Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Moderátoři: Bouchi, Pieta, Charles
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
... abys to pochopil správně, bylo dobré si ta pravidla alespoň přečíst. Nemusíš celá, stačí první oddíl kapitoly 3.Abych to pochopil správně...
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Ve vedlejším vlákně je uvedený odkaz na drd2- wiki. https://cs.wikipedia.org/wiki/Dra%C4%8D ... p%C4%9B_II
Připomnělo mi to jeden dotaz, na který jsem se chtěl zeptat. Jak pohlížíte na magii větru jako na telekinezi? Hráli jste někdy ve světě, kde přenášení předmětů po místnosti nemělo žádný dopad na okolí? A hráli jste někdy ve světě, kde při vytvoření dostatečně silného větru, který by dokázal zvednout kámen nebo klíč ze stolu, čaroděj musel nutně zničit zbytek místnosti?
Připomnělo mi to jeden dotaz, na který jsem se chtěl zeptat. Jak pohlížíte na magii větru jako na telekinezi? Hráli jste někdy ve světě, kde přenášení předmětů po místnosti nemělo žádný dopad na okolí? A hráli jste někdy ve světě, kde při vytvoření dostatečně silného větru, který by dokázal zvednout kámen nebo klíč ze stolu, čaroděj musel nutně zničit zbytek místnosti?
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Mám pocit, že většina lidí to hraje spíš jako telekinezi. Já osobně mám radši, když vítr má i nějaké projevy okolo - rozfoukají se papíry nebo listí, lidem vlají vlasy a oblečení a tak. Docela by se mi líbilo, kdyby to bylo i víc a někde jsem to kdysi propagoval, ale převládl pak strach, že by to magii větru moc oslabilo a moc zúžilo manévrovací prostor pro vymýšlení kouzel, což by vedlo k repetitivnosti. Myslím, že i v pravidlech je nakonec napsáno, že čaroděj umí vytvořit dost tenký a přesně zaměřený proud větru, aby kvůli pohnutí s klíčem nemusel odhodit celý stůl.trajda píše: ↑10. 10. 2018, 12:17 Připomnělo mi to jeden dotaz, na který jsem se chtěl zeptat. Jak pohlížíte na magii větru jako na telekinezi? Hráli jste někdy ve světě, kde přenášení předmětů po místnosti nemělo žádný dopad na okolí? A hráli jste někdy ve světě, kde při vytvoření dostatečně silného větru, který by dokázal zvednout kámen nebo klíč ze stolu, čaroděj musel nutně zničit zbytek místnosti?
- Sarsaparillos
- Příspěvky: 1166
- Registrován: 27. 8. 2011, 10:15
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Já ji hrál naopak jako vítr, takže když to foukalo, tak to foukalo. Jen většinou jsme do popisu nezahrnovali všechny vedlejší projevy, jen cíl akce a to podstatné okolo. Jako telekinezi bez jiných dopadů, než na konkrétní předmět, bych to ani hrát nechtěl. I proto mám v předpřipravených postavách trpasličího čaroděje s rysem alergik
- lomax00
- Příspěvky: 181
- Registrován: 19. 10. 2010, 15:16
- Bydliště: Hradec Králové
- Kontaktovat uživatele:
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Sice hrajeme DrD2 krátce, ale můj názor je, že pokud chce čaroděj takhle "nenápadně" manipulovat s věcmi za pomoci magie větru, měla by taková akce mít vyšší Náročnost.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Při poslední hře se mi zase připomněla jedna "nejistota" (zda to uvažuji správně)
Pokud postava hraje rozsáhle, uspěje (alespoň proti některým cílům) a chce přidat Lstivě (nadání má), pak platí za zvýšení Ohrožení o 2 za každý cíl zvlášť, nebo platí pouze jeden Zdroj, ale Ohrožení o 2 stoupne všem, kteří neuspěli (a nevyčerpali se).
