Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Zajímavé, že pokud tutéž situaci vytvoří magie a prostředí, pravidlově je to jiné Rozumím tomu, že by měla většina nepříznivých vnějších podmínek způsobovat náročnost (většinou je to logické a hlavně se tak neblokuje možnost hraní manévrů a de facto ty ZS postav, které to umožňují zdarma), ale je to železné pravidlo?
Zrovna ve tmě mi přijde nemožné střílet Přesně, i kdyby se dotyčný rozkrájel. Ano, může třeba vystřelit více šípů zhruba směrem, kde slyší cíl (platí náročnost z těla), ale stejně... Do hádky bych se kvůli tomu nepouštěl (nastíněný popis je rozumný), ale můj přístup mi příjde ve výjimečných případech legitimní (byť se nesmí stát pravidlem).
Zrovna ve tmě mi přijde nemožné střílet Přesně, i kdyby se dotyčný rozkrájel. Ano, může třeba vystřelit více šípů zhruba směrem, kde slyší cíl (platí náročnost z těla), ale stejně... Do hádky bych se kvůli tomu nepouštěl (nastíněný popis je rozumný), ale můj přístup mi příjde ve výjimečných případech legitimní (byť se nesmí stát pravidlem).
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
A co to třeba chápat tak, že "neviditelný" protivník získá Nezranitelnost? To je regulérní ZS u potvor v bestiáři.
- MarkyParky
- Příspěvky: 16382
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Ono to tak právě není.Zajímavé, že pokud tutéž situaci vytvoří magie a prostředí, pravidlově je to jiné
Ekvivalentní situace jsou tyhle:
- někdo zhasne svícen (třeba vodou nebo ho sfoukne nebo odnese) a je tma
- někdo zhasne svícen kouzlem (běžným) a je tma
To je tatáž situace a bude se znázorňovat stejně - důsledkem akce bude změna ohrožení + nové podmínky na scéně mohou třeba způsobit tu náročnost.
Oproti tomu ten postih, to je silnější věc, způsobená dlouhodobou magií. To není obyčejná tma, jakožto nedostatek světla. To je kouzelná tma, která je tmavá magickou mocí. Kouzlo, které bylo sesláno s určitým úkolem (např někoho ukrýt) a tomuto účelu svou silou pomáhá.
Proto je tam navíc zběhlost nebo postih jako účinek.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Nikde nemohu najít, kolik by měla stát jedna Surovina na výrobu pastí a obrazců... Přehlíd jsem to někde? Suroviny na předměty jsou za cca 1/2 ceny předmětu. Ale ty pasti, masti, jedy a pod? Z nepřímých náznaků tady na fóru mi přijde, že pracujete s cenou 1 groš za 1 Surovinu? Ale je to někde v knize?
- MarkyParky
- Příspěvky: 16382
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Strana 93, Peníze a Suroviny píše: Suroviny mohou u obchodníků nakupovat a zase prodávat za Peníze. Jeden Zdroj Surovin (1 Surovinu) je zpravidla možné koupit za jeden groš.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
No do prčic, je to tam! Sorry, a to jsem to hledal všude možně . Díky!MarkyParky píše: ↑2. 12. 2018, 07:10Strana 93, Peníze a Suroviny píše: Suroviny mohou u obchodníků nakupovat a zase prodávat za Peníze. Jeden Zdroj Surovin (1 Surovinu) je zpravidla možné koupit za jeden groš.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Chtěl bych udělat kanadský žertík na mého kamaráda. Půjčím mu svoje tričko, které jsem zevnitř posypal rozmačkaným šípkem. Šípek svědí a kamarád sebou bude celý den šít. Podal jsem mu tričko s nouzovou běžnou pastí nebo s nouzovým dotykovým jedem? Hádám, že s pastí, to dává o něco větší logiku, ale stejně bych se rád zeptal.
A ano, vím, že bych se celé problematice vyhnul, kdybych tu nástrahu použil aktivně během akce a rovnou bych zahlásil "půjčuju mu tričko za účelem, aby sebou celý den šil."
Tak mě napadá, nouzový nástrahy by ohrožení měnit neměli, ale když je aktivně použiju během akce, tak ta akce měnit ohrožení může? A nebo se jedná o jednu z těch akcí, které nejsou tak silné, aby měli mechanický důsledek?
