Re: Vyčerpání - poslední slovo má poražený
Napsal: 31. 1. 2017, 15:24
Nechci nahrazovat markyho, jen z mechanicky popíšu Jersonův příklad v DrD2, jak ho vidím já.
[Existuje mnoho interpretací tohodle popisu, vyberu náhodně tu, která mě napadne první]Mimo charakter by situace vypadala tak, že PJ popíše místnost a nepřítele s tím, že je na svém písečku a dobře připraven, všechny výhody jsou na straně NPC. Hráč - říkejme mu třeba Jerson - si všimne v popisu jen lehce zmíněného "obřího skleněného lustru", pro který měl PJ připravené další matoucí funkce proti hráči, a zeptá se, kde je lano, kterým se lustr spouští. PJ celkem logicky usoudí, že pokud bude někde ovládání lustru, tak rozhodně ne u vstupních dveří, ale spíše u (skrytých) dveří na druhé straně místnosti. Hráč prohlásí, že chce lano přeseknout, ale přitom se tvářit tak, že rádobypeciální zbraní mířil na Shadowa, ale minul. Povede se mu jeden (nebo dva, podle potřeby) skvělé hody jak na předstírání, tak na vrh, a lustr spadne. Hráč poukáže na to, že Shadow stál uprostřed místnosti, tedy (logicky) přímo pod lustrem. PJ si hodí na uskočení Shadowa, ale neuspěje a dva metráky kovu, skla a vosku dopadnou přímo na něj. Z logiky věci by měl být Shadow mrtvý.
- 1. kolo; iniciativu má ze situace The Shadow (The Shadow? The Shadow!),
- chechtá se Hrunovy (Zastrašování - Ostouzení), čemuž se Hrun Brání tím, že ho ingoruje a radši prohlíží místnost (Bojovnická Taktika, přípravná akce). Vyhrává asi Hrun, přidá si Výhodu. (Fakt nemá smysl se vyčerpávat proti tomu, aby váš soupeř získal Výhodu - zvláště v počátku konfliktu.)
- 2. kolo; Iniciativu má ze situace Hrun,
- Provádí vrh se skrytým záměrem, který zvedá Ohrožení a souští následnou akci prostředí. Možná je to náročné, ale co, má Výhodu. Je celkem jedno jak se chtěl Shadow bránit, neuspěl.
- - Má možnost se Vyčerpát, což by si klidně mohl dovolit. Vyčerpáním by měl zabránit následku a případně získat Podezření, že se chystá něco s lustrem. Vhodnou věcí se nabízí, třeba že uhne do rány šakramu. Což se (GM Fiat!) Shadowovi nechce, takže se nevyčerpá. Hrun hlásí lstivě (z vrhací zbraně zdarma). Ohrožené Shadowa je 4. Shadow si ničeho nevšiml a chechtá se Hrunovy, že hází jako holka, nevědom si kývajícího se lustru nad svou hlavou.
- - Následuje bezprostředně akce prostředí - tedy spuštěná nástraha padajícího lustru. Zřejmě se jedná o (velmi?) mocnou věc s následkem smrti. [Tady následuje věc nastavení hry - při defaultu má Shadow (jako významná postava) nárok aspoň na pasivní protiakci proti hrozící smrti, při drsném nastavení má smůlu a následek se provede. Já bych vybral default]
- Shadow si zaplatí obranu a pokusí se uhnout[vzhledem ke skrytosti útoku může být včasná reakce prohlášena klidně za Náročnou - ale GM Fiat! nebo předchozí domluva!], jelikož nemůže použít přesně, kostky nepadnou a hrozí mu rozmačkání lustrem. Lustr je, jak jsme slyšeli velmi mocný, takže je třeba Vyčerpání za 6 Zdrojů z těla, což je těsně na Shodowově hranici. Takže se Vyčerpá[GM Fiat! - klidně to mohlo tady skončit, bo je to cool!] za 6, Ohrožení se mu zvýší na 5(smrtelné ohrožení) aby přežil pád lustru. Vzhledem k tomu, kolik už ztratil zdrojů a jaké je Ohrožení, asi to nebude prostý krok stranou, ale Lustr ho třeba i přimáčkne k zemi, nicméně jeho magická černá zbroj skrytá pod šaty mu umožní pod vahou lustru s mnohými odřeninami a pohmožděninami přežít.
- Provádí vrh se skrytým záměrem, který zvedá Ohrožení a souští následnou akci prostředí. Možná je to náročné, ale co, má Výhodu. Je celkem jedno jak se chtěl Shadow bránit, neuspěl.
- Začíná 3. kolo. Iniciativu má za situace Hrun. Řekl bych, že je chvíle na zastrašování.