Pokud postava hraje rozsáhle, uspěje (alespoň proti některým cílům) a chce přidat Lstivě (nadání má), pak platí za zvýšení Ohrožení o 2 za každý cíl zvlášť, nebo platí pouze jeden Zdroj, ale Ohrožení o 2 stoupne všem, kteří neuspěli (a nevyčerpali se).
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Každý z manévrů se VŽDY platí pouze jednou během dané akce. Pokud ti to přijde silný, tak nezapomeň, že stačí, aby tě přehodil jeden nepřítel a tvá akce se vůbec nestane. (Za předpokladu, že nepřítel si přeje, aby se nestala.) Proto mě zaráží ta závorka "(alespoň proti některým cílům)". Co přesně dělali ty ostatní cíle, proti kterým postava neuspěla? To nedělali vůbec nic? Nebo se snažili uhnout? Protože pokud se snažili útočit a postava proti nim neuspěla, tak už nezáleží na tom, proti kolika uspěla.Jezus píše: ↑10. 10. 2018, 16:26 Při poslední hře se mi zase připomněla jedna "nejistota" (zda to uvažuji správně)
Pokud postava hraje rozsáhle, uspěje (alespoň proti některým cílům) a chce přidat Lstivě (nadání má), pak platí za zvýšení Ohrožení o 2 za každý cíl zvlášť, nebo platí pouze jeden Zdroj, ale Ohrožení o 2 stoupne všem, kteří neuspěli (a nevyčerpali se).
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Platí pouze jeden Zdroj a Ohrožení stoupne o 2 všem, kteří neuspěli a nevyčerpali se.Pokud postava hraje rozsáhle, uspěje (alespoň proti některým cílům) a chce přidat Lstivě (nadání má), pak platí za zvýšení Ohrožení o 2 za každý cíl zvlášť, nebo platí pouze jeden Zdroj, ale Ohrožení o 2 stoupne všem, kteří neuspěli (a nevyčerpali se).
- MarkyParky
- Příspěvky: 16381
- Registrován: 11. 8. 2011, 02:37
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Ad Magie větru:
Hrajeme tak, že opravdu to je nesení závanem větru, nikoliv čistá myšlenková telekineze.
Znatelné projevy jsou fajn, zpestřují hru a nutí hráče přemýšlet.
Ale zároveň to nepřeháníme a nešikanujeme čaroděje tím, že bouři dělá vždy.
Naše nastavení je cca:
Když čaroděj zvedá do vzduchu kočár nebo padací most, je to tedy pořádný hučák a projevy to má znatelné.
Když čaroděj přenáší třeba členy družiny do pole, větrný vír, kterým to dělá, udělá "kruhy v obilí".
Na nějaké to přenesení klíče nebo váčku prostě musí udělat závan nebo proud, kterého by si pozorný mohl všimnout - ale neznamená to, že rozhází celou místnost.
Otočit list v knize, sfouknout svíčku, na to už stačí závan.
Pokud čaroděj chce mít jistotu, že žádné vedlejší efekty větru nebudou, Náročnost je dobrá mechanika jak říct "dám do toho trochu víc úsilí a můžu díky tomu jít cíleně na hranu toho, co ta magie umí."
Hrajeme tak, že opravdu to je nesení závanem větru, nikoliv čistá myšlenková telekineze.
Znatelné projevy jsou fajn, zpestřují hru a nutí hráče přemýšlet.
Ale zároveň to nepřeháníme a nešikanujeme čaroděje tím, že bouři dělá vždy.
Naše nastavení je cca:
Když čaroděj zvedá do vzduchu kočár nebo padací most, je to tedy pořádný hučák a projevy to má znatelné.
Když čaroděj přenáší třeba členy družiny do pole, větrný vír, kterým to dělá, udělá "kruhy v obilí".
Na nějaké to přenesení klíče nebo váčku prostě musí udělat závan nebo proud, kterého by si pozorný mohl všimnout - ale neznamená to, že rozhází celou místnost.
Otočit list v knize, sfouknout svíčku, na to už stačí závan.