Taky mě napadlo, že celá košile se šípkem by mohla být vlivový nouzový ochranný předmět. Podobně jako nouzová zbroj by nepřidávala žádné bonusy, pouze náročnosti.
A ano, vím, že bych se celé problematice vyhnul, kdybych tu nástrahu použil aktivně během akce a rovnou bych zahlásil "půjčuju mu tričko za účelem, aby sebou celý den šil."
Tak mě napadá, nouzový nástrahy by ohrožení měnit neměli, ale když je aktivně použiju během akce, tak ta akce měnit ohrožení může? A nebo se jedná o jednu z těch akcí, které nejsou tak silné, aby měli mechanický důsledek?
Taky mě napadlo, že celá košile se šípkem by mohla být vlivový nouzový ochranný předmět. Podobně jako nouzová zbroj by nepřidávala žádné bonusy, pouze náročnosti.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Zdravim vespolek,nedavno jsme presli na system drd2 a zatim se zda ,ze nam neskutecne sedl. to jen na okraj. ted k memu dotazu.
Resi se nejak pravidlove "demontaz" jednoduchych pasti? konkretni priklad:
lezli jsme do jeskyne a me postave se a situace nezdala,proto nalicila past za 4 suroviny s cilem zvysit ohrozeni souperi s pouzitim manevru lstive. past mela podobu natazeneho dratu ve tmavem miste kousek za vstupem do jeskyne.na drat byly upevneny zvonecky aby vsem v okoli bylo jasne ,ze nekdo/neco zavadilo o drat. my jsme pokracovali dal do utrob jeskyne kde jsme nasli rozsahlou past zvedajici ohrozeni.bylo ji lano natazene na zemi a pres kladky natazena sit na strope. V jeskyni nas nakonec nic neprekvapilo a proto jsme se rozhodli obe dve pasti zdemontovat a ziskat tak suroviny.
nakonec jsme se dohodli na tom,ze v tomto pripade (pasti ani nebyly spusteny),nic demontazi nebrani a ziskali jsme z kazde 3 suroviny (na kazdou bylo zapotrebi 4 surovin na vyrobu).
s tim ze ta jedna |"ztracena " surovina je efekt toho,ze jsem sice nastraziil drat ale ten ma jiz danou delku a ne vzdy se ta delka bude hodit.
takze otazka: resili jsme spravne?
Resi se nejak pravidlove "demontaz" jednoduchych pasti? konkretni priklad:
lezli jsme do jeskyne a me postave se a situace nezdala,proto nalicila past za 4 suroviny s cilem zvysit ohrozeni souperi s pouzitim manevru lstive. past mela podobu natazeneho dratu ve tmavem miste kousek za vstupem do jeskyne.na drat byly upevneny zvonecky aby vsem v okoli bylo jasne ,ze nekdo/neco zavadilo o drat. my jsme pokracovali dal do utrob jeskyne kde jsme nasli rozsahlou past zvedajici ohrozeni.bylo ji lano natazene na zemi a pres kladky natazena sit na strope. V jeskyni nas nakonec nic neprekvapilo a proto jsme se rozhodli obe dve pasti zdemontovat a ziskat tak suroviny.
nakonec jsme se dohodli na tom,ze v tomto pripade (pasti ani nebyly spusteny),nic demontazi nebrani a ziskali jsme z kazde 3 suroviny (na kazdou bylo zapotrebi 4 surovin na vyrobu).
s tim ze ta jedna |"ztracena " surovina je efekt toho,ze jsem sice nastraziil drat ale ten ma jiz danou delku a ne vzdy se ta delka bude hodit.
takze otazka: resili jsme spravne?
- MarkyParky
- Příspěvky: 16382
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Ahoj,
v zásadě jste to řešili dobře.
Pravidla v rámci nějakého zjednodušení počítají s tím, že Suroviny spotřebované na výrobu se výrobou prostě spotřebují a hotovo - proto to nijak neřeší.
