivni, ale to stary pravidlo z revize me nedavno zmatlo.
Platí to, ale samozřejmě ve zkouškách, které snižují Ohrožení (rámeček na straně 105).
trajda píše: Pak jeste zbyva otazka, zda zkouska vyhrana vycerpanim se da posilovat manevrama. Hadam, ze to by uh jit nemelo...
Dá.
Od zavedení "Vyčerpání zvedá Ohrožení" není žádný důvod, proč by to mělo být zakázané.
Houba
Příspěvky: 10
Registrován: 8. 12. 2018, 10:49

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Houba »

Zdravím, měl bych dva dotazy
1) Šla by použít dovednost Vůle pro akci typu "uklidním se =>snížím si Ohrožení"? a 2) Jak by šlo příběhově popsat rozsáhlé použití Bojovnických znalostí, aby se to nepletlo s Vedením v boj?
Uživatelský avatar
Fafrin
Příspěvky: 2385
Registrován: 4. 3. 2010, 22:15
Bydliště: Olomouc

Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání

Příspěvek od Fafrin »

ad 1, ano, ale musí to odpovídat situaci (je důvod, aby si postava uklidněním se snížila ohrožení, má ho zvýšené, protože je rozrušená? Odstraní to komplikace?) Odkážu v této souvislosti na Rámeček "Snížení Ohrožení jako samozřejmá akce" na stránce 103 revize.

ad 2, no bude to těžší: "bojová taktika, schopnost orientace, manévrování a zaujetí výhodného postavení v bitce, příprava,
provedení či odhalení léčky, držení formace"

Základem je asi menší škála a fakt, že bojovník by měl být přímou součástí té formace či léčky, kterou pomáhá rozsáhle držet či připravit. Na rozdíl od velitele, který povely klidně křičí z dálky či sedla koně.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Odpovědět

Zpět na „Dračí doupě II“

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 hostů