+1lomax00 píše: Sice hrajeme DrD2 krátce, ale můj názor je, že pokud chce čaroděj takhle "nenápadně" manipulovat s věcmi za pomoci magie větru, měla by taková akce mít vyšší Náročnost.
Pokud čaroděj chce mít jistotu, že žádné vedlejší efekty větru nebudou, Náročnost je dobrá mechanika jak říct "dám do toho trochu víc úsilí a můžu díky tomu jít cíleně na hranu toho, co ta magie umí."
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Díky, (i MarkyParkymu). Ještě že jsem se zeptal, protože jsem měl tendenci to hrát opačně (zatím těch případů naštěstí moc nebylo ).trajda píše: ↑10. 10. 2018, 16:40Každý z manévrů se VŽDY platí pouze jednou během dané akce. Pokud ti to přijde silný, tak nezapomeň, že stačí, aby tě přehodil jeden nepřítel a tvá akce se vůbec nestane. (Za předpokladu, že nepřítel si přeje, aby se nestala.) Proto mě zaráží ta závorka "(alespoň proti některým cílům)". Co přesně dělali ty ostatní cíle, proti kterým postava neuspěla? To nedělali vůbec nic? Nebo se snažili uhnout? Protože pokud se snažili útočit a postava proti nim neuspěla, tak už nezáleží na tom, proti kolika uspěla.Jezus píše: ↑10. 10. 2018, 16:26 Při poslední hře se mi zase připomněla jedna "nejistota" (zda to uvažuji správně)
Pokud postava hraje rozsáhle, uspěje (alespoň proti některým cílům) a chce přidat Lstivě (nadání má), pak platí za zvýšení Ohrožení o 2 za každý cíl zvlášť, nebo platí pouze jeden Zdroj, ale Ohrožení o 2 stoupne všem, kteří neuspěli (a nevyčerpali se).
Jj, tou závorkou jsem myslel to, že hráli jen "uhýbací" akci, byť jsem to nevyjádřil příliš dobře.
Silné to skutečně začíná být zejména v případě magie. Když dvě hráčské postavy zacílí skupinku nepřátel a každý to má plošné (což někdy není ani manévr, protože chýše je základní rozsah, je-li plošná) nutí mě to, jako Průvodce, platit každému obranu a tudíž rychle dojde Sudba. V případě, že by se ohrožení zvedalo jen o 1 (nebo "draze") by to ještě šlo risknout nebo prostě nechat projít (případně se spolehnout na druhé obránce), ale takhle (či v kombinaci s Bravurou...).
Chápu ten protiargument, skutečně je těžké přehodit více cílů, ale to zase vyrovnává fakt, že jim všem de facto berete akci (takže šetříte obranu) a zvedáte Ohrožení více z nich, případně je kolega "nutí" do Obrany (a Průvodci tak bere Sudbu). Jistě, pokud vám to "nepadne", je tu riziko, že Ohrožení zase poskočí o hodně vám, ale to neplatí vždy. Zejména pokud útočíte na dálku a protivník nemá možnost po vás nic střílet/vrhat, moc aktivních protiakcí nemá, takže jen uhýbá (to je na druhou stranu zase jeho chyba ve strategii, že si nevzal nic na dálku...).
Každopádně si nestěžuju. Každý přístup má něco do sebe, ale chci to hrát tak, jak to bylo myšleno. Prostě takhle je třeba opravdu často reagovat i obranou a nejlépe útočně na každou podobnou akci. Ve finále to může větší souboje urychlit a postavy budou při určitých příležitostech za pořádné bijce (nebo mocné čaroděje).
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Nezapomeň, že nemusíš reagovat každou jednotkou, která je v ohrožení. Pokud máš velkou šanci soupeře přehodit, prostě to riskni a hod si jenom s některými. A když zastavíš jeho rozsáhlou akci, zachráníš tím všechny. A když nepřehodíš, můžeš se s těmi, co reagovali, vyčerpat se i za ty, co nereagovali. Samozřejmě to všechno pouze v případě, že to dává smysl ve fikci.