Nicméně pokud to ve hře chcete řešit, tak se vlastně aplikují pravidla ze strany 174 "Kořist" a něco takového, jako jste udělali vy, je přesně ten správný přístup:
- určitě nevracet všechno, jen část (z vlastní pasti klidně víc, z cizí pasti spíš míň až nic)
- pokud to byla nějaká neškodná past typu "zvonečky, co zazvoní, když někdo přijde", tak asi netřeba dál řešit mechanicky
- kdyby chtěl rozebírat něco nebezpečnější, tak bych to případně viděl na nějakou zkoušku, kde samozřejmě hrozí, že si past na sebe spustí
Vybrat Suroviny z pasti - dává-li to smysl z příběhu - je zkrátka podobné, jako vybrat někomu truhlici, vyrabovat babce kořenářce spíž nebo vyalchymistovat suroviny z mrtvoly vzácného netvora...
v zásadě jste to řešili dobře.
Pravidla v rámci nějakého zjednodušení počítají s tím, že Suroviny spotřebované na výrobu se výrobou prostě spotřebují a hotovo - proto to nijak neřeší.
Nicméně pokud to ve hře chcete řešit, tak se vlastně aplikují pravidla ze strany 174 "Kořist" a něco takového, jako jste udělali vy, je přesně ten správný přístup:
- určitě nevracet všechno, jen část (z vlastní pasti klidně víc, z cizí pasti spíš míň až nic)
- pokud to byla nějaká neškodná past typu "zvonečky, co zazvoní, když někdo přijde", tak asi netřeba dál řešit mechanicky
- kdyby chtěl rozebírat něco nebezpečnější, tak bych to případně viděl na nějakou zkoušku, kde samozřejmě hrozí, že si past na sebe spustí
Vybrat Suroviny z pasti - dává-li to smysl z příběhu - je zkrátka podobné, jako vybrat někomu truhlici, vyrabovat babce kořenářce spíž nebo vyalchymistovat suroviny z mrtvoly vzácného netvora...
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
jeste dalsi dotaz
pokud mam zbehlost (zakladni manevry zdarma) a zaroven bravuru (pokrocile manevry). predpokladam ze i se zbehlosti musim za pokrocile manevry zaplatit jeden zdroj je tak?
muzu mit v necem bravuru aniz bych mel v tom samem zbehlost? (predpokladam,ze ano)
pokud ma nekdo neschopnost (napr vodnik) a je naplnena podminka neschopnosti (dotyk posolene zeme), tak bytost nesmi pouzivat zakladni manevry do nejblizsiho mag. okamziku. muze ale pouzivat pokrocile manevry pokud ma bravuru??? (predpokladam,ze ne.ovsem nikde jsem to nenasel napsano).
predem diky za odpovedi
pokud mam zbehlost (zakladni manevry zdarma) a zaroven bravuru (pokrocile manevry). predpokladam ze i se zbehlosti musim za pokrocile manevry zaplatit jeden zdroj je tak?
muzu mit v necem bravuru aniz bych mel v tom samem zbehlost? (predpokladam,ze ano)
pokud ma nekdo neschopnost (napr vodnik) a je naplnena podminka neschopnosti (dotyk posolene zeme), tak bytost nesmi pouzivat zakladni manevry do nejblizsiho mag. okamziku. muze ale pouzivat pokrocile manevry pokud ma bravuru??? (predpokladam,ze ne.ovsem nikde jsem to nenasel napsano).
predem diky za odpovedi
- MarkyParky
- Příspěvky: 16382
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Nechápu moc dotaz.pokud mam zbehlost (zakladni manevry zdarma) a zaroven bravuru (pokrocile manevry). predpokladam ze i se zbehlosti musim za pokrocile manevry zaplatit jeden zdroj je tak?
Zkusím dát odpověď na to, na co si myslím, že se ptáš, kdyby to bylo něco jiného, zeptej se znova.
Zběhlost dává možnost odehrát 1 manévr zdarma.
Bravura dává možnost odehrávat manévry jako pokročilé.
Je v pořádku a správně zkombinovat zběhlost a bravuru dohromady a zahrát tak 1 pokročilý manévr zdarma.
Ano. V takovém případě samozřejmě musíš použití pokročilého manévru zaplatit stejně, jako bys platil základní manévr (tzn. ze svého Těla, Duše, Vlivu, Výhody, případně Sudby, Pouta)...muzu mit v necem bravuru aniz bych mel v tom samem zbehlost? (predpokladam,ze ano)
Předpokládáš správně, nemůže.pokud ma nekdo neschopnost (napr vodnik) a je naplnena podminka neschopnosti (dotyk posolene zeme), tak bytost nesmi pouzivat zakladni manevry do nejblizsiho mag. okamziku. muze ale pouzivat pokrocile manevry pokud ma bravuru??? (predpokladam,ze ne.ovsem nikde jsem to nenasel napsano).
Celé si to můžeš taky představit tak, že ty specializace vylepšují manévry, které bys jinak mohl zahrát v jejich základní podobé:
- bravura ti zvedá jejich efekt
- zběhlost ti snižuje jejich cenu
- nadání ti umožňuje zahrát jich víc.
Tyhle efekty můžeš libovolně kombit.
A samozřemě pokud přijdeš o možnost nějaký manévr hrát (kvůli neschopnosti, nebo třeba kvůli postihu), tak už není co vylepšovat a na příslušný manévr(manévry) se efekty neuplatní.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Ahoj, narazili jsme při hře na výrobu ochranných obrazců a řešíme teď konkrétně základní povolání zaříkávače a znamení oka. Dovednost je zaklínání a spadá pod vliv (jiné obrazce jsou dále už jen ZS a buď vliv nebo duše) a my se dohadujeme, jakým zdrojem já se budu vyčerpávat pokud moje tvoření nebude samozřejmá akce a bude to buď zkouška nebo následně střet.
Bude rozdíl:
1.
Někdo nebo něco mi bude chtít svou akcí bránit ve vytvoření obrace.
2.
Někdo mi bude chtít udělit jizvu, ohrožení nebo vyřazení a nepůjde mu primárně o to, překazit mi v dělání obrazce?
Dále, i když chápu, že někdy prostě nebude samozřejmé, že obrazec udělám...třeba proto, že PJ chce abych přišel o nějaké zdroje...to neřeším, to je na lidech...jaký zdroj použijeme na manévry, ( i když mi dává u výroby obrazce smysl jen přesně) když zaklínač má obrazec ve vlivu a druid v duši? Je to nastraha a používám vždy duši? Nebo zdroj, pod který spadá obrazec?
Dík
Bude rozdíl:
1.
Někdo nebo něco mi bude chtít svou akcí bránit ve vytvoření obrace.
2.
Někdo mi bude chtít udělit jizvu, ohrožení nebo vyřazení a nepůjde mu primárně o to, překazit mi v dělání obrazce?
Dále, i když chápu, že někdy prostě nebude samozřejmé, že obrazec udělám...třeba proto, že PJ chce abych přišel o nějaké zdroje...to neřeším, to je na lidech...jaký zdroj použijeme na manévry, ( i když mi dává u výroby obrazce smysl jen přesně) když zaklínač má obrazec ve vlivu a druid v duši? Je to nastraha a používám vždy duši? Nebo zdroj, pod který spadá obrazec?
Dík
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Krátká odpověď: Tvorba obrazce by měla být vždy Duše, užívání obrazce ta vlastnost, již náleží Magie, která se obrazcem aplikuje.
Obrazec je předmět ( spotřební předmět ( typu zásobník zdrojů, nikoliv nástraha.
Na manévry výroby obrazce (třeba když vyrábím obrazec přesně, abych měl jistotu, že ho vyrobím, nebo lstivě, protože si výrobou zlepšuji pozici a přidávám Výhodu a chci si přidat dvě) můžu používat Duši, Suroviny nebo Výhodu.
Pokud se vyčerpávám abych v tvorbě obrazce uspěl (zkouška) pak se jako jindy vyčerpávám podle vlastnosti, kterou používám - u výrob tedy zpravidla Duše, popř. Suroviny nebo Výhoda.
Pokud se vyčerpám, abych se vyhnul cizímu útoku(střet), vyčerpávám se podle toho, na jako vlastnost útočník cílil, bez ohledu na to jaká byla moje akce. Bez ohledu na Vyčerpání zřejmě nebude obrazec po této akci dokončen.
Obrazec je předmět ( spotřební předmět ( typu zásobník zdrojů, nikoliv nástraha.
Na manévry výroby obrazce (třeba když vyrábím obrazec přesně, abych měl jistotu, že ho vyrobím, nebo lstivě, protože si výrobou zlepšuji pozici a přidávám Výhodu a chci si přidat dvě) můžu používat Duši, Suroviny nebo Výhodu.