A pak jsou tu rozsáhlé protiakce. V případě, že nemáš způsob, jakým zastavit soupeřovu rozsáhlou akci, stále ještě můžeš rozsáhlou protiakcií zachránit všechny svoje přátele.
A pak jsou tu rozsáhlé protiakce. V případě, že nemáš způsob, jakým zastavit soupeřovu rozsáhlou akci, stále ještě můžeš rozsáhlou protiakcií zachránit všechny svoje přátele.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
I když je soupeř daleko, tak tě často může zastrašovat, snažit se tě něčím zmást nebo obelstít či třeba utíkat k tobě a snažit se tě obklíčit nebo zatlačit do kouta. Pokud je to i na to moc daleko, pořád se ještě může snažit dostat z dosahu (typicky dohledu) a tím se alespoň ochránit před dalšími kouzly. A pokud má možnost hrát rozsáhlé protiakce (reaguje z iniciativy nebo má nadání, případně plošně působící magii), tak může spolubojovníkům hromadně snižovat Ohrožení nebo přidávat Výhody, což je taky sakra silné - a vykompenzuje to efekt plošného útoku.Jezus píše: ↑11. 10. 2018, 15:18 Jistě, pokud vám to "nepadne", je tu riziko, že Ohrožení zase poskočí o hodně vám, ale to neplatí vždy. Zejména pokud útočíte na dálku a protivník nemá možnost po vás nic střílet/vrhat, moc aktivních protiakcí nemá, takže jen uhýbá (to je na druhou stranu zase jeho chyba ve strategii, že si nevzal nic na dálku...).
Obecně, pokud se hráči naučili taktizovat a využívat výhod, které jim jejich dovednosti dávají, musíš reagovat podobně, pokud chceš udržet krok: Snaž se, aby soupeři nebyli přečísleni, nebo alespoň ne moc. Stav proti postavám kouzlící protivníky. Dej jim podobně silné ZS. Zahrň mezi ně vždy alespoň jednoho kněze/velitele/barda..., který jim bude rozsáhle snižovat Ohrožení a přidávat Výhody. A případně, pokud pořád máš dojem, že souboje jsou moc krátké a rádi byste si je užili delší, klidně jim dej víc Sudby než říká Bestiář - stejně nakonec prohrajou, ale bude to trvat o trošku dýl.
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Pak jsou tu pasti, jedy, výbušniny, dlouhodobá kouzla, míchání různých typů nepřátel, aby se každý v družině soustředil na ty, na které se specializuje, přivolávání dalších nepřátel během souboje. A nejdůležitější ze všech - originální terén. Každý terén, ve kterém se nedá zcela vždycky běžet rovně, prodlouží souboj a zabaví i hlavu. Řeky, rybníky, bažiny, skály, kameny, hory, stromy...cokoliv.A případně, pokud pořád máš dojem, že souboje jsou moc krátké a rádi byste si je užili delší...
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Jen to ne! Už takhle jsou naše větší souboje hodně přes dvě hodiny a někdy vyčerpávají hráče více než postavy Proto asi stejně budu muset brzy přejít na oddíly...
Jinak, co se zajímavě promítlo a nabízí taky zajímavé možnosti, je obyčejná tma. Postavy se mi napůl samy vmanévrovaly do situace, kdy je překvapil útok skřetů a ony se ocitly prakticky bez světla (v noci pod zataženou oblohou). Při boji zblíska jsem to zohlednil jen vyšším Ohrožením, ale střelecké a vrhací útoky už byly Nepřesné, taky dosah Dohled byl najednou úplně o něčem jiném
Nejen, že to na čas zachránilo náčelnici skřetů, ale ohnivý kněz najednou skutečně bojoval s temnotou (a protože ho efektivně obtěžoval jiný skřet, dost marně )
Re: Otázky k pravidlům - 2. přepracované vydání
Postihy by měli být pouze a jedině následkem kouzla, ve tmě by měli mít náročnost.
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Ahrefs [Bot], Semrush [Bot] a 13 hostů