Pokud se vyčerpávám abych v tvorbě obrazce uspěl (zkouška) pak se jako jindy vyčerpávám podle vlastnosti, kterou používám - u výrob tedy zpravidla Duše, popř. Suroviny nebo Výhoda.
Pokud se vyčerpám, abych se vyhnul cizímu útoku(střet), vyčerpávám se podle toho, na jako vlastnost útočník cílil, bez ohledu na to jaká byla moje akce. Bez ohledu na Vyčerpání zřejmě nebude obrazec po této akci dokončen.
DrD 1.x od roku 1996, od 1997 jako PJ. Bývalý ORG, občasný LARPař. DrDII since beginning.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
EDIT: Fafrin odpověděl, než jsem odpověď dopsal, ale stejně to sem napostuju:
platí tady stejná pravidla jako u všech jiných dovedností:
- manévry vždy platíš z vlastnosti, pod kterou spadá použitá dovednost (takže zaříkávač Vliv, druid Duše)
- pokud se vyčerpáváš ve zkoušce, získáš za to plný úspěch a platíš ze stejného zdroje, pod jaký spadá dovednost (dtto)
- pokud prohraješ ve střetu a chceš se vyčerpat, nedosáhneš úspěchu svojí akce - soupeř ti výrobu obrazce překazil a už s tím nic neuděláš, pořád ale ještě můžeš zmírnit následky jeho vítězství (vyměnit jeho popis zvýšení Ohrožení za svůj a znemožnit mu použít manévr lstivě, popřípadě zabránit Jizvě nebo vyřazení) a používáš tedy zdroj z vlastnosti, na kterou soupeř cílil. To je typicky stejná vlastnost jako u použité dovednosti (boj zpravidla cílí na Tělo, zastrašování na Vliv), ale můžou nastat i výjimky, zejména u magie (ohnivá magie často cílí na Tělo, iluze na Vliv)
Ahoj,Čutis píše: ↑19. 12. 2018, 10:25 Ahoj, narazili jsme při hře na výrobu ochranných obrazců a řešíme teď konkrétně základní povolání zaříkávače a znamení oka. Dovednost je zaklínání a spadá pod vliv (jiné obrazce jsou dále už jen ZS a buď vliv nebo duše) a my se dohadujeme, jakým zdrojem já se budu vyčerpávat pokud moje tvoření nebude samozřejmá akce a bude to buď zkouška nebo následně střet.
Bude rozdíl:
1.
Někdo nebo něco mi bude chtít svou akcí bránit ve vytvoření obrace.
2.
Někdo mi bude chtít udělit jizvu, ohrožení nebo vyřazení a nepůjde mu primárně o to, překazit mi v dělání obrazce?
Dále, i když chápu, že někdy prostě nebude samozřejmé, že obrazec udělám...třeba proto, že PJ chce abych přišel o nějaké zdroje...to neřeším, to je na lidech...jaký zdroj použijeme na manévry, ( i když mi dává u výroby obrazce smysl jen přesně) když zaklínač má obrazec ve vlivu a druid v duši? Je to nastraha a používám vždy duši? Nebo zdroj, pod který spadá obrazec?
Dík
platí tady stejná pravidla jako u všech jiných dovedností:
- manévry vždy platíš z vlastnosti, pod kterou spadá použitá dovednost (takže zaříkávač Vliv, druid Duše)
- pokud se vyčerpáváš ve zkoušce, získáš za to plný úspěch a platíš ze stejného zdroje, pod jaký spadá dovednost (dtto)
- pokud prohraješ ve střetu a chceš se vyčerpat, nedosáhneš úspěchu svojí akce - soupeř ti výrobu obrazce překazil a už s tím nic neuděláš, pořád ale ještě můžeš zmírnit následky jeho vítězství (vyměnit jeho popis zvýšení Ohrožení za svůj a znemožnit mu použít manévr lstivě, popřípadě zabránit Jizvě nebo vyřazení) a používáš tedy zdroj z vlastnosti, na kterou soupeř cílil. To je typicky stejná vlastnost jako u použité dovednosti (boj zpravidla cílí na Tělo, zastrašování na Vliv), ale můžou nastat i výjimky, zejména u magie (ohnivá magie často cílí na Tělo, iluze na Vliv)
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 hostů